עדכון FS בגוגל, דוח האינטרנט 2019, השפעת טקסט מוסתר על SEO ועוד | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » עדכון FS בגוגל, דוח האינטרנט 2019, השפעת טקסט מוסתר על SEO ועוד
חדשות קידום אתרים

עדכון FS בגוגל, דוח האינטרנט 2019, השפעת טקסט מוסתר על SEO ועוד

אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. 

אתר שמופיע בתוצאה אפס בגוגל – לא יופיע בעמוד הראשון

אם עד היום אתר היה יכול להופיע בשתי הסיטואציות – גם בתשובות הישירות (תוצאה אפס – Featured Snippet) וגם באורגני, החל מ-22 לינואר זה כבר לא תקף. בגוגל מדברים על העדכון הזה כבר די הרבה זמן, אבל רק לאחרונה ממש הוא נכנס לתוקף בתוצאות החיפוש.

יש לציין שברגע שאתר מופיע בתוצאה אפס, לא מובטח לו שיופיע גם בדף התוצאות השני (ולא רק הראשון). ההשפעה העיקרית היא כמובן בחו”ל. בגוגל ישראל ממילא אין כמעט אפשרות להציג תוצאות אפס, כך שבמקרה שלנו העדכון הזה פחות משמעותי.

מכיוון שאתרים איבדו מיקום אחד לטובת מיקום אחר, מהי בעצם ההשפעה של העדכון? בדיקה ראשונית של כמה עמודים על ידי חברת SEO Clarity, מעידה שהירידה בטראפיק זניחה. אומנם כמה עמודים במספר אתרים לא מהווים אינדיקציה ברורה מספיק, וכמובן שנמשיך לעקוב אחר הנושא ולדווח.

פורסם דוח האינטרנט של בזק לשנת 2019

בזק מפרסמת מדי שנה את ממצאיה אודות השימוש באינטרנט ובדיגיטל בישראל. זהו בהחלט צעד מבורך, שמביא עוד מקור מידע אודות התנהגות הצרכן בשוק הישראלי (מידע שבדרך כלל קיים רק בחו”ל). המחקר בוצע בקרב 1,400 נשאלים, וכולל מדגם ילדים נפרד בגילאי 8 עד 12.

תמצית עיקרי הדוח:

  • בישראל יש 6.6 מיליון גולשי אינטרנט, כאשר בכל בית מורידים בממוצע 9 ג’יגה ליום.
  • 27% מהבתים בישראל הם בתים חכמים.
  • 82% מהישראלים קונים ברשת, כולל קניות מזון שנמצאות בעלייה.
  • וואצאפ מובילה עם 91% שימוש ואחריה פייסבוק (81%) ואינסטגרם (52%).
  • 95% מההורים פוחדים שילדיהם ייחשפו לתכנים בעייתיים ברשת. 75% מההורים מחטטים בוואצאפ של ילדיהם.
  • 48% מבני הנוער ו-31% מהבוגרים שינו את דעתם הפוליטית בעקבות חשיפה למידע ברשתות חברתיות.
  • 30% מהישראלים צורכים טלוויזיה בסטרימינג, ומספר דומה מאזין בקביעות לפודקאסטים.

לדוח המלא (PDF בחלון חדש) >>

גוגל תסיר את תוויות הממומן מתוצאות הטיסה

לאחר השינויים שבוצעו בנראות התוצאות בדסקטופ (פביקונים והפיכת אייקון AD לשחור במקום ירוק), גוגל ממשיכה במסכת השינויים – והפעם מדובר בתוצאות חיפוש הטיסות. החברה הודיעה שיותר לא תגבה כסף עבור הצגת קישורים לחברות הטיסה השונות במנוע, ובהתאם לכך יוסרו גם תוויות הממומן מהתצוגה (Ads, Sponsored). מיון התוצאות והצגתן יתבססו על פרמטרים כגון מחיר, משך הטיסה, מספר העצירות ועוד.

לפני כעשור גוגל רכשה את פלטפורמת ITA ב-700 מיליון דולר, שאיפשרה הזמנה וכרטוס אונליין. מאז הפכה גוגל למתחרה רצינית בתעשיית התיירות, כולל נישת בתי המלון וחבילות הנופש. חברת אקספדיה מחשיבה את גוגל למתחרה הגדולה ביותר שלה, ואפילו טריפ אדוויזר נאלצה לקצץ מאות משרות בתגובה לתחרות מול גוגל (כך לפי ידיעות שפורסמו בבלומברג). לפני כחצי שנה איחדה גוגל את כל שירותי התיירות שלה תחת המותג Trips, מה שמאפשר לה שליטה טובה יותר בכל הנישות בפלטפורמה מאוחדת אחת.

השפעתו של טקסט מוסתר על נראות אורגנית

אתר סחר מקוון בעל 250 מוצרים לא הצליח להתברג בגוגל, למרות שנטען במהירות, הייתה לו חוויית משתמש טובה וגם קישורים סבירים בהחלט. בבדיקה שבוצעה על ידי חברת Reboot Online ותוארה בפרופיל הלינקדאין של שי אהרוני, מנכ”ל החברה, נתגלה שכל הטקסט במוצרים ובקטגוריות לא הוצג במלואו – אלא חייב לחיצה על כפתור “קרא עוד” כדי להציג את מלוא הטקסט.

לאחר מאבקים ממושכים בצוותי פיתוח שלא ששו לשינוי הדרוש, השינוי בוצע בסופו של דבר באמצע אפריל. זה היה השינוי היחיד שבוצע באתר, והודות לו הטראפיק האורגני עלה ב-50%. למרות שבגוגל הצהירו במפורש שטקסט חבוי מאחורי טאבים, כפתורים ואקורדיונים ניתן לקריאה (במיוחד אחרי מובייל פירסט), מסתבר שהמציאות פועלת בצורה אחרת. טקסט חבוי עושה נזק לקידום האורגני, חד וחלק.

ניסוי שבוצע על ידי Reboot באותו נושא >>

הטיפול בחוויית הלקוח עובר לתחום השיווק בהדרגה

סקר שבוצע על ידי גרטנר מעיד שהחל מ-2017 ואילך, האחריות על חוויית הלקוח (CX) עוברת בהדרגה ממחלקות כגון IT, שירות לקוחות ותפעול – למחלקות השיווק. הסקר מתבצע משנת 2017 ועד היום, וכולל 400 בכירים ומנהלים בתפקידים שונים.

הסקר חילק את מהות ה-CX לארבע קטגוריות עיקריות: השמעת קולו של הלקוח, הגדרת פרסונות לקוח, מיפוי מסע הלקוח וכן חוויית משתמש. בכל אחת מארבע הקטגוריות, נתגלה שהאחריות לטיפול עברה בצורה משמעותית ממחלקות אחרות, אל מחלקות השיווק בארגונים השונים. כמו כן 74% מהנשאלים אמרו שהם צופים הגדלה של תקציבי ה-CX בשנת 2020.

 

אודות עמית אדלר

עמית אדלר
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

3 תגובות

  1. לא כ”כ הבנתי את הבעיה ב”קרא עוד”. הרי איננו יכולים להכניס לדף הראשי את כל האינפורמציה שהיינו רוצים, ולכן אנחנו נותנים “טעימות” עם האופציה של קרא עוד.
    איך אפשר לעשות זאת בצורה טובה יותר?

    • עמית אדלר

      כל אתר לגופו וצריך למצוא את הדרך הנכונה והכי פחות בעייתית לכל אתר. לא בטוח שזה ישנה משהו, כי כל אתר מתנהג אחרת… אבל בגדול יש סיכוי שזה ישפיע לטובה.

  2. wow! מכיר את זה שפתאום יש לך הארה שמשנה הכל?
    קראתי עכשיו את הידיעה הקצרה אודות: “השפעתו של טקסט מוסתר על נראות אורגנית”, ופתאום הבנתי משהו שמנסים לפתור כבר זמן מה ולא מצליחים.
    מותקן לי באתר פלאגין של rank math שממש עוזר ב-SEO של הדפים.
    לאחרונה, rank math הוסיפה את הפלאגין שלה לתוך elementor, כך שניתן לנתח את מצב הדף (SEO on site) ישירות מתוך האלמנטור.
    הבעיה שהציון ש-rank math נותן לדף בתוך אלמנטור משמעותית גבוה מהציון שמופיע מחוץ לאלמנטור.
    אני מניח שרק מי שעובד עם אלמנטור מבין על מה מדובר.
    אבל, לאחר שקראתי את הידיעה, פתאום הבנתי שרק מחוץ לאלמנטור, rank math אינו רואה את התוכן המוסתר ואינו מחשיב אותו, בעוד שכשהאלמנטור פתוח, rank math רואה הרבה יותר תוכן בדף ולכן מדרג אותו יותר טוב.
    תודה על התובנה הזו. אדווח ל-rank math עליה. הם מחפשים תשובה כבר שבועות לבעיה הזו שמספר משתמשים העלו בפניהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים