גידול בטראפיק, ירידה בהכנסות; גל זעזועים בתיירות; משרד הביטחון נגד משרד הבריאות ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

גידול בטראפיק – ירידה בהכנסות מפרסום

קבוצת מאקו – שדורגה במקום השלישי מבחינת נתח גולשים במשך שנים – הצליחה להגיע החודש למקום הראשון, תוך כדי שהיא עוקפת את ynet ואת וואלה. הגידול המשמעותי בכניסות נובע הן ממגיפת הקורונה, שמשאירה את כולם בבית כקהל שבוי, והן בשל אתר החדשות החדש N12 שהושק לא מזמן.

גידול דומה בטראפיק חל בכל אתרי החדשות והתוכן הגדולים ברחבי העולם. גם פייסבוק נהנית מגידול משמעותי בשימוש ובזמן השהייה (“חסר תקדים”, לפי גורם רשמי), אלא שקשה לה מאוד לתרגם את הגידול הזה להכנסות. אומנם אחוזי השימוש קפצו משמעותית, אבל במקביל חלה ירידה באינטראקציה עם מודעות פרסום. דברים דומים מתרחשים גם בניו יורק טיימס, בטוויטר ובמותגי תוכן נוספים ברחבי העולם.

נמשך גל הזעזועים בתחום התיירות

לאור משבר הקורונה והקפאת הפעילות בתחום התיירות, חברת Airbnb הודיעה על הפסקת כל פעילות השיווק שלה, כמו גם על גיוסי עובדים חדשים – כך לפי דיווח באתר The Information. המטרה היא להימנע מפיטורים ככל האפשר, ולחסוך לחברה 800 מיליון דולר בתקופה הבעייתית. הערכות נוספות גורסות כי תיתכן גם הפסקת בונוסים; כל זאת כמובן באופן זמני.

גם חברת התיירות העסקית Trip Actions – שהוקמה על ידי ישראלים – הודיעה על פיטורי מאות עובדים בארה”ב. בתחילת המשבר הוקפאו כל הגיוסים החדשים, וכעת מודיעה החברה על פיטורים של כ-300 מעובדיה.

גוגל תספק מעל 800 מיליון דולר כסיוע

כמו פייסבוק ו-Yelp לפניה, גם גוגל הכריזה על מתן סיוע כולל בגובה של יותר מ-800 מיליון דולר. מתוכם:

  • 340 מיליון דולר יינתנו לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות זיכויי פרסום בגוגל אדס.
  • 250 מיליון דולר יינתנו לארגון הבריאות העולמי ו-100 ארגונים נוספים בצורת זיכויי פרסום.
  • 200 מיליון דולר למלכ”רים ומוסדות פיננסיים העוזרים לעסקים קטנים ובינוניים.
  • 20 מיליון דולר למוסדות מחקר ואקדמיה, שיוכלו להשתמש בכוח המחשוב של גוגל למציאת פתרון לקורונה.
  • וכן סיוע בגזרות נוספות.

כמו כן גוגל הוציאה סדרת הנחיות כיצד לעדכן אודות צמצום פעילות עסקית או סגירה זמנית של העסק. בין ההמלצות: עדכונים באתר באמצעות הודעות; עדכון קודי סכמה רלוונטיים (אירועים, כנסים, מוצרים, שירותים); עצירת היכולת להשתמש בעגלת קניות באתר וכן הלאה. כמו כן ניתן לעדכן אודות שינויים בשעות פעילות בגוגל לעסק שלי (למרות שחלק מעדכון הפיצ’רים שלו נמצא כעת בעיכוב).

פיקוד העורף ביקש מגוגל לעקוף את משרד הבריאות

לא רק מלחמה נגד הקורונה יש בישראל, כך מסתבר, אלא גם מלחמה בין גופים רשמיים. משרד הביטחון ומשרד הבריאות נמצאים במאבק בנושא סמכויות; מאבק שמחלחל גם לעולם הדיגיטל. בין השאר מדובר בסקרים הכוללים שאלות עוינות, ואפילו מלחמה על המקומות הראשונים בגוגל בנושא הקורונה.

לפי כתבה שפורסמה בדה מרקר, פיקוד העורף פנה לחברת גוגל באמצעות לשכת העיתונות הממשלתית, וביקש לקדם את אתר הבית שלו על חשבון אתר משרד הבריאות בביטויים רלוונטיים (קורונה, קורונה ובריאות וכן הלאה). בסופו של דבר היוזמה הזו טורפדה, כך לפי דה מרקר; אבל מצחיק וקצת מכעיס לגלות שמשרדי ממשלה עוסקים בדברים מהסוג הזה בשעת משבר.

הכתבה המלאה זמינה למנויי דה-מרקר.

שופינג IL לשנת 2020 – גם לנותני שירותים

לאור הבעייתיות במשבר הנוכחי, גוגל יצאה במיזם Shopping IL המסורתי בשיתוף עם זאפ השוואת מחירים ומשרד הכלכלה והתעשייה.

בניגוד למיזמי שופינג IL הקודמים, שאפשרו רק לאתרי מסחר לקחת חלק, הפעם גם נותני שירותים מוזמנים להירשם. כל זאת בתנאי שיש להם אתר והם מסוגלים לספק שירות מרחוק בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

כל משתתף יוכל להציג את המוצרים והשירותים בפלטפורמה ייעודית שהוקמה בזאפ השוואת מחירים – חינם וללא הגבלת כמות. בנוסף, עסקים המורשים לסמן מוצרים בתו “מיוצר בישראל” – ייהנו מחשיפה נוספת.

פרטים והרשמה באתר המיזם >

ידיעות בקטנה

  • עסקי הדיגיטל בחו”ל נרתמים לעזרה בזמן המשבר, ומציעים שירותים בחינם או בהנחה בתחומי מומחיותם: ייעוץ, אחסון אתרים, ניהול תקציב ועוד.
  • בגוגל לעסק שלי התווספה אפשרות לציין “עסק סגור זמנית“. אפשרות זו לא הייתה קיימת עד למשבר הנוכחי, והיא מאפשרת לעדכן אודות מצב העסק.
  • קבוצת הפייסבוק הישראלית “עסקים למען עסקים בתקופת הקורונה” חצתה את קו 1,300 המשתתפים תוך שבועיים וחצי מיום הקמתה. כל מי שצריך סיוע ו/או מוכן לסייע, מוזמן/ת להצטרף >

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105021
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99516
מדיה חברתית
בן אורן
87776
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.