פרסום גלובלי בקלות, אפליקציה ל-SimilarWeb, פיירפוקס עובר לגוגל ועוד

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

SimilarWeb משיקה אפליקציה חדשה

SimilarWeb, אחד מהאתרים היותר מתקדמים במדידת פופולריות של אתרים באינטרנט, השיק אפליקציה ראשונה למובייל, כרגע ל-iOS בלבד. מלבד הפקת דוחות על כל אתר, ניתן גם לקבל התראות על שינויים גדולים ולשתף את המידע עם משתמשים אחרים.

האפליקציה הזו מצטרפת לאפליקציה המקבילה של SimilarSites שקיימת כבר מ-2012.

גוגל מרחיבה את “פרויקט האמון” בתוצאות החיפוש

לאחרונה גוגל משקיעה מאמצים רבים בסימון תוצאות חיפוש אמינות לעומת תוצאות חיפוש שהאמינות שלהן מוטלת בספק ונחשבות לפייק ניוז. גוגל כבר הוסיפה תמיכה בתגים המציינים מידע אודות כל מאמר והחלה להוסיף נתונים על גופי חדשות לגרף הידע שלה. כעת היא עושה צעד נוסף על מנת להילחם בתופעה ומשתפת פעולה עם “פרויקט האמון” (Trust Project) של מרכז מרקולה לאתיקה שימושית באוניברסיטת סנטה קלרה.

הפרויקט מתרכז בשמונה מדדים להערכת האמינות של כל פרסום: פרקטיקה, מקצועיות הכותב, סוג הפרסום (לדוגמה, מידע פרסומי מול דיווחי חדשות), ציטוטים והפניות, שיטות עבודה (לתחקירים), מקורות מידע מקומיים, מגוון דעות וקבלת פידבק.

בין הגופים שישרו קו עם הדרישות של הפרויקט ניתן למנות את הוושינגטון פוסט, ניו יורק טיימס, האקונומיסט ועוד. התגים עצמם כבר ניתנים להטמעה דרך פורמט ה-Schema.org, אבל גוגל עדיין לא מציגה אותו בגוגל ניוז או גרף הידע ומחפשת את הדרך הכי טובה לעשות זאת.

פייסבוק משיקה אפליקציה ליוצרי וידאו

פייסבוק השיקה אפליקציה ליוצרי וידאו שמתחרה ראש בראש עם זו של יוטיוב ומציגה כמה יכולות חדשות משל עצמה. האפליקציה מאפשרת ליוצרים לנהל את ערוצי הווידאו שלהם בקלות וכך למעשה מעודדת אותם להעלות עוד סרטונים לשירות. פייסבוק לא עושה זאת רק בשביל המשתמשים כמובן, אלא מעוניינת להגדיל את הרווחים שלה ממודעות וידאו ולקדם את שירות הסדרות העצמאיות שלה, Watch (שנכון להיום זמין רק לקבוצה מצומצמת של משתמשים בארה”ב).

מלבד ניהול תגובות לסרטונים, המשתמשים יכולים לשתף את כל הסרטונים שהעלו בסיפורים של אינסטגרם ולהפוך את השידורים החיים יותר למקצועיים יותר באמצעות מבחר של תוספות כמו הוספת גרפיקה לפריימים או סטיקרים. לאפליקציה יש גם אתר נלווה עם הסברים על האופציות השונות וראיונות עם יוצרים שונים שכבר משתמשים בפלטפורמה המשופרת.

פייסבוק הופכת קמפיינים בינלאומיים לפשוטים יותר באמצעות מספר כלים חדשים

פייסבוק לא שוקטת על שמריה גם בגזרה של פרסום ממומן. למרות ש-88% מהמשתמשים הפעילים בפייסבוק נמצאים מחוץ לארה”ב, 48% מן הרווחים שלה עדיין מגיעים ממפרסמים בארה”ב. על מנת לגשר על הפער הזה, פייסבוק הוסיפה כמה כלים חדשים שאמורים לעזור למפרסמים להריץ קמפיינים בינלאומיים בקלות:

שפה דינמית

תכונה חדשה בשם שפה דינמית מאפשרת ליצור כמה מודעות בשפות שונות תחת אותו הקמפיין, כאשר פייסבוק דואגת להציג את המודעה המתאימה על פי מיקומו הפיזי של הגולש והגדרות השפה שלו. גם התקציב מאוזן אוטומטית בשביל שהמודעה תוצג בצורה אופטימלית בכל אזור.

קהלים דומים במדינות שונות

בעבר פייסבוק נתנה למפרסמים את האפשרות לחפש קהלים שמתאימים להם במדינות שונות, אבל התהליך היה ידני ומתיש. התכונה החדשה מאפשרת לפייסבוק למצוא בעצמה ולהציג קהלים דומים במדינות שונות על סמך מיקוד קיים במדינה או מספר מדינות.

מיקוד לערים שונות

מיקוד לערים שונות מאפשר למפרסמים למצוא ערים עם גודל אוכלוסייה מוגדר מראש בלי לחפש אותן בעצמם וכך בעצם לפנות למרכזי אוכלוסייה בלי להסתבך יותר מדי.

פריצת גבולות חדשים

עוד כלי חדש מאפשר לעסקים להתרחב מעבר לגבולות הקיימים שהם מתמקדים בהם, לא רק בשביל למצוא קהלים חדשים, אלא גם בשביל למצוא עובדים ומידע נוסף שיעזור להם במציאת הזדמנויות עסקיות חדשות מעבר לים.

פיירפוקס מהיר יותר, עובר לגוגל

למרות שנתח השוק של פיירפוקס צנח לפחות ב-20% בשנים האחרונות, קרן מוזילה לא מוותרת ומציגה את Firefox Quantum, שהוא למעשה גרסה מספר 57 של הדפדפן (בדומה לכרום, המספור הראשי משתנה עם כל גרסה חדשה). קוונטום מבטיחה להיות מהירה פי שניים מקודמתה. מוזילה טוענת גם שדרישות הזיכרון הן יותר נמוכות מאלו של כרום, מה שיעצור את זלילת הזכרון בכל פעם שפותחים לשונית חדשה בדפדפן (למרות שתוספים מסוימים עדיין עשויים לגזול זיכרון רב).

עוד נתון מעניין הוא שמוזילה מפסיקה עם שיתוף הפעולה עם יאהו (שמאחורי הקלעים משתמשת באלגוריתם של בינג), כך שכל חיפוש שיעשה דרך שורת הכתובת או מסך הבית של הדפדפן, יופעל מעכשיו באמצעות גוגל כברירת מחדל ברוב העולם.

כאשר מוזילה התחילה את שיתוף הפעולה עם יאהו ב-2014, המבקרים טענו שהיא מנסה לשפר את המצב הפיננסי שלה על חשבון המשתמשים, מה שבוודאי לא הוסיף לפופולריות ההולכת ודועכת של הדפדפן. כעת מוזילה מנסה להדוף את הביקורות הזו, ובמסך ההתקנה של הגרסה החדשה כתוב בהדגשה יתרה “דפדפן למען אנשים, לא למען הרווח”.

Firefox Google

 

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
14
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105074
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100686
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99748
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.