פרסום בטאבולה/אאוטבריין – המלצות תוכן באתרים הגדולים

עמית אדלר

אחת החוכמות העיקריות בשיווק, ובשיווק דיגיטלי בפרט, היא לדעת היכן נמצא קהל היעד שלך. לדוגמה, אם יש לך עסק שמוכר ציוד רפואי לרופאים, צריך להבין היכן הם “מסתובבים” בדיגיטל כדי להגיע אליהם. באמצעות טאבולה-אאוטבריין ניתן להגיע לקהלים מפולחים, בהתאם לתוכן שהם צורכים.

המאמר הוא חלק מקורס PPC ורשתות חברתיות מבית Askpavel Academy

טאבולה ואאוטבריין – שתי חברות ישראליות שהתמזגו לאחרונה – מובילות תחום בדיגיטל שנקרא “המלצות תוכן”. אם פעם עסקים, חברות וארגונים היו נדרשים לשלם אלפי שקלים במינימום כדי לקבל חשיפה באתרים הגדולים, כיום כל מה שדרוש הוא להקים חשבון בטאבולה.

לדוגמה, אם מישהו קרא כתבה בנושא בטיחות רכב – נוכל להציג לו תכנים נוספים באותו נושא, שיובילו אותו להשלמת המרה כלשהי (רימרקטינג, מילוי טופס, רישום לניוזלטר ועוד). מכיוון שאותם משתמשים צרכו תוכן מסוים מרצונם, הם יותר בשלים מבחינה תודעתית לקבל תכנים נוספים באותו נושא, שעשויים להפוך אותם מגולשים לרוכשים. הפרסום משתלב בעמודי התוכן הרגילים באתרים הגדולים, ונראה טבעי יותר (נייטיב) בהשוואה לפרסומות רגילות.

המלצות התוכן של אאוטבריין - טאבולה

איך פועל הטרגוט בטאבולה-אאוטבריין

מרגע שהקמתם חשבון וקבעתם עלות לקליק ועלות כוללת לקמפיין, השירות מאפשר לכם (ולכל אחד בעצם) להציב תוכן וסרטונים באתרים המובילים, כגון דה מרקר, ynet, כלכליסט וכן אתרים מקבילים בחו”ל. רשת ההפצה של טאבולה המאוחדת עם אאוטבריין כוללת אלפי אתרי חדשות ותוכן מובילים בארץ ובעולם. בצורה כזו ניתן להפיץ את התוכן שלכם בצורה יעילה לאלפי ומיליוני עיניים.

לחברה יש אלגוריתמים פרי המצאתה, שעוקבים אחרי משתמשים ובוחנים את העדפות התוכן שלהם. כמו כן, ניתן לזהות מאיזה מכשיר גולש המשתמש, מאיזו מדינה ומהי השפה. בהתאם לשלל הפרמטרים שנאספו, נוצרת פרסונה דיגיטלית עבור כל משתמש, בעזרתה ניתן להציג לו מודעות מבוססות עניין (Interest-based Ads).

היתרון המשמעותי ביותר של טאבולה-אאוטבריין הוא יכולת ההפצה שלה. בעידן בו מתפרסמים מיליוני עמודי אינטרנט חדשים בכל יום, והרשתות החברתיות מצמצמות ככל האפשר את החשיפה האורגנית – רק מי שמשקיע בהפצה במקורות הנכונים יזכה בחשיפה הנחשקת. רוב הפוסטים שנכתבים בבלוגים ובאתרים, יישארו מרחפים בסייברספייס בלי שעין אנושית אחת תשזוף אותם.

הכול תלוי בהבדל בין חיפוש וגילוי

כשאנו מחפשים משהו בגוגל, אנו נמצאים במצב תודעתי של חיפוש; כלומר מעוניינים במידע ו/או בשירות או מוצר כלשהם – ואנחנו מוכנים גם לפעול בהתאם. כאשר אנו נמצאים בפייסבוק או באינסטגרם, אנו בדרך כלל לא מחפשים משהו אלא רוצים לראות מה חברים שלנו עשו או לשתף אחרים במחשבות ובתמונות. בשתי הסיטואציות הללו, רוב הסיכויים שאנו לא ממש רוצים לקרוא מאמר בנושא טיפול השיניים החדשני ביותר.

יש מצב ביניים, הנמצא בין שתי הסיטואציות הללו, והוא נקרא גילוי (Discovery). זה קורה כאשר אנו כבר קוראים כמה כתבות באתרים האהובים עלינו, ואז אנו נמצאים במצב תודעתי שכן מאפשר לנו לצרוך עוד תוכן מאותו סוג. אפשר לקרוא לזה גם מצב “צריכת תוכן”.

המלצות התוכן של טאבולה-אאוטבריין מופיעות בדיוק כאשר אנו נמצאים במצב של גילוי וצריכת תוכן. אם התחלנו לקרוא מאמר בנושא X, מנוע ההמלצות יציג לנו מאמרים בנושאים רלוונטיים בהמשך. זה מגדיל את הסיכוי שנקליק גם עליהם.

בצורה כזו ניתן לחשוף אלפי ומיליוני אנשים לתוכן שלנו, בצורה יעילה מאוד ובדיוק כאשר הם נמצאים במצב שבו הם מעוניינים לקרוא עוד.

איך מקימים קמפיין טאבולה / אאוטבריין

  • שלב 1 – פותחים חשבון חדש באחד מהשניים או בשניהם, תלוי איפה תרצו לפרסם. בגדול אאוטבריין מתאים יותר לפרסום בארץ, וטאבולה מתאים לפרסום באתרים בחו”ל.
  • שלב 2 – מגדירים מטרות ויעדים. איזה תוכן נגיש לקוראים? האם זה יהיה מאמר או אולי סרטון? האם נצבע את המשתמשים לצורכי רימרקטינג להמשך? או שאולי נציע להם למלא טופס או להירשם לניוזלטר?
  • שלב 3 – מגדירים עלויות. יש לבחור עלות מרבית לכל קליק על התוכן שלנו (CPC) וכן עלות קמפיין כללית.
  • שלב 4 – מנסחים כותרות אטרקטיביות ותמונות רלוונטיות. ככל שהכותרת והתמונה תהיה יותר מושכת, כך יגדלו הסיכויים להקלקה.
  • שלב 5 – מגדירים טרגוט כגון מיקום גיאוגרפי, סוג המכשיר בו יופיעו ההמלצות וכן הלאה. אומנם אין הרבה אפשרויות טרגוט לבחירה, אבל האלגוריתמים יקבעו אוטומטית באילו עמודים ישולבו התכנים שלנו, בהתאם להעדפות הגולשים וההקשר הרלוונטי.
  • שלב 6 – עוקבים ומשפרים. כמו בכל קמפיין פרסומי אחר, עלינו לעקוב ולראות האם המשתמשים מבצעים את המטרות והיעדים שהגדרנו בשלב הראשון. יש לשפר ולשנות בהתאם לממצאים עד שנשיג את המטרה.

להרחבה מומלץ לקרוא את המדריך המקיף על פרסום באאוטבריין.

בהצלחה!

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.