ניתוח של “העדכון הרפואי”, הרצת קמפיינים חכמים עם ה-AI של גוגל ואיך ייראה תהליך האימות של פייסבוק למנהלי דפים

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

Google Marketing Live : כיצד לימוד מכונה ישפר את הקמפיינים שלכם?

במהלך אירוע מיוחד בסאן חוזה, הכריזה גוגל על רשימה ארוכה של תכונות חדשות עבור פלטפורמת השיווק המאוחדת שלה, Google Marketing.

ההכרזה הראשונה אותה פרסמה גוגל כבר ביום חמישי עסקה במודעות הטקסט הרספונסיביות: החל מסוף אוגוסט ניתן יהיה להוסיף כותרות שלישית ותיאור שלישי, כאשר מערכת לימוד המכונה של גוגל תתאים באופן אוטומטי את השילוב המתאים ביותר לשאילתה של המשתמש. בנוסף לכך, מספר התווים המקסימלי של התיאור יגדל משמונים לתשעים.

כרגע המודעות החדשות פועלות במספר מצומצם יחסית של שפות: אנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית, אך שפות אחרות יתווספו בקרוב.

הכרזה נוספת שקשורה ללימוד מכונה עוסקת באופטימיזציה של מודעות ביו-טיוב בשם Maximize Lift: באמצעות הצעות מחיר חכמות, יהיה ניתן להציג את הפרסומות לקהל היעד המתאים ביותר בנקודה בה ישנו את הסיכוי הגבוה ביותר שהוא ילחץ עליהן.

אפשרות חדשה של פרסום מתרכזת בהבאת קונים לחנויות פיזיות באמצעות “קמפיינים מקומיים”. על פי גוגל, כל מה שבעל העסק צריך לעשות הוא לספק את מיקומי החנות או החנויות שלו ואת הקרייטיב של המודעה. על פי צילומי המסך שגוגל ספקה, נראה כי מדובר למעשה במודעות ממומנות בחלק של התוצאות המקומיות המוכרות לנו וניתן יהיה גם להדביק פוסטים ממומנים.

קמפיינים לוקאלים

גם מודעות השופינג הופכות לחכמות יותר, ומעתה יהיה ניתן למקסם אותן עבור ביקורים בחנות או גיוס לקוחות חדשים. גוגל מרחיבה וכותבת שמערכת לימוד המכונה אחראית בין היתר להפצה של המוצרים בערוצי הפרסום השונים ברשת הפרסום שלה החברה ומתאימה אותן באופן אוטומטי לפי טרנדים של מחיר, היצע וביקוש, עונתיות ועוד. בנוסף, מי שמשתמש בפלטפורמה של Shopify, ישמח לדעת שבקרוב המערכת של גוגל תוטמע בה בצורה ישירה.

גוגל הכריזה על עוד דובדבן אחד באירוע עצמו: מעתה ניתן יהיה לראות מידע על תנועה מרובת מכשירים גם ב-Google Analytics, ולכן גם לבצע Remarketing לתנועה מסוג שכזה באופן הרבה יותר אפקטיבי ולראות נתונים דמוגרפים באופן מעמיק יותר. הכרזה נוספת נגעה למודעות לפרסום מלונות, שמעתה יוטמעו באופן מלא בתוך Google Ads.

אז מה באמת קרה בעדכון הגדול של גוגל?

אחרי שהאבק התחיל ועדכון האלגוריתם של גוגל הגלובאלי סיים לפעול את פעולתו, אפשר להתחיל ולנסות להבין מה בדיוק התרחש.

על פי Search Engine Land, נראה כי העדכון התמקד באתרים המתיימרים לתת עצות רפואיות או בריאותיות, כמו גם אתרים שמבקשים מידע אישי שעוסקים בהחלטות בעלות משמעות למצבו הנוכחי והעתידי של הגולש, בין אם מדובר בחנות שמוכרת מכוניות ובין אם כזו שמוכרת טבעות אירוסין או אתר של חברת ביטוח. (הכינוי של אתרים אלו הוא “Your Money Your Life, YMYL”).

יחד עם זאת, על פי ההנחיות לבודקים האנושיים שפורסמו כבר ב-2013, נראה שישנו הבדל עקרוני בין אתרים שקל למצוא מי עומד מאחוריהם (לדוגמה, חנויות או גופים ממשלתיים) לבין אתרים אחרים שעשויים לנסות ולהטעות את הגולש או לסחוט ממנו מידע אישי.

מצד אחד, גוגל לא אשרה שמדובר ב”עדכון רפואי”, אך מצד שני היא כן ציינה שאין פעולה ספציפית שניתן לעשות על מנת לשפר את מצבו של האתר, מלבד המנטרה הקבועה של להמשיך ולשפר את התוכן הקיים שלו.

כשבודקים את רשימת “המנצחים והמפסידים” בחסות שירותים כמו Sistrix, מגלים גם אתרים מתחום הבידור והלייפסטייל שהושפעו מהעדכון: החל מאתר “Giphy” שהוא מאגר של תמונות GIF אשר הפסיד 40% מהחשיפה שלו, דרך האתר של Forever 21 (-35%) ועד לאתרים של שירותי המוזיקה פנדורה ודיזר (-35% כל אחד).  בין האתרים שהרוויחו ניתן למצוא את אתר הקומיקס XKCD (עליה של 36%) ואת ה-Business Insider  (תוספת של 24%).

ב-Rank Ranger פרסמו רשימה של קטגוריות משלהם, בה ניתן למצוא מלבד אתרי בריאות גם אתרי נסיעות, הימורים, מזון ושתייה, עסקים ומוצרים לבית. הרשימה המקבילה של MOZ הייתה מפורטת יותר ובא דווקא הקטגוריה של נסיעות ותיירות הייתה במקום האחרון:

העדכון הרפואי

פייסבוק תבצע  “ביקורת דרכונים” למנהלי עמודים פופולאריים

פייסבוק אולי לא מאזינה לשיחות הטלפון שלנו, אבל היא בהחלט רוצה לדעת מהיכן מגיעים האנשים שמפעילים עמודים פופולאריים. על פי ההכרזה הרשמית שלה עצמה, בשלב הראשון עמודים שחלק גדול מהקהל שלהם (האוהדים) יושב בארה”ב ידרשו תהליך אימות מיוחד ממנהל העמוד והמדינה ממנו מתנהל העמוד תופיע בלשונית המידע על הערוץ.

האימות יעשה באמצעות מעבר של חשבון המשתמש לאימות דו שלבי וביצוע אימות נפרד למדינה בה הוא נמצא (כנראה באמצעות שיחת טלפון או SMS). בנוסף לזאת, פייסבוק תהפוך את המידע על הערוץ לשקוף יותר וניתן יהיה לראות אם העמוד התמזג בעבר עם עמוד אחר (למרות שעדיין לא ברור מה יקרה במקרה של “חטיפות גולשים” באמצעות שינוי שם העמוד).

בפוסט של פייסבוק לא הכתב מתי תהליך האימות המשופר יגיע גם לשאר העולם, אך צוין כי בקרוב הוא יוטמע גם באינסטגרם.

האם יש דבר כזה שופינג קולי?

למרות ההצלחה הגדולה של הסייענים הדיגיטאליים ושל אקו מבית אמאזון בפרט, לא בטוח שהמשתמשים עדיין מוכנים לבצע באמצעותם רכישות ברשת. על פי מאמר ב-The Information, הנתונים הפנימיים של אמאזון מראים שרק 2% מקהל היעד הפוטנציאלי של המכשירים הללו השתמש בפקודות קוליות על מנת לרכוש משהו ברשת, וזאת למרות שסקרים אחרים בהם נשאלו המשתמשים על הרגלי השימוש שלהם בפקודות קוליות, הראו אחוזים הרבה יותר גבוהים שלעיתים הגיעו עד ל-70%

כאמור, האקו של אמאזון הוא השליט הבלתי מעורער בקטגוריה הזו בארה”ב, עם נתח שוק של 70%, כך שקשה להבין מהיכן נובעים הפערים הללו. ייתכן כמובן שהזיכרון של הנסקרים מטעה אותם או שהם ביצעו רכישה דרך מספר מכשירים במקביל והמערכת ספרה רק אחד מהם, אך עדיין מדובר בפערים גדולים למדי.

פייסבוק מתכוונת לעצב מחדש את העמודים העסקיים במובייל על פי תבניות וקטגוריות

פייסבוק הודיעה שהחל מסוף החודש העמודים העסקיים שיופיעו בניידים יזכו למתיחת פנים משמעותית הודות למספר תכונות חדשות:

ביקורות – עד עכשיו הביקורות תפסו מקום בולט בעיקר ב-Desktop, אבל עכשיו הם יגיעו גם למובייל.

תבניות וכפתורים –  תחת הגדרות הדף, ניתן יהיה מעכשיו לבחור במספר תבניות. ייתכן שאם יש לכם עמוד מסוג מסוים, כבר קיבלתם הודעה עם הצעה לתבנית שנבחרה עבורכם.

סיפורים (Stories) – הגישה לסיפורים תעשה פשוטה יותר והם יוצגו לאחר לחיצה על תמונת הפרופיל של הדף.

מידע עסקי – המידע העסקי כגון שעות פתיחה, טווח המחירים, תפריטים ואירועים קבועים ניתן יהיה להתאמה אישית. בנוסף, ניתן יהיה למכור כרטיסים ישירות דרך הדף או כחלק מהמודעות הממומנות.

מודעות דרושים – פייסבוק תרחיב את מודעות הדרושים וחיפוש עבודה למקומות נוספים ברחבי העולם.

תבניות עסקים בפייסבוק

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
123
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104788
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100266
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99200
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.