רוצים SEO מהיר? הכירו את אסטרטגיית הפירמידה ההפוכה | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » רוצים SEO מהיר? הכירו את אסטרטגיית הפירמידה ההפוכה
קידום אתרים מהיר - אסטרטגיית הפירמידה ההפוכה

רוצים SEO מהיר? הכירו את אסטרטגיית הפירמידה ההפוכה

הבסיס לשיווק במנועי חיפוש מתחיל במחקר מילים.

אנו בוחנים את האתר / העסק העומד מולנו, שולפים מילים וביטויים ובודקים אותם בכלי מילים. בצורה כזו אנו מקבלים אינדיקציה ראשונית מול מה אנו מתמודדים – לאילו ביטויים יש יותר או פחות ביקוש; במה שווה להתמקד ובמה לא; היכרות עם ביטויים חדשים שלא הכרנו ועוד.

לאחר שבחרנו (בשיתוף הלקוח) את המילים הרלוונטיות, מתחילה העבודה השוטפת: זיווג ביטויים מסוימים עם העמודים שכבר קיימים באתר; הוספת תכנים חדשים בהתאם לביטויים שעדיין לא קיימים וכן הלאה.

אבל כבר במהלך המחקר עצמו, רובנו נוטה לעשות טעות שחוזרת על עצמה שוב ושוב. טעות שמקשה על העבודה, ובעיקר על השגת התוצאות הכה דרושות להמשך אותה עבודה.

מנחשים? (אולי כותרת המאמר תיתן לכם רמז)


גם אנחנו וגם הלקוחות, נוטים ליפול שוב ושוב לאותה תבנית מוכרת:
קודם נתמקד בביטויים הכי קשים והכי מחופשים, ואחר כך (אם ירצה השם) נעבור לביטויים האחרים.

טעות קשה.

מדוע, בעצם? קודם כל צריך להבין מה מסתתר מאחורי כל החיפושים הללו.

להבין את כוונת המשתמש

כשמישהו מחפש בגוגל את המילה [נעליים], מה הוא בעצם רוצה?

האם באמת ניתן להסיק מסקנה כלשהי, אודות כוונת החיפוש במקרה הזה? הרי המשתמש יכול לרצות מידע כללי אודות נעליים (אולי לקרוא על כך בוויקיפדיה). אולי הוא מחפש תמונות של נעליים לצורך שימוש כלשהו.

בשורה התחתונה ניתן לראות שכוונת המשתמש בחיפוש [נעליים], יכולה לכוון להרבה מטרות שונות. משתמש מנוסה יותר, שכבר ביצע כמה חיפושים בעבר, יכול לחפש ביטויים ממוקדים יותר כגון [נעלי גברים] או [נעלי גברים מידה X].

כאן כבר יותר ברור במה דברים אמורים ולא ממש צריכים לנחש. למרות זאת, לביטויים הללו אין כוונת רכישה; רוב הסיכויים שהמשתמש מעוניין רק לבדוק סוגים שונים של נעלי גברים במידה כזו או אחרת. זה עדיין לא מעיד על רצון לרכוש כאן ועכשיו.

מה אפשר להבין מהדוגמה הזו?
כל משתמש עובר כמה שלבים במהלך החיפוש שלו (מסע הלקוח):

  • חיפושים ראשוניים לאיתור מידע כללי (שלב המודעות).
  • חיפושים משניים ממוקדים יותר (שלב הבעת העניין).
  • חיפושי המשך שכוללים מוצר / שירות / מותג ספציפי (שלב הרכישה).

בין לבין אפשר וצריך לעזור למשתמש לחזור אלינו לאתר / לדף הנחיתה, להשלמת ההמרה. את זאת נעשה בכל האמצעים העומדים לרשותנו – רימרקטינג, תכנים רלוונטיים העונים לשאלות אודות המוצר/שירות, ניוזלטר, פרסום מאמרי יח"צ ועוד.

איך כל זה קשור לעולם מילות המפתח?

  • ביטויי נפח גבוה, בדרך כלל של מילה אחת או שניים, מקבילים לשלב הראשון (ביטויי זנב קצר – Head).
  • ביטויי נפח בינוני, של שניים עד שלוש מילים, מקבילים לשלב השני (ביטויי זנב בינוני – Body).
  • ביטויי נפח נמוך ארוכים יותר, הנוקבים לעיתים בשמות ספציפיים, מקבילים לשלב השלישי (ביטויי זנב ארוך – Long Tail).

יש לציין שלעיתים מחלקים את שלבי החיפוש והרכישה ל-4 או יותר שלבים, יחד עם חלוקה נוספת של סוגי השאילתות (ביטויי מידע, ביטויי מותג וביטויי רכישה); אבל ברמת העקרון כולם מייצגים את אותה תובנה בדיוק. הלקוח עובר מסע מסוים מהרגע שהחליט לחפש ועד סיום הרכישה בפועל, ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו לכל שלב במסע.

רוצים קידום אורגני מהיר ואפקטיבי?

ברור שכן.

אבל כדי להשיג את המטרה הזו, אנו צריכים להפוך את פירמידת מילות המפתח על ראשה.

הרי מהי מטרתו של כל קמפיין פרסום או שיווק? לייצר ללקוח כמה שיותר המרות/מכירות.

כעת, כשאנו מכירים את סוגי החיפושים השונים המקבילים לשלבי הרכישה השונים – ניתן להגיד בוודאות גדולה שדווקא הביטויים הארוכים יותר, הם אלו שמביאים תועלת רבה יותר.

ביטויי הזנב הארוך אולי מביאים פחות תנועה, אבל מכיוון שהם ממוקדים יותר – יש להם את פוטנציאל ההמרה הגדול ביותר.

אני יכול להבטיח לכם שאף מכירה לא נסגרה כבר בחיפוש הראשוני של [נעליים]. מכירות נסגרות אחרי שהלקוח הפוטנציאלי אסף מספיק מידע, כדי להבין שהוא רוצה לחפש [נעלי גברים נייקי מידה 45].


כאנשי SEO שיודעים בדיוק מה טיבו של קידום אורגני, שאלו את עצמכם מה עדיף:

1. להתמקד קודם בביטוי של 2,400 חיפושים, שייקח לנו חודשים רבים לקדם ובקושי יביא המרות?

2. להתמקד ב-20 ביטויים של 110 חיפושים, שגם יקודמו הרבה יותר מהר וגם יביאו יותר המרות?

התשובה טמונה בשאלה.

 

ברור לי שאני לא מחדש בנושא הזה, אבל רבים מאיתנו, אנשי ה-SEO, ממשיכים לחטוא בדיוק בדבר הזה (ואני מודה שלעיתים, בלחץ הרצון להשיג תוצאות, גם אני נופל לאותו בור).

לעיתים רבות מדי זה מגיע ישירות מהלקוח. לא מעניין אותו המרות או טראפיק – המטרה שלו מונעת משיקולי אגו בלבד. זה בסדר לחלוטין, אבל אנחנו אלו שבסוף נשארים עם העבודה השחורה. לכן עלינו להבהיר זאת ללקוח, ולהחליט האם שווה לנו להתמודד מול דרישה כזו.


אני לא אומר שלא צריך לקדם גם ביטויים של אלפי ועשרות אלפי חיפושים. ממש לא.

אני כן אומר שצריך לשמור אותם לסוף. הרי ממילא לא תראו אותם מגיעים למעלה ומייצרים תועלת, באותה מהירות כמו אחיהם הקטנים והזריזים יותר.

15% עד 20% מהחיפושים המתבצעים בגוגל, הם חיפושים חדשים שמעולם לא התבצעו בעבר. מדובר ב-840 מיליון עד 1.1 מיליארד חיפושים בכל יום, שגוגל לא מכיר ושאינם מוצגים בכלי מילות המפתח שלו.

שלבו את העובדה הזו יחד עם העובדה שחיפושים קוליים נמצאים בעלייה מתמדת, והרי לכם בית חרושת לייצור חיפושי לונג טייל ששום כלי לא מציג.

ככל שתשקיעו במתן מענה לשאלות מורכבות יותר באתר, כך תגדילו את הסיכויים להמרות. אולי כל חיפוש כזה יביא לכם רק משתמש אחד בחודש, אבל אם יש עשרות ומאות כאלה באתר – הנקודה ברורה.

אל תסמכו רק על כלי מילות מפתח לסוגיהם, ואל תתמקדו אך ורק בביטויי זנב קצר. השתמשו בהיגיון, שלבו באתר גם שאלות ותשובות רלוונטיות לצד מאמרים במגוון נושאים משיקים, ותביאו ללקוח יותר תועלת משחשבתם.

בהצלחה!

אודות עמית אדלר

עמית אדלר
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999; בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע ובלוגר נלהב.

עשוי לעניין אותך גם...

כמה טראפיק באמת מגיע מגוגל [מחקר 2019]

מאז שמנוע החיפוש של גוגל הגיע לעולם, בסביבות 1998, חלו בו כמה שינויים "קלים" בלשון ...

2 תגובות

  1. אני תמיד הולך קודם ללקוח ומימנו אבי לומד מה הם הביטויים המקצועיים שלו שהלקוחות מכירים וזה תמיד עובד.
    אני גם מקדם בשיטה ההוליסטית וזה בסדר מאוד.

    • עמית אדלר
      עמית אדלר

      מסכים לחלוטין. הלקוח יודע הכי טוב – אנחנו פשוט מיישמים את זה בשטח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים