גוגל תובעת חברת SEO, פייסבוק משיקה טפסי לידים, חוסמי הפרסומת מגיעים למובייל ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל תובעת חברת SEO שמבצעת שיחות אוטומטיות ומתחזה לשותפה שלה

לפוסט המקורי בבלוג של גוגל לעסקים

גוגל הודיעה שהיא תובעת את אחת מחברות ה – SEO שמבצעת שיחות אוטומטיות ללקוחות שיש להם בדרך כלל רשומות עסקיות של Google For Business. משיחות הטלפון האלו ניתן להבין בטעות כאילו החברה המתקשרת היא נציגה של גוגל או עובדת איתה, למרות שזה לא המצב.

בארץ אמנם מדובר בתופעה שמתבטאת בעיקר בשליחת SMSים אוטומטים, אבל בחו”ל יש שיחות אוטומטיות רבות שמוגדרות כבלתי חוקיות ברגע שהאדם המקבל את השיחה לא נתן את הסכמתו בכתב לקבל שיחות בעלות אופי מכירתי מהצד המתקשר. לפי רשות המסחר הפדרלית, היא מקבלת כמאות אלפי תלונות בשנה על שיחות שכאלו.

גוגל אמנם לא פרסמה את שם החברה אותה היא תבעה, אבל אתר SEL קיבל לידיו עותק של כתב התביעה והעלה אותו בשלמותו. מכתב התביעה עולה שהחברה הבטיחה לאנשים להופיע במקום בולט בעמוד הראשי של גוגל תמורת 100$ בלבד שיועברו לגוגל עצמה מכיוון שהיא (חברת ה – SEO) עובדת כביכול עם גוגל ומשמשת כספקית משנה שלה…

בכל מקרה מבהירה גוגל, שיחות אמיתיות מגוגל הן לעולם לא שיחות אוטומטיות, אלא אם כן המשתמש ביקש זאת במיוחד.  מי שחושד שהוא נפל קורבן לשיחה כזו מצד חברה שהתחזתה לגוגל או שותפה שלה, יכול להשתמש בטופס הזה.

בינג סוגר את Bing Link Explorer

לפוסט המקורי בבלוג של בינג למנהלי אתרים

מיקרוסופט הודיעה שהיא סוגרת את ה – Link Explorer של בינג בעוד כשבוע וחצי, בראשון לאוקטובר. בזמנו, הכלי נועד להחליף את Yahoo Link Explorer ונתן את האפשרות לראות קישורים גם לאתרים אחרים, מה שהפך אותו לכלי חינמי לאנליזה של מתחרים.

כעת, בגלל שינויים במבנה האינדקס של בינג, הפקודות המיוחדות (אופרטורים) שהניעו את Link Explorer כבר לא יהיו זמינות, ולכן לא יהיה אפשר להפעיל יותר את הכלי. עם זאת, עדיין יהיה אפשר לראות את כל הקישורים שמפנים לאתרים מאומתים בתוך Bing Webmaster Tools באמצעות הכלי Inbound Links – הכלי מראה עד 20 אלף קישורים לכל עמוד, כולל את האנקור טקסט שלהם.

אפליקציות לחסימת פרסומות כובשות את האפסטור לאחר שחרור iOS 9

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

לאחר שחרור מערכת ההפעלה החדשה של אפל, ניתן לחסום פרסומות הרבה יותר בקלות מאשר פעם, ואפליקציית חסימת פרסומות כזו בשם Peace כבר תפסה את המקומות הראשונים באפסטור למשך מספר ימים, עד שהיוצר שלה החליט להוריד אותה לאחר שהוא הבין שהיא חוסמת גם פרסומות שהוא החשיב כלגיטימיות, למרבה האירוניה, גם כאלו מהבלוג שלו… (כפי שאפשר לראות בציוץ 🙂

ad-blockers-779x600למרות זאת, מספר אפליקציות אחרות עדיין מוצעות להורדה ותופסות מיקומים גבוהים בדירוג האפליקציות, כך שנראה שזו הולכת להיות מלחמה קשה בין האתרים שרוצים להמשיך ולהרוויח כסף לבין הגולשים שרוצים להתרכז בתוכן העיקרי מבלי שהפרסומות יציקו להם…

בנוסף לכך, מספר אתרים גדולים כמו לדוגמה CNET החלו להציג לגולשים הודעות שמבקשות מהן שלא להשתמש בחסימת הפרסומות אם הם רוצים לראות את כל התוכן שבאתר ובמספר אתרים נראה שיש פרסומות שאפליקציות החסימה לא מצליחות לחסום, זאת לאחר שהסקריפטים שמציגים אותן שונו במטרה לעקוף את החסימה…

בכל מקרה, נראה שהמלחמה בין הצדדים רחוקה מלהסתיים, וחשוב להבין שהבעיה היא לא רק בפרסומות עצמן, אלא גם בקטעי המעקב השונים שהן משתמשות בהם על מנת לעקוב אחרי הגולשים ולבצע התאמה באופן אישי של התוכן הפרסומי.

האם יש דרך ביניים שתספק את שני הצדדים? ייתכן שכן  – בפוסט המקורי שלו, היוצר של Peace הסביר שלדעתו עידן הפרסומות הרגילות נגמר ומתחיל עידן של “פרסומות טבעיות” כמו למשל פרסומות וידאו בזרימה שמצוין עליהן מפורשות שהן פרסומות ואותם הגולשים כן יכולים לסבול. כך, הוא מסביר, המפרסמים כבר לא יוכלו להניח מראש שהסכמנו לראות תוכן בחינם תמורת צפייה בפרסומות מבלי שנדע מהו המחיר אותו אנחנו משלמים בחיי הסוללה ובפרטיות שלנו… (למרות שחייבים להודות שגם חמש השניות הראשונות של כל פרסומת כפי שמוצגות ביו-טיוב הן סוג של כפייה על הצופה).

מבט ראשון בטופס מילוי הלידים של פייסבוק

לפוסט המקורי בבלוג של יאן יאנקו

לפני זמן מה, פייסבוק הודיעו על כך שהם יתחילו לבחון טפסי לידים סטייל עמודי נחיתה סטנדרטיים שיפעלו בתוך הרשת החברתית, ועכשיו נראה שלמרות שהכלי לא שוחרר רשמית מבטא, כבר אפשר להתחיל לראות איך מגדירים אותו דרך ה – Power Editor  של פייסבוק.

כפי שיאן מדגים, הכלי מאפשר ליצור פרסומות סטנדרטיות של פייסבוק עם כפתורי קריאה לפעולה, אבל עם חלק נוסף שבו מזינים את השדות אותם רוצים לאסוף מן הגולשים. וכמובן שהיתרון הענקי מבחינת בעלי העסקים הוא לא רק במהירות ההקמה של הטפסים והזריזות שבה הם עולים, אלא גם בעובדה שהגולש נותן אמון בפייסבוק ויכול להיות בטוח שהמידע שהוא שולח לא יגיע לידים זרות.

lead

גוגל: מי שיפר את הכללים למנהלי אתרים פעמים רבות, יסבול יותר

לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים של גוגל

ייתכן שזה מובן מאליו, אבל קבוצת איכות החיפוש של גוגל מצאה לנכון להבהיר שאתר שמפר את הכללים של גוגל כמה פעמים, יתקשה יותר לעבור שוב את תהליך הבחינה מחדש (Reconsideration) . לדוגמה, אם אתר מסוים מקבל הודעה על קישורים לא טבעיים שמפנים מהאתר שלו לאתר אחר, מסמן אותם ב – nofollow , אבל אחרי האישור מחדש מוריד את תגית ה – nofollow, יהיה לו קשה יותר להסיר את הענישה הידנית בפעם הבאה…

פייסבוק תתחיל להשתמש במידע מאתרים שכוללים כפתורי לייק ושיתוף

לפוסט המקורי ב – “פייסבוק ופרטיות”

פייסבוק הודיעה שהיא תתחיל להשתמש באופן אקטיבי במידע מאתרים שמשתמשים בכפתורי לייק ושיתוף כדי להתאים פרסומות ממוקדות יותר לגולשים. עד כה השימוש בטרגוט מאתרים חיצונים היה מוגבל יחסית וכלל רק אתרים ואפליקציות מסוימים.

מי שלא מעוניין שפייסבוק תעקוב אחריו באופן זה (והמעקב יתבצע גם אם לא תלחצו על הכפתורים עצמם), יכול לכבות אותו דרך עמוד ההגדרות של “מודעות פייסבוק“.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
13
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
109
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105070
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100655
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99703
מדיה חברתית
בן אורן
87804
קידום אתרים
דנה רוזן
82474
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.