האם יש פחות סרטונים בתוצאות, מה תעשה גוגל עם מס הקישורים באירופה וכיצד תמזערו הפרעות ביו-טיוב | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » האם יש פחות סרטונים בתוצאות, מה תעשה גוגל עם מס הקישורים באירופה וכיצד תמזערו הפרעות ביו-טיוב

האם יש פחות סרטונים בתוצאות, מה תעשה גוגל עם מס הקישורים באירופה וכיצד תמזערו הפרעות ביו-טיוב

אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

פחות תוצאות "קרוסלה" בגוגל

אחד מהשינויים הבולטים ביותר ויזואלית בגוגל בשנים האחרונות הוא ההוספה של גלריית תמונות או סרטונים שניתן לעבור ביניהם, מבנה שזכה לכינוי "קרוסלה" עקב העובדה שבסופו של דבר חוזרים לנקודת ההתחלה.

על פי מספר כלים שבודקים את התדירות של תוצאות חיפוש מסוימות, נראה שלקראת אמצע החודש היו הרבה פחות תוצאות כאלו, עד 30% פחות… נכון להיום מספר מבני הקרוסלה של התמונות חזר לעצמו, אבל אלו של הסרטונים עדיין מופיעים באחוזים נמוכים באופן משמעותי.

מגמות בגוגל

כמובן שהמספרים האלו לא מעידים על כוונה קונקרטית מצד גוגל לדלל את התוצאות, וייתכן שמדובר בתופעת לוואי של שינוי אלגוריתם כזה או אחר. למעשה, ביחד עם השינוי הזה, נראתה דווקא עלייה בכמות האתרים המאובטחים, למרות שלכאורה אין קשר בין הדברים.

ביו-טיוב יתנו לגולשים לבחור מתי לראות מודעות וידאו

גוגל הודיעה שהיא תתחיל בניסוי במהלכו גולשים ביו-טיוב יוכלו לבחור האם לצפות בשתי מודעות וידאו אחת אחרי השנייה לפני הסרטון ("Airpods") או לצפות במודעה אחת עכשיו ובשנייה אחר כך. על פי גוגל, הצופים רגישים למספר ותדירות ההפסקות ובעזרת שתי המודעות הרצופות הן יחוו 40% פחות הפרעות במהלך שסן הצפייה הנוכחי, מה שעשוי להיות קריטי בעיקר בסרטונים ארוכים.

התוצאות הראשוניות מראות עליה שבין 5% ל-10% בתדירות ההופעה למפרסמים ועלייה שבין 8% ל-11% בהגעה לצופים בלעדיים. למרות שגוגל לא אומרת זאת במפורש, כנראה שאחוז הנטישה של הסרטונים היה פשוט נמוך יותר.

מודעות אירפוד ביו-טיוב

באופן לא אופייני, השינוי הזה יופיע בתחילה רק במחשב, ולאחר מכן במובייל ובאפליקציות לטלוויזיות חכמות.

לינקדין מסירה בשקט את האפשרות לייצא כתובות דואר אלקטרוני כברירת מחדל

שינוי בהגדרות הפרטיות של לינקדין מבטל את האפשרות של המפרסמים לייצא (להוריד) את כתובת הדואר של המשתמש כברירת מחדל. העדכון אמנם מקשה על ספאמרים ושולחים לא לגיטימיים לנצל את הכתובות לטובתם, אבל הוא עשוי לפגוע דווקא באותם משתמשים שרוצים לעבות את רשת הקשרים שלהם בתוך לינקדין בלי לקבל אינספור עדכונים ממנו. החשש הוא שמכיוון שלינקדין לא הודיעה על השינוי, הסיכוי שהגולשים יחפשו אותו בעצמם או יתקלו בו הם נמוכים ביותר.

ייצוא דואר בלינקדין

מצד שני, בזמן שבו פרשיות הנוגעות לפרטיות ברשת מציפות אותנו מכל עבר, אולי קל להבין מדוע לינקדין לא רצתה לחשוף את המצב שהיה עד כה על ידי כך שהיא תכריז על השינוי בריש גלי.

גוגל בוחנת מה לעשות עקב "מס הקישורים" האירופאי

למרות שמאז ספטמבר לא ממש שמענו על "מס הקישורים" שעשוי לחייב את גוגל לשלם כסף לגופי מדיה באירופה בעת הצגת תקצירי החדשות שלהם בתוצאות, מסתבר שבכירים בגוגל כבר חושבים כיצד להגיב. בריאיון לאתר הגרדיאן אמר נשיא תחום החדשות בגוגל, ריצ'ארד גינגרס, כי החברה מנסה להימנע מסגירת שירותים, אך היא תחליט מה לעשות רק לאחר קביעתו הסופית של האיחוד. אם החברה תאלץ לעשות זאת, דווקא אתרי חדשות חדשים ובלתי מוכרים יהיו עשויים לסבול מכך.

למעשה, בעבר גוגל כבר נאלצה לבצע מהלך דומה בספרד, מה שהביא לירידה בתנועה לאתרי חדשות מגוגל במדינה. המקרה הנ"ל המחיש יותר מכל את המצב הבעייתי בו נמצאים אתרי החדשות : מצד אחד הם מאבדים את רווחי הפרסום לטובת גוגל, אך מצד שני הם זקוקים לה על מנת להביא אליהם קוראים. גינגרס התייחס גם לכך וטען כי גוגל לא מרוויחה ישירות משירותי החדשות שלה, אלא רק באופן עקיף דרך המודעות שמופיעות בכל סט תוצאות שלה.

קמעונאים באירופה טוענים כי המצב שלהם מול גוגל רק הולך ונעשה גרוע יותר

למרות שהנציבות האירופאית חייבה את גוגל לתת לאתרי שופינג הזדמנות שווה להתחרות מול גוגל שופינג במודעות המוצרים בתוצאות החיפוש (Google Product Listing Ads), נציגי השירותים להשוואת המחירים טוענים במכתב פתוח לנציבות שבפועל המצב שלהם רק החמיר וכך גם מצבם של הצרכנים.

על פי המכתב, כעת גוגל מתחרה עם  האתרים על מקום בתוצאות החיפוש דרך מכירה פומבית, כך שחלק גדול מתקציב הפרסום שלהם מנוצל לטובת המכרז כהעובדה שגוגל בעצמה צריכה להתחרות בהם באמצעות יחידת המודעה של גוגל שופינג היא חסרת חשיבות. גם האתרים עצמם לא מרוויחים כלל מן המהלך מכיוון שהלקוח מגיע ישירות לאתר של המוכר ולא עובר דרכם.

מעבר למכתב הזה, מדיווחים שהגיעו לאתר Sky  בתחילת אוקטובר, הסתבר שגוגל פנתה בעצמה לסוכנויות פרסום שונות ועודדה אותם ליצור מצג שווא של אתרים פעילים להשוואת מחירים או נתנה הנחות לעסקים שפרסמו דרך אותן סוכנויות. במציאות, האתרים האלו נועדו להופיע אך ורק בגוגל ולא למשוך גולשים , כך שחלקם אפילו לא תפקדו כמו שצריך (מה שגוגל הרשמית אולי הייתה מכנה "מיסוך"…). גורמים אחרים טוענים שאפילו אם האתרים משווים מחירים, הם משרתים אך ורק את הלקוחות של אותן סוכנויות, ולכן האובייקטיביות שלהם מוטלת בספק…

בינתיים, למרות שעל פי הצהרותיה שלה גוגל עושה את כל מה שביכולתה על מנת לעמוד בדרישות של האיחוד, היא עדיין מתכוונת לערער על ההחלטה.

 

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

גוגל נפרדת מהפלוס, באג בפייסבוק משפיע על מיליוני גולשים ואיך טוויטר הסתבכה עם חוק המידע האירופאי

גוגל סוגרת את גוגל פלוס כחלק מפרויקט "סטרוב" ביום שני שעבר הכריזה גוגל על פרויקט ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים