הודו מטילה קנס על גוגל, פייסבוק עושה ניסוי בהצבעות שליליות וגם שיתוף פעולה מעניין ומפתיע

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל משתפת פעולה עם מפתחי וורדפרס ליצירת אתרים מהירים יותר

וורדפרס היא לא רק אחת הפלטפורמות האהודות ביותר על מקדמי אתרים, אלא גם אחת מן הפלטפורמות הכי פופולאריות באופן כללי. מסיבה זו (ולמרות שיש לה את בלוגר), גוגל תתחיל בקרוב בשיתוף פעולה עם המפתחים של וורדפרס על מנת להפוך אותה למהירה יותר ומותאמת מקסימלית למובייל.

הטריגר לשיתוף הפעולה הזה התחיל בכנס האמריקאי של וורדפרס בארה”ב (WordCamp US) בחודש דצמבר. גוגל חשפה שם שלפי הנתונים שלה, וורדפרס עדיין מדשדשת מאחור מבחינת ביצועים לעומת האתר הממוצע, במיוחד בזמן הטעינה הראשוני של התוכן וכל מה שקשור לאופטימיזציה של תמונות. בוורדפרס יש גם הרבה יותר סקריפטים שמכבידים על העמוד.

הכנס היה כאמור בדצמבר, ועכשיו אלברטו מדינה, שהיה אחראי על הפרזנצטציה, הודיע שגוגל מגייסים עובדים שיתמכו במאמץ לשלב טכנולוגיות מתקדמות כמו Progressive Web Apps ו-AMP בוורדפרס. גוגל כנראה תעודד גם יוצרי תוספים ומעצבי תבניות להשתמש בטכנולוגיות האלו במטרה שאתרים לא יפלו שוב למלכודת הזו כאשר הם מתקינים הרחבות על וורדפרס.

ביצועים - וורדפרס

פייסבוק בודקת איך המשתמשים שלה מגיבים באמצעות סימון שלילי של פוסטים

הרבה מאוד רשתות חברתיות שמתחרות בפייסבוק מאפשרות למשתמשים לסמן פוסט או תוכן מסוים כמועיל או לא מועיל, אך פייסבוק תמיד נתנה למשתמשים רק את האופציה לעשות “לייק” ולא “דיסלייק” (לא אוהב).

ולא שזה הולך להשתנות, פייסבוק עדיין לא תאפשר לעשות Dislike, אבל היא בהחלט משתמשת בהצבעת נגד (Downvote) בקרב קבוצה קטנה מאוד של משתמשים בארה”ב (5% מסך כל משתמשי אנדרואיד) על מנת להבין מה גורם לגולשים לא לאהוב דברים מסויימיים. סביר להניח שהיא תשתמש במידע על הזה על מנת ליצור מסנן טוב יותר של תוכן לא איכותי שמשתמשים מגיבים אליו באופן שלילי.

כפי שאפשר לצפות, אין לתכונה הזו השפעה על אופן הצגת הפוסטים או המדדים שלהם, ומדובר באיסוף נתונים בלבד.

אגב, בלי שום קשר, אבל עדיין באותו נושא: ג’ים קארי אולי נחשב לאחד האנשים המצחיקים ביותר על פני כדור הארץ, אבל הוא החליט לעשות על פייסבוק דיסלייק אחד גדול ורציני מאוד: קארי ביקש מכל האוהדים בעמוד שלו לסגור את החשבון שלהם (פעולה שלוקחת די הרבה זמן בגלל תקופת ההמתנה שפייסבוק כופה) ולמכור את המניות שלהם בחברה, זאת מכיוון שלטענתו החברה לא עשתה מספיק נגד ההתערבות בבחירות.

קארי עצמו גם מחק את העמוד שלו וההודעה הדרמטית שלו הפכה ויראלית:

ג'ים קארי נגד פייסבוק

גוגל חוטפת קנס נוסף, והפעם בהודו

הרשות לבדיקת תחרותיות בהודו קנסה את גוגל ב-21.1 מיליון דולר בשל “הטיית חיפושים” בתוצאות הקשורות לתיירות ומחירי טיסות. על פי הרשות, גוגל ביצעה שימוש בלתי מידתי בכוח שלה על מנת להציג את התוצאות שלה בראש, תוך כדי שהיא דוחקת את המתחרים לפינה (אם כי לא בדיוק ברור איך זה אפשרי אם מדובר בתוצאות ממומנות כפי שהרשות טוענת). תוצאות אלו הפנו לשירות להשוואת מחירי טיסות של גוגל, Google Flights.

למרות שהקנס הזה לא הגיע אחרי סיפור תקשורתי גדול (לפחות לא במערב), מסתבר שהטענות על הטיה בחיפושים בהודו נבדקו לראשונה כבר ב-2012. אגב, הקנס עצמו התבסס על אחוזים מהכנסות גוגל בהודו בלבד, זאת לעומת הרגולטור האירופאי שהשית את הקנס על גוגל על סמך ההכנסות הגלובאליות שלה.

גוגל משתפת פעולה עם GoDaddy בפלטפורמת העסקים שלה

GoDaddy, אחת מחברות האחסון היותר ידועות ופופולאריות בעולם, הודיעה שהיא משתפת פעולה עם גוגל במטרה לספק אוטומציה טובה יותר של שירותי Google My Business שמפעילים את העסקים המקומיים בגוגל (“גוגל לעסק שלי”).

האינטגרציה רותמת את פלטפורמת GoCenteral של GoDaddy לטובת תהליך האימות של גוגל שעד היום היה לוקח כמה שבועות וכעת יארך רק מספר ימים. בנוסף, היא תספק את נתוני האנאליטיקס ישירות מהפלטפורמה שלה.

כרגע לא ברור האם יהיו שינויים עיצוביים בהמשך, אבל GoDaddy מסרה שהיא תספק תמונות חלופיות לעסקים שאין להם עדיין תמונות.

אינסטגרם תאפשר לשתף מחדש פוסטים דרך סיפורים של משתמשים אחרים

אחת מהתכונות השימושיות ביותר בטוויטר היא ציוץ מחדש של ציוצים מאנשים אחרים, וכמובן שגם בפייסבוק יש אופציה לשתף פוסטים עם חברים ולהציג את הפוסט המקורי לצד השיתוף.

לעומת זאת, באינסטגרם מדובר בתכונה יחסית מוגבלת, וזו הסיבה שהחברה התחילה לבדוק אפשרות לתת לגולשים להציג מחדש פוסטים של חברים בתוך הסיפורים שהם יוצרים. כאשר מישהו ילחץ על הפוסט, הוא יוכל לראות את הפוסט המקורי. חלק מהאנשים לא יאהבו לשמוע שהם לא יוכלו לקבל התראות כל פעם שמישהו משתף מחדש את הפוסט שלהם, אבל הם יוכלו למנוע לחלוטין אפשרות לשתף את הפוסט אם ירצו.

כרגע התכונה הזו זמינה עבור קבוצת ניסוי קטנה יחסית, אבל אם היא תתרחב לשאר המשתמשים, יכול מאוד להיות שהיא תוכל להחזיר חלק מן התנועה האורגנית שמותגים שונים אבדו בשל השינויים האחרונים בפייסבוק.

פייסבוק תבצע ספירה מדויקת יותר של צפיות אורגניות בעמודים

אם כל השינויים שפייסבוק הפילה על מפיצי התוכן בפלטפורמה שלה לא הספיקו, עכשיו היא מבצעת שינוי “קוסמטי” שייקח בחשבון רק את הצפיות שהיו בפוסטים אורגנים מעמודים בפועל. כלומר, אם מישהו נכנס לעמוד שהיה בו פוסט, אבל הוא לא גלל את המסך בשביל לראות אותו, הצפייה הזו לא תיחשב. הדבר נכון גם עבור הפיד האישי של הגולש.

למעשה, פייסבוק משתמשת בצורת הספירה הזו עבור מודעות ממומנות כבר לא מעט זמן, אבל קל להבין מדוע הטמעה דומה עבור החשיפה האורגנית לא בדיוק הייתה בראש סדר העדיפויות שלה.

בזמן הקרוב, פייסבוק תציג גם את סך כל הצפיות וגם את הצפיות הנראות על מנת שהמנהלים של העמודים יוכלו להתרגל למספרים האמיתיים שיהיו כמובן נמוכים יותר. בנוסף, פייסבוק תבצע מספר שינויים נוספים לעמודי התובנות במובייל. שינויים אלו יציגו את המדדים החשובים ביותר כבר בראש הדף כמו למשל מספר הלייקים, מעורבויות של גולשים, עוקבים חדשים וגם התראות שונות.

מסך תובנות חדש במובייל

 

 

 

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104690
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.