Google Attribution, חשיפה אורגנית לעמודים בפייסבוק ואיזו חברה תשרוד אחרונה

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל פותחת את Google Attribution לעוד מפרסמים

Google Attribution הוא מוצר חדש אותו גוגל הציגה מוקדם יותר השנה. Attribution מאפשר לראות בצורה טובה יותר כיצד קמפיינים ממומנים עובדים בין ערוצים שונים, זאת בניגוד למודל הנפוץ שמתייחס רק לשלב האחרון שהביא להמרה. הדבר הזה מתאפשר באמצעות איחוד מידע ממספר מקורות: AdWords, DoubleClick Search ו-Analytics.

השבוע גוגל הכריזה שהיא מרחיבה את תכנית הבטא לעוד מאות מפרסמים נוספים, למרות שנראה שכרגע היא מוגבלת למדינות ספורות בלבד. מי שרוצה לקבל עדכון על הזמינות של השירות, יכול להשתמש בטופס הזה.

עדכון נוסף ומעניין מאפשר למפרסמים לראות כמה זמן לוקח לגולשים לבצע המרה מרגע שלחצו על מודעה בפעם הראשונה. הדבר עשוי למנוע מצב בו משנים את התקציב או את מערך המודעות מוקדם מדי.

פייסבוק מביאה את “Stories” לעמודים

פיצ’ר הסיפורים שפייסבוק ייבאה מאינסטגרם (והתבסס בעצמו על זה של סנאפצ’ט) מאפשר לגולשים להעלות סרטונים או תמונות שנעלמים תוך 24 שעות. למרבה הצער, המהלך הזה לא ממש הצליח והגולשים לא מיהרו לאמץ את התכונה החדשה.

במטרה לנסות ולתקן את המצב, פייסבוק מציעה כרגע למנהלי עמודים להשתמש בסיפורים באופן דומה לפרופילים פרטיים. יחד עם זאת, לא ניתן יהיה להדביק סיפורים לאינסטגרם ולעמוד בפייסבוק בלחיצה אחת.

כרגע גם אין אפשרות לשלם בשביל שהסיפורים יופיעו בפיד של המשתמש באופן בולט יותר, אולי מכיוון שאצל רוב המשתמשים החלק הזה גם ככה ריק.

כך זה נראה:

סיפורים לעמודים בפייסבוק

אוסף הגילויים יעזור לכם לשקם את התנועה האורגנית בפייסבוק

אוסף הגילויים של פייסבוק (Facebook Explore Feed), שכבר קיים במובייל תחת תפריט האפליקציות, הושק רשמית גם ל-Desktop (תחת תפריט “גלה”) ומאפשר לכם לראות פוסטים מעמודים או גולשים שהמשתמש לא צפה בהם זמן רב, או כאלו שהוא מעולם לא עקב אחריהם.

אוסף הגילויים של פייסבוק

האפשרות הזו אמורה להחזיר לעמודים אחוז מסוים מהתנועה שהם איבדו בעדכונים השונים של פייסבוק כתלות במידת העניין שהעמוד עשוי לעורר (לדוגמה, עמודים אזוטריים יותר בלי הרבה אוהדים כנראה יהיו פחות אטרקטיביים).

החדשות הטובות הן שכרגע אין גם מודעות בתוך הפיד הזה, למרות שכמו שאנחנו כבר מכירים את פייסבוק, זה עשוי להשתנות בכל רגע…

תחזית: גוגל, פייסבוק, אפל ואמזון ייעלמו תוך 50 שנה

סקוט גאלוויי (Scott Galloway), יזם סדרתי שהקים מספר חברות מוצלחות וכיום משמש כפרופסור לשיווק באוניברסיטת ניו-יורק, חוזה כבר מספר שנים עתיד קודר לחברות הטכנולוגיה המובילות כיום: גוגל, פייסבוק, אפל ואמאזון. בריאיון עדכני למגזין MarketWatch לקראת הוצאת ספר חדש (The Four) הוא מסביר מדוע לדעתו החברות הללו עשויות להיעלם כבר בחמישים השנים הקרובות – עוד לפני שתינוק שנולד היום ישלים את חייו.

לפי גאלוויי, העובדה שרק 11 חברות מתוך 100 החברות המובילות במדד הדאו ג’ונס לפני 100 שנים הצליחו לשרוד עד היום, מוכיחה ששום חברה אינה חסינה, למרות שכיום חברות אלה הן רק צוברות יותר ויותר כוח.

אם יש חברה אחת שתצליח לשרוד אחרי כל האחרות, זו דווקא אמזון: כבר היום יש לאמזון שליטה כמעט מוחלטת בשוק חיפוש המוצרים, עם עליה של 10% בין 2015 (44%) ל-2016 (55%). כיום היא עדיין קטנה יחסית לעומת גוגל ופייסבוק, אבל קצב הצמיחה שלה הרבה יותר גבוה. גם מול אפל, אמזון אקו (העוזר הדיגיטלי של החברה) הוא ללא ספק ההצלחה הגדולה ביותר של השנה.

אם מישהו ינסה להדק את הרגולציה על החברות הללו, זה יהיה כנראה משרד הרגולציה בבריסל, ולא המחוקקים בארה”ב. אירופה לא מרוויחה מהפעילות של החברות האלו לעומת ארה”ב, שם יש מספר גבוה במיוחד של עובדים וסטודנטים שמגויסים לעבודה הישר מן האוניברסיטאות והמכללות המובילות. לדעת גאלוויי, את המכה הבאה נוכל לראות בקרוב מאוד, אולי אפילו בחודש הבא.

חברה נוספת שיש לה פוטנציאל להצטרף לארבע הגדולות היא מיקרוסופט, למרות שאת רוב הרווח שלה היא עושה משירותי עסקים לעסקים (B2B). לעומת זאת, המלחמה הכי אכזרית כנראה תהיה בין נטפליקס לאמזון, ולא סתם נטפליקס משקיעה בתכנים כ-6 מיליארד דולר בשנה (אמזון משקיעה כ-4.5 מיליארד).

עוד הצהרה מעניינת של גאלוויי היא שלמרות הסיקור התקשורתי הנרחב, החברות הללו למעשה מייצרות פחות מקומות עבודה מכפי שניתן לחשוב, מה שאולי מסביר למה שווי השוק שלהן מעט מנופח.

בחלק האחרון של הריאיון, כאשר הוא נשאל על עניין החדירה לפרטיות, גאלוויי אומר דבר פשוט: המודל הכלכלי של כל ארבע החברות מבוסס על היעדר פיקוח, במיוחד בכל מה שקשור לפרסום, זאת בעוד התעשיות המסורתיות נשענות על פיקוח כחלק אינטגרלי מהעסקים שלהן.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105016
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99461
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.