גוגל שופינג נוחתת בישראל, יו-טיוב שוב תחת אש, והאם אפשר לבצע קידום שחור עם קנוניקל?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל משיקה רשמית את גוגל שופינג בישראל

על פי מספר אתרים כמו דה מרקר, גוגל השיקה בתחילת אפריל את גוגל שופינג בישראל. למרות זאת, נראה שהגישה לשירות לא זמינה לכל המשתמשים. יש אמנם קישור ישיר שנראה כמו דף מבחן לכמה מוצרים פופולאריים, אך מי שהשירות לא זמין אצלו, יקבל הודעה שלא נמצאו תוצאות עבור גוגל שופינג. גוגל תערוך את אירוע ההשקה הרשמי ב-7 במאי, אז גם תציג את המוצר בפני הקמעונאים הישראלים.

למי שלא מכיר את השירות, המודעות של גוגל שופינג הן למעשה מודעות ממומנות וכל מפרסם משלם על פי לחיצה על מנת שהגולשים יגיעו ישירות לעמוד המכירה. המערכת של גוגל מחוברת למלאי של כל חנות, ולכן מוצרים שלא נמצאים במלאי לא יוצגו בה.

אחת מהחברות הידועות שהחלה לעבוד עם השירות היא קבוצת קניוני עזריאלי, שלפי דבריה הוסיפה אליו עשרות אלפי מוצרים.

יו-טיוב עדיין מנסה להילחם בסרטונים בעייתיים ולרצות את קהילת היוצרים

יו-טיוב ממשיכה לספוג אש ממפרסמים הטוענים כי מודעות הווידאו שלהם מופיעות לפני סרטונים בעייתיים כגון סרטונים ניאו-נאצים וסרטוני תעמולה של המשטר הצפון קוריאני. על פי תחקיר שערך CNN, מדובר במותגים ידועים כגון אדידס, הילטון ולא מעט חברות טכנולוגיה: נטפליקס, לינקדין ואפילו אמאזון ופייסבוק (שנחשבות ליריבות הכי גדולות של גוגל). כמו כן נפגעו סוכנויות ממשל בארצות הברית כגון המרכז לבקרת מחלות.

על פי התגובה שדובר יו-טיוב שלח ל-Marketing Land, החברה ביצעה שינויים משמעותיים באופן שבו היא מבצעת את המוניטיזציה והיא הפכה את המדיניות לנוקשה יותר ושיפרה את אמצעי הבקרה והשקיפות למפרסמים.

למרות שמפרסמים יכולים להוסיף ערוצים מסוימים לרשימה השחורה, כמובן שזה לא מאוד פרקטי לעקוב אחרי כל הערוצים הבעייתיים ביו-טיוב. על פי יו-טיוב, היא משתמשת בלימוד מכונה על מנת לזהות סרטונים בעייתיים, אבל נראה שיש עוד דרך ארוכה על מנת שזו תהיה אפקטיבית מספיק.

תגובה ליוצרים

בחודש פברואר האחרון, יו-טיוב הקשיחה את התנאים עבור יוצרים שרוצים להשתמש בפלטפורמה שלה על מנת להרוויח כסף מהסרטונים שהם מעלים, מה שעורר את זעמם של לא מעט יוצרים שמשקיעים שעות על גבי שעות על בסיס שבועי בהפקת סרטונים.

מנהלת הקהילות של יו-טיוב, סוזן ויג’יקיקי, פרסמה פוסט ובו היא מנסה להרגיע את היוצרים הממורמרים.

על פי הפוסט, למרות המדיניות הנוקשה יותר, עדיין חלה עליה עקבית במספר הערוצים שמרוויחים מספרים בעלי חמש ואפילו שש ספרות. בנוסף, הצוות של יו-טיוב סיפק יותר תגובות ליוצרים דרך ערוצי התמיכה הרשמיים והרשתות החברתיות. בכך הוא הפך את המערכת שקובעת האם היוצרים עוברים את הסף הנדרש לשם כניסה לתוכנית השותפים למדויק יותר.

אחת מהסיבות לכך שיו-טיוב הקשיחה את המדיניות שלה היא על מנת למנוע מצב שבו אחד מן היוצרים גורם לפגיעה ביוצרים או משתמשים אחרים. מעבר לנקיטת צעדים קשים ושלילית זכויות, היוצרים יוכלו מעכשיו למנוע פרסום של תגובות בעייתיות שיסומנו בסימון מיוחד עוד לפני שהן עולות לאוויר (הזיהוי האוטומטי מוגבל כרגע רק למספר מצומצם של שפות).

עוד פעולה שאמורה לעזור ליוצרים ולמעשה מתקשרת למלחמה בסרטונים בעייתיים, היא שינוי בתהליך שליחת הסרטונים שנמצא כרגע בפיילוט. התהליך המעודכן יבקש מן היוצרים לספק מידע על הסרטון שלהם על מנת להתאים אותו להעדפות הפרסום של המפרסמים ולמדיניות הרשמית של יו-טיוב.

אפשרות נוספת שנבחנת היא הטמעה של אפשרות מימון סרטונים על ידי ספונסרים. יוצרים רבים כבר ממומנים באופן הזה, אבל רק בצורה עקיפה ומסורבלת דרך הפניה לאתר של הספונסר בתוך הסרטון או בתיאור שלו.

מספר שינויים נוגעים גם לפן הטכני: בין היתר, יו-טיוב שיפרה את התפוצה של הסרטונים עבור מי שמנוי על הערוץ של היוצר (כמו בפייסבוק, יו-טיוב לא שולחת עדכונים על כל הסרטונים החדשים שעולים), הוסיפה מספר אפשרויות לשידור של סרטונים בשידור חי ושיפרה את היכולת של בעלי חיבורים איטיים לצפות בסרטונים באמצעות אפליקציית Youtube GO.

פייסבוק מוסיפה אפשרות לתזמן פרסום של סרטונים שהוקלטו מראש

פייסבוק עובדת על תכונה חדשה בשם PREMIERE שתאפשר למפרסמים להפוך סרטון שהוקלט מראש לסרטון שמתנהג כאילו היה מדובר בשידור חי, כולל הערות ותגובות של המשתמשים שצופים בסרטון. לאחר שהסרטון יוצג בפעם הראשונה, הוא יעבור לווידאו רגיל מסוג VOD.

הסרטונים החדשים יכולים להיות אופציה טובה עבור מי שמקליט סרטונים בשעות לא שגרתיות וגם במקרים בו קהל היעד העיקרי נמצא באזור זמן אחר, ממש כמו שאפשר לתזמן פוסטים רגילים בפייסבוק לשעה או יום מסוימים בעתיד.

כרגע פייסבוק בודקת את הסרטונים עם רשימה מצומצמת של מפרסמים, אבל מוסרת שבקרוב האפשרות תהיה זמינה לכלל המשתמשים.

האם התגלתה טקטיקה חדשה ל-“קידום שלילי” באמצעות תג הקנוניקל?

על פי SearchEngine Journal, ייתכן כי מקדמי כובע שחור מצאו דרך להזיק למתחרים שלהם מבלי שניתן יהיה לזהות אותם באמצעים פשוטים. חברת הייעוץ Hartzer Consulting טוענת שהשיטה עובדת בהפוך על הפוך: האתר התוקף מעתיק את הקוד שנמצא בחלק ה-HEAD של האתר המותקף אל תוך האתר שלו. זו פעולה שלכאורה גורמת לגוגל לחשוב שהאתר המותקף הוא האתר המעתיק את התוכן, מה שעשוי להוביל לירידה בדירוגים שלו.

כרגע ניתן למצוא את האתר התוקף באמצעות שירותים כגון Majestic שסורקים תגי קנוניקל המפנים אל האתר, אך לא באמצעות הכלים הפנימיים של גוגל.

למרות שהתיאוריה הזו נשמעת הגיונית, גוגל יכולה לדעת בקלות מתי תג הקנוניקל הוסף לכל אתר באמצעות הזחלן וזו גם פחות או יותר הלוגיקה שנחשבת למקובלת עד עכשיו. על פי Kristine Schachinger, שסיפק תיאוריה דומה, ניתן להסביר את הסתירה הזו דרך חולשה באלגוריתם של גוגל שלעיתים מניח ששני האתרים בהם התג נמצא הם למעשה אותו האתר.

לכאורה, אחת הדרכים באמצעותה גוגל יכולה לפתור את הבעיה היא דרך הסרת האפקט של תג קנוניקל חוצה דומיינים, אך הדבר עשוי להיות בעייתי עבור אתרים של אותו אדם או חברה שמשתפים ביניהם תוכן בכוונה תחילה. גוגל אמנם טוענת שבמקרים האלו, התג עובד רק כאשר שמות הדפים זהים בשני הדומיינים, אך זו לא בעיה גדולה ליצור מבנה זהה של דפים באתר התוקף.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
18
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100211
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99091
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.