כלים מומלצים למניעת קליקים זדוניים בפרסום ממומן בגוגל

אוראל שמע
keyboard and mouse

כל מנהל קמפיינים המפרסם בגוגל אדוורדס חושש מקליקים לא רלוונטיים על המודעות שלו. בין אם מדובר במודעות ברשת החיפוש או מודעות ברשת המדיה של גוגל ובפרט ביוטיוב, מפרסמים רבים סובלים מתופעה שזכתה לכינוי “קליקים זדוניים”, או Invalid Clicks.

קליקים זדוניים – מהם?

אם אינכם מכירים את התופעה, פתחו את קמפיין האדוורדס והוסיפו במסך הראשי של הקמפיינים עמודה בשם “Invalid Clicks” או “קליקים לא חוקיים”, שם תוכלו לראות את כמות ושיעור הקליקים הלא חוקיים על המודעות שלכם.

כך זה נראה:

Invalid clicks

מתי זה קורה?

  1. כאשר גולשים לוחצים על מודעות בטעות. כמות הקליקים הלא חוקיים הגדולה ביותר תהיה לרוב בקמפיינים ברשת המדיה של גוגל, ובפרט בגלישה בטלפונים ניידים.
  2. בתחומים תחרותיים מאוד. קיימים מספר תחומי פרסום בהם המפרסמים פשוט לוחצים אחד לשני על המודעות, כדי לגרום למתחרה לבזבז את תקציב הפרסום שלו. מצב כזה הופך לקריטי כאשר מדובר בביטויים עם עלות גבוהה מאוד לקליק. תארו לכם שכל קליק היה עולה לכם 100 ש”ח(!). זכרו, מדובר בקליק בלבד, הגולש עדיין לא השאיר פרטים או ביצע פעולה כלשהי באתר, ואתם כבר נפרדים ממאה שקלים עבור קליק אחד בלבד, זאת כדי שתופיעו בשטח פרסום נחשק בתוצאות החיפוש. על פי פוסט מרתק ב-WordSream בנושא מילות מפתח יקרות, נכון לשנת 2017 בארצות הברית, הביטויים Bail Bonds (שחרור בערבות), Casino ו-Lawyer נחשבים ליקרים ביותר, כאשר כל קליק עולה בממוצע $55, שזה נכון להיום 195 ש”ח.
  3. כאשר הלחיצות מתבצעות על ידי בוט (bot). בוט הוא תוכנה שנועדה לסרוק אתרים ברחבי הרשת תוך חיקוי פעולות של משתמש אנושי, ולא רובוט כמו ארנולד שוורצנגר בסרטו המצליח Terminator שיושב מול המחשב ומקליק לכם על המודעות 🙂 מכירים את זה שאתם מנסים למלא טופס יצירת קשר, ולפני שליחת הטופס אתם נדרשים להוכיח שאתם לא רובוטים בעזרת כל מיני מבחנים, בהם אתם נדרשים לבצע משימות מוזרות ביותר? זו דוגמה מצוינת למלחמה של בעל האתר באותם רובוטים. קבצי ה-bot האלה גורמים לבזבוז התקציב שלכם, ואתם יכולים לשכוח מזה שהם ישאירו ליד באתר שלכם או ירכשו את אחד מהמוצרים שלכם.

כלים שיעזרו לכם להילחם בתופעה

כדי לחסוך לכם תקציב רב והתעסקות בלתי פוסקת עם התופעה הזו, הכנתי סקירה של שני כלים מצוינים, ClickCease ו-ClixTell, בעזרתם תוכלו לעקוב טוב יותר אחר הגולשים שמקליקים על המודעות שלכם, ובמידת הצורך – לחסום אותם מללחוץ פעם נוספת על המודעות שלכם. חברת גוגל מצהירה שהיא נלחמת בתופעה, אך למרבה הצער התופעה עדיין קיימת ויש צורך לטפל בה.

קליקסיז (ClickCease)

קליקסיז מציעה לכם תקופת ניסיון של 7 ימים לחבילה הכוללת חסימת IP זדוניים. קיימת חבילה בסיסית יותר, אך היא לא חוסמת כתובות IP בפועל ולכן היא איננה רלוונטית. המטרה שלכם בתור מפרסמים היא לא להתעסק עם החסימות כל הזמן, אלא לתת לכלי מקצועי לפתור את הבעיה עבורכם.

בתקופה הניסיון הקצרה תהיו זכאים לחסימת IP אוטומטית של קליקים זדוניים עבור 5,000 קליקים. בעמוד החבילות של קליקסיז תקבלו פירוט מלא על מה כוללת החבילה הסטנדרטית.

קבלו הצצה ל-Dashboard של חברת קליקסיז:

ClickCease dashboard

העמודות הצהובות מסמנות את הימים בהם אותרו כתובות IP זדוניות שנחסמו.

אם תרצו להיכנס ללב העניינים ולהסיק מסקנות על הגולשים, בלשונית Analytics תוכלו לראות מספר נתונים מעניינים:

  1. כתובות IP של כלל הגולשים שהגיעו דרך הפרסום בגוגל אדוורדס
  2. מערכת ההפעלה שבה משתמשים הגולשים באתרכם (Android, Windows, iOS)
  3. הדפדפן שבו הם משתמשים (Chrome, Explorer, Safari, Firefox)
  4. כמות הקליקים שהם לחצו על המודעה
  5. מתי התרחשו הקליק הראשון, והקליק האחרון: כך למשל אם גולש הקליק 4 פעמים בפחות מעשר שניות (כן, זה קורה) סימן שיש לחסום אותו אם המערכת לא חסמה אותו באופן אוטומטי.

Analytics

תחת Settings עליכם להגדיר את ה-Rule שלכם, כלומר החוק שקובע כמה קליקים אתם מאשרים לגולש להקליק על המודעות שלכם.

Click fraud threshold

איך מפעילים את המערכת?

לאחר ההרשמה יש לתת גישה לחברת קליקסיז לחשבון האדוורדס שלכם. החברה ממליצה בנוסף להטמיע קטע קוד מיד לאחר פתיחת תגית <Body> באתרכם לצורך מעקב מקיף יותר.

כמה זה עולה?

העלות של החבילה הסטנדרטית לחסימת קליקים זדוניים תעלה לכם $50 בחודש. אם יש לכם תקציב פרסום גדול ואתם יודעים שחלק נרחב ממנו הולך על קליקים זדוניים, כדאי להשקיע אותו על מנת לחסום את כל התנועה הלא רלוונטית הזו.

קליקסטל (Clixtell)

מאחורי קליקסטל עומדת חברה ישראלית שפיתחה טכנולוגיה מתקדמת למניעת קליקים זדוניים עבור מפרסמים, ובמקביל מציעה שירותים נוספים למפרסמים.

במה שונה המערכת ממערכות אחרות?

  1. Call Tracking – שירות מספר וירטואלי. במסגרת שירות זה, תוכלו להקצות מספר טלפון ייחודי (במחיר תחרותי) לכל מדיה של פרסום, כך תעקבו אחר השיחות שאתם מקבלים מכל ערוץ בנפרד – טלוויזיה, רדיו, פייסבוק ועוד. [אגב, כפי שהסברתי באחד מהמדריכים הקודמים שכתבתי, אתם יכולים להטמיע קוד מעקב שיחות לגמרי לבד.] אגב, השירות הזה כולל גם מעקב שיחות, כלומר, תהיו זכאים גם להקלטת שיחות שתסייע לכם מאוד בתור מפרסמים. מעקב שיחות מאפשר לכם לנטר את השיחות לצורך בקרה ושיפור איכות השירות. באמצעות האזנה אקראית לשיחות המכירה בין נציג המכירות מטעמכם לבין הלקוח, תוכלו לתת פידבק לצוות המכירות לשיפור יחס ההמרה.
  1. מיפוי כלל התנועה לאתר – מערכת Clixtell יוצרת מיפוי של כל הכניסות לאתר ב-Dashboard של התוכנה, הכולל גם כניסות אורגניות.

Clixtell threshold

חשוב לציין שההגנה מפני קליקים זדוניים עובדת רק על אדוורדס, ואינה חוסמת כניסות אורגניות.

  1. ביטול חסימה במקרה של המרה – אם גולש הקליק 3 פעמים על מודעה, ובסופו של תהליך ביצע המרה (השאיר פרטים בטופס צור קשר, התקשר לבית העסק וכו’) המערכת יכולה לבטל את החסימה. במערכות אחרות גולש כזה עלול להיחסם עקב כמות הקליקים על המודעה. ידוע שכדי לבצע המרה לוקח היום לגולש בממוצע בין 6 ל-8 קליקים, לכן כדאי לחשוב פעמיים לפני שחוסמים משתמש.
  1. מספר בלתי מוגבל של Rules – תוכלו לקבוע במערכת מספר חוקים במקביל של חסימת כתובות IP זדוניות: כמות קליקים בדקה, בשעה, בשבוע ובחודש. כדאי לתכנן טוב את החסימה כדי לא “לחנוק” תנועה רלוונטית, מה שתלוי גם בתחום העסק. לדוגמה, אם אתם מפרסמים עסק שנותן שירותי חירום, כמו אינסטלטור או מנעולן, תוכלו להגדיר את ה-Rules לחסימה לפי ההמלצה הגנרית הבאה:
  • עד שני קליקים בדקה, לאחר מכן חסימה ל-14 יום.
  • עד 3 קליקים בשבוע, לאחר מכן חסימה ל-14 יום.
  • עד 4 קליקים בחודש, וגם במקרה הזה, חסימה ל-14 יום.

דוגמה נוספת לחסימה אפשרית:Blocking rules configuration

 

פעולה זאת היא בעלת חשיבות גבוהה. ישנם מקרים בהם מתרחשות מספר הקלקות תוך מספר שניות, למשל אם גולש לוחץ מספר פעמים על מודעה במובייל, או פותח כרטיסיה חדשה בדפדפן בכל לחיצה על המודעה.

בצילום המסך הבא תוכל לראות שתוך 8 שניות המודעה הוקלקה 4 פעמים:

Clicks

  1. איתור מהיר של רובוטים – מערכות רבות לא יזהו bot בקליק הראשון, ולעומת זאת מערכת קליקסטל עושה שימוש בטכנולוגיה שכן יכולה לזהות קליק מ-bot כבר מהקליק הראשון.

איך מפעילים את המערכת?

כדי להפעיל את קליקסטל יש להירשם באתר החברה. לאחר מכן תצטרכו לתת גישה למערכת קליקסטל להתממשק (API) עם חשבון הגוגל אדוורדס שלכם. מומלץ גם להטמיע באתר או דרך תג מנג’ר קטע קוד של המערכת, בעזרתו תקבלו מידע נוסף על הגולשים, למשל סוג מכשיר ומיקום פיזי. כך תוכלו להתחקות אחר מגמה מסוימת של קליקים לא חוקיים.

כמה זה עולה?

עלות השירות עבור הגנה מקליקים לא חוקיים היא $40 עבור 10,000 קליקים (לא כולל השירות עם המספר הווירטואלי). בעמוד החבילות של קליקסטל תוכלו לבחון את כל החבילות ואפילו לקבל 14 יום ניסיון עם המערכת.

שורה תחתונה

מבחינתי, קליקסטל הישראלית היא המערכת המנצחת, לא רק בזכות המחיר, אלא גם בזכות היתרונות הרבים, שהופכים אותה לתמורה הטובה ביותר לכסף שלכם. יחד עם זאת, גם קליקסיז תוכל לעזור לכם מאד.

אם אתם מפרסמים עסק בתחום תחרותי, שימוש באחת המערכות הללו הוא חובה – אחרת תקציב רב מתבזבז וחבל.

מכירים מערכת נוספת שעושה פעולות דומות ולא הזכרתי כאן? אשמח לשמוע עליה בתגובות 🙂

נכתב על ידי
שלום, שמי אוראל שמע. אני עוסק בקידום ממומן כבר מספר שנים, וכיום אני מנהל קמפיינים ממומנים ללקוחות בארץ ובחו”ל במספר פלטפורמות בקבוצת אנגורה מדיה. במקביל, אני כותב על היבטים שונים בשיווק דיגיטלי במספר אתרים.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

19 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

19
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.