מודעות מהירות יותר ב-AMP, גוגל מוכרת את Zaggat ולאיזו רשת חברתית יש את המשתמשים הכי נאמנים

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל תאפשר למוזיקאים להשתמש בפוסטים שלה בגרף הידע

היכולת של בעלי עסקים ומוסדות שונים לעדכן את הפרטים שלהם דרך גרף הידע של גוגל מתרחבת גם למוזיקאים שיכולים לפנות לאוהדים עם עדכונים חדשים. התכונה עצמה לא חדשה (ידועה באופן בלתי רשמי בתור Google Posts) והיא הופיעה לראשונה לפני הבחירות בארה”ב. העדכון החדש כנראה מהווה תשובה ישירה לאופציה הקיימת בפלטפורמות אחרות כמו לדוגמה Apple Music.

Google Posts

בנוסף לעדכון הזה, מי שעושה שימוש ב- API מהגרסה האחרונה של Google My Business, יכול מעכשיו לנהל את הפוסטים שלו דרך הממשק.

AMP יגרום למודעות להיטען כבר בזמן שאתם צופים בעמוד

גוגל ממשיכה לשכלל את פלטפורמת ה-AMP  במטרה להעלות את הפופולריות שלה (כיום פחות מעשירית מהאתרים ברשת משתמשים בה). היא תאפשר למודעות להיטען מראש בזמן שהמשתמש לא מבצע שום פעולה בדפדפן (מצב מנוחה, idle). על מנת שזה יתאפשר, האתר חייב להשתמש בתג של DoubleClick או של כל פלטפורמת פרסום אחרת שמשתמשת ב-Fast Fetch. באופן זה, לא רק שהמודעות ייטענו מהר יותר, אלא שגם היחס בין המודעות שנטענות לבין אלו שהגולש רואה בפועל קטן.

בעמוד הבית של AMP ב-Github תוכלו למצוא מידע נוסף.

גוגל מוכרת את Zaggat

בדרך כלל אנחנו שומעים על כך שגוגל קונה חברות ואתרים, אבל הפעם הניו-יורק טיימס מדווח דווקא על כך שהיא רוצה למכור את אחד מהנכסים שלה, אתר Zaggat. לפני כשבע שנים, גוגל קנתה את Zaggat, חברת מדריכי המסעדות, בעיקר בזכות מאגר המידע הנרחב שלה. המטרה היתה להתחרות במדריכים המקומיים ולהציע שימוש במקביל למדריכי העסקים המקומיים שלה.

הקונה היא חברה בשם The Infatuation שנוסדה לפני כתשע שנים. היא מציעה מדריכי מסעדות במספר ערים מרכזיות בארה”ב באמצעות אפליקציות, הודעות טקסט ותיוגים ברשתות חברתיות. על פי אחד ממייסדי החברה, Zaggat היא עדיין מותג מוכר וידוע ובאמצעות הטכנולוגיה של החברה, היא תוכל להמשיך ולפתח אותו. סכום המכירה עצמו לא נמסר.

כרגע נראה שגם תחת הבעלים החדשים, Zaggat יישאר שירות בפני עצמו ולא יוטמע במוצר המרכזי.

כמה נאמנים הגולשים ברשתות החברתיות?

אחד המדדים הכי חשובים לרשתות החברתיות הוא כמה אנשים מבקרים בהן באופן קבוע או אפילו על בסיס יומי (Daily Users). הניתוח המעודכן של Pew Research Center מספק כמה נתונים מעניינים:

פייסבוק לעומת יו-טיוב – 73% מהאמריקאים עושים שימוש ביו-טיוב. פייסבוק אמנם נמצאת בפער קטן יחסית (68%), אבל אחוזי השימוש בה לא ממש עלו מאז 2016.

צעירים לעומת מבוגרים – למרות שהצעירים מובילים באחוזי השימוש בכל הרשתות החברתיות, השימוש שלהם לעומת יתר הקבוצות בולט בעיקר בסנאפצ’ט ואינסטגרם.

הפער הקטן ביותר נמצא בפייסבוק, עם אחוזי שימוש כמעט חופפים (סביב ה-80%) אצל בני 18-49. רק בקבוצת 50+, אחוזי השימוש יורדים ל-55%.

משתמשים יומיים – חצי מהמשתמשים בפייסבוק וסנאפצ’ט מבקרים בהן כמה פעמים ביום, אבל לפייסבוק יש אחוז גבוה יותר של משתמשים שמבקרים בה לפחות פעם אחת ביום. הרשת שהכי הרבה משתמשים מבקרים בה פחות מפעם ביום היא יו-טיוב (55%).

חפיפה – החפיפה הגדולה ביותר נמצאה בין משתמשי פייסבוק ליו-טיוב (95%) ובין אינסטגרם לפייסבוק (גם 95%). הרשת הכי אקסקלוסיבית היא Whatsapp, וככל שהמשתמשים צעירים יותר, כך הם נוטים להשתמש ביותר רשתות חברתית במקביל.

כמה קשה לעזוב – בקרב הצעירים בני 18-24 יש כמעט שוויון בין אלו שטוענים שיהיה להם קשה להפסיק להשתמש ברשתות חברתיות לבין אלו שטוענים שלא (51% לעומת 49% בהתאמה). בקרב בני 25 ומעלה היחס הוא כבר 40-60, ובקרב אלו בגיל 50 ומעלה, רק שליש מדווחים על כך שיתקלו בקושי.

משתמשים יומיים ברשתות חברתיות

איך לא להשתמש בפייסבוק לצרכי תעמולה

מי שעוקב אחרי סצנת אתרי ההורדות, בוודאי שמע על מלחמת ההתשה בין ארגוני זכויות היוצרים שמנסים לסגור כמה שיותר אתרים בעיתיים (לטענתם) ובין מנהלי האתרים שפותחים עוד ועוד מהם, לעיתים תחת כתובות שמפנות אצבע משולשת כלפי זיר”ה. חלקם אפילו עברו לשימוש בטלגרם או שהם מעלים את התכנים ישירות לפייסבוק (שם הם זוכים לשיתופים מהירים עד שמצליחים להוריד אותם).

זיר”ה החליטה להשתמש בנשק מקורי במיוחד ולגייס את הנכסים השונים שהפקיעה מתוך אותם אתרים בפייסבוק, כמו למשל עמודי האוהדים, לטובת התעמולה שלה תוך כדי שהם משתמשים בנושא בוער במיוחד והוא תחום הקריפטוגרפיה (מטבעות וירטואליים).

לדוגמה, בסטטוס של עמוד “הורדות.נט” צורף קישור לכתבה מדה מרקר שמזהירה את הגולשים מפני סקריפטים שיהפכו את המחשב שלהם לזומבי כרייה תוך כדי העלאת צריכת החשמל ובלאי של חומרת המחשב (הכרטיס הגרפי עושה את רוב העבודה בתהליך הכרייה).

הבעיה היחידה היא שהסטטוס האחרון בדף לפני הסטטוס הזה נכתב אי שם ביוני 2011… וחוץ משני שיתופים וחמישה משתמשים שהוסיפו רגשות, לא נראה שמישהו ממש התלהב לשתף את הדף שחזר מן המתים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104687
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100123
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99005
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.