פייסבוק עושה תרגיל, “אבי הרשת” רוצה להחזיר לנו את השליטה במידע ויוטיוב משפרת את אפשרויות הפרסום בה

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל בוחנת הצגה של שאילתות מה-Search Console בתוך תוצאות החיפוש

על פי דיווחים שונים ברשת, גוגל החלה להציג נתונים עבור שאילתות מחשבונות Search Console בתוך תוצאות החשבון (עבור משתמשים שאימתו את החשבון שלהם). כך למשל זה נראה עבור אתר Tech Radar:

Search Console in serps

כזכור, גוגל לא מראה שאילתות שהאתר לא צבר בעבורן חשיפות, כך שסביר להניח שאם שאילתא לא קיבלה מספר מינימאלי של חשיפות, המשתמש לא יראה אותה.

פייסבוק מאפשרת לשלוט בקבצי Cookie בצורה טובה יותר

פייסבוק עדכנה את עמוד העזרה שלה ושלחה הודעות למפרסמים לגבי שימוש בקבצי Cookie. השינוי הראשון מאפשר לבחור האם להשתמש בפיקסל רק לשם ניתוח ביצועי האתר, או גם לשם פרסום. האפשרויות השניה היא בחירה בין קבצי Cookie של צד ראשון שמוגבלים רק לאתר בו המשתמש צופה, לבין קבצים של צד שלישי, שמאוחסנים גם באתרים נוספים.

1st and 3rd party cookies

פייסבוק מציינת שקבצים של צד ראשון נמצאים בשימוש נרחב יותר ונמצאים זמן רב יותר באתר, אך הם פחות מדויקים לצרכי פרסום ומצמצמים את החשיפה, לכן הם אפקטיבים בעיקר עבור ניתוח. מה שפייסבוק לא מציינת במפורש זה שחלק מהחברות, בינהן אפל, החלו לחסום עוגיות צד שלישי, ונראה שספארי יהיה הדפדפן שבו המודעות שיוצגו יהיו הכי פחות מדויקות גם אם המפרסם יבחר להשתמש בקבצי צד שלישי.

מבחינה טכנית, על מנת לעשות שימוש בעוגיות צד ראשון, פייסבוק למעשה תשלח את נתוני השימוש דרך ה-URL בכל פעם שמשתמש ילחץ על המודעה ויגיע לעמוד הנחיתה.

בכל אופן, החל מה-24 לאוקטובר, אפשרות ברירת המחדל תהיה שימוש בשני הסוגים.

פייסבוק גם דורשת שמי שעושה שימוש בקבצים של צד שלישי יפרסם באופן ברור כיצד הוא עושה שימוש בקבצים האלו ואיזה מידע הוא אוסף. המבקרים יכולים לשנות את ההתנהגות הזו דרך הגדרות הפייסבוק שלהם, אך זהו לא דבר שבעל האתר חייב לציין.

גוגל משפרת את אפשרויות הפרסום והניתוח של יו-טיוב

גוגל הודיעה על מספר הרחבות למודעות ביו-טיוב שיאפשרו לעשות שימוש במודעות למגוון גדול יותר של יעדים כמו למשל מציאת זמני הקרנות של סרטים, הזמנות של חבילות נופש או הורדת אפליקציות. האפשרויות החדשות הן חלק ממאמץ לשפר את הביצועים של מותגים, ועל פי גוגל, קמפיין בדיקה של חברת Vodaphone הביא לקפיצה של פי 2.3 באחוז המשתמשים שזכרו את המודעה (דרך הסקרים שהמשתמשים רואים מדי פעם) והגדיל את מספר הלחיצות הכולל ב-3.5%.

גוגל מציעה את השיפורים האלה בזכות שיתוף פעולה עם אחת משותפות הפרסום שלה, IRI. גוגל גם תציע ניתוח של המדדים הקשורים להעלאת המודעות למותגים. באופן זה, היא מקווה לספק למותגים נתונים מדויקים יותר על האופן שבו הפרסום המקוון שלהם משפיע על התנהגות הגולשים, גם בעת קנייה באופליין.

האם פייסבוק מתכננת לשלב את זיהוי המיקום באינסטגרם עם זה של פייסבוק?

חדשות מדאיגות עבור לא מעט מאתנו מדברות על כך שפייסבוק מתכננת לשלוף את נתוני המיקום של משתמשי אינסטגרם ולשתף אותם עם פייסבוק, כנראה למטרות פרסום. החששות האלו מתגברים לאור העובדה שהמנהל הבא של אינסטגרם בתוך פייסבוק יהיה כנראה אדם מוסרי (mosseri), מקורב לצוקרברג, אשר בתפקידו הקודם שימש כאחראי על פיד החדשות של פייסבוק וביצע מספר מהלכים שנויים במחלוקת.

החלק היותר מדאיג הוא ששמירת ההיסטוריה תתבצע גם כאשר המשתמשים לא יעשו שימוש ישיר באינסטגרם.

פייסבוק לא שללה את האפשרות שתעשה בכך שימוש בעתיד ותעדכן את המשתמשים, למרות שלדבריה, כרגע לא חלו שינויים באופן בו היא משתפת את נתוני המיקום בין האפליקציות שלה. למרות זאת, משתמשים מסוימים כבר שמו לב לאפשרות הזו שכנראה נמצאת בשלבי בדיקה, אך כרגע מכובה כברירת מחדל:

Instegram Location History

החדשות האלה מגיעות זמן קצר לאחר שמייסדי אינסטגרם עזבו את פייסבוק בשל לחצים שהופעלו עליהם מצד החברה והתחושה שהם מאבדים את האוטונומיה שלהם לטובת הרווחיות של הפלטפורמה שמושכת אליה לא מעט “פליטי פייסבוק” צעירים.

ל”אבי הרשת” יש פתרון ייסודי לבעיית הפרטיות ברשת

סר טים ברנרס לי נחשב לאבי האינטרנט המודרני ולמעשה יצר לראשונה את רעיון ה-Hyperlink ושפת ה-HTML ששימשו כבסיס עליו בנויה הרשת כפי שאנחנו מכירים אותה היום. כמו רבים אחרים, גם ברנרס לי לא ממש מרוצה מהאופן בו תאגידי ענק כמו גוגל ופייסבוק השתלטו עליה, הפכו אותה לריכוזית באמצעות שרתי הענק שלו והחלו לסחור במידע האישי של הגולשים.

בריאיון ל-Fast Comany הציג סר ברנרס לי את הפתרון עליו הוא עובד ואמור להחזיר לגולשים את השליטה במידע שלהם. הסטארטפ בשם Inrupt, אותו ניהל בתשעת החודשים האחרונים עובד על “מצב חשאי” שמאפשר למפתחים להפוך את הרשת למבוזרת יותר ולהגביל את הריכוזיות שלה. הפלטפורמה עליה מונח Inrupt נקראת Solid והיא מפותחת לא מעט זמן על ידי חוקרים ב-MIT.

על פי דברי המראיין, שזכה להציץ ללפטופ של לי, Solid נראה כמו שילוב בין דפדפן לבין שולחן עבודה, כאשר כל המידע האישי של המשתמש מסודר בטאבים שונים. לדוגמה, יומן, ספריית מוזיקה, וידאו, חיפוש, מסמכי מחקר וכו’. למרות הפרטיות המוגברת של Solid, המידע עצמו עדיין מאוחסן ברשת עצמה בתוך POD (תרמיל, אבל גם ראשי תיבות של Personal Online Data Store) עליו תהיה למשתמש שליטה מלאה.

Solid

למרות שהחזון הזה עוד רחוק ודורש שיתוף פעולה מצד מפתחים, אקטיביסטים ואפילו האקרים, ברנרס לי כבר חושב על העוזר האישי החכם שיקרא צ’ארלי ויוכל לשלוף את כל המידע האישי והמאובטח באמצעות פקודות קוליות, ממש כמו אלקסה של אמאזון.

על פי ברנרס לי, דווקא העובדה שהוא הקים חברת סטארטאפ ולא המשיך לעבוד רק עם קבוצת מחקר, עוזרת לרעיון לקרום עור וגידים והופכת אותו למשהו שאפשר ליישם במהירות. נכון להיום מדובר עדיין בקבוצה קטנה הכוללת את ג’ון ברוס, מומחה אבטחה שכבר מכר סטארטפ אחד ל-IBM, מספר מפתחים ואנשי קוד שעובדים בהתנדבות.

לסיום, כשהוא נשאל ישירות על פייסבוק וגוגל, ברנרס לי השיב שהוא לא בא אליהן עם דרישות, אבל גם לא מתכוון לבקש את רשותם לשינוי היסודי שהוא עובד עליו.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
175
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
204
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
151
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
107302
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101903
מדיה חברתית
דנה רוזן
82984
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.