האם יש הטיה בתוצאות גוגל, שירות חדש לאבטחת מיילים, נאמנות לקוח בפייסבוק ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

האם תוצאות-גוגל מוטות לטובת גורם מסוים?

טענות רבות נשמעות כלפי גוגל, שתוצאות החיפוש שלה מציגות יותר גורמים מסוימים מאשר אחרים (ובכללם שירותי גוגל עצמה). רק לאחרונה חויבה גוגל באירופה להציג גם מתחרים נוספים לשירות המפות שלה; אבל עד כמה זה באמת מדויק?

נתונים שנאספו מ-semrush וממקורות מידע נוספים, מעידים כי ויקיפדיה (שהיא ארגון ללא כוונת רווח) מקבלת נתח אדיר מהחשיפה בגוגל לעומת גורמים מסחריים כגון אמזון, אפל, פייסבוק ועוד. כמו כן בלוגים ואתרים אישיים מקבלים חשיפה גדולה יותר מאי פעם, כולל בלוגים של משפיענים בתחום התיירות – שעוקפים במובן מסוים ענקים כגון טריפ אדווייזר, לונלי פלאנט ואקספדיה.

האם זה יסתום את הגולל בנושא? ברור שלא.

BIMI – פרוטוקול אבטחה חדש בעולם המיילים

אחת הבעיות הגדולות בשיווק במייל הייתה ונשארה רמאויות (פישינג) וספאם זדוני הנושא וירוסים ורוגלות. בשנת 2019 רמאויות מייל וספאם זדוני גבו מעסקים וארגונים מחיר כולל של 3.5 מיליארד דולר, כך לפי דוח של ה-FBI בארה”ב.

כעת נכנס לתמונה פרוטוקול אבטחה חדשני הנקרא Brand Indicators for Message Identification (או בקיצור: BIMI). הפרוטוקול החדש יאמת את זהות השולחים בתהליך רב-שלבי, שמוודא שנתוני השולח זהים לנתוני הדומיין שלו. אם המייל עבר את תהליך האימות, הלוגו של השולח יופיע בתיבת המייל לצד שמו.

פרוטוקול בימי נמצא כעת בפיילוט התחלתי במספר חברות בחו”ל – כגון יאהו, גרופון, הום דיפו ואחרות. ממצאים מקדימים מחברת יאהו מעידים שאימות הלוגו של בימי, העלה את אחוזי הפתיחה של המייל ב-10 אחוזים. כמו כן, בימי מאפשר להציג תוכן עשיר יותר מבחינה חזותית.

פייסבוק בוחנת מערכת חדשה לנאמנות-לקוח

החברה הודיעה רשמית ביום שישי האחרון, שמשתמשים יוכלו לבדוק את הנקודות והפרסים בהם זכו במותגים שונים, איתם הם באים באינטראקציה באפליקציית פייסבוק. המערכת החדשה תאפשר למשתמשים לחבר בין הפרופיל האישי ובין חשבון הלקוח שלהם במותג. בהתאם לכך, המשתמשים יקבלו הצעות ומבצעים, וכן יוכלו לצפות בניקוד ובמתנות שנצברו לטובתם.

זהו מוצר הפרסום הראשון של פייסבוק שממוקד בנאמנות לקוח. המערכת תאפשר למותגים לפנות אל לקוחות שכבר ביצעו רכישה בעבר, ולהציג להם מידע מותאם אישית. בנוסף, המותגים יוכלו לפנות אל לקוחות עבר באמצעות מגוון סוגי מודעות.

חדש בתוצאות גוגל: נקודות עיקריות מתוך סרטונים

בספטמבר 2019 גוגל החלה להציג מקטעים עיקריים מתוך הסרטון הראשון בתוצאות. כעת הפיצ’ר התרחב, והוא מוצג עבור כמה סרטונים בעמוד התוצאות במקביל. זהו בעצם קו זמן (Timeline) המציג חלקים נבחרים מהסרטון, ומאפשר לדלג אליהם ישירות בלי לצפות בו עד סופו.

נכון לעכשיו הפיצ’ר זמין רק בסרטוני יוטיוב באנגלית, הכוללים חתימת זמן (Timestamp) בתיאור הסרטון. מי שמעוניין להציג את קו הזמן בסרטונים שאינם יוטיוב, יצטרך להטמיע סכמת וידאו ולשלוח בקשה לגוגל. בישראל, כמובן, הפיצ’ר הזה עדיין לא זמין.

הצגת קטעים מתוך סרטוני יוטיוב - בתוצאות גוגל

גוגל השיקה פודקאסט על עתיד השיווק

במסגרת כוונתה של החברה לחנך יותר בנושאי דיגיטל, גוגל מייצרת ומפיצה מספר לא מבוטל של מקורות מידע. לדוגמה – סדרת הסרטונים בנושא SEO, שהחלה לפני כחצי שנה וממשיכה גם כיום. מקור מידע חדש ונוסף הוא פודקאסט אודות עתיד השיווק, שמטרתו המוצהרת היא לעדכן את צוותי השיווק בחזית השינויים וההתפתחויות.

הפודקאסט כבר מכיל 2 פרקים בני 15 עד 20 דקות כל אחד. הפרק הראשון עוסק בשימוש בנתונים כמקור לגיוון מגדרי; הפרק השני עוסק בקריאייטיב ובכוחה של הפתעה בפרסום. הפרקים ניתנים להאזנה במספר מקורות, כגון ספוטיפיי ואחרים.

Think With Google Podcast

ידיעות בקטנה

  • פרצות מרובות בתוסף WordPress Popup Builder חושפות 100,000 אתרים לבעיות אבטחה. יש לבצע עדכון לגרסה 3.64.1 ומעלה.
  • בעקבות הקורונה, שופיפיי נותנת לכל עובד 1,000 דולר לרכישת ציוד הנחוץ לעבודה מהבית.
  • עוד בעקבות הקורונה – גוגל לעסק שלי החל לשלוח הודעות לבעלי עסקים, בבקשה לעדכן את הפרופיל אם חלו שינויים כלשהם (סגירה, שעות פעילות ועוד). לא צריך לחכות למייל – אפשר גם לבד.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
58
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104779
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100221
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99122
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.