פייסבוק בבעיה משפטית, תוכן שיווקי קשה לזיהוי, בואו להשתתף בניסוי ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

ארה”ב דורשת מפייסבוק למכור את ווטסאפ ואינסטגרם

בסוף אוקטובר דיווחנו על תביעה משפטית של ארה”ב נגד גוגל, בה ככל הנראה תידרש החברה להתפרק מכמה מנכסיה העיקריים (כגון דפדפן כרום). כעת מגיעה דרישה דומה לגבי פייסבוק, הפעם בנוגע לווטסאפ ואינסטגרם.

ביום רביעי האחרון, כמעט כל המדינות בארה”ב (48 מתוך 50) הגישו תביעת ענק נגד פייסבוק בשיתוף ה-FTC. הטענה היא שפייסבוק השתמשה בכוחה ובכספה כדי לנטרל תחרות, וכעת מתבקשת לוותר על כמה מהנכסים המוצלחים ביותר שלה, כגון ווטסאפ ואינסטגרם. לב התביעה הוא פיצול פייסבוק לשתי חברות פרטיות.

פייסבוק טוענת בתגובה כי העסקאות לרכישת ווטסאפ ואינסטגרם אושרו בזמנו על ידי כל הגורמים הרלוונטיים, ואי אפשר לייצר היסטוריה מחודשת ולהחזיר אותה לאחור.

לידיעה המלאה >

גוגל משדרגת את טופסי הלידים

באוגוסט 2020 הכריזה החברה על הוספת טופסי לידים בחיפוש, בדיסקבר וביוטיוב – על מנת לאפשר למפרסמים לקבל יותר תועלת. ראוי לציין שטופסי הלידים אמורים להגיע גם לקמפיינים מסוג דיספליי ברשת GDN, אולם לא ברור בדיוק מתי זה יקרה.

כעת מגיעים שדרוגים נוספים לטופסי הלידים:

  • אפשרויות חיבור מגוונות עם מערכת ה-CRM של המפרסם, וזאת באמצעות ווב הוק. כמו כן עדיין קיימת גם האפשרות הקודמת לאינטגרציה באמצעות זאפייר וכן הורדת הלידים ב-CSV.
  • גישה מהירה וקלה ליצירת טופס היישר מאזור התוספים. כדי להקים את טופס הלידים החדש יש להקליק על תוסף המודעה הרלוונטי, בעת הקמת הקמפיין. כמו כן ניתן לשתף את הטופס בין כל סוגי הקמפיינים, במקום ליצור אחד חדש בכל פעם.
  • הוספת שאלות לטפסים בהתאם לנישה מסוימת, כולל שאלות עם תשובות מוכנות מראש שיסייעו בניתוב הלידים למקום הנכון.

טופסי הלידים של גוגל

מחקר ישראלי: רוב הציבור לא מזהה תוכן שיווקי

אתרי התוכן והחדשות מתפרנסים, בין היתר, גם מכתבות ממומנות בתשלום. אבל מחקר של הרשות להגנת הצרכן, מגלה כי גם כאשר מצוין במפורש בראש הכתבה “תוכן שיווקי”, “תוכן ממומן” או “תוכן מקודם” – שיעורי הזיהוי היו נמוכים. מחקר זה מצטרף למחקר שערכה חברת יפעת מחקרי מדיה ב-2018, עם אותם ממצאים.

בניסוי אחד רק 12% הצליחו לזהות את כל הכתבות הממומנות שהוצגו להם. בניסוי השני זה הגיע ל-18%. כאשר שמו של הגורם המממן צורף לביטויים “פרסומת” או “תוכן ממומן” – שיעור הזיהוי עלה ב-20%. ככל הנראה, הוספת שם הגורם המממן תהיה הדרישה אם וכאשר היא תנוסח בהוראת החוק.

הפורמט ה”כמו עיתונאי” של הכתבה הממומנת, גורם לרבים לחשוב שמדובר בכתבה אדיטוריאלית מטעם האתר / העיתון. למרות שהחוק בישראל אוסר על פרסום מטעה, ניכר כי שום גוף אינו אוכף זאת בפועל בכל הנוגע לתוכן באינטרנט.

יש לציין שהמחקר הוזמן בעקבות הליך משפטי שהחל עוד ב-2015, נגד תוכן שיווקי סמוי באתר ynet. כיום כמעט כל גופי התוכן והתקשורת בארץ עומדים בפני בקשות לתביעות ייצוגיות באותו נושא: וואלה, ידיעות אחרונות, הארץ, דה מרקר, מעריב, כלכליסט, ערוצים 12 ו-13, מאקו, כיכר השבת וכן הלאה.

לידיעה המלאה >

אפליקציית גוגל למחקרים בתחום הבריאות

בשבוע שעבר הכריזה גוגל על אפליקציה חדשה מתוצרתה בשם Google Health Studies. לאור משבר הקורונה, שהדגיש את חשיבותם של מחקרים רפואיים ומדעיים, האפליקציה החדשה מיועדת לסייע לחוקרים לאסוף מידע אודות נושאי המחקר שלהם.

כל אחד ואחת יכולים להוריד את האפליקציה למכשיר האנדרואיד, ולענות על סקרים בנושאי בריאות בצורה אנונימית לחלוטין. המידע יישלח לחוקרים, ויסייע להם להאיץ חידושים והתפתחויות בתחום הרפואה. מכיוון שהאפליקציה נגישה לכל משתמשי אנדרואיד, החוקרים יקבלו גישה למידע חדש ורענן ממיליוני בני אדם בעולם, ממגוון סוגי אוכלוסייה, דמוגרפיה ועוד.

בשלב זה האפליקציה מושקת בשיתוף פעולה עם בית הספר לרפואה בהרווארד וכן בית החולים לילדים בבוסטון; זאת לצורכי מחקר בנושא מחלות בדרכי הנשימה (ובהן גם שפעת וקורונה).

למעוניינים להשתתף במחקרים – יש להוריד את האפליקציה בגוגל פליי >

ידיעות בקטנה

  • לינקדאין בוחנת אפשרות למודעות סטורי. בשלב זה מדובר בגרסת בטא סגורה המוגבלת למספר קטן של מפרסמים.
  • מודעות גוגל ווב סטוריז זמינות גם ברשת הדיספליי. כעת המפרסמים יוכלו להציג מודעות בסטוריז של גוגל באופן פרוגרמטי.
  • גוגל מתכננת להוסיף מסנני regex בקונסולת החיפוש. בעבר היה מדובר בניסוי קצר שהופסק במהרה, אבל כעת חזר שוב לתוכניות. לא ברור מתי ייושם בפועל.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות דיגיטל
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
34
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105111
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100781
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99942
מדיה חברתית
בן אורן
87833
קידום אתרים
דנה רוזן
82483
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.