הסרת תוצאות שליליות מגוגל, מחיקת אזכורים - תשכחו מזה | AskPavel
קידום אתרים » מיתוג אישי באינטרנט » הסרת תוצאות שליליות מגוגל, מחיקת אזכורים – תשכחו מזה

הסרת תוצאות שליליות מגוגל, מחיקת אזכורים – תשכחו מזה

הדחקת אזכורים שליליים בגוגללמי מאיתנו לא יצא לחפש בגוגל את השם שלו לפחות פעם אחת? כיום, כאשר גוגל "שולט" בכל המידע שנכתב ברשת, כל אזכור ולו הכי קטן של השם המלא שלכם – עשוי לככב בתוצאות החיפוש. אומנם אזכורים חיוביים זה משהו שתמיד נעים להתגאות בו, בין אם זה הרושם הראשוני שמעסיק פוטנציאלי מקבל עליך ובין אם הבחורה שמוצאת חן בעיניך חיפשה את השם שלך בגוגל. אך מנגד, יש גם את המקרים הפחות נעימים, בהם השם מופיע תחת אזכור שלילי, או שפשוט מדובר על מידע אישי שכתבתם פעם באיזה אתר בטעות וכעת הוא חשוף לעיני כל.

גוגל עצמם לא ימחקו אזכורים שליליים

אם עד כה התנחמנו בקיומו של דף בקשות ההסרה שגוגל יצרו, הרי שכעת אפשר לשכוח מזה סופית. למאט קאטס נמאס לענות את אותה התשובה לגולשים שמבקשים ממנו להסיר תוצאות חיפוש מסוימות. מהסיבה הזו הוא בחר לפרסם השבוע פוסט בו הוא מבהיר חד משמעית כי המקרה היחיד בו גוגל ימחקו תוצאות בצורה ידנית, זה בהוראה מפורשת של בית המשפט בלבד. הטיעון של מאטט פשוט והגיוני למדי – "אם אדם A שונא את העמוד B, הסרת עמוד B מתוך תוצאות החיפוש בגוגל לא ישפר את המצב משום שעמוד B עדיין קיים ברשת (אפשר להגיע אליו ישירות באמצעות הקלדת הכתובת של הדף או באמצעות חיפוש במנועי חיפוש אחרים). לפיכך, הקיום שלו באינדקס של גוגל משקף את העובדה שהוא קיים ברשת עצמה".

אז מה כן אפשר לעשות? לדחוק

כל עוד אתם לא מקושרים לשופטים בכירים במערכת המשפט, סביר להניח שאין הרבה מה לעשות. כרגע אני רואה רק 3 אפשרויות:

1. לפנות לבעל האתר – האפשרות המקובלת והפשוטה ביותר היא פשוט לבקש מבעל האתר. אני מניח שאף אחד לא ירצה להשאיר תוכן שפוגע בכם מתוך פרנציפ באתר שלו. פשוט תפנו בצורה מנומסת ועדינה ותבקשו ממנו להסיר את הדף\תוכן שפוגע בכם. לאחר ההסרה תצטרכו להמתין עד לפעם הבאה שהזחלנים ייסרקו את הדף ולאחר מכן – לקוות שהשינוי יתעדכן בתוצאות החיפוש בהקדם (לרוב זה תהליך שלוקח זמן).

2. לדחוק את התוצאות השליליות – אז אם בעל האתר לא זמין או סתם מתעקש להשאיר את זה מתוך פרנציפ, הדרך היחידה היא לדחוק את האזכורים השליליים או יותר נכון – העלאת החיוביים על פני השליליים. הטכניקה אינה מסובכת לביצוע אך דורשת מחשבה מעמיקה ותכנון אסטרטגי מקדים, אכתוב על זה פוסט נפרד בהמשך. בעצם עליכם ליצור תכנים חיוביים (או ניטרליים) שנושאים את שמכם ולקדם אותם באמצעות דרכים שונות. דוגמאות לתכנים: מאמרים מקצועיים, כרטיסים ברשתות חברתיות, בלוג ועוד.
אגב, כך נולד לו עולם שלם שנקרא ניהול מוניטין בגוגל אשר משלב בתוכו יחסי ציבור, SEO ו-SMO (אופטימיזציה ברשתות חברתיות). העולם הזה הוא חלק בלתי נפררד מהתחום הכל כך חשוב מיתוג אישי באינטרנט.

3. תנו לאיש מקצוע לעשות זאת במקומכם – מכיוון שהנושא כה קריטי ובעל השלכות לטווח הארוך, חשוב לעשות את זה נכון. אז לעסוקים מבינכם שזקוקים לתוצאות מיידיות, יש אנשי מקצוע שיוכלו לעשות זאת עבורכם. דוגמא למומחה שאני מכיר בתחום הוא מאור קפלנסקי, שכותב בלוג מקצועי על כל נושא המיתוג האישי ואפשר להגיד שבעצם התחיל אותו בישראל, ממליץ מאד.

תהיו זהירים…

בסופו של דבר, תמיד חשוב לזכור שגוגל מאנדקס כמעט כל מידע אפשרי (אפילו אתרי פלאש), כך שכל מה שאתם כותבים ברשת מתועד. חישבו היטב לפני שאתם מגיבים עם שמכם המלא בתוכן כלשהו שעימו אתם לא רוצים להיות מזוהים. רגע אחד של חוסר מתן תשומת לב יכול להשפיע ולגרום לנזק בלתי הפיך בטווח הארוך.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

איך כוכב אחד מעז: המסעדן שניצח את Yelp במשחק שלה

זהו סיפורו של מסעדן אחד קטן, שהצליח להפוך על ראשה את שיטת הביקורות באינטרנט. בשנת ...

33 תגובות

  1. הצלחת לתמצת טוב מאוד את הנושא במאמר קצר. הייתי רק מוסיף שחשוב שהמיתוג האישי באינטרנט (גם אם הוא נולד מהצורך להדחקת אזכורים שליליים) יתבצע בשקיפות מלאה. כלומר,ש התוכן שייכנס תחת שמו, באמת יהיה שייך לו וייצג אותו ואת מה שהוא עושה. דוגמא לביצוע לא נכון של מיתוג אישי היא המקרה של אודי פוזיס. 

    • פבל ישראלסקי

      כן המקרה של אודי פוזיס קלאסי להמחשת מיתוג אישי שלא נעשה נכון. אומנם הוא הצליח להדחיק את האזכורים השליליים אך זה נעשה באמצעות תכני ספאם למיניהם.

      אגב, בגלל שעשה את מה שעשה בצורה הזו, הרבה כתבו ידיעות וכתבות די שליליות תחת שמו, כך שכעת הוא שוב חזר לנקודת ההתחלה 🙂

  2. היי פבל,

    מאמר מעולה וממוקד על תחום שלי אישית חשוב מאוד. אגב, מצאתי באחד הבלוגים שעוסקים בתחום את האתר הבא:

    http://www.omgili.co.il/

    יצא לך להכיר אותו?

  3. פוסט נחמד אבל לא מספק

    את הבעיה תוקפים בשני מישורים

    הראשון בהעלאת הרלוונטיות של איזכורים חיובים הדחוקים בשאול התחתיות של הגוגל

    והשני , המוגדר כגביע הקדוש של מניפולציות מנועי החיפוש , סיקול ממוקד של איזכורים שליליים במנועי החיפוש ( תחום מרתק במיוחד שהתחלתי להתמחות בו בשלוש השנים האחרונות ) , קרי דחיקה או העפה של מופעים שליליים בטכניקות של negative seo

    בברכה

    ידידך משכבר הימים

    יוסי בצלאל
    http://www.kidumim.com

    • פבל ישראלסקי

      תודה על התגובה יוסי.
      אבל איך אתה דוחק מופעים שליליים בהם אין לך שליטה על תוכן ומבנה הדף? הרי כדי לעשות negative seo (למשל באמצעות over optimization), אתה חייב שתהיה לך שליטה במה שנעשה בתוך הדף.

      • את הטכניקות לא אפרט כאן

        אבל מדובר בטכניקות שלא זקוקות לגישה לאתר ! אלא אח ורק באמצעים חיצוניים

        * מיותר לציין שנגיעה בקוד אתר , או כניסה לקוד , ללא אישור הינה עברה פלילית חמורה

        • פבל ישראלסקי

          אך תוכל לפחות להגיד אם הטכניקות מתבצעות על אזור ה on-site או על off-site? עכשיו סיקרנת אותי 🙂

          • אני יכולה להגיד לך שאני עושה reputation management כבר שנים רבות. עשיתי את זה אוף ליין ובשנים האחרונות עליתי און ליין בלי הרבה רעש. השיטה שלנו היא אוף סייט לגמרי ואני יכולה לומר לך שכשלקוחות שלנו עם אזכורים שלליים הגיעו אלינו עשינו בעיקר המון תוכן. תוכן חיובי, אינפורמטיבי ובמעל 200 לינקים שיצרנו בעברית אנגלית וכל שפה אחרת הצלחנו לייצר לא רק ניראות חיובית מאד ברשת אלא בכלל לא השתמשנו באתר כמקדם.
            אתה מוזמן לקרוא בלוג דוגמא שלי כבר די ממזמן.. http://cafe.themarker.com/post/1743651/

      • אינני זקוק לשליטה / גישה לאתר

  4. היי פאבל אכן יש דרך להסיר תוצאות שליליות.
    ולא באמצעות דחיקתן, אלא באמצעות העלמתן.
    אני נותן את השירות הזה – 0545843744
    אולי כדאי שתשנה את כותרת הפוסט ל"תשכחו מזה?"

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      היי יורם, שמח לראות אותך כאן. האמת שאני די סקפטי לגבי השירות שלך. מנסיון אישי אי אפשר פשוט למחוק תוצאות, לפחות לא ע"י דרכים לגיטימיות שאינן כוללות hacking במלוא מובן המילה. אם זה אכן אמיתי, האם תוכל להדגים לי באמצעות דוגמא מסוימת? נגיד תבחר עמוד חסר משמעות ללא תוכן, עמוד ספאם שכזה – ופשוט תעלים אותו לגמרי.

      אני לא אומר שאני לא מאמין, פשוט לדעתי זה בלתי אפשרי ואשמח להיווכח אחרת.

      • האמת היא שיצא לי כבר לא מעט פעמים להכנס לבלוג שלך. סתם לא יצא לי להגיב (אחלה של בלוג).
        אך לצערי אני לא אוכל לפרט כיצד או איך אני מעלים את התוצאות.
        כמו שציינתי בהודעה בK כמעט ורשמתי פוסט על כל הנושא ואז כאשר הבנתי שרבים וטובים טוענים שאי אפשר לבצע זאת, אז הבנתי שכנראה שיש לי משהו ייחודי שאין לאחרים. התגובה שלי היא לא אקט שיווקי. אני באמת פתחתי במערכה שיווקית מהרגע שהבנתי שאני יכול לבצע את ההסרת התוצאות השליליות, אבל אז הבנתי שבעסק הזה כדאי שאני אמצא את הלקוחות ולא שהלקוחות ימצאו אותי.

        • פבל ישראלסקי
          פבל ישראלסקי

          אז למה אתה לא יכול לקחת דוגמא לדף חסר משמעות שמופיע בגוגל ולגרום לכך שהוא לא יופיע? הרי הטכניקה שלך לא תיחשף, אני בסך הכל אראה את התוצאה הסופית – אי הופעת הדף. זה הרבה יותר משכנע מאשר להגיד "הבנתי שיש לי משהו ייחודי שאין לאחרים". בלי לזלזל חס וחלילה, פשוט תבין איך זה נראה בעיני מישהו שלא מכיר אותך או את השיטה.

          • מסכים איתך!
            ללא הוכחה שכזו זה אני אכן נראה בעיני מי שעוסק בקידום אתרים כשרלטן וקשקשן.
            פבל, כמה פעמים ניתקלת במצבים בקידום אתרים שחשבת שאי אפשר לבצע אותם ולאחר מכן התבדת?

  5. יורם ברור לך שאם באמת תוכיח שאתה מסוגל להסיר דף מתוצאות החיפוש בלי גישה אליו, מבלי לפנות לבעל האתר, מבלי לפנות לגוגל, מבלי לבצע פעולות האקינג ומבלי להכניס תוכן במקומות אחרים עם אותו ביטוי – אתה עושה משהו שאין לו תקדים עולמי.

    בתור קורא קבוע של אנדי ביל, Andy Beal המומחה מספר אחד בעולם לניהול מוניטין, אני יכול להגיד לך שבמאות פוסטים שקראתי אצלו, אין זכר למה שאתה טוען..

    בקיצור, כדי להוריד את הסקפטיות מאיתנו, כדאי שבאמת תראה דוגמא כמו שפאבל הציע , ואני לא מדבר על האפקט השיווקי שייצא לך מזה..

    • יוסי בצלאל

      אני לא מכיר את יורם ואין לי מושג לגבי יכולותיו.
      הסרה ודחיקת מופעים מתוצאות מנועי חיפוש הינה עובדה קיימת גם בהתיחסות להסקה לוגית לא מורכבת במיוחד

      התהליך לא פשוט , לא תמיד מצליח וצורך משאבים רבים

      הסיפור של עמוד דמה והפעלת רוטינות negative seo עליו על מנת להוכיח משהו למישהו הינו קשקוש

      את השירות הזה אני מספק כבר זמן רב , לא ב- 100% הצלחה ולכן גם מתמחר אותו כשרכיב ההצלחה הינו משמעותי וגדול בתמחור הכולל ( אני מכבד את לקוחותי ולא עושה ניסויים עליהם )

      אם אתה כל כך לא מאמין שדבר מעין זה קיים ספק לי את כתובת הבלוג שלך / אתר ( העיקרי ולא דמה ) , חתום אצל עורך הדין שלי שאתה מסיר כל אחריות על פגיעה באתר ואשמח להוכיח לך.

      גם "גוריים" מסוג andy beal שגם אני מחבב לא יודעים הכל, ואם אתה באמת רוצה ללמוד דברים סקסיים ומעניינים תמיד תצמד לאנשי השוליים שם צבור הידע האמיתי !

      • יוסי בצלאל

        אגב הסיבה שהגבתי לטרייד המשעמם הזה היא לא הרצון לייצר טיזינג כלשהו אלא מכיוון שכל תגובה שנוספת מקפיצה לי אימייל התרעה וזה מתחיל לעצבן אותי .

        * אני מודע לחלוטין לעובדה שגם הפוסטים המשעממים שלי מרכיבים את הטרייד המשעמם הזה

        * פבל יקירי לפני שאני מעיף לך את הבלוג מהגוגל 🙂 איך מסירים את התזכורות האוטומטיות לתגובות…

        • פבל ישראלסקי
          פבל ישראלסקי

          היי יוסי, תודה על התגובה! 🙂
          לא ידעתי שהתהליך מורכב, לכן הצעתי לערוך דוגמא פשוטה שתוכיח את העניין. כמובן שאם זה מורכב אז אני לא מצפה עכשיו שמישהו יוכיח לי משהו (אנשים גם לא חייבים לי שום דבר באופן כללי, זה פשוט מסקרן). אגב, מאיפה אתה יודע שהשיטה שלך היא אותה השיטה בה יורם משתמש?

          כדי להסיר את העדכונים האוטומטיים, באימייל שאתה מקבל אמור להיות לינק בו כתוב משהו כמו "manage your subscribes" או משהו שקשור לניהול העדכונים\הרשמות. אם תקליק אליו תגיע לעמוד וורדפרס שבו אתה יכול להוריד את הווי מהפוסטים שאליהם אתה רשום לעדכונים.

          • יוסי בצלאל

            לא התייחסתי לשיטה התייחסתי לתוצאה בגדול כפי שאפשר להעלות רלוונטיות של אתר / עמוד "בעיני" מנוע החיפוש כך אפשר גם להוריד את הרלוונטיות שלו. ושוב חשוב לציין ללא נגיעה "פלילית" או חדירה לשרתי האתר של האתר

            גוגל מנוע נפלא אני אוהב אותו ומתפרנס גם ממנו , אבל גם במכונה נפלאה היו, ישנה, ויהיו חורים במנגנון ההפעלה ותפקידנו למצוא ולנצל אותם ( בהגינות ) עבור הלקוחות שלנו.

  6. יוסי, לא כאן בהורדת ציון רלוונטיות של בגוגל ביחס לאחר, אלא בהסרה מוחלטת שלו מאינדקס החיפוש, כפי שיורם טוען.

    • התוצאה יכולה להיות אחת מ- 3

      1. שום דבר לא יקרה
      2. התוצאה תדחק לעמודים פנימיים ( גם סוג של מוות…)
      3. יתבצע דאינדוקס לתוצאה

      חוויתי את כולם , תמיד שואף לשניים האחרונים

      כמו שאפשר לאנדקס דף ( אינדוקס הוא פועל יוצא של רלוונטיות ) אפשר לבצע דאינדוקס ( רק שהראשון הרבה יותר קל …)

  7. איך אתה מבצע דאינדוקס של אזכור מבלי שאתה שולט עליו?

  8. זאת בדיוק הטכניקה

    • שובל הרואס

      דחוף אני צריכה אותך אם אתה יודע למחוק תוצאות שליליות שפוגעות בי מגוגל תרשום את האימייל שלך ואני יצור איתך קשר

  9. תוך כדי שאני קורא את התגובות של הפוסט הזה,
    חשבתי על דרך להעיף תוצאות מגוגל
    תגיד לי את דעתך…

    ליצור דף משוכפל לדף שרוצים להוריד מהתוצאות ולקשר אותו לדף המיועד.

    ברגע שיש דפים משוכפלים שאחד מקשר לשני יש סבירות לא גבוה שגוגל יוריד את שתי התוצאות

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      השיטה הזו לא תגרום לכך שדף יוסר מתוצאות החיפוש. כיום יש הרבה מאד שכפול תוכן וגוגל פשוט מפעיל פילטר על השכפול, לא יותר מזה. הרי אם כך היה הדבר כל אחד היה יכול לקחת דף של מתחרה, לשכפל אותו לקשר ממנו למקורי וכך היה פוגע בו.

  10. חברים מאוד מאוד פשוט.

    קחו את התוצאה שאתם רוצים להסיר. ותתחילו לדחוף אותה לאתרי ספאם. פורנו, זבל, אקרים וכו'.

    גוגל יסמן את עמוד ויעיף אותו.

    נסו.

  11. יש דרך שבה אני יכולה לבקש מגוגל להסיר תוצאה של פייסבוק? או מפייסבוק? היה איזה איורע שכתבו את השם המלא שלי עם כתובת והכל ואני לא אוהבת שזה מופיע ברשת יש אופציה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים