עוד מגבלות על עוגיות צד שלישי, תמונות 3D בחיפוש ושיפורים למדידת ביצועי אפליקציות אנדרואיד

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

בשבוע החולף גוגל קיימה את כנס המפתחים השנתי שלה I/O, ולכן יש השבוע יחסית הרבה הכרזות רשמיות של גוגל!

גוגל משנה את דירוגי האפליקציות ומעדכנת את הסרצ’ קונסול לאנדרואיד

גוגל הודיעה  על מספר שינויים הקשורים לאפליקציות בגוגל פליי. חלק קשורים למפתחים וחלק קשורים למדידה ודירוג. השינוי המשמעותי הראשון הוא באופן הדיווח על ביצועי האפליקציות בסרצ’ קונסול: מעכשיו יהיה ניתן לראות עוד מספר מדדי בסיס ומדדים אחרים:

  • מדד משתמשים חוזרים
  • ניתוח אוטומטי של שינויים
  • אופן ההתקנה
  • השוואה מול אפליקציות דומות אחרות מבחינת דירוגים, אחוז המרה, אחוז הסרות וצמיחה
  • השוואה בין תקופות שונות, החל משעות שונות ביום ועד לרבעונים
  • דיווח בנוגע לגודל האפליקציה לפני ואחרי ההתקנה במכשירים שונים והצעות לשיפורים

השינוי המשמעותי ביותר שהמפתחים ביקשו בעצמם הוא שינוי האופן בו מחושב הדירוג עבור כל האפליקציה (שימו לב שלא מדובר בדירוג הכללי של האפליקציות בתוך החנות). מעכשיו הדירוג ייקח בחשבון בעיקר את הביקורות האחרונות שקיבלה האפליקציה. הדירוג החדש ייכנס לתוקף באוגוסט וישפיע על כל הדירוגים הקיימים, אבל כבר כיום ניתן לראות אותו בתוך הסרצ’ קונסול.

בנוסף לשינוי בדירוגים, תתווסף אופציה חדשה של תגובות אוטומטיות לביקורות משתמשים (באנגלית). התגובות יותאמו לתוכן של התגובה.

תגובות אוטומטיות לביקורות

השינוי האחרון מאפשר למקד תצוגה שונה של האפליקציה בחנות עבור משתמשים שלא התקינו את האפליקציה כלל, משתמשים שהסירו אותה ומשתמשים שהיא כבר מותקנת אצלם. סוג של רימרקטינג, אם תרצו.

פייסבוק תיתן יותר כלי פרסום לעסקים הקטנים ותפתח את התשלומים ב-WhatsApp

סט כלים חדש של פייסבוק יקל על עסקים קטנים לפרסם בפלטפורמה שלה.

הכלי הראשון הוא מודעות אוטומטיות: מדובר באשף שיצור שש גרסאות לכל מודעה בהתבסס על שאלות למפרסם, קביעת יעדים והדף העסקי אליו המודעה מיועדת. האשף יפיק באופן אוטומטי את הטקסט של המודעה וכפתור הקריאה לפעולה. לאחר מכן המודעה תפורסם אוטומטית בכל הרשת של פייסבוק (כולל מסנג’ר, אינסטגרם ורשת הקהלים, שהיא המקבילה לרשת המדיה של גוגל). האשף יבצע מיקוד אוטומטי של התקציב (כמו ברוב הקמפיינים היום), אבל גם של קהל היעד. במידה והאלגוריתם האוטומטי ימצא שיש לבצע עוד שינויים, הצעות נוספות יופיעו בדוחות.

הכלי השני יעזור למפרסמים לערוך את מודעות הווידאו שלהם באמצעות חיתוך אוטומטי של התמונה, קיצוץ של האודיו והוספת שכבה של תמונות או טקסט.

הכלי האחרון מאפשר לקבוע פגישות וירטואליות דרך המסנג’ר עם בעל העסק דרך המודעה או טאב בתוך העמוד העסקי שלו.

מלבד הכלים החדשים, על פי דיווח חדש של הפיננשנל טיימס, פייסבוק מתכוונת לגייס קבוצה חדשה של מהנדסים בלונדון שיפתחו את הפלטפורמה. מדובר במצבה גדולה יחסית של כוח אדם מכיוון שלפייסבוק יש רק כמה מאות עובדים במרכז הפיתוח שלה בקליפורניה. החברה כבר החלה להתנסות בתשלומים שכאלה בהודו, שהיא אחת מהמדינות בה ווטסאפ פופולארית במיוחד.

מבחינת פייסבוק, פלטפורמת התשלום החכמה דווקא אמורה להיות צעד בכיוון הנכון בכל הנוגע לפרטיות, וזאת מכיוון שהמידע שעובר דרך האפליקציה הוא מוצפן (אם כי בניגוד לטלגרם, המשתמש עדיין צריך להזדהות בפני המשתמשים האחרים).

פייסבוק משנה את האופן בו היא מקדמת סרטונים בפיד

ואם כבר ווידאו, פייסבוק משנה את המדדים על פיהם היא מציגה סרטונים במטרה להפוך אותם לרלוונטיים יותר למה שהמשתמשים מבקשים. המדדים הם נאמנות וכוונת המשתמש, אורך הוידאו ומקוריות.

מדד הנאמנות יתחשב בסרטונים שהמשתמש חוזר וצופה בהם שבוע אחרי שבוע.
מדד האורך יעדיף סרטונים שהמשתמשים צופים בהם לפחות במשך דקה, במיוחד אם האורך הכולל של הסרטון הוא שלוש דקות ומעלה.
מדד המקוריות יגביל עוד יותר סרטונים שכבר הופיעו במקורות אחרים או כאלו מעמודים שמשתמשים בשיטות שיתוף שמנצלות לרעה את הפלטפורמה.

הגרסאות הבאות של כרום יהיו אגרסיביות יותר בכל הקשור לשימוש בעוגיות מצד מפתחים

גוגל הודיעה שבגרסאות הבאות של כרום יהיה קל יותר למשתמשים לחסום עוגיות צד שלישי וכאלו המשמשות מודעות. שינוי נוסף יכריח את כל מי שמשתמש בעוגיות שמעבירות מידע מאתר לאתר להשתמש בתקן HTTPS המאובטח.

השינוי המשמעותי ביותר יחייב מפתחים לסמן כל עוגייה שמעבירה מידע לאתר באתר בסימון דגל מיוחד בשם same-site-by-default-cookies. מלבד זאת, גוגל תפעל לזהות טכניקות אחרות שיעקפו את השינויים האלה.

משתמשים שירצו יוכלו להתקין הרחבה לכרום שתציג את מי שמפעיל את המודעות בעמוד ותסביר כיצד הן מתאימות את עצמן למשתמש. כך המשתמש לא יצטרך יותר ללחוץ על סימן ה-i כדי לראות מידע נוסף על המודעה. ההרחבה תפותח בקוד פתוח, כך שיהיה קל יחסית להעביר אותה גם לדפדפנים אחרים.

גוגל מוסיפה תמיכה בתמונות תלת ממד, תמונות ברזולוציה גבוהה ופודקאסטים לחיפוש

גוגל מבצעת מספר שינויים לחיפוש התמונות שאמורים ליישר קו עם הטכנולוגיות הקיימות כיום: מעכשיו ניתן יהיה לראות תמונות בתלת ממד או באמצעות מציאות רבודה (התמונה “תודבק” על מה שהמשתמש רואה) ותמונות ברזולוציה גבוהה יותר. האפשרויות החדשות יפתחו בפני אתרים שיבקשו זאת ויסומנו בקוד באופן ברור. מלבד זאת, אתרים שתומכים ב-AMP יוכלו להציג גלריות שניתן להזיז בהחלקת אצבע (Swipe).

תמונות 3D בגוגל

עוד בתחום הויזואלי: גוגל מעדכנת את אפליקציית Google Lens, כך שניתן יהיה לתרגם טקסט משפה לשפה ביותר ממאה שפות שונות.

עוד אופציה חדשה בחיפוש שלמעשה כבר פועלת בחו”ל היא חיפוש ומציאת פודקאסטים הישר מתוצאות החיפוש. כרגע רק על פי שם הבלוג או המגיש, אבל בעתיד גם לפי התמלול המלא של האודיו.

עוד שיפורים לסרצ’ קונסול ומידע מובנה

גוגל לא נחה לרגע וממשיכה לשפר את הסרצ’ קונסול “החדשה” עם עוד תכונות. הדוח החדש ביותר שנמצא כרגע בבטא (טופס רישום) מאפשר לראות את הדפים באתר על פי המהירות בה הם נטענים: לאט, ממוצע או מהר. כמו בשאר הדוחות, אפשר לראות בעיות ספציפיות, אבל לא נראה שהוא יציג הצעות לשיפור כמו כלי המהירות המקביל של גוגל, Pagespeed Insights.

דוח מהירות בסרצ' קונסול

מלבד הדו”ח החדש, גוגל הוסיפה גם שני סוגי שימושים של מידע מובנה: אחד מיועד למדריכי “איך ל…”, ותוכלו לראות גם דו”ח שמציג כיצד הוא מיושם. השני וכנראה היותר חשוב הוא לעמודי שאלות ותשובות (FAQ), שגם יעזור לגוגל להציג רשימה של שאלות ותשובות בתוצאות החיפוש.

מידע מובנה "איך ל..."

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100213
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99106
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.