עדכון אלגוריתם בגוגל לוקאל, מייסדי גוגל פורשים, טריפ אדוויזר עושה קניות ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

עדכון אלגוריתם בתוצאות החיפוש המקומיות בגוגל

החל מנובמבר 2019 גוגל החלה להשתמש בהתאמת-ביטויים מבוססת רשת עצבית (Neural Matching), כדי להפיק תוצאות חיפוש לוקאליות בדרך חדשנית ומתקדמת יותר. השיטה מאפשרת למנוע להבין יותר טוב כיצד מילים קשורות למושגים / מונחים שונים. גוגל משתמשת ברשת העצבית החל מ-2018, והיא למעשה מערכת ענקית של מילים נרדפות (Super-synonym System).

בתוך כך, הדיון בטוויטר שעוסק בנושא מבסס גם את ההבדל בין ראנק בריין ובין הרשת העצבית המלאכותית. בעוד שראנק בריין מסייע לגוגל להתאים בין דפי אינטרנט למונחים / מושגים, הרשת העצבית משמשת את גוגל להבנה כיצד מילים קשורות לחיפושים. הרחבה נוספת באתר SEL >>>

מייסדי גוגל פורשים מהניהול היומיומי

במכתב שפורסם בבלוג גוגל ב-3 לדצמבר, מכריזים סרגיי ברין ולארי פייג’ על פרישתם מהניהול היומיומי של החברה. ניהול אלפבית כולה הועבר לידי מנכ”ל גוגל, סונדאר פיצ’אי, שינהל מעתה והלאה את שני הגופים יחד. סרגיי וברין יישארו חברים בדירקטוריון, אך לא יתערבו יותר בניהול השוטף.

מדוע כל זה קורה? באופן רשמי, השניים אמרו שחברה שהגיעה לגיל 21 כבר לא צריכה הורים צמודים. אבל מתחת לפני השטח, העניינים כנראה מורכבים יותר מההצהרה הפשוטה הזו. במאמר דעה בכלכליסט, נטען שהפרישה היא למעשה תוצאה של כישלון החזון של אלפבית. החברה הוקמה ב-2015 כדי להתרחב לעוד פעילויות עסקיות שאינן גוגל, אבל כשלה בכך.

למרות זאת, גוגל עצמה התפתחה משמעותית תחת ידיו של פיצ’אי – יוטיוב הפכה לחברה בסדר גודל של פורצ’ן 500; גוגל מפות מתחרה ב-Yelp כל כך טוב עד שזו האחרונה נאלצה לקצץ בפעילותה הבינלאומית; אסיסטנט שודרג משמעותית עם AI שיכול לנהל שיחות ועוד. אם גוגל תשכיל להישאר גוגל – במקום לשלוח זרועות תמנון לעשרות תחומים נוספים, ולנסות להיות גם משהו אחר – היא תמשיך להצליח.

יש לציין שחלק מעובדי גוגל בהווה ובעבר התרעמו על פרישת המנכ”לים. הם קיוו שהשניים יטפלו בבעיות כגון הזכות להתארגנות העובדים, הטרדות מיניות בחברה, פעילותה הבעייתית עם הפנטגון ועוד.

טריפ אדוויזר קנתה ספק בתחום המסעדנות

חברת SinglePlatform מאפשרת למסעדות לעשות סינדיקציה של התפריטים והשירותים, במגוון רחב של אתרי אינדקס וחיפוש. החברה נוסדה ב-2010 ונרכשה ב-2012 בסכום של 100 מיליון דולר.

טריפ אדוויזר, שכוללת פרופילים של כ-5 מיליון מסעדות, רכשה לאחרונה את החברה בעלות של חצי מיליארד דולר. המטרה היא לחזק את הקשר והשירותים הניתנים למסעדות המופיעות באתר, וכן להילחם בשתי מתחרותיה הגדולות ביותר – ילפ וגוגל.

חידושים ב- Google Ads

גוגל אדס מאפשרת לקבל הסברים אודות שינויים בביצועי קמפיינים, דבר שעד היום לא היה קיים. מדובר בניסוי הנמצא בגרסת בטא, עבור קמפיינים בחיפוש עם CPC ידני או eCPC. הפיצ’ר משווה תקופות זמן זהות בטווח של 90 יום, ורוב הסיכויים שיהיה קיים רק עבור קמפיינים בהם התקיימו שינויי פרפורמנס משמעותיים. הרחבה באתר SEJ >>>

ציוני האיכות בגוגל אדס כוללים כעת גם קמפיינים של דיספליי ושופינג. למרות שציון האיכות פועל באותה דרך עבור חיפוש, דיספליי ושופינג, ההמלצות לשיפורים עשויות להיות שונות (בהתאם לסוג הקמפיין). לדוגמה, המלצות לשיפורים ייחודיים לדיספליי בלבד יכולות להיות יצירת קמפיין דיספליי חכם, הרחבת הטרגוט, הוספת מודעות דיספליי רספונסיביות ועוד.

מתכנן מילות המפתח של גוגל אדס מאפשר לשתף מחקרי מילים עם גורמים נוספים. המצב שהתקיים עד היום, חייב הורדה של קובץ מהמערכת ושליחתו בנפרד במייל או בצורה אחרת. כעת יש טאב חדש שנקרא Shared Plans, המאפשר לעשות זאת בלי לצאת מהמערכת.

שיתוף מחקר מילים ישירות מגוגל אדס

ידיעות בקטנה

  • במסגרת Data Transfer Project, פייסבוק בוחנת כלי חדש שיאפשר להעביר תמונות וסרטונים לגוגל photos ולפלטפורמות נוספות. אם ייצא לפועל, הכלי יהיה זמין ב-2020 ויכלול העברה מאובטחת וסיסמה.
  • גוגל מבקשת מאנשים בעלי תסמונת דאון להקליט את עצמם מדברים ו/או לשלוח אליה הקלטות מוכנות, כדי שה-AI של גוגל ילמד לזהות צורות דיבור נוספות.
  • הודעות בקונסולת החיפוש יוצגו מעתה והלאה באמצעות אייקון הפעמון בראש העמוד. זאת בניגוד לגרסה הישנה, בה היה צריך לצאת מהמסך בו נמצאים ולעבור לתיבת הודעות נפרדת.
  • גוגל בוחנת אפשרות לשיתוף פעולה עם חברות שילוח, כגון UPS, פדקס ו-DHL, להצגת מצב המשלוח ומיקומו ישירות בתוצאות החיפוש.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
109
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
132
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99007
מדיה חברתית
דנה רוזן
82390
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.