גוגל נכנעה ללחץ משפטי, הונאות פרסום שוות הרבה, 3D בפייסבוק ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

גוגל מחויבת להציג ספקים מתחרים באירופה

לאחר שבתי המשפט באירופה חייבו אותה לפעול להגדלת התחרות, גוגל החלה להציג ספקי מידע נוספים בתוצאות הלוקאל באירופה. מעבר לתוצאות המפה הרגילות בגוגל, חיפושים רלוונטיים למדינות אירופה מציגים גם אפשרות לתוצאות נוספות ממקורות נוספים כגון אינדקסים, דפי זהב כלל ארציים וכן הלאה.

לדוגמה, כך זה נראה בחיפוש בצרפתית – ניתן לראות שמעל לתוצאות המפה הרגילות, מופיעים עוד ספקי מידע כגון Yelp ואחרים. לאור העובדה שגוגל מעדיפה להתפשר במקום להילחם – מעניין האם בתי המשפט בישראל יחייבו אותה בביצוע מהלך דומה בשנים הקרובות, גם בתוצאות בעברית.

הצגת ספקים מתחרים לגוגל מפות

הונאות פרסום שוות יותר כסף מסמים

בכתבת תחקיר שפורסמה במגזין פורבס, נמצא כי תעשיית הונאות הפרסום מגלגלת יותר כסף מתעשיית הסמים. עוסק פרטי ממוצע עושה בין 5 ל-20 מיליון דולר בשנה, וחברות העוסקות בתחום עושות פי כמה וכמה מכך.

לפי חברת המחקר ג’וניפר, רמאויות פרסום הגיעו לכדי שווי כולל של 42 מיליארד דולר בשנה שעברה (כלומר 42 מיליארד דולר שהולכים לאיבוד בתעשייה). זאת בהשוואה לתחזית כלל הוצאות הפרסום, שיגיעו לכדי 520 מיליארד דולר עד שנת 2023.

לא סתם גוגל העיפה לאחרונה חברה של חצי מיליארד דולר מחנות האפליקציות שלה, בשל עיסוקה בתחום הבעייתי הזה, שנע מחוות של אפליקציות ספאם וזיוף אתרים ואפליקציות, לכדי שימוש באתרים לגיטימיים לזיוף טראפיק, דחיסת עוגיות ועוד.

בימ”ש בארה”ב: יוטיוב לא מחויבת להגן על חופש הביטוי

תביעה שהוגשה נגד יוטיוב ב-2017, בטענה שהיא מסננת או דוחקת תכנים פוליטיים מסוג מסוים (אבל נותנת במה לתוכן פוליטי מהצד הנגדי), נדחתה על ידי בית משפט לערעורים בארה”ב. הנימוק הוא שיוטיוב אינה פלטפורמה ציבורית אלא פרטית, ובשל כך אינה מחויבת לתיקון הראשון בחוקה האמריקאית, שמבטיח הגנה על חופש הביטוי.

הצד הימני במפה הפוליטית בארה”ב, חושב שלחברות הטכנולוגיה יש הטיה לצד הליברלי – כך לפי סקר משנת 2018. התביעה הנוכחית לא הייתה הטענה היחידה נגד יוטיוב בהקשר הזה, והפסיקה החדשה נותנת לה מרווח נשימה בנושא הנ”ל.

סקר הטיה ליברלית בחברות הטכנולוגיה

האם מהירות אתר משפיעה על SEO?

בריאן דין, אחד מאנשי ה-SEO המובילים בחו”ל, עשה ניסוי קטן כדי לברר כמה באמת משפיעה מהירות הטעינה על מיקום העמוד בגוגל. אומנם מדובר בניסוי אחד על עמוד אחד, ולא ממש ניתן להתחייב כאן למסקנות חד משמעיות, אבל תוצאת הניסוי בהחלט מעניינת.

לצורך הניסוי בריאן בחר בעמוד שנמצא במקום 8 בביטוי seo tips (ביטוי יחסית תחרותי עם 1,300 חיפושים בגוגל קום). בדיקת מהירות בכלי של גוגל נתנה לעמוד ציון 28 בדסקטופ ועוד פחות מכך במובייל. איום ונורא לכל הדעות. מעבר לכך, זמן הטעינה של העמוד היה 40 שניות. מזעזע.

בריאן והצוות פעלו בהתאם להנחיות, הורידו תמונות כבדות, ביצעו שינויים בקוד של העמוד ואפילו הורידו את המילה “השב” שמופיעה בכל אחת ממאות התגובות בעמוד. בעקבות כל השינויים, הציון בגוגל עלה מ-28 ל-100 ומהירות הטעינה ירדה מ-40 שניות ל-1.68 שניות.

העמוד נשלח לסריקה בקונסולת החיפוש, ובריאן המתין שבועיים כדי לתת לגוגל לעכל את השינויים. התוצאה הייתה מאכזבת – גם אחרי יותר משבועיים העמוד נשאר במקום השמיני.

המעבר ל-Mobile First יושלם תוך 6 -12 חודשים

גוגל הציגה את מובייל פירסט לראשונה ב-2016. אם חשבנו שמאז ועד היום כל האתרים עברו לגרסה החדשה, מסתבר שלא ממש. עד דצמבר 2018 רק חצי מהאתרים באינדקס עברו לגרסת מובייל פירסט.

המעבר יושלם במלואו תוך 6 עד 12 החודשים הקרובים, ואז כל האתרים בגוגל יעברו לאינדקס מובייל פירסט. למי שצריך תזכורת, הדבר אומר שהאתרים ייסרקו וימוקמו בגוגל מנקודת המבט של דפדפני מובייל בלבד. לנוכח סיום שלבי המעבר, גוגל שולחת הודעות בקונסולת החיפוש במידה ויש שגיאות מובייל פירסט הדורשות מענה.

ידיעות בקטנה

  • פייסבוק מאפשרת להפוך כל תמונה רגילה לתלת ממדית, באמצעות פיצ’ר חדש שנקרא 3D Photo (כל עוד מדובר במצלמת סמארטפון עם עדשה כפולה). שווה ניסיון!
  • מחירי הפרסום של מוצרים באמזון נמצאים בעלייה, כך מדווח אתר eMarketer. הדיווח מדבר על עלייה ממוצעת של 12% עד 16% בעלויות לקליק, אבל במקביל גם כמויות הקליקים עלו ב-16% עד 42%.
  • לינקדאין תוסיף בקרוב אפשרות ליצירת סטוריז. מן הסתם הסטוריז האמורים יהיו רלוונטיים לעולם התעסוקה והקריירה, ופחות בעניינים הרגילים שאליהם מקושרים סטוריז בדרך כלל.
  • פינטרסט מגיעה ל-60% מהנשים בארצות הברית, ובהן 80% מהאימהות ו-75% מהאימהות בנות דור ה-Y; כך לפי דוח שפרסמה החברה לרגל יום האישה הבינלאומי שעומד לחול בקרוב.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
76
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
96
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
38
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
82
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
67
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105026
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99534
מדיה חברתית
בן אורן
87777
קידום אתרים
דנה רוזן
82463
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.