מחיקת היסטוריה בפייסבוק, ביי-ביי מודעות מואצות בגוגל, AI כחול לבן ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

פייסבוק מאפשרת למחוק היסטוריית צד שלישי

לאור כל הבעיות בהן פייסבוק נתקלת בנושא פרטיות, כבר לפני כשנה החברה הכריזה שתאפשר יותר שליטה בכל הנוגע לפרטיות באמצעות פיצ’ר שייקרא Clear History. שנה לאחר ההכרזה הראשונית, פייסבוק מספקת כלי שיאפשר למשתמשים לשלוט הלכה למעשה במידע שלהם המוזרם לאתרים ואפליקציות חיצוניות. בינתיים שם הכלי שונה וכעת הוא נקרא Off-Facebook Activity.

הכלי החדש מאפשר לכל משתמש לראות איזה מידע אודותיו מועבר לגורמי צד שלישי, ובמקביל לקבוע האם להסיר חלקית או לגמרי את אפשרויות הטרגוט להצגת פרסומות. בכך למעשה מוסרת פייסבוק את השליטה בחלק ניכר מהפרסום לידי המשתמש, שיחליט האם לאתרים ולאפליקציות צד שלישי מותר לגשת למידע שלו ולהשתמש בו לצורכי פרסום.

מיותר לציין שצעד שכזה, למרות נחיצותו, יצמצם משמעותית את אפשרויות הפרסום הקיימות כיום בפייסבוק בכל הנוגע לנכסי צד שלישי. מרגע שהדבר יהיה נתון להחלטת המשתמש, פייסבוק לא תוכל לשייך את פעילותו באתרים ובאפליקציות חיצוניות (כגון מסנג’ר או וואצאפ) לחשבון פייסבוק שלו. ההשפעה העיקרית תחול על אפשרויות הטרגוט, אך לא תהיה השפעה על איכות המדידה.

מידע נוסף באתר טקראנץ’ >>>

מחיקת היסטוריה בפייסבוק

גוגל אדס מחסלת את הצגת המודעות המואצת

החל מה-17 לספטמבר ועד ה-1 לאוקטובר 2019, קמפיינים ברשת החיפוש וברשת שופינג יעברו אוטומטית למצב רגיל, ללא האצת מודעות. האפשרות למודעות מואצות תישאר רק ברשת המדיה ובקמפיינים של וידאו.

הסיבה לשינוי טמונה בכך שאפשרות ההאצה אינה יעילה, כך אומרים בגוגל. בחירת מודעות מואצות עלולה להוביל לכך שהמודעות מפסיקות להציג הרבה לפני שהיום הסתיים. בנוסף, מודעות מואצות עלולות להוביל לעלייה ב-CPC בשל תחרות מוגברת בתחילת היום, או לשימוש בכל התקציב באזורי זמן מוקדמים יותר.

תצוגת המודעות הרגילה שופרה כדי לפצות על הבעיות הללו, והתצוגה המואצת תחדל להתקיים עד ל-1 לאוקטובר השנה. כל הקמפיינים ברשת החיפוש והשופינג יעברו אוטומטית לתצוגה רגילה.

שבב AI ישראלי עשוי לשמש את ענקיות הטכנולוגיה

אינטל פיתחה שבב חדש של בינה מלאכותית מתקדמת, ושמו בישראל “ספרינגהיל”. השבב פותח ברובו בישראל, והוא יאפשר עיבוד מסיבי של נתונים והפקת תובנות במהירות הבזק. המטרה העיקרית היא לשמש מערכת המלצות, כך אמר מנהל קבוצת הפיתוח בריאיון ל-ynet – מה הלקוח היה רוצה, אילו תוצאות חיפוש צריכות להיות ראשונות, אילו פרסומות הלקוח רוצה לראות ומה בא לו לקנות.

פייסבוק היא אחת החברות שהשתתפה באפיון השבב ובבדיקתו, מה שהופך אותה ללקוח מרכזי של טכנולוגיית השבב החדש. יש לשער שהחברה תשתמש בספרינגהיל למטרות טרגוט מתוחכמות ומדויקות יותר מאי פעם, לצד תחזיות אודות התנהגות המשתמש.

יוטיוב מחקה 200 חשבונות מניפולטיביים

בצל המהומות בהונג קונג, נתגלתה רשת של 210 חשבונות יוטיוב שמטרתן להשפיע בצורה כלשהי על המתרחש מבחינה פוליטית. החשבונות יוחסו לגורמי ממשלה ושלטון בסין, שכנראה ניסו לעשות דה-לגיטימציה למתרחש בימים אלו בהונג קונג. בתגובה לכך, מחקה יוטיוב את כל החשבונות האמורים – זאת בהמשך לתגובתן של פייסבוק וטוויטר למקרים דומים שהתרחשו גם בפלטפורמות שלהן.

ממשלת סין טוענת שהחשבונות שייכים לאזרחי סין השוהים בחו”ל, ופשוט בחרו להביע את דעתם. אין ספק – כשמדובר בחופש ביטוי, כמובן שנאמין לדיקטטורה הגדולה ביותר עלי אדמות.

מיקרוסופט מאזינה למשתמשי סקייפ ואקסבוקס

שערוריות ההאזנה אצל ענקיות הטכנולוגיה כנראה לא רוצות להסתיים. אחרי שנתגלה כי אמזון, פייסבוק וגוגל מאזינות למשתמשים ומתמללות שיחות – מגיע גם תורה של מיקרוסופט. החברה מודה כי האזנות בוצעו למשתמשי אקסבוקס כבר משנת 2013, וזאת למטרות שיפור ההפעלה הקולית במערכת. זו לא פעם ראשונה; מיקרוסופט הודתה בעבר שהאזנות שכאלה אכן מתבצעות.

החברה טוענת שהיא תמיד מקבלת את אישור המשתמשים לפני איסוף המידע; אבל נשאלת השאלה כיצד זה בדיוק מתרחש. אם ההסכמה הזו כרוכה במסמך פרטיות באורך הגלות שאיש אינו קורא, כמו בפייסבוק למשל, מן הסתם איש אינו יודע על מה ניתנה הסכמתו כאשר הוא מקליק “אישור”.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
109
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
132
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100125
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99007
מדיה חברתית
דנה רוזן
82390
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.