דוח האינטרנט ודוח פייסבוק בישראל 2020, אינדקס הקישורים הגדול ביותר ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

דוח האינטרנט הישראלי 2020

מדי שנה מפרסמת חברת בזק את דוח האינטרנט הישראלי, כשהפעם ניכרות השפעות הקורונה כמובן. הסקר בוצע בקרב 2,300 משתתפים, והדוח הוא במתכונת של מצגת עם 66 עמודים. הנה כמה מהנתונים העיקריים והמעניינים ביותר:

  • 6.7 מיליון איש גולשים באינטרנט בישראל; כמעט 77% ממשקי הבית במדינה.
  • הגולש הממוצע מוריד 12 ג’יגה ביום, עלייה של 30% בתקופת הקורונה לעומת אשתקד. כל משתמש מבלה בממוצע 12 שעות ביום מול מסכים לצורכי עבודה, לימודים, פנאי ועוד.
  • לראשונה עקפו הקניות אונליין את הקניות בחנויות הפיזיות – 90% מהישראלים עברו לקנות ברשת ו-66% הגדילו את הוצאות הקנייה אונליין השנה. 59% הזמינו Take away אונליין ו-48% הזמינו יותר לעומת אשתקד.
  • הרפואה והבירוקרטיה הפכו ליותר דיגיטליות – גידול של עשרות אחוזים בביצוע פעולות אונליין כגון הזמנת מרשמים, התייעצות עם רופא מרחוק, קבלת שירותים ממשלתיים ועוד.
  • 62% מעדיפים להמשיך לעבוד מהבית גם אחרי הקורונה; 63% מעידים כי העבודה מהבית נוחה יותר.
  • 63% לא מזהים אם המידע החדשותי ברשתות אמיתי או מזויף. גם אחרי ש-70% בדקו את המידע, כ-48% עדיין לא מצליחים להבחין בהבדל. כמו כן הציבור חושב שרוב המידע שמפרסמים הפוליטיקאים ברשתות החברתיות לא אמין.
  • 93% צופים בתכני סטרימינג, מתוכם 51% צופים בסטרימינג בטלוויזיה (לעומת רק 26% אשתקד).

לדוח המלא (PDF) >

דוח פייסבוק בישראל 2020

גם סוכנות פיאלקוב דיגיטל יצאה עם הדוח השנתי שלה בנושא פייסבוק בישראל. הנתונים מתבססים על מידע ששותף על ידי משתמשי פייסבוק, ואינו כולל פרופילים פרטיים או כאלה שלא מילאו מידע בסיסי בפרופיל. תמצית הדוח:

  • 51% גברים, 49% נשים.
  • קבוצת הגיל הגדולה ביותר היא 25 עד 34 ולאחריה 35 עד 44 (בקרב שני המגדרים).
  • 59% נשואים, 30% רווקים וכל השאר במערכות יחסים או מאורסים.
  • 69% בעלי השכלה אקדמית, 28% השכלה תיכונית ו-3% השכלה יסודית.
  • המקצועות הנפוצים ביותר הם הנהלה וחינוך (19% כל אחד), בריאות (18%) וכן אדמיניסטרציה, אומנות, בידור, ספורט ומדיה (17% כל אחד).
  • 69% משתמשים בפייסבוק בנייד, 29% גם בנייד וגם במחשב, 2% רק במחשב. אין שינוי לעומת 2019.
  • 67% משתמשי אנדרואיד, 26% אפל.
  • 7 מתוך 10 עמודי הפייסבוק המובילים בישראל שייכים לאתרי חדשות – הצינור ו-ynet עם 1.2 מיליון עוקבים, ידיעות עם מעל 900 אלף וכל השאר 840 אלף ומטה (מאקו, סופר פארם, סיפור, וואלה חדשות, רשת 13, סטטוסים מצייצים, N12).

לדוח המלא >

טוויטר תקל על ביצוע מחקרים בציוצי הרשת

על מנת לאפשר לחוקרים לנתח התנהגויות במגוון נושאים (מגפת הקורונה, פייק ניוז, תוכן שנאה ועוד) – טוויטר הודיעה כי תאפשר לאנשי אקדמיה גישה לתוכן הרלוונטי. חוקרים כבר השתמשו בעבר בטוויטר כדי לבדוק את רמות המתח, החרדה והבדידות במגפת הקורונה וכן את התפשטות שיח השנאה ברשת. כעת תינתן להם גישה רחבה יותר למידע הקיים בטוויטר.

הגישה תינתן חינם אך ורק לחוקרים אשר יקבלו אישור מהחברה – ובהם סטודנטים לתואר שני ושלישי, חוקרי פוסט דוקטורט, חוקרים המועסקים באקדמיה או במכוני מחקר וכן הלאה. המידע יכלול ציוצים בני שבוע, ולא יכלול חשבונות שנחסמו על ידי טוויטר.

הגשת מועמדות >

למי יש את אינדקס הקישורים הגדול ביותר?

חברת מוז – הידועה בכלי ה-SEO שלה – הזמינה מחקר מגוף נפרד ובלתי תלוי בנוגע לשאלה למי יש אינדקס קישורים גדול יותר. המחקר נעשה על ידי חברת Perficient, ובו מצוין מראש כבר בהתחלה שחברת מוז אומנם הזמינה את המחקר – אבל התוצאות הן כפי שנמצאו בבדיקה של יותר מ-85 אלף אתרים.

עיניכם הרואות בגרף המצורף, אינדקס הקישורים של מוז עוקף את שלושת המתחרים בהרבה (פי 2 בממוצע). לי אישית קצת קשה להתחבר לרעיון שדווקא למוז יש את אינדקס הקישורים הגדול ביותר, עם מעל 700 מיליארד קישורים; בעוד שלמתחרה שלו, Ahrefs המצוין פי 100 ממנו – יש רק 314 מיליארד.

במקרה הזה אני מניח שלא הגודל קובע, אלא איכות הנתונים. אינדקס הקישורים של מוז מעולם לא הצליח להפיק נתונים באיכות גבוהה כמו שאר המתחרים שנבדקו, למרות שבסופו של דבר כנראה שמבחינת גודל הוא מנצח.

גודל אינדקס הקישורים בחלוקה לפי ספק

ידיעות בקטנה

  • גוגל מבהירה שתוכן זהה בפורמטים שונים אינו משוכפל. אם תוכן מסוים קיים בכמה סוגים שונים של פורמטים, גוגל אינו מתייחס לכך כאל תוכן משוכפל. לדוגמה – תמלול של סרטון ושימוש בטקסט כמאמר (או להפך).
  • טוויטר ופייסבוק נערכות לספק כלים לשיווק במייל, מתוך כוונה לתת למשתמשים ובעיקר למפרסמים עוד אפיק שיווקי יעיל.
  • במהלך שנת 2020 גוגל איתר 25 מיליארד דפי ספאם ברשת מדי יום, כך לפי סרטון חדש שהעלתה החברה לאחרונה.

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.