חידושים ביוטיוב, המפרסמים הגדולים חוששים, אמזון חותכת עמלות ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

כלי חדש ביוטיוב ליצירת סרטוני פרומו בחינם

כלי חדש ביוטיוב בשם Video Builder, מאפשר לבעלי ערוץ / יצרני תוכן להפיק סרטוני פרומו קצרים בחינם. מכיוון שלא כל עסק יכול “להרים הפקה”, כמו שאומרים אצלנו, הכלי החדש יאפשר לכל אחד ליצור סרטונים קצרים באורך 6 שניות או 15 שניות. כרגע מדובר בגרסת בטא, ויש להירשם אליה מראש.

היוצר יספק תמונות, טקסט ולוגואים שישולבו לאחר מכן לסרטון בצורה אוטומטית. הכלי מאפשר ליצור הנפשה גם מאלמנטים סטטיים, וכן כולל מספר תבניות וידאו מוכנות מראש לבחירה. במהלך יצירת הסרטון ניתן לבצע שינויים בסוגי הפונט והצבע, ואפילו לבחור מוזיקה מתוך ספריית החינם של גוגל.

בגוגל מדגישים שלא מדובר בתוכנת עריכה, אלא בכלי שיוצר סרטונים קצרים וקלילים בלבד. לאחר שהסרטון מוכן ניתן להשתמש בו כרצונכם – להפוך אותו לקמפיין בתשלום, לשתף בפייסבוק וכן הלאה. הנחיות שימוש בסרטון הבא:

יוטיוב תציג ליוצרים מתי קהל היעד מחובר

דוח משתמשים לפי שעה ביוםעוד חידוש ביוטיוב נוגע לרכיב האנליטיקס בפלטפורמה, שיתחיל להציג ליוצרים את שעות היום בהן הכי סביר שקהל היעד שלהם יהיה מחובר.

התצוגה דומה לדוח Users By Time of Day בגוגל אנליטיקס, המציג את התפלגות הכניסות לפי השעה ביום: ככל שהצבע חזק יותר, כך יש יותר סבירות שהמשתמשים נמצאים אונליין בנכס בשעה הייעודה.

איך משתמשים במידע החדש? הכרת שעות הפעילות של קהל היעד שלנו, תאפשר לפעול בהתאם לשעות הטובות ביותר: לפרסם סרטונים ופוסטים, להגיב לתגובות, לעלות לשידורי לייב בשעות הייעודיות ועוד.

בהקשר זה יש לציין שהנתונים לא מתייחסים לערוץ היוטיוב הספציפי השייך ליוצר, אלא לכלל פלטפורמת יוטיוב. הסיבה לכך היא שאם הנתונים יתייחסו אך ורק לערוץ מסוים, המידע יוטה בהתאם לזמני הפרסום בערוץ.

מפרסמים חוסמים פרסומות ומרעיבים אתרים

עוד תופעה חדשה שניתן לייחס למשבר הנוכחי, היא ירידה בהכנסות בשל המפרסמים עצמם שחוסמים את צינור החמצן לאתרי חדשות, ליוטיוב ועוד. מחשש שהמודעות שלהם יוצגו לצד תוכן הקשור לקורונה, ובעצם ישרפו כסף על צפיות ואולי אפילו על קליקים לא רלוונטיים – מפרסמים רבים בוחרים לחסום אתרי חדשות גדולים. בנוסף, המפרסמים מכניסים ביטויי-קורונה לרשימת המילים השליליות בקמפיינים השונים.

לדוגמה, בחודש מרץ נחסמו 36% מהמודעות שהיו אמורות להתפרסם בניו יורק טיימס; זאת בהשוואה ל-3% עד 6% חסימה בתחילת הרבעון הראשון. מדובר בחסימה של יותר מ-2 מיליון מודעות בחודש מרץ. אותו דבר קורה גם באתרי החדשות הנוספים בחו”ל, כגון וושינגטון פוסט, CNN, USA Today ועוד.

מודעות שנחסמו על ידי מפרסמים באתרי החדשות

אמזון חותכת עמלות בתוכניות השותפים

אמזון הודיעה לחברי תוכניות השותפים שלה, על צמצום משמעותי בעמלות החל מה-21 באפריל. הצמצום יבוצע כמעט בכל קטגוריות המוצרים הקיימות – לדוגמה בקטגוריית הריהוט ושיפוץ הבית, העמלות יצומצמו מ-8% ל-3%; ובקטגוריית מוצרי המזון מ-5% ל-1% – כך לפי ידיעה באתר CNBC.

נציג אמזון אכן אישר שמדובר בצמצום העמלות עבור חברי תוכניות השותפים בארה”ב, אך סרב לומר האם הוא נובע ממשבר הקורונה. הצמצום בעמלות נובע מבחינה מחודשת של אמזון מול השוק; הליך סטנדרטי בתחום הזה – כך לפי הנציג.

בהקשר לזאת נציין שאמזון נאלצה לאחרונה להשהות את שירות המשלוחים שלה, בעיקר בשל עומסי משלוחים. בחודש יוני יושהה גם הפיילוט של Amazon Shipping, המיועד למוצרים שאינם של אמזון.

ענקיות הטכנולוגיה חוברות בתחום הביג דאטה

לאור משבר הקורונה, גוגל ואפל חברו בפרויקט המנטר את השינויים באורחות חיינו. לדוגמה, דוח המוביליות של אפל אוסף מידע אנונימי המתעדכן מדי יום, ומאגד אותו בגרפים ובנתונים במספר ארצות וערים נבחרות.

בגרף המצורף ניתן לראות שפעילויות כגון נהיגה והליכה בישראל, צללו בעשרות אחוזים מאז פברואר ומרץ. המידע המלא זמין גם בקובצי CSV באתר החברה.

דוח המוביליות של אפל - חיתוך לפי ישראל

גם גוגל שחררה את דוחות המוביליות שלה לפני מספר שבועות. בניגוד לגרפים של אפל, כאן המידע מוצג באמצעות קובצי PDF, בחלוקה לפי קטגוריות כגון קמעונאות, מזון ותרופות, פארקים ציבוריים ועוד. הנה דוגמה לכמה נתונים מישראל (נתונים נוספים זמינים גם בקטגוריית הקורונה בגוגל טרנדס).

גופים נוספים המספקים ניטור בזמן אמת ניתן למצוא בכתבה של Marketing Land.

דוח המוביליות של גוגל - קטגוריות בישראל
דוח המוביליות של גוגל – קטגוריות בישראל

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
84
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
129
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104679
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100118
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99001
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.