איזה מנוע חיפוש ממשיך לצמוח למרות התחרות, הרכישה האחרונה של גוגל וכיצד מגיבה עלה ירוק לחסימה של פייסבוק

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל קונה אתר שאלות ותשובות ב60 מיליון דולר

גוגל רכשה את אתר Superpod תמורת 60 מיליון דולר ולמעשה הובילה לסגירתו. שני המייסדים (בעצמם עובדים של גוגל בעברם) ימשיכו לעבוד על פרויקט בתוך גוגל אותו אינם יכולים לחשוף כרגע (כך לפי ההצהרה באתר). ההערכות מדברות על כך שרכישת האתר תשמש עבור טכנולוגיית העוזר הדיגיטלי של גוגל, Google Assistant, למרות שייתכן שמדובר על מוצר חדש לחלוטין או שילוב בתוך מנגנון השאלות והתשובות כחלק מאלגוריתם החיפוש הכללי שלה.

כמובן שהקונפסט של אתר Superpod לא היה מקורי לחלוטין ואתרים כמו Quora  ו- Yahoo Answers הם עדיין פופולאריים מאוד. למעשה, לגוגל היו כבר כמה אתרים דומים, כולל אתר דמוי ויקפידיה בשם Knol. כל האתרים הללו נשכחו בסופו של דבר.

DuckDuckGo ממשיך לרשום צמיחה מרשימה

DuckDuckGo, מנוע החיפוש שמפרסם את עצמו ככזה ששומר על פרטיות הגולשים ולא מהסס לתקוף את גוגל באופן ישיר, פרסם נתונים ולפיהם הוא הגיע ל9 מיליארד חיפושים בכל 2018. זאת לעומת כ-4 מיליארד חיפושים לפני שנתיים בלבד (2016).

DuckDuck Go 2018

למרות הצמיחה המרשימה הזו, חשוב לזכור שגוגל עדיין לוקח בנוקאאוט את כל מנועי החיפוש האחרים, ו-DuckDuckGo  נמצא רק במקום השביעי מתחת ל- ask.com (כך לפי Hubspot ונכון לספטמבר האחרון).

Cision רוכשת את Falcon.io

סיסיון היא פלטפורמה לסריקת משפיענים, ניתוח של רשתות חברתיות ויחסי ציבור. החברה ביצעה מספר רכישות בשנים האחרונות, כאשר האחרונה מבניהן היא של פלטפורמה דומה בשם Falcon.io. פלקון מספקת שירותים המקלים על הפצת פוסטים, יצירת מעורבות אנליזה ובניית קהלים, ולכן תוכל להציע לסיסיון והמשתמשים שלה מספר כלים חשובים שלא היו זמינים עד כה (אם כי הפלטפורמה של פלקון תמשיך להיות מוצעת בגרסה עצמאית).

על פי מנכ”ל סיסיון, קווין אקריוד, הפלטפורמה החדשה תוכל לשלב את היכולות החברתיות עם מסד נתונים גדול ובכך למלא את החלל שחברות כמו אדובי ואורקל, אשר מתמקדות ברכישת מדיה ומדיה קיימת, הזניחו עד כה.

פלטפורמת הפרסום של אמאזון עוברת לתקן MRC

אמאזון הודיעה כי פלטפורמת הפרסום שלה תעבור לתקן  MRC (Media Rating Council). התקן קובע כי צפייה במודעה תיחשב רק כאשר גולש צופה ב-50% מן הפיקסלים למשך שנייה אחת. לאחר השינוי הזה, רק המרות עקב צפיות המותאמות לתקן יספרו.

פלטפורמת הפרסום של אמאזון מציעה פרסום ממומן בדפי התוצאות של אמאזון, דפי מוצרים וגם פתיחה של חנויות עם מוצרים מרובים שמבוססים על מותגים. בנוסף, יש אפשרות למקם מודעות תצוגה וסרטונים באתרים מחוץ לאמאזון ולרכוש שטחי פרסום על פי דרישה. כל המודעות ממוקדות בקהל העצום שמבקר באמאזון באופן קבוע.

פייסבוק חוסמת (שוב) פעילות הקשורה ללגליזציה של סמים

לפייסבוק יש היסטוריה ארוכה עם פעילים ומפלגות המנסות לשנות את החוקים הקיימים בכל מה שנוגע ללגליזציה של סמים. תקציר הפרקים הקודמים: למרות שפייסבוק העולמית נסוגה מההחלטה לחסום תכנים הקשורים ללגליזציה, פייסבוק ישראל המשיכה בצנזורה ובין היתר חסמה את מגזין קנביס ואת קבוצת טלגרס (אם כי ייתכן שבמקרה הזה הייתה לה חובה חוקית לעשות כן…).

הפרשה הנוכחית מגיעה עקב תביעה שמפלגת עלה ירוק מתכוונת להגיש כנגד פייסבוק, לאחר שהאחרונה חסמה את החשבון של המפלגה שנועד לקמפיין מימון המונים. זאת למרות שהצדדים הגיעו קודם לכן לפשרה במהלכה פייסבוק הסכימה שעלה ירוק תפרסם את הקמפיין. על פי עו”ד דקל-דוד עוזר, שיידע את פייסבוק על התביעה, הצעד של פייסבוק פוגע לא רק בזכות לשוויון ולחופש הביטוי שלו ושל המפלגה, אלא גם על החוק האוסר למנוע פרסום של חומרי תעמולה לבחירות.

למרות שהפעם הצד הליבראלי הוא זה שמתעמת חזיתית עם פייסבוק, הפרשה הנוכחית מגיעה דווקא לאחר לא מעט התנגשויות והרעה ביחסים בין פוליטיקאים מהצד הימני של המפה הפוליטית לבין פייסבוק.

מה שבטוח הוא שלצד המהלכים הפוליטיים של השבועות האחרונים, גם ברשת החברתיות כנראה לא יהיה שום רגע דל במהלך הבחירות…

לינקדאין מציגה עזרה על פי הקשר

על פי לינקדאין, אחד התסכולים הנפוצים של המשתמשים בפלטפורמה שלה הוא הצורך לגשת למרכז עזרה כל פעם שהם נתקלים במשהו שהם לא מבינים, והפתרון אותו פיתחה היא מערכת עזרה מבוססת הקשר. המערכת משתמשת בחיפוש החכם של לינקדאין הנקרא Galene ויכולה לקשר מאמרים לא רק על פי המוצרים השונים, אלא גם דרך הקשרים שונים שעובדי לינקדאין יכולים לעדכן בכל פעם מחדש.

לינקאדין עזרה מהירה

בפוסט המקורי תוכלו למצוא הסבר טכני יותר, אבל אם לשפוט לפי התמונות, ההבדל המרכזי ממערכות אחרות הוא שכאן העזרה מופיעה בתוך שדה החיפוש לא כקישור חיצוני בסוף העמוד.

פייסבוק מוסיפה קריאות לפעולה לסטוריס

פייסבוק הוסיפה מדבקות חדשות עבור קריאה לפעולה בתוך הסטוריס המיועדים לדפים. עד כה כפתורי קריאה לפעולה היו מוגבלים בעיקר לתמונת הכותרת ובחלק קטן מהם היה אפשר להשתמש גם בפוסטים. הכפתורים החדשים מתייחסים לקנייה, הזמנה, התקשרות או קבלת הוראות הגעה.

נראה שלפחות כרגע מדובר בניסוי, ולכן גם לא הצלחנו לשחזר אותו בעברית. בנוסף, יש לזכור שלמרות שהסטוריס זמינים בפייסבוק, הם בעיקר מדיום ויזואלי ומרבית העסקים שעושים בהם שימוש, עושים זאת בעיקר על גבי אינסטגרם.

ג’ון מולר על אתרים שנבנים מלכתחילה על פי תקן AMP

למרות שקצב האימוץ של טכנולוגיית ה-AMP אולי אינו גבוה כפי שגוגל הייתה רוצה, אין ספק שהוא רחוק מלהיות זניח. אחד הגולשים ב-reddit תהה אם הוא יכול לבנות אתר ב-AMP בלבד במקום להתחיל לבנות אותו בגרסת Desktop ורק אחר כך לעבור ל-AMP.

על פי התשובה של ג’ון מולר, אין עם זה שום בעיה מכיוון שגם AMP עושה שימוש ב-HTML ומעניין לראות שעוד אתרים אקסקלוסיביים ל-AMP צצים. אך יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון כמה דברים:

  • באתר חייבת להיות כתובת אחת (URL) לכל עמוד
  • אם קיימים סקריפטים בתוך מסגרת העבודה, חייבים לוודא שהם לא חוסמים את הסריקה של העמודים (למרות שגוגל בדרך כלל מסתדר אתם) ועדיף לחפש את הטקסט שהם מציגים בגוגל.
  • תמונות צריכות להשתמש בהגדרת ברירת מחדל (fallback) של noscript.
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104781
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100238
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99138
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.