תוצאות No Click, אינסטגרם בישראל, משכורות דיגיטל בחו”ל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

תוצאות ללא קליקים פחות משמעותיות בחיפושים מסחריים

לאחר שחברת ג’אמפ שוט נסגרה לאחרונה, חברות אנליזה אחרות נכנסות לתמונה בנוגע לנתוני טראפיק. בדיקה של 250 מיליון תוצאות חיפוש על ידי Perficient Digital, מעלה 3 ממצאים בולטים:

  • תוצאות ללא קליקים פחות משמעותיות כאשר מדובר בשאילתות מסחריות, המציגות גם מודעות ממומנות. כ-28% מהקליקים הולכים למודעות (בשאילתות המציגות מודעות), כאשר מתוכן 23% מהקליקים הם על חשבון תוצאות no click ו-5 האחוזים הנותרים על חשבון התוצאות האורגניות. כלומר, הממומן שואב קליקים בעיקר מ- no clicks וכמעט לא נוגע באורגני.
  • תשובות ישירות (Featured Snippets) מקבלות קצת יותר CTR לעומת שאילתות ללא FS, אך ההבדל זניח בתמונה הכוללת. עד כדי כך זניח, שמבצעי הבדיקה קוראים לתשובות ישירות “נייטרליות מבחינת קליקים”.
  • אחוזי ההקלקה על ביטויי מותג / ביטויי ניווט גבוהים משמעותית מה-CTR של ביטויים לא מותגיים. לא ברור מדוע הממצא הזה כה “חדשני”, אבל חברת Perficient טוענת שזה נוגד את המודלים הסטנדרטיים של CTR, שלא מפרידים בין חיפושי מותג לשאר החיפושים.

לסקר המלא >

מעל 3 מיליון משתמשי אינסטגרם בישראל

סוכנות פיאלקוב דיגיטל יצאה עם סקר חדש אודות אינסטגרם בישראל. לרשת החברתית של התמונות יש 3.1 מיליון משתמשים ישראלים בחודש, ו-2.1 מיליון משתמשים יומיים. חלק ניכר מהמשתמשים פועל בעיקר בחזית הסטוריז. 51.5% הן נשים ו-48.5% גברים, כאשר הגילאים השולטים הם 18 עד 34.

ככל שעולים בגיל, כך אחוז החדירה של אינסטגרם לעומת פייסבוק יורד – בגילאי 13 עד 34 משתמשים יותר באינסטגרם, והחל מגיל 35 והלאה משתמשים יותר בפייסבוק. לסקר המלא >

הערת אגב – סקר נוסף מגלה שרוב האנשים עדיין לא יודעים שאינסטגרם / וואטסאפ בבעלות פייסבוק. מדוע זה חשוב? מכיוון שזה משפיע על צורת החשיבה ועל היחס למותגים הללו (יחד או בנפרד).

צרכנים בחו”ל דורשים אכיפה בביקורות אונליין

בדיקה של חברת Bazaarvoice בארה”ב, בריטניה, צרפת, גרמניה ואוסטרליה – מגלה ש-72% רוצים שעסקים וחברות ינקטו בפעולות מניעה ואכיפה בנושא ביקורות מזויפות. 54% אמרו שביקורות מזויפות ימנעו מהם לבצע רכישה; 34% יאבדו את האמון במותג המציג את הביקורות המזויפות, ומרגע שהאמון נעלם – 82% לא ישובו לרכוש במותג הנ”ל.

כאשר נשאלו כיצד הם מזהים ביקורות מזויפות: 55% ענו שהם מזהים לפי מילים זהות במספר ביקורות שונות; 49% לפי תוכן שאינו תואם למוצר / שירות המדוברים; 36% לפי שגיאות כתיב וניסוח ו-35% לפי כמות בלתי סבירה של ביקורות חיוביות.

רוב הנשאלים (43%) רוצים שרק לקוחות שביצעו אימות רכישה, יוכלו להשאיר ביקורת. 34% רוצים שהעסק יבצע בדיקה יומית של הביקורות, וינפה החוצה את המזויפות. לממצאים המלאים >

מקדם לוקאלי בחו”ל מרוויח לפחות $60,000

סקר שכר שבוצע על ידי חברת Bright Local, מציג תמונת מצב יפה אודות תעשיית ה-Local SEO בארצות הברית (69%), בריטניה (7%), קנדה (6%) ואוסטרליה (4%), לצד 30 מדינות נוספות. רוב אנשי הקידום הלוקאלי מרוצים מעבודתם ומתכננים להישאר בתפקידם. 65% מרוויחים מעל 60,000 דולר (שנתי), ו-29% מרוויחים מעל 100,000 דולר.

ממצאים מעניינים נוספים:

  • משווק לוקאלי מרוויח $88,532 בשנה.
  • פרילנסר ממוצע מרוויח $50,661 בשנה.
  • לשכיר יש 17 לקוחות ולפרילנסר 8 לקוחות (בממוצע).
  • השירותים העיקריים הניתנים בתחום: אופטימיזציה של פרופילי GMB, אופטימיזציה באתרים, ניהול מוניטין, ניהול אזכורים ועיצוב אתרים.

בהקשר הזה רצוי לזכור שתעשיית הקידום המקומי חזקה יותר בחו”ל מאשר בישראל. למעשה, בחו”ל מדובר בתחום שלם ונפרד של SEO – בעוד שבישראל מדובר בדרך כלל בתוספת ל-SEO הסטנדרטי. לסקר המלא >

השפעת וירוס קורונה על הדיגיטל

מעבר להשפעת הקורונה על שאילתות במנועי חיפוש, הווירוס ותוצאותיו משפיעים גם על תעשיית הדיגיטל באופן כללי.

אחת התעשיות שמושפעות מיידית ממגפה כלל עולמית היא תעשיית התיירות, ומן הסתם הדבר משליך על הפרסום הדיגיטלי בתחום. חברת אל-על בישראל מאיימת בפיטורי עובדים, וחברת אקספדיה העולמית צפויה לאבד בין 30 ל-40 מיליון דולר בגלל הקורונה (לצד קיצוץ של 12% בכוח אדם, אבל ללא קשר לקורונה לטענתם).

פחות תיירות משמע פחות אנשים בבתי מלון, מסעדות ועסקים התלויים בתחום. מעבר לכך – כנסים מקצועיים רבים בוטלו בשל החשש מהידבקות, כולל כנסים של גוגל ואחרים. כל אלו עלולים להקרין גם על השיווק הקשור אליהם. לעומת זאת, צפויה עלייה בקניות אונליין – זאת בשל הגידול באנשים הנמצאים בבידוד ביתי. מצד שני צפוי גם מחסור במוצרים בסיסיים, כך שלא ברור איך תתממש בפועל העלייה בקניות המקוונות.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
123
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104788
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100264
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99200
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.