ביקורות מזויפות, עדכוני וורדפרס חשובים והפתרון של מיקרוסופט לבדיקות UX

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל משפרת את אפליקציית המפות וחיפוש התמונות

גוגל הודיעה שהיא הטמיעה את טאב ההמלצות האישיות “בשבילך” באפליקציית המפות שלה ב-40 מדינות נוספות עבור iOS וב-130 מדינות נוספות באפליקציה עבור אנדרואיד. גם בישראל אפשר למצוא את הטאב החדש אם פותחים את האפליקציה, אך נראה שהמיקום שלה הרבה פחות מדויק. אנחנו לדוגמה ניסינו להפעיל אותה מאזור חדרה, והיא החליטה להציג לנו דווקא מקומות מתל אביב עד נתניה. גם כאשר החלטנו להתמקד יותר, היא הצליחה להחזיר לנו פחות מעשרה מקומות (כולל כפילות אחת) שהאחרון מבניהם נפתח בתחילת החודש שעבר…

עוד אפליקציה שזכתה לשדרוג היא Google Lens, שמעכשיו תהיה חלק מאפליקציית החיפוש ב-iOS (ובקרוב מאוד סביר להניח שגם באנדרואיד) באנגלית ומספר שפות אירופאיות. Lens מאפשרת לזהות עצמים במספר קטגוריות כמו למשל ספרים, בעלי חיים או צמחים. אם עד כה היה צורך לצלם תמונות דרך המכשיר עצמו בשביל להפעיל אותה או לסרוק כרטיסי ביקור, ברקודים וכו’, מעכשיו ניתן יהיה להפעיל את הפונקציונליות שלה על רוב התמונות בחיפוש וכך היא תוכל להפוך לחכמה יותר עם הזמן.

 

גוגל ממשיכה להילחם בספאם בחיפושים המקומיים וביו-טיוב

גוגל ביצעה בשבוע שעבר בקרת נזקים בשתי זירות שונות : סיקורים מקומיים וערוצי יו-טיוב. הזירה היותר מביכה הייתה זו של הסיקורים המקומיים, שם הצליחו 37 פרופילים מזויפים בסך הכול לדרג לא פחות משלושה מילוני עסקים בדירוג של ארבעה כוכבים כל אחד. (בערך 81,000 דירוגים לכל פרופיל). על פי אתר Search Engine Land, למרבית הפרופילים היו שמות ווייטנאמיים, אך נראה כי המתקפה כוונה בעיקר כנגד עסקים קטנים בארה”ב.

ספאם לוקאל

קהילת המתנדבים בפורומים של גוגל הצליחה לזהות 257 עסקים ספציפיים שנפגעו, אך הרשימה המלאה כנראה גדולה בהרבה. אחת הסיבות לקושי בזיהוי היא שהמשתמשים לא רק יכולים לכתוב ביקורות על עסקים שמעולם לא ביקרו בהם, אלא גם להסתיר את כל הביקורות שכתבו מעמוד הפרופיל שלהם.

לגוגל לקח כחמישה ימים לתקן את הנזק ולכן לא מעט בעלי עסקים הרגישו מתוסכלים. אחד מהם התרעם על כך שגוגל שולטת לחלוטין בחשיפה של העסק שלו ושינויים כאלו יכולים לפגוע בעסק שלו ובמכירות באופן קשה, גם אם מדובר על תקופה קצרה.

בזירה השנייה גוגל כבר הייתה מוכנה מראש והודיעה על הסרה בהיקף גדול מאוד של חשבונות ספאם מזויפים מי-טיוב אשר בוצעה בסוף השבוע שעבר. מי שמהערוץ שלו הוסרה כמות גדולה של נרשמים, יכול היה לראות תווית מיוחדת תחת סטודיו העריכה שלו. אם עקב ההסרה מספר המנויים צנח לפחות מ-1,000 מנויים, הערוץ הוצא אוטומטית מתכנית השותפים של יו-טיוב (דרכה בעלי הערוצים מרוויחים כסף).

בהודעה המלאה גוגל בהחלט רומזת שחלק גדול מהערוצים שיושפעו שכרו מראש חברות שהוסיפו להן עוקבים מזויפים, אך כרגע לא נראה שהיא תטיל סנקציות נוספות על הערוצים האלו.

גוגל מוסיפה אפשרות לתשלום עבור המרות בלבד

גוגל הודיעה על אפשרות מיקוד חדשה להצעות מחיר עבור המרות אשר למעשה תשנה את המודל הקיים ותביא לכך שהמפרסם ישלם רק כשמבוצעת המרה באתר שלו כתוצאה מלחיצה על מודעה. האפשרות זמינה כרגע עבור מודעות ברשת המדיה (מודעות תצוגה) ולא למודעות בחיפוש.

ההמרות עליהן ניתן להפעיל את המודל הן המרות פשוטות ולא ניתן לכלול המרות שמקורן בשיחת מכירות, שירות Salesforce או המרות במכשירים מרובים (Cross Device). גם תקציב מחולק לא יפעל עם המודל.

בנוסף למודל הזה, קיים גם מודל נוסף של קמפיינים חכמים לרשת המדיה שהוצג לפני כשנה וחצי. המודל מתאים גם לרשת החיפוש, אך חייב להיות מספר מינימלי של המרות שהתבצעו בחודש האחרון. (לעמוד העזרה)

מעכשיו תוכלו להשתמש בתוסף הרשמי של AMP עבור וורדפרס

אם עד עכשיו לא הטמעתם את טכנולוגיית ההאצה של AMP באתר הוורדפרס שלכם, מעכשיו תוכלו לעשות זאת באמצעות התוסף הרשמי שלו. התוסף נמצא בפיתוח כבר מ-2015, אבל רק עכשיו שוחרר בגרסה היציבה שלו והוא מתאים הן לעורך הקלאסי והן לעורך החדש של גוטנברג מהגרסאות האחרונות של וורדפרס (כולל גרסה 5).

צוות הפיתוח מדגיש שכרגע לא מדובר בפתרון של “שגר ושכח”, אך הוא בהחלט מהווה צעד בכיוון הזה ובעתיד גם משתמשי סולו שאין להם צוות של מפתחים או מנעלי מערכת יוכלו לבצע את המעבר בקלות.

בין היתר, התוסף מאפשר ליצור גרסה אחידה של כל דף מבלי להפריד בין גרסת ה-AMP לבין הגרסה הרגילה בתוך המערכת ולקבוע אילו עמודים בדיוק ישתמשו ב-AMP ואילו לא (למרות שהמטרה היא כמובן להכיל את התקן על כל האתר).

מיקרוסופט משחררת כלי עזר בקוד פתוח למעקב אחרי חווית השימוש באתר

מיקרוסופט הכריזה דרך מנוע החיפוש בינג על מערכת חדשה בקוד פתוח בשם Clarity (שמופעל דרך אתר המפתחים Github, אותו רכשה לאחרונה).

המערכת של Clarity עוזרת לנתח את הרגלי השימוש של המבקרים באתרי אינטרנט. על פי מיקרוסופט, בעוד מבחני A/B  רגילים מעידים על שינויים בהרגלי השימוש על סמך מספר גרסאות של האתר או הדף אותו בודקים, הם לא עונים על השאלה מדוע הם נגרמים ומה באמת הגולשים מבצעים באתר.

בעזרת Clarity אפשר לשחזר את שסן הגלישה של הגולשים ולראות כיצד הם מגיבים לאירועים ספציפיים או אלמנטים על המסך. בעתיד המערכת תכלול גם זיהוי של גולשים בעלי התנהגות דומה או גולשים בעלי התנהגות יוצאת דופן שיקצרו תהליכים, ויהיה גם ניתן להשתמש בכלי אנליזה קלאסיים כגון מפות חום ונגיעה.

ניתן להתחיל ולהשתמש במערכת על ידי כניסה לאתר הבית שלה והוספת קוד קטן לכל אתר אחריו רוצים לעקוב, כך שאין צורך לאמת את האתר בכלי מנהלי האתרים של בינג.

פייסבוק בוחנת שילוב של מודעות בתוצאות החיפוש

זה היה בלתי נמנע, אבל הנה הגיע הרגע שבו גם פייסבוק מנסה להרוויח מהחיפוש שלה:  כרגע המודעות בחיפוש מוגבלות למספר קטן של קמעונאים, חברות מסחר אלקטרוני וחברות מתעשיית הרכב בארה”ב וקנדה, אך פייסבוק כמובן תרצה להרחיב את המודעות למדינות ועסקים נוספים אם הביצועים שלהן יהיו טובים.

כרגע לא ניתן למקד את המודעות על פי מילות מפתח והן מוגבלות למודעות תמונה או סדרת תמונות (קרוסלה) בלבד. על מנת להשתמש בהן, המפרסם שמשתתף בניסוי צריך לסמן את אזור החיפוש כמיקום נוסף מעבר לפיד כאשר הוא יוצר את הקמפיין, והוא לא יכול למקד את המודעות רק לאזור הזה.

מעבר לכך שנהיה מוצפים בעוד מודעות בפלטפורמה שנחשבת לאחת מהפולשניות ביותר כיום, רק לפני כמה שבועות פייסבוק הצהירה שתוצאות החיפוש לא מושפעות מהגלישה באתרים אחרים, מה שלא עולה בקנה אחד עם העובדה שכמעט כל המודעות בפלטפורמה שלה עובדות באמצעות מעקב אחרי התנועה של הגולשים באתר אחרים בעזרת “הפיקסל” שלה.

שימו לב: פרצות אבטחה בגרסאות לא מעודכנות של וורדפרס ו-All in One Seo Pack

אם אתם משתמשים בוורדפרס 4.9.8 או 5.0, אתם כנראה חשופים לפרצת אבטחה שקיימת למעשה כבר מגרסה 3.7. למרבה הצער, שדרוג לגרסה מתקדמת יותר כמו 4.9.9 או 5.0.1 עשוי ליצור בעיות עם תוספים מסוימים מכיוון שהעדכון משנה את ההתנהגות של חלק מהאלמנטים הבסיסיים כמו טפסים או ההרשאה לעלות קבצי נתונים בפורמט CSV.

ללא קשר לפרצת האבטחה הזו, קבוצה של מתנדבים גילתה פרצת אבטחה בתוסף הפופולארי לקידום אתרים All in One SEO Pack. הפרצה מסוג XSS מאפשרת לתקוף את האתר גם באמצעות שימוש במשתמש בעל דרגת “תורם” בלבד ולהזריק קוד זדוני לתוך הפוסטים עצמם. חברת האבטחה הספציפית שגילתה את הפרצה (RipsTech security software) אף הצביעה על השורות המדויקות בקוד בהן קיימת הפרצה.

למרות שהפרצה התגלתה לפני קצת פחות מחודשיים ונוצר קשר עם המפתחת של התוסף, היא לא הגיבה, וגם תיעוד השינויים בעדכונים האחרונים לא מצביע על כך שהפרצה תוקנה (למרות שיכול להיות שהיא תוקנה ללא תיעוד על מנת לא לחשוף שהפרצה הייתה קיימת מלכתחילה).

מלבד שינוי כל הסיסמאות של המשתמשים בדרגות הנמוכות יותר לסיסמאות קשות לפיצוח, ניתן גם להתקין תוספי אבטחה כמו WordFence שמקשים על הפורצים לנחש את הסיסמאות של המשתמשים. ובכל אופן, אם אתם משתמשים בתוסף, תוכלו לראות את קובץ השינויים המעודכן בעמוד שלו.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
18
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
37
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104776
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100209
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99088
מדיה חברתית
דנה רוזן
82406
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.