השפעת הקורונה, פודקאסט ישראלי חדש, מומחי רפואה בגוגל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

קורונה בגוגל אדס: ירידה בהמרות וב-CPC

אתר Wordstream ביצע ניתוח של השפעת הקורונה ב-21 נישות עסקיות בגוגל אדס. הממצאים מראים ירידה חדה בכמות הקליקים, לצד ירידה של 21% באחוזי המרה. כמובן שזה לא מסתיים רק כאן, מכיוון שגם את ההמרות שכן מגיעות קשה יותר להמיר למכירות בפועל.

מן הסתם, בכל נישה עסקית הדברים מתנהלים בצורה קצת שונה. לדוגמה, הנה כמה תחומי עיסוק שדווקא נהנו מביצועים משופרים בתקופה הזו: מלכ”רים וארגוני צדקה, בריאות, ניהול עסקי, פיננסים, טיפוח ויופי וכן מתנות ופרחים.

התחומים שספגו את המכה הקשה ביותר עד כה: תיירות, מסעדות וברים, הופעות חיות, כנסים, ספורט, בנייה, תעשייה וייצור. בין לבין יש גם תחומים שביצועיהם היו ב”מגמה מעורבת”, כפי שאומרים בבורסה: נדל”ן, עיצוב הבית, ריהוט ביתי, רכב, קמעונאות, דרושים, חינוך ושירותים משפטיים.

ירידה בקליקים בגוגל אדס

עוד נקודה שעולה מן הסקירה היא ירידת ה-CPC בגוגל; ירידה שניתן לראות ככל הנראה גם בעלויות הפרסום בפייסבוק – כך לפי כלכליסט (אבל לא לפי הצהרה רשמית כלשהי). בעקבות ירידה של 50% בביקוש, העלויות לקליק בשתי ענקיות הפרסום החלו לרדת. בהקשר זה יש לציין שלמרות שמניית פייסבוק צנחה ב-30% תוך 30 יום, החברה מציעה 100 מיליון דולר סיוע ל-30,000 עסקים ברחבי העולם.

עוד בשל הקורונה: ילפ וגוגל מונעות הצגת ביקורות

לנוכח מגפת הקורונה, גוגל החלה לחסום הצגת ביקורות חדשות בגוגל לעסק שלי, שאלות ותשובות וכן גם את האפשרות של בעל העסק להגיב. ביקורות שייכתבו לא יוצגו עד להודעה חדשה. בגוגל אומרים שהמהלך הוא תוצאה של צמצום כוח האדם בשל ההנחיות האחרונות.

חברת Yelp הקדימה את גוגל בנושא, ואמרה שלא תאפשר להציב ביקורות שליליות בצל הקורונה (הידבקות בבית עסק או מאחד מעובדיו; עסק סגור שלא בשעות הרגילות וכן הלאה). כל זאת כנראה על מנת למנוע פגיעה נוספת בעסקים, שממילא סופגים פגיעה קשה בתקופה הנוכחית.

כמובן שמדובר במהלך זמני בלבד, והחסימה תוסר ברגע שהמשבר יחלוף. מעבר לכך, גם ילפ (כמו פייסבוק) מציעה חבילת סיוע בגובה 25 מיליון דולר, למסעדות שנפגעו: פרסום בחינם, שדרוגים בחינם ועוד.

חדש בגוגל: הצגת מומחים בחיפוש בעיות רפואיות

אחד מכל 20 חיפושים בגוגל קשור לנושא רפואי כלשהו, וגוגל משקיעה רבות בתחום הרפואה בשנים האחרונות. החל מפברואר 2015 נוצרו כרטיסי מידע עבור מגוון מחלות וסיטואציות רפואיות, המוצגות למשתמש דרך גרף הידע. כרטיסי המידע התעדכנו מדי פעם עם פיצ’רים חדשים (סימפטומים, טיפולים), וכעת נוספה להם אפשרות חדשה שנקראת “מומחים”. יש לציין שכל זה מוצג רק בגוגל חו”ל ועדיין לא בישראל.

כעת בכל חיפוש אחר מצב רפואי כלשהו בגוגל חו”ל (למשל: שפעת), כרטיסי המידע יכללו גם טאב של מומחים בתחום (Specialists). רשימת המומחים נשאבת היישר מפרופילי GMB הרלוונטיים, בהתאם להחלטת גוגל. כדי להיות מוצגים גם ברשימת המומחים הרפואיים, מומלץ לפעול לפי כל הנחיות ה-SEO המקובלות – הן הרגילות והן הלוקאליות, כולל הטמעת סכמה מסוג Doctor ו- LocalBusiness.

כרטיסי מידע רפואי בגוגל

אימפקט – פודקאסט ישראלי חדש בנושא שיווק

שוקי מן, אנליסט ומומחה שיווק ידוע בתעשייה הישראלית, החליט לפצוח בפודקאסט משלו. הפודקאסט, שנקרא Impact, עוסק במהלכי שיווק יצירתיים – כיצד בוצעו, על ידי מי ומה היו התוצאות. זמין להאזנה באפליקציית הפודקאסטים הקרובה למכשירכם.

קישור בספוטיפיי >
קישור באפל >

ידיעות בקטנה

  • בינג הקימה אתר המסייע לאינדוקס מהיר ויעיל יותר של תוכן ועמודי אינטרנט.
  • תוצאות גוגל כבר לא מציגות Featured Snippet בתפריט הצדדי, אלא רק בעמודת התוצאות.
  • גוגל הוסיפה פיצ’רים חדשים לעדכון סכמות בנושא אירועים וכנסים שבוטלו, נדחו או עברו לאונליין.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
14
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105073
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100674
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99735
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.