אפל עושה צרות, השבתת שירותי גוגל, פרצת אבטחה ב-CF7 ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

אפל במהלך נוסף שפוגע בפרסום הדיגיטלי

לאפל יש היסטוריה קצרה ומציקה בכל הנוגע לתחום הפרסום. זה התחיל מהסרת עוגיות צד שלישי ב-2017, וממש לאחרונה הגיח עם חידוש נוסף שיקשה על פייסבוק לאסוף מידע על משתמשי iOS.

לטענת פייסבוק, יעילותן של מודעות ללא טרגוט יורדת ב-60% – מה שאומנם יקשה על פייסבוק, אבל יפגע בעיקר בעסקים הקטנים והבינוניים שמפרסמים אצלה. הסכסוך בין 2 הענקיות הפך לפומבי, כאשר פייסבוק החליטה לצאת בסדרת כתבות יח”צ מטעמה בעיתונות המובילה בארה”ב; וכמובן שאפל לא נשארה חייבת.

מהות השינוי
אפל תדרוש הסכמה מראש של משתמשיה (Opt In) לאיסוף ושיתוף של מידע אודות התנהלותם. השינוי פוגע בדרך בה פייסבוק מקבלת ומעבדת אירועי המרה באפליקציות ובאתרים, באמצעות כלים כגון הפיקסל של פייסבוק. כל מי שמפרסם בפייסבוק, יסבול מפגיעה כלשהי – ביצירת המודעות, בדוחות, באפשרויות הטרגוט וכן במודעות הדינמיות.

לדוגמה, בעקבות השינויים מומלץ להפריד קמפיינים להתקנת אפליקציות מכל השאר – כאשר כל אפליקציה מוגבלת עד 9 קמפיינים. בכל הנוגע לאתרים, יורשו עד 8 המרות בלבד לכל דומיין. כמו כן גם חלונות ההמרה של פייסבוק משתנים בכל הנוגע לגרסה 14 של אפל.

מומלץ מאוד להתעדכן בכל השינויים באתר התמיכה של פייסבוק.

נפילת שירותי גוגל בכל העולם

ביום שני האחרון נפלו כמה מהשירותים המובילים של גוגל, ובהם יוטיוב, ג’ימייל, שירותי האחסון והגישה לקבצים בדרייב ועוד. במשך כמעט שעה, עשרות מיליוני בני אדם בעולם קיבלו תזכורת לתלות הגוברת והולכת בענקית הטכנולוגיה מקליפורניה.

לעומת זאת מנוע החיפוש המשיך לעבוד בצורה תקינה, וזאת בשל טיב התקלה – ככל הנראה בעיה בכלי אימות המשתמש של גוגל. בחלק מהמקרים לא התאפשרה כניסה ו/או שימוש בשירותים המוזכרים מעלה, ובחלק אחר מהמקרים השירותים היו זמינים אך איטיים מאוד.

במקרים חמורים יותר, בהם בתים חכמים מקושרים לגוגל הום, דווחו על הפסקות חשמל בבתים, מכיוון שגם רשת החשמל נשלטת על ידי גוגל הום. יומיים לאחר מכן שוב נפלו שירותי ג’ימייל.

כל הסיפור הזה קצת הזכיר לנו מה קרה בקיץ 2013, כאשר מנוע החיפוש של גוגל שבת למשך 2 דקות, וגרם לנפילת טראפיק עולמית של 40%. מצד אחד מזל שהתקלות בגוגל נדירות, יחסית, ולא נמשכות יותר מדי זמן. מצד שני, קיבלנו תזכורת לשאלה מה קורה כששמים את כל הביצים בסל אחד.

גוגל בוחנת תוצאות חיפוש אינטראקטיביות

לאחרונה החלה גוגל בניסוי חדש, המציג תמונות ותוכן מתוך תוצאת חיפוש באמצעות מעבר עכבר. תוצאות חיפוש שיכולות להציג תוכן, מסומנות באייקון קטן של תמונה – כפי שניתן לראות מהאנימציה המצורפת. התמונות עצמן נפתחות מתחת לתוצאה.

תוצאות חיפוש דינמיות בגוגל

תלוי בתוכן העמוד ובהחלטת האלגוריתם, לעיתים תוצג תמונה אחת מכל אתר – ולעיתים גם יותר (כרגע מדובר בשלוש תמונות לכל היותר). כל עוד האייקון מופיע לצד מספר תוצאות חיפוש, ניתן להציג תמונות בכולן במקביל על ידי מעבר עכבר. בכך בעצם מאפשרת גוגל ליצור אינטראקציה של המשתמשים עם התוצאות האורגניות.

גוגל ממשיכה במסורת הנהוגה, של הצגת כמה שיותר תכנים בשלב החיפוש – בלי הצורך להיכנס לאתרים עצמם. המטרה היא ככל הנראה לסייע למשתמשים לקבל עוד מידע רלוונטי, כדי להחליט האם התוצאה רלוונטית להם.

פרצה בתוסף CF7 איימה על יותר מ-5 מיליון אתרים

פרצת אבטחה נחשפה בתוסף הטפסים הפופולרי בוורדפרס, Contact Form 7. הפרצה מאפשרת להחדיר קודים זדוניים לאתר באמצעות התוסף, ומאיימת על אבטחתם של יותר מ-5 מיליון אתרים ברחבי העולם.

הפרצה נתגלתה במקור על ידי חוקרים בחברת אבטחת המידע אסטרה. בעקבות ההודעה, יצרן התוסף שחרר עדכון לבעיה בגרסה חדשה מספר 7.5.3.2. כל גרסה נמוכה יותר עלולה ליצור בעיה, כך שמומלץ מאוד לבצע עדכון בהקדם.

15 האתרים הנצפים ביותר בישראל

בדיקה של אתר ICE באמצעות סימילאר ווב הניבה את 15 האתרים הנצפים ביותר בישראל, נכון לסוף שנת 2020. בהקשר זה ראוי לציין שהבדיקה נכונה אך ורק לאתרים עצמם, ולא כוללת כניסות מתוך אפליקציות.

גוגל.קום עומד בראש הרשימה, ואחריו יוטיוב ופייסבוק במקום שני ושלישי. במקום הרביעי אתר ynet, ויקיפדיה במקום שישי, וואלה במקום שמיני ומאקו במקום עשירי. במקומות ה-11 וה-15 מגיחים להם שני אתרי פורנו, שלא יגידו שמשעמם פה.

הטבלה המלאה באתר אייס >

ידיעות בקטנה

  • לפני מספר שבועות דיווחנו על מפות החום החדשות של מיקרוסופט קלאריטי. כעת מודיעה מיקרוסופט על שילוב בין קלאריטי לכלי מנהל האתרים; חלק ממפות החום יוצג גם בכלי הניהול ויאפשר לקבל תובנות לפעולה.
  • 2 תביעות משפטיות חדשות נגד גוגלהראשונה הוגשה ביום רביעי על ידי 10 פרקליטי מדינה בארה”ב, ומאשימה את גוגל בחבירה לפייסבוק תוך הפרת חוק הריכוזיות. התביעה השנייה הוגשה ביום חמישי על ידי 38 מדינות בארה”ב, בטענה שמנוע החיפוש פוגע במתחרים באמצעות מניפולציות.
  • אמזון משלמת כסף למשתמשים המוכנים לשתף מידע אודות הרגלי הקנייה שלהם; זאת באמצעות אפליקציה חדשה שהושקה באוקטובר בשם Amazon Shopper Panel.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות דיגיטל
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
109
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
132
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99007
מדיה חברתית
דנה רוזן
82390
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.