כלי מילים מפספסים, 6 מצבי הצריכה, דוח חדש בקונסולת החיפוש ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

כלי צד ג’ למחקר מילים מפספסים עד 50% מהביטויים

אתר Local SEO Guide ביצע בדיקת השוואה בין כלי המילים של גוגל, ובין רמת הדיוק של כלים אחרים למחקר מילים (ahrefs, semrush, keywordtool io). לא למרבה ההפתעה, הבדיקה מצאה שכלי צד שלישי מציגים עד 50% מהביטויים הממירים כבעלי אפס חיפושים.

כלי המילים של Semrush פספס בערך 67% ממילות המפתח שהניבו תנועה לעמוד ממיר (והציג אותן כבעלות אפס חיפושים). כלי המילים של Ahrefs פספס רק 5% מהביטויים, והמנצח כאן הוא דווקא Keywordtool.io שפספס רק אחוז 1 בלבד.

כמובן שאין להתייחס לבדיקה הזו כאל תורה מסיני; אבל כן כדאי ומומלץ להשתמש בכמה שיותר כלים במקביל (כולל גוגל) – כדי לקבל תמונה מלאה ככל האפשר.

מחקר: הצרכן מושפע מ-6 מצבי צריכה

מחקר שבוצע על ידי גוגל ב-2019 (אבל רק עכשיו קיבל את אור הזרקורים), מתאר 6 מצבים המשפיעים על התנהגות הצרכן הממוצע. מצבים אלו מכתיבים את כוונת החיפוש, ואם אנשי השיווק יכירו את המצבים השונים הללו – הם יוכלו לייצר יותר תועלת.

בעוד שבתעשיית הדיגיטל נהוג לאפיין 3 סוגים של מצבי חיפוש (מידע, ניווט, רכישה), המחקר של גוגל לימד אותה שמדובר בסיטואציות מעט יותר מורכבות. אלו הם ששת המצבים של הצרכן לפי גוגל:

  • הפתיעו אותי – החיפוש מהנה ומשעשע. הוא נרחב וכולל חזרות רבות.
  • עזרו לי – החיפוש מיועד למטרות מעשיות. רוב הסיכויים שיכלול בני משפחה או מיקום.
  • הרגיעו אותי – החיפוש קשור לפשטות, נוחות ואמון. הוא לא מסובך וסביר שיכלול שאלות.
  • למדו אותי – החיפוש קשור ליכולת ולשליטה. הוא מקיף, נרחב וכולל חוות דעת, השוואות ועוד.
  • הרשימו אותי – החיפוש קשור להשפעה ולניצחון. הוא ממוקד מאוד ומשתמש בביטויים ספציפיים.
  • רגשו אותי – החיפוש הוא הרפתקה מהירה למציאת דברים חדשים. הוא קצר, וכולל רק כמה מילים ושימוש מועט בכפתור “אחורה”.

המחקר מחלק את 6 המצבים ל-3 קטגוריות: צרכים רגשיים, צרכים חברתיים וצרכים פונקציונליים. מתוך כך המחקר מסיק שקבלת החלטות יכולה להיות לא רציונלית, ומונעת מהדרך בה אנו מרגישים.

ששת המצבים הללו משפיעים על הצורה בה אנשים מחפשים – מה אורך השאילתה; כמה פעמים יקליקו על כפתור “אחורה”; כמה טאבים/חלונות המשתמש יפתח; באיזה מכשיר ישתמש; כמה חיפושים יבוצעו; העדפה לתוצאות טקסט, תמונה או וידאו ועוד.

סיכום הממצאים >

דוחות חדשים בקונסולת החיפוש: סכמות של ביקורות

קונסולת החיפוש של גוגל הוסיפה דוח חדש, המציג את תקינותן של סכמות Review / Rating. בעלי נכסים דיגיטליים שהטמיעו סכמות מסוג זה, יכולים כעת לדעת האם הסכמות הוטמעו בצורה נכונה או שגויה, מה דורש תיקון וכן הלאה.

הדוח החדש כולל שלושה פיצ’רים, שמפוזרים בכמה מיקומים:

  • דוח שגיאות ואזהרות (Review snippet Enhancement report) – נמצא בקטגוריית המידע המובנה, ומציג עמודים הכוללים שגיאות, אזהרות ועמודים תקינים.
  • דוח ביצועים (Review snippet appearance in Performance report) – יושב תחת דוח הביצועים הסטנדרטי ומאפשר לצפות בביצועי הביקורות / חוות הדעת בגוגל (חשיפות, קליקים, CTR ועוד).
  • דוח תקינות בכלי המידע המובנה (Review snippet in Rich Results Test) – כלי הבדיקה לאחר הטמעה מציג הערות לתיקון במידה שיש, וכן הטמעות שבוצעו בצורה תקינה.

וואטסאפ הגיע ל-2 מיליארד משתמשים

כך עודכן בהודעה רשמית מטעם החברה. ב-2016 היו לאפליקציה מיליארד משתמשים בלבד, ב-2018 המספר גדל ל-1.5 מיליארד וכעת נחצה סוף 2 מיליארד המשתמשים. למרות שהאפליקציה נרכשה ב-2014 על ידי פייסבוק בסכום של 21 מיליארד דולר, פייסבוק עדיין לא הצליחה להפוך אותה למקור הכנסה שיצדיק את הרכישה היקרה הזו.

בעבר היו שמועות על איחוד עם פייסבוק מסנג’ר ואף הצגת פרסומות, אבל כל מה שפייסבוק הצליחה לעשות עד כה הוא ליצור את וואטסאפ לעסקים. עם זאת – גידול מ-550 מיליון ב-2014 ל-2 מיליארד בתחילת 2020, הוא בהחלט מרשים; ובייחוד לנוכח העובדה שהאפליקציה עדיין לא מייצרת הכנסות מעבר לשימוש בדאטה הטמון בה (בצורה אנונימית, כמובן, כפי שמתעקשים לציין בפייסבוק שוב ושוב).

ידיעות בקטנה

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104686
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100122
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99004
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.