קידום אתרים » חדשות קידום אתרים » Mobile First יצא לדרך, יותר חיפושים מקומיים ואיך פייסבוק רוצה שתפרסמו תוכן

Mobile First יצא לדרך, יותר חיפושים מקומיים ואיך פייסבוק רוצה שתפרסמו תוכן

אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

גוגל החלה לאנדקס חלק מהאתרים עם Mobile First

על פי גארי איליס מגוגל, גוגל כבר החלה להפעיל את עדכון Mobile First באופן חלקי. אתר Search Engine Land שקיבל את הפרטים במהלך כנס SMX East, פרסם שהעדכון פועל כרגע רק באופן חלקי על חלק קטן מן האתרים והוא יתפרס לאתרים נוספים בקצב איטי. למעשה, הכרזה רשמית מצד גוגל בבלוג שלה היא רק עניין של זמן.

כזכור, עדכון Mobile First יגרום לכך שרוב האתרים ברשת ייסרקו באמצעות "זחלן מובייל" שיסתכל קודם כל על גרסת האתר שמותאמת למכשירים ניידים, ורק לאחר מכן על גרסת המחשב האישי (Desktop). מכיוון שיותר ויותר אתרים כיום מותאמים לניידים ממילא, העדכון לא אמור להיות בעל השפעה גדולה מאוד על הדירוגים (מה שכבר למדנו מעדכון "Mobilegeddon"), אבל מי שהאתר שלו לא מותאם לניידים או שהאתר הנייד שלו דל בתוכן, בהחלט עשוי לראות ירידה בדירוגים לעומת אתרים אחרים שכן מותאמים.

לפי איליס, העדכון האיטי אמור לוודא שהזחלן החדש יעבוד בסופו של דבר בצורה אפקטיבית, ואתרים שמותאמים לדרישות שלו כנראה יעודכנו ראשונים. אתרים עם רמת התאמה יותר נמוכה ייסרקו בשלב מאוחר יותר, אך במקביל, גוגל תדאג לשלוח למנהלים שלהם התראה על כך שרצוי שישפרו את ההתאמה. לא ברור איך העדכון האיטי ישפיע על הדירוגים בפועל, אבל סביר להניח שגוגל תבצע סוג של "אפליה מתקנת" בין אתרים שכבר נסרקים בדרך החדשה לבין כאלו שלא.

גוגל תציג תוצאות מקומיות אחידות מכל הדומיינים שלה

גוגל הודיעה שהיא תתחיל להציג תוצאות המתאימות למיקומו הפיזי של הגולש ללא קשר לדומיין המקומי של גוגל בו הוא גולש. לדוגמה, מי שיגלוש בישראל דרך Google.com, יקבל תוצאות המותאמות לארץ ולא לארה"ב.

למעשה, זוהי לא ממש ידיעה חדשה, מכיוון שמזה זמן רב ידוע שגוגל מסתכלת על כתובת ה-IP המקומית על מנת לספק תוצאות מדויקות, ואפילו משתמשת במיקום האחרון הידוע של המשתמש מהמכשיר הנייד שלו גם כשהוא מחפש מהמחשב.

יחד עם זאת, מי שירצה לקבל תוצאות שרלוונטיות לאזור מסוים בעולם, עדיין יוכל לערוך חיפוש מתקדם ולבחור את השפה והאזור הגיאוגרפי הרלוונטיים אליו. אפשרות זו נמצאת תחת "הגדרות" בפינה הימנית תחתונה בעמוד הבית של גוגל:

חיפוש מקומי מתקדם בגוגל

בפועל, סביר להניח שמי שיצטרכו לדאוג מהעדכון החדש הם אותם שירותים שמציעים בדיקת דירוגים מגרסאות שונות של גוגל בעולם, וייאלצו לחשוב על פתרונות יצירתיים לעניין כמו למשל שימוש בשירותי VPN (שירותים שמסתירים את המיקום הפיזי של הספק המקומי ויוצרים את הרושם שהמחשב שמחובר אליו נמצא במדינה אחרת).

פייסבוק מסבירה לגופי התוכן איך לפרסם בפיד שלהם

אחת הביקורות הכי בולטות כנגד פייסבוק היא האשמתה בכך שהיא לא עושה מספיק על מנת למנוע הפצה של פייק ניוז. לאחר שפייסבוק הסבירה שמציאת פתרון טכני לעניין היא כמעט בלתי אפשרית, היא מחזירה את הכדור למגרש של העיתונאים וגופי התוכן ומסבירה להם איך ליצור פוסטים שישרתו היטב את הגולשים. ואם זה נשמע לכם כמו רשימת הקווים המנחים לתוכן איכותי שגוגל פרסמה אחרי עדכון פנדה המקורי, כנראה שהדמיון לא מקרי.

אז מהם שלושת העקרונות המנחים במדריך של פייסבוק?

  • הגולשים מעדיפים תוכן אינפורמטיבי ובעל משמעות – אין זה משנה מה מחליטים לפרסם, אבל התוכן שיוצר את החיבור הכי טוב עם הגולשים הוא תוכן שכתוב באופן אינפורמטיבי ומעניין. בהמשך פייסבוק מציעה טיפים ספציפיים לכל סוג מדיה (וידאו חי, וידאו ב-360 מעלות ו-instant articles).
  • הגולשים מעדיפים מידע אותנטי שאפשר לסמוך עליו – פייסבוק דואגת לכך שהמידע הזה יופיע במקום כמה שיותר גבוה בפיד. המדריך מתריע כנגד שימוש בשיטות המאפיינות מפרסמים לא אמינים: כותרות קליקבייט (קישורים שמוצגים בצורה מפתה באופן מוגזם), קישורים לתוכן באיכות נמוכה, פרסום מידע לא אמין ישירות בפוסט או ביצוע מניפולציה אחרת על התוכן – למשל יצירת כפתור גרפי "לחץ כאן".
  • הגולשים מעוניינים בחוויית גלישה בטוחה  – פייסבוק ידועה בכך שהיא מעודדת "סטנדרטיים קהילתיים" במטרה להגן על הגולשים מפני מידע לא הולם. תוכן בעייתי יכול להיות למשל כזה בעל אופי מיני, כזה שמעודד לאלימות או כזה שמעודד אפליה ופשעי שנאה. למרות זאת, פייסבוק מציינת שהיא עשויה לאשר פוסטים בעייתיים אם היא מוצאת אותם חשובים במיוחד ו/או שיש להם ערך חדשותי.

בהקשר הזה, יש לא מעט דוגמאות מוזרות בהן דווקא ביטויים שאין להם משמעות פוגענית במקור, נחסמו על ידי פייסבוק. במקרים אחרים, פייסבוק כנראה קצת מתקשה להבדיל בין פייק ניוז לבין דברים שנכתבו באופן סאטירי…

בכל אופן, המדריך של פייסבוק יותר מפורט מהתמצית שהבאנו כאן ומומלץ למי שמנהל עמודים עסקיים או קבוצות לעיין בו – יש בו הרבה מידע שימושי.

כמה חידושים בגזרת Adwords לקראת תקופת החגים

גוגל הכריזה על מספר כלים חדשים ל-Adwords שיעזרו למותגים להגדיל את המכירות לקראת תקופת החגים (חג המולד וכו'). בראש ובראשונה, ישנן מודעות השופינג (שאינן זמינות עדיין בארץ). המודעות האלו מוצגות כאשר הגולש מבצע חיפוש כללי כמו למשל "רהיטים לבית" והתצוגה שלהם מזכירה מעט דפי קטלוג. הגרסה החדשה והמורחבת כוללת פרטים נוספים כמו זמן משלוח ממוצע, התקופה בה ניתן להחזיר את המוצר, כמו גם יותר תמונות.

מודעות שופינג בגוגל

מלבד זאת, עדכון חדש לגוגל שופינג (שגם כן אינו זמין בארץ) ממליץ על מוצרים דומים ומחלק את התוצאות לקטגוריות שונות שאפשר לברור ביניהן מתחת לתיבת החיפוש.

חידוש נוסף "דוחף" מוצרים מתוך פיד המוצרים של המפרסם בתור תוצאות אורגניות למי שישתמש בחיפוש הקולי. לדוגמה, מי שיחפש נעלי ספורט, עשוי לקבל רשימת מוצרים מחנות נייק הקרובה. בקרוב גוגל תאפשר לעצב מודעות ממומנות בסגנון דומה.

לסיום, גוגל תציג בקרוב סטטיסטיקות על מספר הגולשים שצפו במודעה מסוימת והגיעו לחנות של המפרסם, זאת באמצעות מידע אנונימי ומאובטח שמבוסס על המיקום הפיזי של משתמשים שאפשרו זאת בטלפון הנייד שלהם.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

פיד חדש בפייסבוק

חדש בפייסבוק: Explore Feed, מנויים בתשלום ב-Instant Articles, ו…האם המרקטפלייס הגיע לישראל?

פייסבוק לא נחה: הרשת החברתית, שכנראה חוששת באופן תמידי מירידת כוחה אל מול המתחרות, לא ...

חדשות קידום אתרים

Google Attribution, חשיפה אורגנית לעמודים בפייסבוק ואיזו חברה תשרוד אחרונה

גוגל פותחת את Google Attribution לעוד מפרסמים Google Attribution הוא מוצר חדש אותו גוגל הציגה ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים