ניהול קשרי לקוחות בתוצאות המקומיות, הטיפול של פייסבוק בתוכן גבולי והאם בקרוב נוכל להגיב לחיפושים בגוגל?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

מהפכה בחיפוש? גוגל תאפשר לגולשים להשאיר תגובות בתוצאות החיפוש

דף עזרה חדש של גוגל מתייחס לאפשרות של תגובות לתוצאות החיפוש. האפשרות אמנם זמינה רק בחלק מהשפות והאזורים, אך ברור שגולשים יוכלו לרשום תגובות אם יהיו מחוברים לחשבון שלהם (ללא תגובות אנונימיות) ולקרוא תגובות של אחרים.

לפני שאתם חוטפים כאב ראש מכל מה שעשוי לקרות, אפשר להוריד קצת את הלהבות:  גוגל נותנת דוגמה לאירוע ספורט, ולכן בהחלט אפשרי שגוגל מתייחסת רק לנושאים המופיעים בראש התוצאות בקרוסלה או פאנל המידע כמו למשל תכניות טלוויזיה או שחקנים ולא לכתובות אתרים ספציפיות. היא מזכירה גם אפשרות לעשות לייק או דיסלייק, אפשרות שכבר קיימת כיום, מה שרק מחזק את ההנחה הזו.

תגובות בגוגל?

אבל גם אם התגובות יהיו מוגבלות, גוגל פותחת כן פתח רחב להצפה של תגובות ספאם או כאלו עם תוכן פוגעני. החברה כמובן מצרפת רשימה של מגבלות ומבטיחה שלא כל התגובות יאושרו, אבל כמו שראינו אצל פייסבוק, לא מדובר בדבר כל כך פשוט ליישם…

כרגע גוגל לא הגיבה בנושא, אך מכיוון שמדובר בעמוד עזרה רשמי, מעניין יהיה אם היא תגיב בצורה קונקרטית או בצורה עמומה כפי שהיא עושה לא מעט.

הצעת מחיר חדשה למודעות תתן לכם את היכולת להופיע במיקומים ספציפיים לעומת המתחרים

גוגל ממשיכה לשפר את היכולות של Google Ads לאחר המיתוג מחדש של Adwords. התוספת המרכזית שנוספה בשבוע החולף היא אפשרות הצעת מחיר חכמה שנועדה למקסם את נתח ההופעות של המודעות בחשבון לעומת המתחרים במיקומים ספציפיים בהתאם למדדים החדשים שהוצגו בשבוע שעבר כמו למשל במקום העליון ביותר בעמוד. עוד אין לכך שם בעברית, אבל באנגלית גוגל קוראת להצעה הזו Target Impression Share. המשתמש יוכל לקבוע את אחוז החשיפה הספציפי בו הוא מעוניין, אך עליו לדעת שאחוז גבוה מדי עשוי יהיה לאכול לו את התקציב…

עדכון נוסף הוא היציאה של מודעות Amp Stories משלב הבטא: מדובר במודעות שמתבססות על הטכנולוגיה של גוגל להאצת דפים רגילים ברשת, אך מתנהגים כמו סיפור באינסטגרם או פייסבוק כשניתן לעבור בין המסכים עם החיצים שנמצאים בשני צדי המסך.

גוגל ממתגת מחדש את האפליקציה לניהול עסקים בתוצאות המקומיות

גוגל ממתגת מחדש את השירות שלה לעסקים מקומיים (Google My Business או “גוגל לעסק שלי). על פי מהנדס המוצר בגוגל, קרטיס גאלווי, אפליקציית הניהול תהפוך למערכת המזכירה יותר מערכות לניהול קשרי לקוחות (CRM) ותתמקד ביצירת מעורבות.

באמצעות האפליקציה יהיה ניתן לערוך בקלות את העסק, להדביק פוסטים ולראות דוחות באופן נוח יותר. טאב הלקוחות החדש, שהוא התוספת היותר משמעותית, יאפשר ליצור קשר עם מי שהשאיר ביקורת או הודעה וגם מי שעוקב אחרי העסק דרך Google Maps. אפשרויות המעקב דרך המפות ושליחת הודעות הן חדשות יחסית ולא פעילות בכל המדינות. שיפור נוסף ולא פחות משמעותי יאפשר לקבל התראות ישירות מתוך האפליקציה בנוגע ללקוחות.

כרגע לא ברור אילו מן השינויים האלו יגיעו גם לניהול בממשק הווב, אך נראה שלאט לאט גוגל דוחפת את המשתמשים שלה לעבור לניהול דרך אפליקציות.

גוגל יוצרת פורטל למידה ומדידה עבור מפתחים

גוגל יצרה אתר בית חדש בשם web.dev המרכז בתוכו את כל מה שבוני אתרים צריכים לדעת על מנת להתאים אותם לתקנים הסטנדרטים כיום. האתר לא מחליף את כלי המדידה הוותיק של Page insights, אלא מהווה מקום למי שרוצה ללמוד עוד.

האתר בנוי משני חלקים : מרכז ידע וכלי משופר לבדיקת ביצועי האתר. הנושאים העיקריים הם מהירות טעינת האתר, אופטימיזציה לביצועים ללא תלות בסוג הרשת, אבטחה, נראות בחיפוש (תכל’ס SEO), יצירת אפליקציות ווב ונגישות (עדיין לא זמין).

הנה ניתוח מכלי הביצועים המשופר לאתר יו-טיוב (בגלל מגבלות מקום לא כל הפירוט מוצג בתמונה):

web.dev

 

אגב, ברוב האתרים שבדקנו ה-SEO היה מושלם או כמעט מושלם, אבל מכיוון שעמודי העזרה מתייחסים בעיקר ל-SEO טכני בסיסי מאוד, זה לא כל כך מפתיע…

אינסטגרם רוצה שתהפכו אותה לעגלת הקניות שלכם

אינסטגרם מוסיפה יכולות שעוזרות למותגים ועסקים למכור יותר דרך הפרופיל העסקי שלהם : מעכשיו הגולשים יוכלו להוסיף כל מוצר שמתויג בפוסט או סיפור ישירות לרשימה של מוצרים שהם מתעניינים בהם (Wishlist, “רשימת משאלות”). עוד תוספת מתבקשת היא תיוג של מוצרים גם בסרטונים. ולסיום, יהיה אפשר לראות את כל המוצרים של העסק דרך טאב חדש בעמוד הפרופיל שלו.

אז נכון, האפשרויות החדשות האלו אולי לא הופכות את אינסטגרם לאי-ביי או אמאזון הבאים, אבל היא בהחלט מחזקת אותה בזירה הקניות החברתיות המתפתחת.

רשימת משאלות באינסטגרם

פייסבוק תגרום לתוכן על גבול הבעייתי להופיע במיקומים פחות בולטים בפיד

בשבוע שבה פרשה חדשה אודות ההתנהלות הבעייתיות של פייסבוק נחשפת וגורם לאי נעימות גם בתוך החברה, מצטט אתר טקראנצ’ את מארק צוקרברג בנוגע לשינוי אלגוריתמי בפיד אשר אמור להפחית את מספר התכנים הגבוליים בפיד. הפוסט המלא הוא באורך של 5,000 עמודים. בנוסף לציטוט, באתר הביאו את עיקרי הדברים והוסיפו פרשנות משל עצמם:

התוכן הגבולי עשוי להיות תוכן שעוסק בפוליטיקה, שנאה, אלימות, קליקבייט או שהוא פשוט מטעה. באופן זה, פייסבוק יכולה לאחוז במקל משני צדדיו : מצד אחד להסתיר את התוכן הבעייתי, אך מצד שני לא להתנער ממנו לחלוטין.

על פי צוקרברג, הבעיה העקרונית היא שכאשר אין פילטרים, אנשים יצרו מעורבות באופן לא פרופורציונלי עם תכנים בעייתיים ופרובוקטיביים, אפילו אם הם לא אוהבים אותם, והחברה מצאה שזה שאין גבול מסוים שאפשר לקבוע אותו כנקודה המדויקת בה זה מתחיל לקרות.

על מנת להמחיש זאת, צורף גרף שמראה כיצד פייסבוק מתכוונת להפוך את הקערה על פיה : במקום שמידת המעורבות תגדל ככל שהתוכן הופך לבעייתי יותר, היא תתחיל לרדת.

סינון תוכן גבולי בפייסבוק

 

אגב, התוכן הבעייתי “ייענש” לא רק בפיד, אלא גם בקבוצות ודפים. כך פייסבוק מקווה לא לתת למנהלים הזדמנות להקצין את הדעות של האנשים שכבר חברים בקבוצות בעייתיות.

אבל יש גם קאצ’ : משתמשים שירצו להסיר את המגבלות האלו יוכלו לעשות זאת, אבל האופציה הזו תגיע רק אחרי האימון של האינטליגנציה המלאכותית שתהיה אחראית על התהליך הזה.

לדעתי האישית מדובר במקרה מעניין שמראה שבעידן הפוסט פייק-ניוז, מה שהיום נראה לגיטימי למדי נחשב בעבר לקו אדום : לפני כארבע שנים פייסבוק נתפסה עם המכנסיים למטה וחטפה אש כשהודתה שביצעה ניסויים בה בדקה אם אפשר להשפיע על מצב הרוח של המשתמשים באמצעות שינוי הפיד שלהם. כאן ההתערבות היא אולי מינורית יותר ולפי הפרסום תופעל רק במקרים מאוד מסוימים, אבל אי אפשר שלא לראות את הדימיון.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
48
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
27
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105083
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100737
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99866
מדיה חברתית
בן אורן
87822
קידום אתרים
דנה רוזן
82477
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.