איך “פורצים” לגרף הידע, שמירת תוצאות חיפוש במובייל ואיך תתכוננו לחסימת המודעות בכרום

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

מסתמן: הזכות להישכח לא תצא מעבר לגבולות אירופה

“הזכות להישכח”, הסרה של תוצאות חיפוש אודות אנשים במקרים של פגיעה בשמם הטוב, כנראה לא תצא מגבולות האיחוד האירופאי. ב2015 ביקשה הרשות הצרפתית להגנה על המידע להפוך את “הזכות להישכח” לגלובלית בטענה כי תושבי צרפת יכולים פשוט לגלוש אל גוגל.קום וקנסה את גוגל בסכום של 10,000 יורו. בתגובה לכך גוגל החליטה לערער אל “בית המשפט לצדק” של האיחוד האירופאי.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות AP, עורך דין חיצוני המשמש כיועץ לבית המשפט, צידד בעמדתה של גוגל על בסיס זכות הציבור לדעת ומצבם של מנועי החיפוש האחרים, אך יש גם לציין שכיום גם מי שעושה שימוש בגוגל.קום למעשה מופנה לגרסה המקומית. בכל אופן, החלטה זו מצמצמת מאוד את הסיכוי כי מדינות אירופאיות נוספות יוכלו בעתיד לדרוש אכיפה בינלאומית מגוגל.

גוגל מודה כי קיימת אפשרות “לפרוץ” לגרף הידע

כבר כשנה ידוע כי ניתן לבצע מניפולציה של גרף הידע. המניפולציה עובדת בצורה סופר פשוטה: כאשר משתפים קישור של גרף הידע, ניתן לשנות את הפרמטרים של השאילתא של הגולש וכך להציג מצג שווא של הצגת גרף על כל שאילתא שתרצו. למרות שמבט מהיר בתוצאות האורגניות יבהיר שלא מדובר באמת בשינוי בתוצאות.

כמו במקרים רבים, לא בדיוק הצלחנו לשחזר את זה בגוגל ישראל, אמנם הצלחנו לשנות את השאילתא (אולי בגלל שיש עוד פרמטרים שקשורים לשפה), אבל גם גרף הידע השתנה. על פי גוגל הם עדיין מחפשים דרך למנוע את ההתנהגות הזו במקרה שהיא כן עובדת.

פריצה לגרף הידע של גוגל

גוגל מאפשרת לשמור את ההיסטוריה של תוצאות החיפוש במובייל לשימוש חוזר

תכונה חדשה ומעניינית של גוגל (בינתיים רק בארה”ב) מאפשרת למי שעושה שימוש בסמארטפון ליצור כרטיסי פעילות עם היסטוריית החיפוש שלהם. כך זה עובד: עבור שאילתות מסוימות הקשורות למשימות או תחביבים, יהיה ניתן ללחוץ לחיצה ארוכה על התוצאות ולסמן אותן באמצעות סימניה וירטואלית. לאחר מכן ניתן לחזור לכרטיסי הפעילות האלה ולמחוק תוצאות ספציפיות מהכרטיס או את הכרטיס כולו.

מבחינת SEO, ייתכן שאתרים מסוימים במובייל יזכו ליותר ביקורים חוזרים. אמנם גם היום אנחנו יכולים כמובן לדעת באילו אתרים ביקרנו ולהכניס אותם למועדפים, אבל האפשרות שמציעה גוגל היא יותר פשוטה וממוקדת.

כרטיסי פעילות בגוגל

כלי בדיקת התוצאות העשירות מוסיף תמיכה בעריכת הקוד לצפייה מוקדמת

אם בעבר כלי בדיקת התוצאות העשירות של גוגל (דוגמה) רק הציג כיצד העמוד ייראה בתוצאות, מעכשיו יהיה אפשר לערוך ישירות את הקוד ולראות כיצד הוא משפיע על התוצאה. כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על מסך הקוד בצד, לערוך אותו, ולאחר מכן ללחוץ על בדיקה כדי לעדכן את הדף מחדש. לאחר מכן אפשר ללחוץ על תצוגה מקדימה כדי לראות איך השינויים נראים בפועל:

עריכת תוצאות עשירות

ג’ון מולר מזהיר מפני שינוי הכתובות של תמונות

ג’ון מולר נשאל בנוגע לשינוי הכתובת של תמונות והשיב כי ברגע שאתם משנים כתובת של תמונה באתר שלכם, ייתכן כי הדירוגים שלה ירדו. הסיבה לכך היא שמבחינת גוגל מדובר בתמונה חדשה ולכן הוא צריך למצוא אותה (“לזחול”), לעבד אותה ולאנדקס אותה מחדש, כאשר לגוגל יש עדיפות קודם כל לסרוק עמודים ורק לאחר מכן תמונות.

בסופו של דבר, אם האתר שלכם מקבל הרבה תנועה מגוגל תמונות, עליכם לצמצם כמה שיותר העלאות של תמונות קיימות עם שינויים קלים (כגון צמצום גודל, איכות וכו’) או שינוי גורף של השם שלהן. מה שכן אפשר לעשות הוא לבצע הפניה מחדש של תמונות על פי ה-URL החדש והישן שלהן.

בקרוב לא תוכלו יותר לבצע שיתוף אוטומטי של סרטונים ליו-טיוב

גוגל עדכנה את היוצרים ביו-טיוב כי החל מה-31 בינואר לא יוכלו לחבר את טוויטר לערוץ שלהם וכך לשתף אופן אוטומטי את כל הפעילות שלהם. גם השיתוף דרך חלון ההעלאות כבר לא יהיה זמין. למעשה, גם השיתוף לגוגל פלוס כבר לא יתאפשר, אך מכיוון שהרשת כך או כך עומדת להיסגר בקרוב, לא סביר שאלו חדשות שצריכות יותר מדי להדאיג מישהו.

לעומת זאת, יוצרים עדיין יוכלו להציב כפתורי קיצור לפרופילים החברתיים שלכם בתוך הבאנרים בערוצים שלהם.

חשוב גם להדגיש שהאופציות שגוגל מסירה הן אלו שהיא מציעה בתוך יו-טיוב, וייתכן כי כלים חיצונים כמו למשל Zapier  לא יפגעו מכך.

משתמשים במודעות מציקות? כדאי שתתכוננו

גוגל הודיעה שהחל מה-9 ביולי היא תתחיל לחסום מודעות באופן אגרסיבי יותר באמצעות כרום באופן גלובאלי. כמו שאפשר לראות בתמונה, המודעות שיושפעו מכך הן מודעות קופצות, מודעות עם ספירה לאחור, מודעות גדולות שנדבקות לתחתית העמוד ומודעות וידאו שמתחילות להתנגן עם סאונד באופן אוטומטי. במובייל ייחסמו גם מודעות עם צפיפות של פחות מ-30%, מודעות מהבהבות וגם מודעות במסך מלא שצריך לגלול.

חסימת מודעות בכרום

ההצהרה הזו מתאימה להחלטה של “הקואליציה למודעות טובות יותר” (Coalition for Better Ads) שהיא תרחיב את הסטנדרטים שלהם גם מחוץ לארה”ב ואירופה.

מכיוון שבארץ גם אתרים גדולים מאוד עושים שימוש במודעות כאלו (שלא לדבר על חלונות שמציעים רישום לעדכונים), יהיה מעניין לראות כיצד ההתנהגות של כרום תשפיע עליהם: בדרך כלל ידם של המפרסמים היא על העליונה, אך מצד שני, גוגל מסרה כי לא פחות משני שליש מהמפרסמים שמצאו כי הם בבעיה החליטו לשנות את צורת הפרסום באתר שלהם.

מעכשיו תוכלו לשלוט בכל חשבונות האינסטגרם שלכם ממקום אחד

בחודש שעבר הוסיפה פייסבוק תמיכה בהעלאת סרטונים מתוזמנים דרך כלי המפתחים שלה (API) לאינסטגרם, וכעת היא נותנת עוד בונוס לעסקים בדמות היכולת לפרסם במקביל למספר חשבונות. למרות שהתכונה הזו לא בלעדית לעסקים, קל מאוד לראות כיצד הם יוכלו לנצל אותה כדי לנהל כמה מותגים או להפעיל כמה מנהלי מדיה חברתית בקלות.

התכונה הזו מגיעה בתזמון מעט יוצא דופן, כשלאחרונה כמעט כל אחד צריך לחשוד בחשבונות פיקטיביים… טוויטר, לדוגמה, הסירה את האפשרות הזו כבר לפני זמן מה.

בכל אופן, כרגע נראה שהתכונה עובדת אך ורק ב-iOS ולא ברור מתי היא תגיע לאנדרואיד (אם בכלל).

שיתוף מרובה חשבונות באינסטגרם

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
41
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100211
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99098
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.