חידושים באינסטגרם, בעיות ליוצרי תוכן ביוטיוב, סנפצ’ט מחלקת מיליון $ ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

אינסטגרם מאפשרת לפרסם ישירות מפרופילי משתמשים

לפני כשנה אינסטגרם יצרה אפשרות לפרסום מתוך פרופילי משתמש, באמצעות סוג חדש של מודעות הנקרא Branded Content Ads. סוג זה מאפשר למשפיענים ולמותגים ליצור מודעות בשיתוף פעולה, אך מחייב אותם גם בתהליך מורכב יחסית שבו שניהם צריכים לקחת חלק.

כעת אינסטגרם רוצה להקל על משפיענים ומפרסמים. במקום שהמותג ייאלץ לחכות עד שהמפרסם / משפיען יצור את המודעה, ורק אחר כך להפעיל אותה – כעת המותג יכול ליצור ולפרסם מודעה ישירות מתוך חשבונו של המשפיען (באישורו/ה, כמובן).

תהליך הפרסום החדש יורכב משלושה שלבים:

שלב 1 – שולחים הודעה לחשבון המשתמש ומבקשים רשות לפרסם: Settings > Business > Branded Content > Request Ad Creation Access
שלב 2 – המשתמש מקבל את הבקשה בטאב “פעילות”, היכן שמוצגות כל ההתראות. לאחר מכן יוצגו לו כל השותפים שביקשו לפרסם מודעות, והוא יוכל להחליט איזה מהן לאשר.
שלב 3 – כל מודעה שתאושר תגיע לשלב הפרסום. מודעה שלא תאושר תישאר בהמתנה עד לביצוע השינויים הדרושים.

חידושים נוספים ב-Branded Content >

יוטיוב תפרסם – אך לא תשתף הכנסות עם היוצרים

יצרני תוכן ביוטיוב זועמים על המהלך האחרון של החברה, בו פרסומות יוצגו גם בערוצים שלא הסכימו להציג פרסומות. הבעיה טמונה בכך שיוטיוב החליטה לא לשלם לבעלי הערוצים הנ”ל, למרות שהיא תשתמש בתוכן שלהם לצורכי פרסום.

במצב רגיל, יוצרי תוכן צריכים להצטרף לתוכנית השותפים של יוטיוב, כדי לאפשר הצגת מודעות בסרטונים שלהם – ולקבל נתח מההכנסות. השינוי החדש בתנאי השימוש יאפשר ליוטיוב להרוויח כסף גם מסרטונים שבעליהם לא נמצאים בתוכנית השותפים, אך ללא שיתוף בהכנסות.

יוטיוב קוראת לכך “הזכות להרוויח כסף” מכל הרשת שבבעלותה (Right To Monetize). השינוי יגולגל לאיטו, וכעת נמצא בשלבים מוקדמים במספר ערוצים שאינם נמצאים בתוכנית השותפים. בנוסף יוטיוב לא תודיע לבעלי הערוץ מתי והיכן יופיעו פרסומות בתוכן שלהם.

השאלה המתבקשת היא – מדוע לא להצטרף לתוכנית השותפים של יוטיוב (YPP) ולקבל נתח מההכנסות? כי זה לא כל כך פשוט כפי שנדמה. יש שני תנאים עיקריים שמונעים מרוב יוצרי התוכן להצטרף לתוכנית: מעל 4,000 שעות צפייה ב-12 החודשים האחרונים, וכן מעל 1,000 מנויים לערוץ. פועל יוצא מכך הוא שיצרני התוכן הקטנים הם שייאלצו לשלם את המחיר.

מצד אחד יוטיוב הולכת להרוויח המון כסף בעקבות השינוי הקטן הזה. מצד שני, ייתכן שהמשתמשים יבחרו לצמצם את זמן הצפייה והשהייה ביוטיוב בשל ריבוי הפרסומות. אופציה נוספת היא שיוטיוב חוזה גידול במשתמשים שיסכימו לשלם על צפייה ללא פרסומות, מה ששוב יגדיל את הכנסות החברה.

סנפצ’ט משלמת מיליון דולר ביום ליוצרי תוכן

לאור העובדה שטיקטוק כובשת את העולם, סנפצ’ט מנסה לעודד את השימוש בשירותיה בכל הכוח. משתמשים שיגישו את התוכן הכי טוב ומעניין לשירות הספוטלייט החדש של האפליקציה, יוכלו לקבל את חלקם מתוך מיליון דולר שהחברה תשלם מדי יום.

ספוטלייט הוא הפיצ’ר החדש של סנפצ’ט, שדומה במהותו למתחרה טיקטוק. הוא מאפשר להעלות סרטונים של עד 60 שניות, ולערוך אותם באמצעות כותרות, מוזיקה ברישיון, הקלטות אודיו מקוריות, פילטרים של מציאות רבודה (“עדשות” בשפת סנפצ’ט), אנימציות גיף, תגיות ועוד.

הייחוד של ספוטלייט הוא האפשרות לקבל חשיפה לתוכן שלכם, גם אם אין לכם ים של עוקבים או רמות גבוהות של מעורבות גולשים. בנוסף, יוצגו בספוטלייט גם תכנים של יוצרים שלא בהכרח בעלי פרופיל ציבורי.

למה אתם מחכים? סרטון של 60 שניות יכול להביא לכם מלא כסף!

לינקדאין חושפת את אלגוריתם הפרסום שלה

איך מתבצע המכרז האוטומטי במודעות לינקדאין? וכיצד ניתן להשתמש בכך לטובתנו? בזה בדיוק עוסק פוסט חדש שפורסם על ידי החברה לאחרונה.

המכרז האוטומטי שקובע אילו מודעות יוצגו והיכן, מתבצע בכל פעם שמשתמש נכנס ללינקדאין. משמע שמאות מיליוני מכרזים אוטומטיים מתרחשים מדי יום ברחבי הרשת המקצועית.

תחילה המפרסם מייצר טרגוט של קהל היעד הרלוונטי למודעה/ות, ועל בסיס טרגוט זה המודעות נכנסות לתהליך המכרז ברגע שהקמפיין עובד.

כל חבר/משתמש בלינקדאין יכולים להתאים לכמה סוגים של קהלי מטרה במקביל. לדוגמה, גם “שם משרה: מהנדס תוכנה” וגם “תחומי עניין: תואר MBA”. כל המודעות המתאימות לקהל מטרה מסוים, מתחרות אחת עם השנייה.

איך נקבע אילו מודעות יוצגו ובאיזה סדר?
ישנם 2 קריטריונים עיקריים:

הצעת המחיר של המפרסם – כמה אתם מוכנים להשקיע כדי להגיע למטרה. ניתן לשנות את הביד מתי שתרצו, ולעיתים קרובות תשלמו בפועל אפילו פחות ממה שהצעתם.

רלוונטיות – בכל פעם שמישהו מפרסם עדכון בלינקדאין, מצורף לו ציון רלוונטיות שקובע עד כמה הנושא יעורר תגובה בקהל היעד. בהתאם לכך, ציון הרלוונטיות של כל מודעה מבוסס על “קצב התגובות החזוי” (Predicted Response Rate), שחוזה עד כמה משתמש מסוים יגיב למודעה או יבצע המרה.

מכפלת הצעת המחיר ברלוונטיות – נותנת לכל מודעה ציון Ad Rank.

איך נקבע בדיוק איזה שילוב של ביד ורלוונטיות ינצח בכל מכרז? כיצד לינקדאין גובה תשלום מהמפרסמים בהתבסס על המכרז האוטומטי? איך לחלץ את כל היתרונות מתוכן ממומן? על כל אלו ועוד – בפוסט המקורי >

ידיעות בקטנה

  • ישראלים הוציאו 4 מיליון שקל ב-11,400 עסקאות תוך 60 שניות, בשעה 12:12 בבלאק פריידי 2020. סך הרכישות היה 720 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת 2019.
  • זוכרים שפייסבוק הכריזה על השקת מטבע וירטואלי בקיץ 2019? אז תאריך ההשקה הרשמי של ליברה הוא תחילת ינואר 2021.
  • התחרות בין יצרניות הסמארטפונים מתלהטת – שיאומי עקפה את אפל וכעת הפכה ליצרנית השלישית בגודלה בעולם (אחרי סמסונג וחברת וואווי).

 

תגיות רלוונטיות: חדשות דיגיטל
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99005
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.