האם בודקי האיכות של גוגל ביקרו באתרכם? כך תדעו

עמית אדלר
בודקי האיכות של גוגל

לכולנו ידוע שגוגל ממיין ומארגן את תוצאות החיפוש באמצעות אלגוריתם אוטומטי; אבל מכיוון שהאלגוריתם אינו מושלם, יש לבצע בו שיפורים באופן תמידי. בגוגל עושים זאת (בין היתר) גם באמצעות בודקי איכות אנושיים, שנקראים Quality Raters.

בודקי האיכות של גוגל מקלידים שאילתות חיפוש, ובודקים בקפדנות את האתרים שעולים בתוצאות. האתרים צריכים לעמוד בסטנדרטים מחמירים, בהתאם להנחיות בודקי האיכות (מסמך של 168 עמודים, שמתעדכן כמה פעמים בשנה).

בודקי האיכות לא משפיעים ישירות על האלגוריתם ותוצאות החיפוש. ממצאיהם של הבודקים נשלחים במעלה ההיררכיה, ומהנדסי החיפוש מחליטים אילו שינויים ישולבו באלגוריתם בסופו של דבר.

מכיוון שאנשי האיכות בודקים כמויות גדולות מאוד של אתרים מדי שנה, יש סיכוי סביר שהם הגיעו גם לאתרים שלכם. אומנם בישראל יש אפילו פחות סיכוי שזה יקרה, אבל מה שיפה הוא שאפשר לגלות בדיוק האם ומתי בודקי האיכות בחנו את האתר שלכם.

הבדיקה מתבססת על טריק פשוט שנתגלה בחו”ל, אבל אני מודה ומתוודה שלא הצלחתי לגלות נוכחות של בודקי איכות באתרים שעליהם אני מופקד (כנראה בגלל שמדובר באתרים בישראל). לכן אני מעביר את השרביט לקוראי הבלוג – אשמח לשמוע האם הצלחתם לראות את עקבות הבודקים באתרים שלכם/ן.

המאמר מבוסס על פוסט שהתפרסם בנושא הזה בבלוג של ניל פאטל.

שלב 1 – הגדרת סגמנט באנליטיקס

ניגש לדוח Audience ובחלקו העליון נקליק על Add Segment.

הוספת סגמנט חדש בגוגל אנליטיקס


לאחר מכן
ייפתח חלון עם רשימת סגמנטים, בו נקליק על הכפתור האדום New Segment.

הוספת סגמנט חדש בגוגל אנליטיקס


בשלב הבא
ייפתח חלון חדש שמאפשר ליצור את הסגמנט הרצוי. בתפריט הצדדי נבחר Conditions ולאחר מכן נוסיף 7 שדות בדיוק כפי שמתואר במרובע האדום הגדול.

כל שדה הוא מסוג Source contains ולאחר מכן הביטוי המוצג בצילום. חובה לוודא שביטוי התנאי המחבר בין כל השדות (בצד ימין) יהיה OR ולא AND.

בסיום ניתן שם לסגמנט בחלק העליון (אני בחרתי: google quality raters) ונקליק Save.

הביטויים שיש להקליד בשדות הם:

raterhub
zerochaos
workforcelogiq
raterlabs
isoftstone
leapforce
lionbridge

סגמנט מסוג conditions

שלב 2 – צמצום טווח הדגימה

מרגע שהסגמנט מוכן, ניגש לדוח Behavior > Site content > All pages ונוודא שהסגמנט החדש אכן מופעל, ללא סגמנטים נוספים. למעשה ניתן לצפות בנתונים גם בדוח – Audience, אבל רק דוח הדפים יכול להראות לנו היכן בפועל ביקרו בודקי האיכות.

ראשית נוודא שבראש הדוח מופיע האייקון הירוק ולא הצהוב:

אייקון טווח הדגימה בגוגל אנליטיקס

האייקון הצהוב משמעו שגוגל רק דוגם נתונים, ומתבסס על אחוז מסוים מכלל המידע הזמין. זה לא טוב לנו, ולכן נקטין את טווח התאריכים עד שנקבל אייקון ירוק.

שלב 3 – בדיקת נוכחות

כעת ניכנס לדוח הדפים ונבדוק האם אנו רואים כניסות ובאילו דפים הן בוצעו. כפי שציינתי, אני אישית לא מצאתי שום כניסות שכאלה באתרים שאני מנהל – ולכן אשמח אם קוראי הבלוג יוכלו לעשות את הניסוי הקטן הזה, ולדווח על התוצאות בתגובות לפוסט.

מכיוון שאני לא קיבלתי נתונים, אני נאלץ להסתמך על צילום המסך מהבלוג של ניל. כך הוא רואה את כניסותיהם של בודקי האיכות, לאחר הפעלת הסגמנט וצמצום טווח הדגימה (אייקון ירוק בצד שמאל למעלה, ליד Pages):

ביקורים של בודקי האיכות

רגע לפני סיום

בפועל זה כמובן לא ממש משנה האם בודקי האיכות ביקרו או לא ביקרו באתר/ים שלכם/ן. תהליך שיפור האתר ממשיך להתבצע גם בלי שנדע את העובדה הפעוטה הזו; אבל בכל זאת נחמד לפעמים לקבל איזשהו SEO Hack מהסוג הזה, גם אם בפועל הוא לא באמת ישנה את מה שעשינו עד היום.

מי שרוצה כמובן יכול לקרוא את הנחיות בודקי האיכות ולהתנהל בהתאם. בין שלל הנושאים הקיימים במסמך נכללים מדד EAT, אתרי YMYL, התאמה לצורכי / כוונת המשתמש וכן הלאה. בגדול זה מומלץ מאוד, מכיוון שזו דרך מצוינת להיכנס לראש של גוגל ולהבין כיצד הם מבחינים בין אתר טוב לפחות טוב.

אז האם גיליתם את הגמדים של גוגל גם באתר/ים שלכם?

 

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.