עריכה מהירה של קמפיינים, אינסטגרם הולכת חזק על האבטחה ופיירפוקס תתחיל לחסום מעקבים

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

שינויים נוספים ב-Google Ads מאפשרים עריכה מהירה ובחינת “חוזק” המודעה

גוגל אישרה בציוץ בשבוע שעבר שהיא ממשיכה לבצע שינויים בממשק החדש של Google Ads: הפעם מדובר ביכולת לערוך פרמטרים מסוימים ישירות מתוך מסך הביצועים הראשי המרכז “כרטיסים” עם נתונים שונים. לדוגמה, אפשר לשנות את מילות המפתח הקיימות וגם תקציבים של קמפיינים וקבוצות מילים שלמות. יכולת מעניינת נוספת היא הכפלה של מודעות קיימות על מנת ליצור מודעות דומות.

עריכה מהירה google ads

עדכון נוסף ולא פחות מעניין מגיע בדמות הוספה מדד חוזק (Strength) למודעות הרספונסיביות. החוזק מראה עד כמה טובה האופטימיזציה למודעות החכמות, החל מחלש (Poor) ועד מצוין (Excellent). החוזק של המודעה נקבע על פי רלוונטיות המודעה למילות המפתח, מספר הגרסאות של כל מודעה והמגוון של הטקסט והכותרת (Copy).

חוזק מודעה

בשלב הראשון (החל מתחילת החודש הנוכחי), ניתן יהיה לראות את החוזק של מודעות הטקסט, ובשלב מאוחר יותר גם של מודעות התצוגה (גוגל ממליצה לספק לפחות 15 תמונות שונות).

פייסבוק מוסיפה כלי אבטחה גם לאינסטגרם

למרות שתופעת הפרופילים המזויפים ידועה לשמצה בעיקר בפייסבוק, גם אינסטגרם לא חפה מהם, ובשבוע שעבר הכריז המנכ”ל מייק קריגר על שלושה אמצעי אבטחה חדשים:

הכלי הראשון יאפשר לראות נתונים על פרופילים עם מספר עוקבים גבוה. במסך הנתונים החדש יופיע התאריך בו נפתח החשבון, באיזו מדינה הוא נמצא, חשבונות אחרים עם עוקבים משותפים, שינויים בשם המשתמש והמודעות אותן מריץ החשבון.

בדיקת פרופיל באינסטגרם

 

הכלי השני הוא שיפור של תהליך האימות הקיים שמעכשיו ייעשה באמצעות טופס. בין היתר, יהיה צורך לצרף אל הטופס מסמך מזהה.

הכלי האחרון יאפשר לבצע אימות דו שלבי באמצעות אפליקציות צד שלישי. האפליקציות האלו יציגו קוד אותו יהיה צורך להכניס במסך הכניסה של אינסטגרם על מנת להיכנס.

גוגל בוחנת שדה חיפוש דביק בתוצאות

אחד הניסויים הבולטים של גוגל לאחרונה הופך את תיבת החיפוש לעגולה ומצמצם את הלוגו של גוגל. בנוסף לכך, שורת החיפוש הופכת דביקה ונשארת בראש העמוד גם כאשר גוללים מטה. למרות שכרגע מדובר בניסוי, הוא מעט יוצא דופן מכיוון שהעיצוב החדש מיישר קו עם אתרים קיימים ברשת ומוציא את גוגל מהעיצוב הפשטני שהתרגלנו לראות בשני העשורים האחרונים:

חיפוש דביק (ניסוי)

גוגל מבצעת שינויים נוספים בגרסה החדשה של ה-Search Console

גוגל הודיעה שהחל מה-19 באוגוסט, שאילתות נדירות יחסית או כאלה שכוללת מידע רגיש לא יכללו בספירה כאשר משתמשים במסנן (סימן פלוס) של “שאילתות שאינן כוללות”. בנוסף לכך, השאילתות האלה כבר לא יופיעו בתוך Google Analytics תחת הקטגוריה של Other.

פילטר אי הכללה

שינוי נפרד נוסף משפר את האופן בו ניתן לשלוט בגישה למשתמשים השונים בחשבון, בין היתר ניתן לשתף דוחות לקריאה בלבד, לאפשר לכמה משתמשים במקביל לנהל הרשאות ולהפעיל את הצגת ההתראות עבור חלקם או כולם.

בקרוב יותר קבוצות יוכלו להשתמש בפיקסל של פייסבוק

אחת מהחלופות שפייסבוק מציעה למותגים שרוצים לזכות ליותר חשיפה היא שימוש בקבוצה עם מספר חברים גדול. התמיכה החדשה בפיקסל של פייסבוק תתאפשר בקבוצות עם מעל ל-250 אנשים ותספק למפרסמים מידע על התנועה שמגיעה לאתרים שלהם מחברי הקבוצה ומספר ההמרות שהם מקבלים מהם. חשוב להדגיש שהחיבור עם הפיקסל של פייסבוק לא יאפשר למקד מודעות אל חברי הקבוצה ולכן הנתונים יהיו זמינים רק בממשק הקבוצה ולא בממשק המודעות.

התכונה הזו מצטרפת אל מספר שינויים שפייסבוק ביצעה לממשק הקבוצות כמו היכולת לקבל נתונים נוספים על חשיפות וצפייה משותפת בסרטונים.

הדפדפן של פיירפוקס יתחיל לחסום מעקב נתונים

מוזילה מצטרפת לחברות נוספות שהכריזו מלחמה על האופן בו מפרסמים אוספים עלינו מידע ברשת והודיעה כי תחסום מעקב של מפרסמים ברשת כברירת מחדל. על פי מוזילה, כלי מעקב שונים אחראים ליותר מ-50% מהזמן בו לוקח לאתר ממוצע להופיע. לפיכך, אם הניסוי שלה יוכיח שחסימה של כלים כאלה תאיץ את זמן הטעינה של אתרי אינטרנט, היא תהפוך זאת לברירת מחדל החל מגרסה 63 של הדפדפן.

בשלב הבא, מוזילה מתכוונת לחסום גם מעקב בין מספר אתרים (Cross Tracking) ואם הניסוי יצליח, זו תהפוך להיות ברירת המחדל החל מגרסה 65. בעתיד היא מתכוונת להפוך את פיירפוקס לדפדפן מתוחכם אפילו יותר ולחסום מידע שמזהה את המכשיר של המשתמש או שותל בו תוכנות מזיקות כמו כלי כרייה של מטבעות קריפטוגרפים.

מהפוסט של מוזילה, אפשר להבין שלפי החזון שלה, הגולשים יהיו מודעים למחיר שהם נאלצים לשלם עבור צפייה בתוכן מסוים, ואתרים רבים יצטרכו להתרגל לכך ממש כמו שהיום המשתמש חייב לאשר שאתר מסוים אוסף עליו מידע באמצעות עוגיות. מצד שני, מוזילה ממשיכה לשתף מידע פומבי עם קרנות מחקר, אך מדובר במחקר שמשתף בעיקר נתונים טכניים על אופי השימוש בדפדפן והחומרה שמריצה אותו.

האם השינויים האלו ישפיעו לטובה על הפופולאריות של הדפדפן? על פי נתוני Net MarketShare לחודש אוגוסט, המצב של פיירפוקס לא ממש מזהיר ונתח השוק הכולל שלה עומד על פחות מ-11%, מה שמציב אותה אחרי אינטרנט אקספלור (אבל לפני Edge שנועד להחליף אותו). במובייל המצב אפילו גרוע יותר, שם אחוזי השימוש עומדים על פחות מאחוז.

עם נתונים כאלה, לא בטוח שהכוונות הטובות של מוזילה יצליחו לעשות שינוי כלשהו, זאת למרות המודעות ההולכת וגוברת לפרטיות מצד המשתמשים.

 

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
123
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104788
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100263
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99191
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.