[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
Wix משיקה עורך אתרים חדש
Wix משיקה עורך חדש הכולל תכונות בלעדיות כגון אפשרות להעלות סרטון וידאו כרקע לאתר האינטרנט כולו, נעיצת תפריט “עוגן” ואלמנטים נוספים אל המסך, תבניות עיצוב המתאימות לנישות עסקיות ספציפיות, סטריפים ברוחב מסך מלא ואפשרות לחלק את האתר לכמה מקטעים כשלכל מקטע יש עיצוב משלו.
לפי אבישי אברהמי, מנכ”ל ומייסד-שותף של Wix, העורך החדש מציב קנה מידה חדש בכל הקשור לפלטפורמות בשיטת עשה זאת בעצמך לעיצוב אתרים.
השקת שירות “מספרי Google לניתוח נתוני שיחות” בישראל
לפוסט המקורי בבלוג של Inside Adwords Israel
לפי גוגל ישראל, 64% מהמשתמשים המחפשים מידע לגבי רכישה בטלפון נייד, מרגישים שחשוב להם ליצור קשר טלפוני עם בית העסק ו – 34% אחוז אמרו שהם יחפשו מותג אחר במידה ולא יהיה ניתן לעשות זאת.
באמצעות “מספרי Google לניתוח נתוני שיחות” ניתן מעתה להקצות לכל עסק מספר טלפון מקומי ייחודי באזור החיוג של העסק וכך לעקוב אחר השיחות עצמן: מערכת Adwords בודקת מאיזה אזור חיוג בוצעה השיחה, כמה זמן היא נמשכה והאם היא נענתה או לא. כמו כן, המערכת יכולה לשייך את השיחה לקמפיין המדויק ולמילת המפתח המדויקת שגרמו להופעת המודעה ואפילו לקבוע הצעת מחיר גמישה על מנת להגיע לערך המרה מסוים (לדוגמה, יש סיכוי ששיחות שמתבצעות בשעה מסוימת ביום יארכו יותר מתשעים שניות).
חברות בישראל כמו “זר פור יו” ו – “נביעות בר” כבר עושות שימוש במערכת ומספרות על הצלחה, שיפור ה – ROI ומקסום השימוש ב – Adwords.
אלגוריתם חדש לסינון אתרים פרוצים
לפוסט המקורי בבלוג למנהלי אתרים
גוגל הודיעה על אלגוריתם חדש לסינון של אתרים פרוצים. לפי גוגל, הספאמרים משתמשים באתרים פרוצים על מנת להפיץ תוכנות זדוניות, להזרים תנועה לאתרים בעלי איכות נמוכה ולפרסם תרופות ומוצרים בלתי חוקיים או מזויפים. לעיתים התוכן “המוזרק” לאתרים האלו נועד במיוחד כדי להערים על מנועי החיפוש.
האלגוריתם החדש עשוי להשפיע על 5% מן השאילתות כתלות בשפה המדוברת וכמה ספאם יש בה, כך שהמשתמש עשוי לראות פחות מעשר תוצאות לאחר שהתוצאות הפרוצות הוסרו מתוצאות החיפוש (כפי שקורה היום עם חלק מהתוצאות שמפרות זכויות יוצרים).
פייסבוק בוחנת שימוש בכפתור תגובה נוסף עם אימוג’י
לפוסט המקורי ב- Marketing Land
פייסבוק בוחנת כפתור תגובה חדש באירלנד וספרד שיאפשר למשתמשים להשתמש באחד משישה אימוג’י חדשים כדי להביע את דעתם על פוסט מסוים, לכפתור תהיה השפעה דומה לזה של הלייק מבחינת האלגוריתם של פייסבוק :
בעזרת האימוג’י החדשים פייסבוק תוכל לדעת האם המשתמשים רוצים לראות עוד פוסטים מאותו הסוג ובעלי עמודים יוכלו לראות את התגובות לפוסטים שלהם בתוך התובנות של העמודים. כרגע לא ברור כיצד כל אימוג’י משפיע באופן ייחודי, אבל אין ספק שההשפעה תהפוך להיות מורכבת יותר ככל שהניסוי יתרחב ליותר אזורים.
מחקר: ל – 29% מן האתרים יש בעיות כפילות תוכן
לפוסט המקורי ב – Search Engine Land
לפי מחקר חדש של Raven Tools והכלי שלה לבדיקת אתרים שהקיף 200,000 עמודים, מסתבר שלאתר הממוצע יש 4,500 בעיות הקשורות לחיפוש. אחת הבעיות הבולטות ביותר היא שכפול תוכן שמשפיע על לא פחות מ – 29% מן האתרים. חוץ מהעמודים המשוכפלים, 22% מהכותרות היו שכפולים זהים אחד של השני ולגבי המטה דיסקריפשן, היה מדובר ב – 17%.
ממצא מעניין נוסף הוא שרק 20% מהאתרים משתמשים במיקרו דאטא מסוג Itemtype למרות כל הדיבורים על כך שמיקרו דאטא יכול להשפיע מאוד על תוצאות החיפוש בעתיד (כבר היום 36% מהאתרים בתוצאות החיפוש משתמשים בו).
כמו כן, אם לפי ממצאים קודמים, היה נראה שחצי מהאתרים משתמשים ב – Google Analytics, לפי Raven מדובר על אחוזים גדולים יותר, 83%…
בעיות נפוצות נוספות שהתגלו במחקר בסדר יורד הן תמונות בלי תגי TITLE ו – ALT, קישורים ללא אנקור טקסט ועמודים ללא מטה דיסקריפשן כלל או באורך הלא נכון.