שליטה בפיד בפייסבוק, מתי עדכון פנדה מגיע ולמה הציוץ שלכם כנראה לא יופיע בגוגל... | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » שליטה בפיד בפייסבוק, מתי עדכון פנדה מגיע ולמה הציוץ שלכם כנראה לא יופיע בגוגל…

שליטה בפיד בפייסבוק, מתי עדכון פנדה מגיע ולמה הציוץ שלכם כנראה לא יופיע בגוגל…

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

דו"ח: פחות מ-4 מהציוצים מאונדקסים…

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

רוצים שדווקא הציוץ שלכם יתאנדקס בגוגל? לפי דו"ח חדש של חברת הייעוץ Stone Temple, למרות שחלה עליה של 466% במספר הציוצים שמאונדקסים מאז נחתם ההסכם בין טוויטר לגוגל בחודש פברואר, עדיין מדובר רק ב-3.4% מציוצים שמאתנדקסים במשך כשבוע (בחודש פברואר היה מדובר על 0.6% בלבד).

רוב הציוצים שמתאנדקסים הם מחשבונות בעלי מספר גבוה של עוקבים  , אבל גם חשבונות שזוכים להרבה מעורבות עשויים להיחשב לחשבונות בעלי "סמכותיות חברתית" גבוהה ולהתאנדקס. למעשה, אם לוקחים את המדד של Followerwonk, אפשר לראות זינוק חד מבערך 2% של אינדוקס למי שהמדד שלו הוא בין 40 ל-69 אל בערך 7.5 אחוזים עבור מי שהמדד שלו הוא בין 70 ל-100.

פייסבוק נותנת לכם לבחור את מי תראו בפיד שלכם

לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק

פייסבוק מודה בחצי פה שלמרות שהאלגוריתם שלה אמור לספק לכם רק את החדשות והסיפורים הכי חמים, לפעמיים גם הוא מפקשש ומציג לכם סיפורים מאנשים או עמודים שאתם כבר לא מעוניינים לעקוב אחריהם, או שדווקא מי שאתם כן מעוניינים לעקוב אחריו, מופיע במקום לא אטרקטיבי בפיד.

לכן, מהיום פייסבוק נותנת לכם שליטה מלאה יותר בפיד שלכם באמצעות סט חדש של כלים שונים:

  • אפשרות לקבוע מי יזכה לעדיפות ראשונה בפיד עצמו, בין אם מדובר בחברים או בעמודים שאתם עוקבים אחריהם
  • אפשרות לגילוי של עמודים חדשים בהתבסס על העמודים והעסקים שאתם כבר עוקבים אחריהם
  • אפשרות לראות את הקבוצות, העמודים והחברים שראיתם הכי הרבה בשבועיים האחרונים ולבטל את המעקב אחריהם, או לחילופין, לחזור לעקוב אחרי מי שהוא ביטל את המעקב אחריו…

בשלב הראשון הכלים החדשים זמינים עבור אפליקציית פייסבוק ב-iOS, אבל בהמשך הם אמורים להגיע גם לאנדרואיד והווב.

גוגל מבהירה את הכללים למייצגים מורשים בתחום הלוקאלי

להנחיות המעודכנות בעברית

גוגל הוסיפה מספר הנחיות חדשות לקווים המנחים שלה עבור עסקים מקומיים. נראה שהמטרה בקווים המנחים היא למנוע מצב שבו חברות ספאם או חברות קיקיוניות מחזיקות את הרשומות המקומיות של עסקים שונים כבני ערובה.

הנה ההנחיות החשובות ביותר (ההדגשה במקור) :

  • לעולם לא לתבוע בעלות על רישום עסק מבלי לקבל הסכמה מפורשת מבעל העסק.
  • לעולם לא לתבוע בעלות כוזבת, מטעה או לא מציאותית.
  • לעולם לא להשתמש בטקטיקות מטרידות, פוגעות או שאינן אמינות מול לקוחות אפשריים או קיימים.

בנוסף לזאת, אסור לבצע אימות ללא הסכמתו של בעל העסק, ועליו להבין כיצד משתמשים בנתונים השונים אודות העסק שלו בגוגל, במיוחד בכתובת ומספר הטלפון שחייבים להיות מעודכנים ומהימנים. עליו גם לקבל גישה מיידית מהמייצג לניהול של העסק או להעברת בעלות אם יבקש זאת.

עדכון פנדה עדיין מגיע "בקרוב"

לפוסט המקורי ב-Search Engine Roundtable

גארי אליאס השיב לשאלה של גולש בטוויטר וצייץ שעדכון פנדה עדיין מגיע בקרוב, אבל הוא לא יכול לתת תאריך מדויק בגלל "אילוצים טכניים". בגוגל הבטיחו לפני בערך חודש ושבוע שהעדכון יגיע תוך שבועיים עד חודש, כך שהם לא עמדו בהבטחה שלהם. מה שכמעט בטוח לפי הציוץ הזה הוא שכאשר תקראו את הטור הזה, עדכון פנדה עדיין לא יהיה באוויר.

כזכור, עדכון פנדה הקודם (4.1) היה לפני 9.5 חודשים, ב-25 בספטמבר 2014, ומלבדו היה כנראה עוד רענון לא רשמי ב-24 באוקטובר, לפני 8.5 חודשים.

רוב הצרכנים לא יסכימו לשלם כדי להסיר פרסומות סלולאריות

חברת הפתרונות הסלולאריים Applovin ערכה סקר בקרב 5,000 אמריקאים ממנו עולה שהרוב המכריע שלהם (66.8% ליתר דיוק) לא יסכים לשלם אפילו 5$ כדי להיפטר מהמטרד של פרסומות בסלולר. 14.5% יסכימו לשלם 2$, ורק 19% יסכימו לשלם 5$ או יותר.

כאשר המשיבים חולקו לבעלי הכנסה גבוהה (מעל 75 אלף דולר בשנה) ונמוכה, הסתבר באופן לא מאוד מפתיע שאלו בעלי הכנסה גבוהה יסכימו לשלם יותר, כשהפערים מתחילים מ-12% (רק 63.1% לא יסכימו לשלם כלל בקבוצת ההכנסות הגבוהות לעומת 74.3% בקבוצת ההכנסות הנמוכות) והם הולכים ומצטמצמים בהמשך ככל שמדובר על סכומים גבוהים יותר.

עם כל זאת, נראה שהרציונל של הגולשים אינו חסר היגיון ורובם מודעים לכך שללא פרסומות, התוכן שאותו הם אוהבים לצרוך לא יוכל להישאר חינמי. כך למשל עולה מסקר שנערך רק בחודש שעבר על ידי Millennial Media.

Screen-Shot-2015-07-10-at-7.34.31-AM-800x365 (1)

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים