חוק הגנת הילד ביוטיוב, אמזון נכנסת לתחום הרפואה, ביקוש גבוה לאנשי SEO ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

חוק הגנת הילד ביוטיוב יפגע במפרסמים וביצרני תוכן

החל מ-1 לינואר 2020, יבוצעו שינויים משמעותיים בקטגוריית תוכן לילדים ביוטיוב. מספר לא מועט של חברות, וביניהן טיקטוק ואף גוגל עצמה, נקנסו מכיוון שאספו מידע על ילדים מתחת לגיל 13, ללא אישור ההורים והסכמתם.

כדי לתת להורים יותר שליטה על התכנים אליהם נחשפים הילדים, וכן כדי לשמור על פרטיות ובטיחות הילדים – גוגל קיבלה את ההחלטות הבאות לגבי יוטיוב:

  • כל יוצר-תוכן שפונה לילדים מתחת לגיל 13 יחויב לציין זאת מראש, אחרת הוא מסתכן במחיקת התוכן, אי יכולת לקבל תמלוגים ואף מחיקת ערוץ היוטיוב שלו. מי שיתייג את עצמו כתוכן המיועד לילדים, יסבול אוטומטית מסעיפים 2 ו-3 להלן.
  • תוכן המיועד לילדים לא יוכל להציג פרסומות מותאמות אישית, לפי היסטוריית שימוש בשירותי גוגל. יוטיוב כן תמשיך להציג לילדים מודעות מבוססות הקשר (פרסום קונטסקטואלי). זו כנראה הפגיעה החמורה ביותר ביוטיוברים שמרוויחים את לחמם מהתוכן שהם יוצרים, וכן במפרסמים באופן כללי בקטגוריית הילדים.
  • אפשרויות האינטראקציה בתוכן לילדים יצומצמו למינימום – ללא אפשרות לכתוב תגובות, לעשות לייקים / דיסלייקים, לעשות מנוי לערוץ וכן הלאה. גם זו פגיעה רצינית בהחלט ביצרני תוכן לילדים, שנשענים לא מעט על פרמטרים של מעורבות גולשים בתוכן.
  • גוגל / יוטיוב יפתחו (או שכבר פיתחו) בינה מלאכותית / אלגוריתם לומד שמטרתם זיהוי אוטומטי של תכנים המיועדים לילדים; זאת גם כדי לאפשר לבעלי הערוצים לקבל התראות רלוונטיות.

החוק נאכף על ידי ארגון פדרלי בארצות הברית בשם COPPA, אך יש לו סמכות לפעול ברחבי העולם. בין שאר יכולותיו – תביעה של יוצרי תוכן פרטיים או מסחריים, מחיקת תכנים מהרשת וכן הלאה.

לאחר שנשמעה ביקורת רבה על השינויים הצפויים, ארגון COPPA הצהיר שמטרתו העיקרית היא ארגונים וחברות מסחריות, ופחות יצרני תוכן עצמאיים. השאלה האם הארגון אכן ייצמד להצהרה הלא מחייבת הזו, ובכל מקרה אין זה משנה – השינויים יפגעו באפיק הכנסה משמעותי של יצרני תוכן רבים, שיאלצו לפנות כעת למקורות נוספים שאינם יוטיוב.

גם אמזון נכנסת לתחום שירותי הבריאות

שנת 2019 הייתה שנתן של ענקיות הטכנולוגיה בתחום הבריאות. חברות כמו אלפבית, אפל ומיקרוסופט בנו מחלקות שלמות שמטרתן לספק שירותים רפואיים, וביניהן גם אמזון שעשתה גלים משמעותיים ביותר בתעשייה הזו. אמזון נכנסה למספר שותפויות, ביצעה רכישות והחלה לספק מוצרים ושירותים ייעודיים בתחום הרפואה:

רכישת הסטארט-אפ PillPack בשנת 2018 מאפשרת לאמזון למכור תרופות. המטרה היא למכור ישירות לתוכניות בריאות ולמעסיקים, ובכך לבחוש בקלחת ששוויה 423 מיליארד דולר.

כמו כן החברה בנתה מערך שירותי רפואה מרחוק עבור עובדיה בעיר סיאטל, והפלטפורמה צפויה להגיע לציבור הרחב במהלך 2020. זאת לאחר רכישת סטארט-אפ המציע יכולות אבחון חדשניות בשם Health Navigator.

לאחר שאלקסה, העוזרת הקולית של אמזון, קיבלה את אישור HIPAA באפריל – היא יכולה להרחיב את אפשרויות המידע הרפואיות המוצעות למשתמשיה. בנוסף אמזון פיתחה מתמלל אוטומטי המקליט שיחות של רופאים ומטופלים, ומאכסן אותן ברשומות רפואיות לשימוש עתידי.

אחרון חביב לשנת 2019 – שיתוף פעולה של אמזון עם חברות להשקעות תאפשר לה להיכנס גם לשוק הביטוח הרפואי הפרטי. נכון לעכשיו 30,000 עובדים קיבלו ביטוח רפואי במסגרת שיתוף הפעולה החדש.

ביקוש גבוה לאנשי SEO בחו”ל

סקר של לינקדאין מצא כי הביקוש למקדמי אתרים נמצא בעלייה בארצות הברית. לפי נתוני הסקר, יש 47,500 משרות פתוחות הקשורות ל-SEO, לעומת 909,000 אנשי מקצוע בארה”ב, שהמילה SEO נכללת בפרופיל הלינקדאין שלהם. משמע 20 אנשים על כל משרה אחת.

לשם השוואה – יחס היצע/ביקוש במשרות מהנדסי תוכנה עומד על 10 ל-1; אצל מנהלי מוצר 30 ל-1 ואצל מעצבים 23 ל-1. אם נכנסים לעומק הנתונים, מוצאים שיש 26,500 אנשים בלינקדאין עם הביטוי SEO בכותרת “סוג המקצוע” (יותר מדויק מאשר SEO בכלל הפרופיל).

מתוך הנתון האחרון, רובם עובד בתעשיית השיווק והפרסום: הרוב בחברות קטנות עד בינוניות של עד 200 עובדים, ורק חלק קטן ביותר (864) הם עצמאים. כמו כן חלק ניכר מהם (10,500) חדש בתחום, עם שנה עד 5 שנות ניסיון. 4,000 בעלי 6 עד 10 שנות ניסיון, ו-3,000 עם יותר מ-10 שנות ניסיון.

בהינתן העובדה שב-12,000 מהמשרות המוצעות מחפשים מישהו חצי-בכיר ומעלה, ובהינתן ש-3 שנות ניסיון עונות על הדרישה – משמע שיש 12,500 אנשי SEO שמתאימים למשרות הללו. זהו יחס של 1 ל-1 בין היצע וביקוש.

כיצד ספאם בתוכן גולשים משפיע על חוויית השימוש

צוות האמון והבטיחות בגוגל חקר את השפעתו של ספאם בתוכן גולשים על חוויית השימוש במוצרי גוגל. המחקר בוצע על 3,300 משתתפים בהודו, קוריאה הדרומית וארצות הברית. המטרה הייתה לזהות איזה סוג של ספאם גולשים משפיע הכי הרבה לשלילה על חוויית השימוש, כדי שיהיה אפשר לתקוף את הבעיה המדויקת ביעילות.

מעבר לעובדה שרצוי לצמצם למינימום ספאם שנוצר על ידי גולשים, אך השיפור הטוב ביותר יתרחש אם נתמקד בספאם המכיל שפה אלימה / מתעללת. למרות זאת, מנקודת המבט של המחקר – לספאם גולשים אין השפעה על מידת האמינות שרוחש המשתמש לפלטפורמה. כמובן שזה תלוי בכל מקרה לגופו.

הרחבה באתר SEJ עם קישורים לממצאי המחקר >>

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
34
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
79
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
62
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105009
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99426
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.