יותר תנועה ממנועי חיפוש, טוויטר נגד חשבונות כפולים ורשת חברתית שתעודד פעילות באופליין

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

מהפך? התנועה ממנועי החיפוש עקפה את זו שמגיעה מהרשתות החברתיות

מזה מספר שנים שהתנועה שמגיעה ממנועי החיפוש לאתרים קטנה יותר מהתנועה שמגיעה משיתופים ברשתות החברתיות, אבל אם לשפוט לפי הנתונים של אתר Shareholic, יתכן שמגמה זו צפויה להתהפך. הסקר ניתח את התנועה של יותר מ-400 מיליון גולשים אל יותר מ-250 אלף אתרים בגדלים וקטגוריות שונות שהשתמשו במערכת של Shareholic.

אם מסתכלים על כל שנת 2017, התנועה הכוללת שהגיעה ממנועי חיפוש עמדה על 34.8% מכלל התנועה של הגולשים ברשת, זאת לעומת תנועה מרשתות חברתיות שעמדה על 25.6%, הבדל של קצת יותר משבעה אחוזים.

אורגני לעומת שיתופים - תנועה ברשת

ייתכן שאחת הסיבות העיקריות לכך היא ההחלטה של פייסבוק לשנות את אלגוריתם הניוזפיד, כך שהוא ייתן פחות נראות לפוסטים מסחריים. סביר להניח שגם תופעת הפייק-ניוז תרמה לכך שהגולשים הרגישו פחות בטוחים לשתף קישורים ששלחו אליהם עם חברים.

כאשר מסתכלים על חלוקת התנועה בין הרשתות החברתיות לבין עצמן, ניתן לראות שהמפסידה הגדולה ביותר היא פייסבוק, שהתנועה בה ירדה ב-12.7% החל מאמצע 2016 ועד לאמצע 2017 אל מול הרשתות החברתיות האחרות. המרוויחה הגדולה מכך היא פינטרסט שראתה עליה של 6.08% ו-7.53% במחצית השנה הראשונה והשנייה של 2017 בהתאמה.

תנועה ברשת 2017

מתכנן מילות המפתח (keyword planner) עומד לעבור מספר שינויים

בעקבות השינויים האחרונים בממשק של Adwords והיציאה מגרסת הבטא, כנראה שגם הממשק של מתכנן מילות המפתח (לשעבר כלי מילות המפתח) עומד לעבור מספר שינויים.

לדוגמה, עמוד הבית של הגרסה המעודכנת נראה פשוט יותר וכולל רק מילות מפתח חדשות או קבלת נתונים על מילות מפתח נבחרות. בנוסף לכך, כבר לא צריך לבחור את התצוגה לחיפושים מהמובייל בנפרד והיא מופיעה לצד התנועה מה-Desktop. (אותו הדבר תקף גם לגבי התחזית לגבי מספר הלחיצות והצפיות על סמך תקציב נתון).

מתכנן מילות המפתח החדש

עוד אפשרות חדשה שתחסוך זמן לבעלי אתרים שלא מסתפקים בקידום אתרים אורגני, היא לראות נתונים מה-Search Console  לגבי התנועה האורגנית לאתרים בחשבון ממילות המפתח השונות בקמפיין. על ידי כך, הם יוכלו להעריך באילו מילות מפתח שווה להשקיע ובאילו לא.

צילומי מסך נוספים תוכלו למצוא בפוסט של Search Engine Land.

גוגל מפסיקה את התמיכה בתג מטא למילות מפתח עבור גוגל ניוז

כל מי שעוסק בקידום אתר חדשות בגוגל יודע שיש דברים מסויימים שאם יעשה אותם – לפוסטים שלו יהיה סיכוי טוב יותר להופיע בלשונית החדשות. אז אמנם תג המטא למילות מפתח הוא כבר מזמן לא פקטור בקידום אתרים אורגני, אבל גוגל דווקא חידשה את התמיכה בו ב-2012 עבור אתרים שנמצאים בתכנית גוגל ניוז. לפני שבוע, Joost de Valk, היוצר של תוסף הקידום הפופולארי יואסט, שם לב שכל התיעוד לגבי התג נעלם מעמודי העזרה של גוגל וצייץ על כך בטוויטר. בתגובה לכך, ג’ון מולר (האחראי לקשר עם מנהלי האתרים בגוגל) ענה שגוגל אכן כבר לא משתמשת בתג.

מטה מילות מפתח גוגל ניוז

בכל מקרה, מכיוון שרק חמישה אחוזים מהאתרים השתמשו בתג הזה, כנראה שזו לא בדיוק תהיה אבדה גדולה, וברור למדי שלגוגל יש כיום לא מעט דרכים אחרות לדעת מהן מילות המפתח הכי רלוונטיות מכל ידיעה.

טוויטר מנסה למנוע הצפה של חשבונות כפולים

למרות שבטוויטר יש אפשרות לאמת חשבונות, אחת מנקודת התורפה שלה היא היכולת של כל אחד לפתוח כמה חשבונות ועל ידי כך לבצע “הפצצה” של תוכן. על מנת לנסות ולהילחם בתופעה, טוויטר הוסיפה לתנאי השימוש שלה איסור מפורש להעלות תוכן זהה או כמעט זהה מכמה חשבונות במקביל. בנוסף, תוכנות אוטומציה לא יוכלו לבצע פעולות כמו לייק או ציוץ מחדש כאשר הן שולטות במספר חשבונות.

היוצאים מן הכלל הם חשבונות שמצייצים מידע חשוב לציבור כמו למשל הודעה על מזג אוויר סוער וקריאות חרום שונות. במקרים האלה, הם יקבלו אישור מיוחד.

עם כל השינויים האלה, הדבר היחיד שעדיין ניתן לעשות הוא לצייץ מחדש ציוץ מחשבון אחד לחשבון אחר באופן ידני, אבל רק אם מדובר במספר חשבונות קטן יחסית.

על פי טוויטר, החל מה-23 במרץ, חשבונות שלא יפעלו בהתאם למדיניות הזו – יהיו עשויים לאבד את היכולת להשתמש בתוכנות לניהול חשבונות או אפילו להסתכן בסגירת החשבון כולו.

הצעדים הללו מצטרפים למחיקת החשבונות המזויפים שחלקם נוצרו בעבור תשלום (לטענת טוויטר) מתחילת החודש הנוכחי, מה שעורר את זעמם של לא מעט פוליטיקאים מהצד הימני של המפה בארה”ב ומשפיענים עם מספר עוקבים גדול.

הרשת החברתית שתנסה להרחיק את בני הנוער מהמסכים

אחת הסיבות לכך שבני הנוער בארה”ב כבר לא ממש מתלהבים מפייסבוק היא שהם כנראה לא רוצים להיות באותו מרחב בו ההורים שלהם נמצאים. רשת חברתית חדשה בשם IRL רוצה ליצור בעבורם סביבה בטוחה בלי פרסומות חודרנית

העיקרון הוא פשוט : האפליקציה מאפשרת ליצור קשר רק עם אנשים שנמצאים ברשימת אנשי הקשר ואפילו מעודדת את המשתמשים לשלוח אחד לשני הזמנות לאירועים שמתרחשים באופליין כסוג של ניסיון להרחיק אותם קצת מהמסכים (בזמן שהם לא משתמשים באפליקציה כמובן…).

המודל הכלכלי של האפליקציה יתבסס כנראה על עמלות ממכירת כרטיסים, קורסים וכו’.

למרות שכרגע האפליקציה זמינה רק ל-iOS, היא כבר הצליחה להיכנס לרשימת עשרת הרשתות החברתיות הכי פופולארית בוולנטיין דיי האחרון והראתה עליה גם בחגים אחרים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105021
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99517
מדיה חברתית
בן אורן
87776
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.