עדכון הליבה הגדול של מרץ, מדדים חדשים למפרסמים בפייסבוק ומה לעשות אם יש לכם עסק עונתי

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל אישרה את “עדכון הליבה של מרץ 2019”

חברת גוגל אישרה עדכון ליבה (Core) גדול לאלגוריתם החיפוש שלה שהתרחש באזור ה-12 במרץ. בעוד השם הרשמי של גוגל הוא פשוט “עדכון הליבה של מרץ 2019”, אחד הכינויים האחרים שניתן לו הוא “פלורידה 2”. “פלורידה” המקורי היה עדכון מ-2003 אשר התגלה סמוך לוועידת ה-Pubcon בפלורידה, ולכן העדכון הנוכחי זכה לשם דומה (למרות שהכנס הנוכחי הסתיים כבר ב-7 לחודש).

מעבר לשם אין קשר בין העדכונים עצמם, למעט העובדה ששניהם היו עדכונים גדולים יחסית:  פלורידה מנובמבר 2003 הכה באתרים רבים דווקא לפני עונת הקניות והתמקד ב”שאילתות מסחריות”.

כמו ברוב המקרים, גם במקרה של העדכון הנוכחי גוגל לא מסרה פרטים ספציפיים על העדכון למעט העובדה שאתרים מסוימים עשויים לקבל עוד תנועה ואחרים לאבד אותה.

לעומת זאת, מספר אתרים שהחלו לאסוף מידע על העדכון שמו לב שייתכן שמדובר בעדכון שמבטל חלק מן השינויים של העדכונים הקודמים. לדוגמה, המערכת של Sistrix מצאה ש-75% מהאתרים שהרוויחו תנועה הם אותם אתרים שאיבדו אותה בסבבים הקודמים. הסיבה לכך שהעדכון לא הורגש (או לפחות עדיין לא מורגש) היא שרוב החיפושים שהושפעו ממנו הם של זנב ארוך ולא ביטויים ראשים.

כך טיפלה גוגל במודעות מזיקות במהלך השנה החולפת

גוגל הוציאה את דוח הפרסום השנתי שלה שמפרט את השיטות בהן נקטה על מנת להפוך את סביבת הפרסום ברשת לבטוחה יותר. הנה כמה מהפעולות אותן מדגישה גוגל בדו”ח:

1. הקשחת המדיניות בנוגע לשירותי נתינת ערבות (Bail Bond) עקב זיהוי כי התחום הזה מתמקד באוכלוסיות פגיעות.

2. צמצום היכולת לפרסם מכונים ושירותים לטיפול בהתמכרות לארגונים מוכרים בלבד.

3. זיהוי של עמודים בעייתיים באופן ממוקד.

בסך הכול הציגה גוגל 31 סעיפים חדשים למדיניות הפרסום שלה, החל מכאלו שמטפלים בתמיכה טכנית מצד שלישי (לא פעם נעשים ניסיונות לפרוץ למחשבים של מי שזקוק לעזרה באמצעות מסירת מידע רגיש מצדו) ועד לפרסום של מטבעות קריפטוגרפים. מבחינה מספרית, גוגל טיפלה בלא פחות משש מיליון מודעות מדי יום, כ-2.3 מודעות במהלך השנה כולה. בנוסף, באמצעות מערכת למידת המכונה שלה, היא סגרה כמיליון חשבונות בעייתיים.

בחודש הבא תציג גוגל מרכז חדש שיעזור למפרסמים להבין האם המודעות שלהן מתאימות לדרישות שלה. מרכז כזה כבר קיים עבור מי שמשתמש בתכנית Adsense.

הטיפול ב-3ve

גוגל מציינת כי בשנה החולפת שיתפה פעולה עם ה-FBI, סוכנות אבטחת הסייבר White Ops וגורמים נוספים על מנת לפגוע באחת מרשתות הונאת המודעות הגדולות ברשת שכונתה 3ve. הרשת יצרה יותר מ-10,000 הונאות באמצעות דומיינים מפוברקים והציעה שלוש מיליון הצעות מחיר יומיות בשיאה.

למרות הניסיון של 3ve להתחמק מאמצעי האכיפה של גוגל, באמצעות שיתוף הפעולה הנ”ל, הצליחה גוגל לבודד כשמונה אנשי מפתח אשר ביצעו פשעים חמורים כגון גניבת זהות והלבנת הון.

האם גוגל תשנה את צבע סימון המודעות שלה (ולמה זה בעצם משנה)?

נראה שגוגל שוב בוחנת שינוי באופן סימון מודעות הטקסט שלה בתוצאות החיפוש. אם לפני כשנתיים היא שינתה את הצבע לירוק, בלכידות המסך הנוכחיות היא הופכת אותו לשחור ומציבה אותו מעל המודעה בטקסט מודגש, אך ללא מסגרת או רקע.

מדובר אמנם בהבדל שנראה קטן, אך הוא עשוי לחזק עוד יותר את אפקט ההתמזגות של הסימון כחלק משאר המודעה שנראית כמו כל תוצאה אורגנית אחרת ולכן להגדיל עוד יותר את שיעורי הלחיצות.

את היסטוריית השינויים הוויזואליים של מודעת גוגל ניתן לראות כאן.

גוגל הוסיפה כלי חדש לחיזוי ביצועי המודעות

על פי הבלוג Clink Digital Marketing, גוגל הוסיפה כלי תחזית חדש לאוסף הכלים בממשק של Google Ads. הכלי מאפשר לבחור תקופה עתידית, מדד ויעד על מנת לראות כיצד הוא צפוי להשתנות בהמשך. הכלי כנראה נמצא בתקופת הרצה מכיוון שעל פי Clink, הוא עדיין לא מופיע אצל כל הלקוחות שלו.

כצפוי, הכלי לא עובד ללא נתונים ולכן על מנת שהוא יהיה אפקטיבי, עדיף להריץ קמפיינים במשך זמן מה ולבחור תקופה עתידית קרובה יחסית. אם אחד הקמפיינים מוגבל מבחינת התקציב, הכלי יפזר את התקציב בין הקמפיינים השונים לצורך החיזוי. על פי גוגל, הכלי מתעדכן מחדש תוך יום עד יומיים ולוקח בחשבון גם שינויים עונתיים.

כלי החיזוי של גוגל אדס

פייסבוק מחליפה את מדד הרלוונטיות של המודעות בשלושה מדדים חדשים

עד עכשיו, מדד הרלוונטיות של המודעות בפייסבוק היה המדד העיקרי שנתן למפרסמים מושג על מידת הרלוונטיות של המודעה שלהם לקהל היעד. בשבועות הקרובים פייסבוק תציג מספר מדדים חדשים והחל מה-30 לאפריל תבטל לחלוטין את מדד הרלוונטיות הנוכחי.

אלו הם שלושת המדדים החדשים:

דירוג האיכות (Quality ranking): עד כמה המודעה נתפסת כאיכותית לעומת מודעות אחרות שמתחרות על אותו קהל היעד

דירוג שיעור המעורבות (Engagement rate ranking): עד כמה שיעור המעורבות גבוה יחסית למודעות אחרות שמתחרות על אותו קהל היעד.

דירוג שיעור ההמרות (Conversion rate ranking): השוואת שיעור ההמרות הצפוי אל מול מודעות אחרות שעברו את אותה אופטימיזציה ליעד והתחרו על אותו קהל יעד.

שינוי נוסף ומבורך הוא הפיכת גודל קהל היעד הפוטנציאלי (שמוצג בשלב יצירת הקמפיין) למדויק יותר. אם עד עכשיו הוא הסתמך על מספר המשתמשים החודשיים הכולל בפייסבוק, מעכשיו הוא יתבסס על מספר המשתמשים שצפו במודעות בפועל. זהו אמנם לא מצב שכיח, אך במקרים מסוימים כמו למשל בחשבונות של ארגוני תרומות זה יכול לקרות.

גוגל מבהירה את המדיניות שלה לגבי עסקים עונתיים

גוגל הוציאה הנחיות חדשות לגבי עסקים שסגורים לתקופה מסוימת בשנה כגון עסקים עונתיים: בעבר היה ניתן להשאיר את העסק בסטטוס פתוח ולמחוק את שעות הפתיחה, אך מעכשיו העסקים האלו יצטרכו לעבור אישור ולקבל סטטוס של “סגור זמנית” מגוגל. לחילופין, בעל העסק יכול פשוט לסמן את העסק שלו כסגור, ולפתוח אותו מחדש כאשר הוא חוזר לפעילות. זהו מן הסתם פתרון פחות טוב מכיוון שבמקרה הזה העסק כמופיע כ-“סגור לצמיתות” ויכול לבלבל את הלקוחות הפוטנציאלים.

פתרון אחר שלא נוגד את המדיניות של גוגל הוא לציין שעות מיוחדות, אך להשאיר את השעות הרגילות כפי שהן. ניתן גם להדגיש שהעסק פתוח רק לתקופה מסוימת בתוך התיאור שלו.

פייסבוק החלה את תהליך האכיפה בנוגע לפרסום פוליטי בישראל

בשבוע שעבר פייסבוק הודיעה למנהלי הקמפיינים המפלגתיים כי מערכת הסינון הפוליטית שלה תיכנס לשימוש החל מה-15 לחודש והמודעות יחלו להופיע בפועל רק מיום שני ה-18 לחודש (תהליך האישור נמשך בין יומיים לשלושה). המדינה הראשונה שהמערכת הופעלה בה בסוף 2018 הייתה בריטניה, ונראה שהפעם פייסבוק לא לוקחת סיכונים.

על פי לשון ההודעה “כל אדם שירצה לפרסם או לערוך מודעות פרסומיות המתייחסות לדמויות פוליטיות, למפלגות פוליטיות ולבחירות (כולל קמפיינים לעידוד הצבעה), יצטרך לעבור תהליך זיהוי ואישור”.

מעבר לשקיפות פנים ארצית (קמפיין “הם לא יחליטו”), המערכת אמורה למנוע ניסיונות של גורמים זרים להתערב בבחירות בישראל.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
129
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104676
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100116
פרסום באינטרנט
דוד כהן
98999
מדיה חברתית
דנה רוזן
82387
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.