חידת קידום אתרים באינטרנט #1

פבל ישראלסקי

*עריכה: שיטת הקידום הלא אתיתשהוצגה בפוסט זה נשתלה בכוונה באתר שצויין (לפיכך גם מספר תצלומי מסך ירדו). זאת על מנת להמחיש את היצירתיות שאותה ניתן למנף לדרכים שונות של קידום אתרים לא אתי.

פתחתי דף אתגרי מחשבה בנושא קידום אתרים, לצורך אתגר ואימון אישי של כל אחד ואחד שעוסק בתחום. הפתרון לחידה זו יפורסם בעוד יומיים, ביום חמישי בערב. חשוב לקרוא את כל הכללים והחוקים לפני שניגשים לפתרון.

דרגת הקושי של החידה הבאה הוא בינוני.

שאלה

האתר supercar.co.il משתמש בשיטת קידום אתרים פסולה, מהי?
(יכול להיות שיש כמה, אבל אני מתכוון לאחת ספציפית ייחודית)

*עריכה: “שיטת קידום אתרים פסולה ו\או לא אתית”בשאלה זו מתייחס למנוע החיפוש גוגל בלבד. זאת על סמך מסמך ההגדות שלהם אשר מפורסם לקהל הציבור הרחב, בו נאמר כי אתר המשתמש במיסוך (Cloaking) עלול להיפסל.

תשובה

האתר המדובר משתמש בטכניקת קידום לא אתית בשם “מיסוך” (Cloaking), המלווה בנוסף גם בצפיפות קישורים גבוהה מהרגיל.

אך תחילה אסביר מה זה Cloaking:
מקור שמה של טכניקה זה הוא מהמילה Cloak – גלימה. כשם שהגלימה מסתירה חלק מגופו של האדם הלובש אותה, כך באמצעות שיטה זו, מוסתרים אלמנטים שונים באתר מעיני הגולשים. באמצעות מיסוך מציגים באתר אלמנטים שונים למנועי החיפוש, אך אלו – אינם נראים לעיני הגולש. דוגמא למיסוך יכולה להיות זיוף PR למשל.

גם קישור בצבע הרקע יכול להיחשב כסוג של מיסוך, אם כי לרוב מקובל לייחס שיטה זו רק במקרים שבהם הגולש לא יכול להצביע על המחדל לאחר סריקת הדף וללא שימוש באמצעים מיוחדים (קישור בצבע הרקע ניתן לאבחן באמצעות סימון כלל התוכן בדף, ע”י לחיצה על Ctrl+A).

ניגש לפתרון…
באתר ניתן לראות בחלקו התחתון כי סוף הדף הוא בקישורי ה- JS ואין אפשרות לגלול מטה יותר:

ואילו כאשר בודקים את הגרסה המוטמנת – cached version (כלומר הצורה בה גוגל רואה את האתר), מגלים מתחת לקישורי ה-JS בתחתית הדף כמות אדירה של קישורים פנימיים.

למעשה, באמצעות מיסוך זה נוצר מצב בו מבלבלים את מנוע החיפוש- מציגים בפניו מצג שווא אשר אינו מוצג לעיני הגולש שנמצא באתר. זה יותר חמור מהמקרה עם הקישור הנסתר, את הקישור הנסתר עוד ניתן לגלות איכשהו מכיוון שהוא בצבעי הרקע. ואילו קישורים אלו לא ניתן לגלות בכלל, שכן הם נמצאים מחוץ לאזור הראייה של הגולש.

מדוע זה קידום לא אתי?

התשובה פשוטה- בכל חשש או תהייה האם הפעולה שמעוניינים לבצע תחשב לקידום לא אתי, בעל האתר אמור לשאול את עצמו שאלת מפתח אחת ויחידה, שאלה אותה מנוע החיפוש כל הזמן שואל כאשר מעריך דף אינטרנט:
בהנחה שלא היו מנועי החיפוש בעולם, האם הפעולה שלי הייתה יכולה להועיל למשתמש המבקר באתר שלי או לא?

במקרה המדובר התשובה מתקבלת מייד – לא! זאת משום שלמשתמש אין בכלל אפשרות לראות קישורים אלו, מכך נובע שהם לא יכולים להועיל לו.

שלושה פתרו נכון:

עידן בן אור
www.idanbenor.co.il

הדר גיל-רועי (אין בתגובות אלא נאמר לי בע”פ)
www.internet-blog.co.il

bigstyle
חסרה כתובת אתר

אלברט אמיר
www.almir.co.il

אגב, האם עוד למישהו יצא להיתקל בסוג כזה של cloaking ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של קבוצת אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO ו-PPC וסושיאל.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
21 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים