עדכון FS בגוגל, דוח האינטרנט 2019, השפעת טקסט מוסתר על SEO ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

אתר שמופיע בתוצאה אפס בגוגל – לא יופיע בעמוד הראשון

אם עד היום אתר היה יכול להופיע בשתי הסיטואציות – גם בתשובות הישירות (תוצאה אפס – Featured Snippet) וגם באורגני, החל מ-22 לינואר זה כבר לא תקף. בגוגל מדברים על העדכון הזה כבר די הרבה זמן, אבל רק לאחרונה ממש הוא נכנס לתוקף בתוצאות החיפוש.

יש לציין שברגע שאתר מופיע בתוצאה אפס, לא מובטח לו שיופיע גם בדף התוצאות השני (ולא רק הראשון). ההשפעה העיקרית היא כמובן בחו”ל. בגוגל ישראל ממילא אין כמעט אפשרות להציג תוצאות אפס, כך שבמקרה שלנו העדכון הזה פחות משמעותי.

מכיוון שאתרים איבדו מיקום אחד לטובת מיקום אחר, מהי בעצם ההשפעה של העדכון? בדיקה ראשונית של כמה עמודים על ידי חברת SEO Clarity, מעידה שהירידה בטראפיק זניחה. אומנם כמה עמודים במספר אתרים לא מהווים אינדיקציה ברורה מספיק, וכמובן שנמשיך לעקוב אחר הנושא ולדווח.

פורסם דוח האינטרנט של בזק לשנת 2019

בזק מפרסמת מדי שנה את ממצאיה אודות השימוש באינטרנט ובדיגיטל בישראל. זהו בהחלט צעד מבורך, שמביא עוד מקור מידע אודות התנהגות הצרכן בשוק הישראלי (מידע שבדרך כלל קיים רק בחו”ל). המחקר בוצע בקרב 1,400 נשאלים, וכולל מדגם ילדים נפרד בגילאי 8 עד 12.

תמצית עיקרי הדוח:

  • בישראל יש 6.6 מיליון גולשי אינטרנט, כאשר בכל בית מורידים בממוצע 9 ג’יגה ליום.
  • 27% מהבתים בישראל הם בתים חכמים.
  • 82% מהישראלים קונים ברשת, כולל קניות מזון שנמצאות בעלייה.
  • וואצאפ מובילה עם 91% שימוש ואחריה פייסבוק (81%) ואינסטגרם (52%).
  • 95% מההורים פוחדים שילדיהם ייחשפו לתכנים בעייתיים ברשת. 75% מההורים מחטטים בוואצאפ של ילדיהם.
  • 48% מבני הנוער ו-31% מהבוגרים שינו את דעתם הפוליטית בעקבות חשיפה למידע ברשתות חברתיות.
  • 30% מהישראלים צורכים טלוויזיה בסטרימינג, ומספר דומה מאזין בקביעות לפודקאסטים.

לדוח המלא (PDF בחלון חדש) >>

גוגל תסיר את תוויות הממומן מתוצאות הטיסה

לאחר השינויים שבוצעו בנראות התוצאות בדסקטופ (פביקונים והפיכת אייקון AD לשחור במקום ירוק), גוגל ממשיכה במסכת השינויים – והפעם מדובר בתוצאות חיפוש הטיסות. החברה הודיעה שיותר לא תגבה כסף עבור הצגת קישורים לחברות הטיסה השונות במנוע, ובהתאם לכך יוסרו גם תוויות הממומן מהתצוגה (Ads, Sponsored). מיון התוצאות והצגתן יתבססו על פרמטרים כגון מחיר, משך הטיסה, מספר העצירות ועוד.

לפני כעשור גוגל רכשה את פלטפורמת ITA ב-700 מיליון דולר, שאיפשרה הזמנה וכרטוס אונליין. מאז הפכה גוגל למתחרה רצינית בתעשיית התיירות, כולל נישת בתי המלון וחבילות הנופש. חברת אקספדיה מחשיבה את גוגל למתחרה הגדולה ביותר שלה, ואפילו טריפ אדוויזר נאלצה לקצץ מאות משרות בתגובה לתחרות מול גוגל (כך לפי ידיעות שפורסמו בבלומברג). לפני כחצי שנה איחדה גוגל את כל שירותי התיירות שלה תחת המותג Trips, מה שמאפשר לה שליטה טובה יותר בכל הנישות בפלטפורמה מאוחדת אחת.

השפעתו של טקסט מוסתר על נראות אורגנית

אתר סחר מקוון בעל 250 מוצרים לא הצליח להתברג בגוגל, למרות שנטען במהירות, הייתה לו חוויית משתמש טובה וגם קישורים סבירים בהחלט. בבדיקה שבוצעה על ידי חברת Reboot Online ותוארה בפרופיל הלינקדאין של שי אהרוני, מנכ”ל החברה, נתגלה שכל הטקסט במוצרים ובקטגוריות לא הוצג במלואו – אלא חייב לחיצה על כפתור “קרא עוד” כדי להציג את מלוא הטקסט.

לאחר מאבקים ממושכים בצוותי פיתוח שלא ששו לשינוי הדרוש, השינוי בוצע בסופו של דבר באמצע אפריל. זה היה השינוי היחיד שבוצע באתר, והודות לו הטראפיק האורגני עלה ב-50%. למרות שבגוגל הצהירו במפורש שטקסט חבוי מאחורי טאבים, כפתורים ואקורדיונים ניתן לקריאה (במיוחד אחרי מובייל פירסט), מסתבר שהמציאות פועלת בצורה אחרת. טקסט חבוי עושה נזק לקידום האורגני, חד וחלק.

ניסוי שבוצע על ידי Reboot באותו נושא >>

הטיפול בחוויית הלקוח עובר לתחום השיווק בהדרגה

סקר שבוצע על ידי גרטנר מעיד שהחל מ-2017 ואילך, האחריות על חוויית הלקוח (CX) עוברת בהדרגה ממחלקות כגון IT, שירות לקוחות ותפעול – למחלקות השיווק. הסקר מתבצע משנת 2017 ועד היום, וכולל 400 בכירים ומנהלים בתפקידים שונים.

הסקר חילק את מהות ה-CX לארבע קטגוריות עיקריות: השמעת קולו של הלקוח, הגדרת פרסונות לקוח, מיפוי מסע הלקוח וכן חוויית משתמש. בכל אחת מארבע הקטגוריות, נתגלה שהאחריות לטיפול עברה בצורה משמעותית ממחלקות אחרות, אל מחלקות השיווק בארגונים השונים. כמו כן 74% מהנשאלים אמרו שהם צופים הגדלה של תקציבי ה-CX בשנת 2020.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.