Ahrefs רוצה ליצור מנוע חיפוש, איך נראית מניפולציה זרה בפייסבוק ולמה אמאזון נלחמת במפרסמים שלה עצמה?!

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מוסיפה חיפוש על פי תמלול אוטומטי לפודקאסטים

גוגל הוסיפה אפשרות לחיפוש בתוך פודקאסטים דרך האפליקציה שלה על סמך תמלול אוטומטי. לא מדובר בטכנולוגיה חדשה, ומזה כבר שנים טובות אפשר לקבל תמלול אוטומטי לסרטונים ביו-טיוב (באנגלית) ובאחוזי דיוק גבוהים למדי. יחד עם זאת, התמלול ביו-טיוב נעשה בזמן אמת, ואילו כאן הוא מאונדקס מראש ונשמר בתוך קוד המקור של הדף בתוך האפליקציה. על פי Android Police, פרטים כמו שמות עדיין לא תמיד מתומללים כמו שצריך, אבל התיקון האוטומטי של החיפוש מצליח להתגבר על כך.

חיפוש תמלול בפודקאסטים

החל מהראשון במאי כל המדדים של מודעות גוגל יכללו המרות חוצות מכשירים (Cross Device Conversions)

גוגל עדכנה את עמוד העזרה שלה בנוגע למדידת תוצאות. על פי העדכון, החל מהראשון למאי, כל המדדים של גוגל יתייחסו גם להמרות חוצות מכשירים בספירה שלהם. כיום הדבר נעשה רק במדדים  של “מכשירים”, “מכשירים מסייעים” ו-“נתיבי מכשירים”.

חשוב לציין שהנתונים לא יתעדכנו רטרואקטיבית, ולכן עדיין תהיה חוסר התאמה בין הנתונים שיופיעו לפני ואחרי העדכון. בעמוד הנ”ל ניתן לראות את כל המדדים שהספרה בהם תשתנה בעקבות העדכון.

כך נראה עורך המודעות המעודכן של גוגל ל-Desktop

בעקבות המיתוג מחדש של Adwords וביצוע שינויים רבים גם בממשק האינטרנטי, עדכנה גוגל גם את תוכנת העזר ל-Desktop  שמעכשיו נקראת Google Ads Editor. התוכנה תומכת גם בעברית, אבל עליכם לבחור זאת בעמוד ההורדה (שעדיין מתייחס משום מה ל-Adwords). שימו לב שאם אתם משתמשים בחלונות, האפליקציה מוסיפה את עצמה לתפריט Start, אבל לא למקומות אחרים.

הנה רק חלק מן השיפורים שהממשק החדש מציע:

  • חיפוש פנימי בתוך הקמפיינים
  • אפשרות לקבוע כללים לכל הקמפיינים, כולל אלו שלא פעילים
  • עריכה משופרת של מודעות ווידאו
  • עריכה קלה יותר של הצעות מחיר חכמות
  • שליטה בקמפיינים מחשבונות שונים בחלון אחד
  • הצעות לשיפורים לקמפיינים קיימים

עורך המודעות החדש

האם הייתם מחפשים במנוע חיפוש תוצרת Ahrefs?

כן, זה נשמע די יומרני, ואנחנו גם די קרובים לראשון באפריל, אבל המייסד של Ahrefs, דימיטרי גרהסימנקו, משוכנע שהחברה שלו מסוגלת לעשות זאת.  על פי סדרת הציוצים הארוכה, מנוע החיפוש החדש יחלוק את הרווחים שלו עם יצרני התוכן (בעלי האתרים) באופן נדיב במיוחד והם יקבלו 90% מן הרווחים.

למרות ההכרזה המעניינת הזו, עולות כאן שתי שאלות חשובות :

1.כיצד מנוע החיפוש החדש יצליח לגייס מפרסמים בהיקף מספיק גדול ועדיין להרוויח?

2.האם Ahrefs באמת לא תשתמש במנוע החיפוש על מנת לשפר את הכלי שלה?! כיצד זה בדיוק מתיישב עם הפרטיות של הגולשים?

אם אתם באמת מאמינים שזה יכול לקרות, דימיטרי מזמין אתכם להגיש מועמדות לאחת ממשרות הפיתוח של החברה…

ספריית המודעות בפייסבוק, לא רק עבור קמפיינים פוליטיים

מנוע החיפוש למודעות של פייסבוק, הנקרא “ספריית המודעות” עודכן, ומעכשיו ניתן לחפש בו גם קמפיינים לא פוליטיים ומידע נוסף כגון:

  • תאריך יצירת העמוד, שינויי שמות ומיזוגים היסטוריים (נמצא גם בטאב השקיפות החדש בתוך כל דף)
  • מהיכן מנוהל העמוד
  • חיפוש על פי שם העמוד ושמירת היסטוריית החיפושים
  • אפשרות לגשת לספריה גם דרך ה-API עבור מפתחים שעברו זיהוי

כך לדוגמה זה נראה עבור גוגל :

ספריית המודעות בפייסבוק ספריית המודעות -המשך

כדי להגיע למודעות במדינות אחרות, אפשר ללחוץ על רשימת הקישורים למעלה או לבחור מדינה אחרת מן המסנן.

פייסבוק הודיעה גם שהחל מחודש מאי יהיה ניתן להוריד את הדוחות עבור קמפיינים פוליטיים והם יעודכנו באופן יומי ולא שבועי.

מעכשיו קל יותר לראות את הגרסה הקנונית של כל עמוד

גוגל מבטלת את הפרמטר info, שהציג את הגרסה הקנונית עבור כל עמוד, ובמקום זאת מציגה את המידע הזה תחת האפשרות של “בדיקת דף” ב-Search Console (URL Inspection Tool). אחת הסיבות להשתמש בכלי היא שגם אם מוסיפים את הסימון rel=”canonical”  כדי לציין את הגרסה הקנונית בקוד, גוגל עדיין עשוי לראות זאת כהמלצה בלבד.

עוד שינוי לטובה מאפשר לכם לראות גם דפים קנונים לכתובת שהקלדתם מדומיינים אחרים, אפילו אם אתם לא מנהלים אותם, מה שיכול להיות מצוין אם אתם מפיצים תוכן בכמה אתרים ורוצים להיות בטוחים שגוגל מציג את הדף הנכון.

גוגל מדגישה שאם משתמשים בפרמטרים site: או inurl:, עדיין ניתן לראות גרסאות לא קנוניות.

פייסבוק ממשיכה להילחם במניפולציות על הניוזפיד שלה

פייסבוק הודיעה כי הצליחה לזהות עוד רשת של 2,632 עמודים וקבוצות ממדינות זרות, ובראשן איראן, רוסיה, מקדוניה וקוסבו. גורמים ממדינות אלו יצרו רשתות של חשבונות אשר הונו את הגולשים בנוגע לזהות האמתית שלהם. נראה שלא כל המתקפות היו מתואמות, אך שיטת הפעולה שלהלן הייתה דומה מאוד.

בכל מה שקשור לאיראן, אשר הפעילה רשת של לפחות 513 עמודים, ניסיונות ההונאה כוונו למספר מדינות וביניהן ישראל ומדינות ההאסלם כגון מצריים או אינדונזיה, אך על הכוונת של איראן היו גם כמה מדינות אחרות כגון איטליה והודו.

השיטה פעלה באופן הבא : החשבונות המזויפים הדביקו סיפורים מקומיים שנראו אותנטיים תחת זהות מזויפת אף היא של קבוצות פוליטיות או ארגוני מדיה. מטרת הפרסומים הייתה לחזק את הפרופגנדה האיראנית ולהציג את אותם פוסטים באופן שיתאים לנקודת המבט שלה. הסיפור המקורי של פייסבוק מציג כמה דוגמאות יותר פוליטיות וקיצוניות שקשורות גם לרשות הפלסטינאית, אבל הנה דוגמה מעניינת של ניסיון התחזות ל”פרס היום בעברית” (אולי כאנטיתזה ל”קול ישראל בפרסית”?!).

מניפולציה איראנית בפייסבוק

על פי פייסבוק, לחברה פחות משנה מהו התוכן של הפוסטים והיא מתרכזת בזיהוי ומניעה של השיטות באמצעותן נעשו הניסיונות לשטות במערכת שלה. בין היתר, היא מגייסת עובדים נוספים, משתפת פעולה עם מומחי אבטחת סייבר ועובדת עם גופי החוק במדינות השונות.

אגב, גם אצלנו תוכלו למצוא דוגמאות לחשבונות מזויפים שנסגרו לקראת הבחירות ולדווח על בוטים מתחזים לאיגוד האינטרנט הישראלי. למרבה הצער, אצלנו הזיהוי קצת פחות אפקטיבי ועד כה זוהו רק כמה עשרות חשבונות בלבד שגם נסגרו על ידי פייסבוק.

אמאזון חוסמת מפרסמים שלא מפיקים עבור רווח

CNBC מדווח על פרקטיקה חדשה של אמאזון במהלכה היא חוסמת ספקים (Vendors) שמוכרים מוצרים עליהם היא מפסידה. הסיבה לכרך היא שאמאזון עושה עבור חלק גדול מהם את רוב העבודה, כולל אחסון של המוצרים, אריזה שלהם ומשלוח בשיטת ה”דרופשיפינג”, מה שכמובן עולה לה כסף. כרגע לפחות ניתן להמשיך ולמכור את המוצרים האלו, אך לא ניתן לפרסם אותם בצורה ממומנת. בשלב הראשון, אמאזון מתרכזת בספקים ולא בסוחרים אשר מוכרים את המוצרים שהם מקבלים מן הספקים הללו, אך לא מן הנמנע כי בעתיד היא תפנה גם לסוחרים.

ההנחה היא כי אמאזון מכוונת בעיקר למוצרים שנמכרים בפחות מ-25$, אך היא לא מתייחסת לכך במפורש, אלא מסתפקת בהוראות כיצד להוריד את המחירים דרך ממשק המוצרים וקבצי האקסל שמרכזים את המחירים, דבר שיוצר עוד יותר תרעומת אצל הספקים שלא יודעים לאיזו רמה הם צריכים להוריד את המחירים.

הדובר של אמאזון הגן על הצעד החדש ומסר כי בתור קמעונאי, אמאזון לא שונה משום חנות אחרת שמחליטה אילו מוצרים לקדם ואילו לא, אך לאור האשמות דומות בנוגע לתחרות בלתי הוגנת כלפי גוגל והקנסות שחטפה לאחרונה, לא בטוח שהרגולטורים בארה”ב ובעיקר באירופה יקנו את זה…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99005
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.