השפעת JS על תוכן, הרוב מחפש עסקים בדסקטופ ועוד נתוני מחקר | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » השפעת JS על תוכן, הרוב מחפש עסקים בדסקטופ ועוד נתוני מחקר
חדשות קידום אתרים

השפעת JS על תוכן, הרוב מחפש עסקים בדסקטופ ועוד נתוני מחקר

אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. 

80% מאתרי האיקומרס משתמשים בתוכן מבוסס JS

רוב החנויות הווירטואליות הפופולריות בארה"ב (עד 80%), משתמשות בג'אווה סקריפט כדי להציג תוכן, כגון תיאורי מוצר ועוד. זהו נתון מדאיג במיוחד בהתחשב בעובדה שבחלק ניכר מהמקרים, תוכן JS לא מתאנדקס בתוצאות חיפוש. אומנם גוגל משתפרת בנושא, אך היא רחוקה ממצב מושלם (ולכן ממשיכה להמליץ על HTML ככל שניתן).

המחקר בוצע על ידי חברת התוכנה Onely, שמצאה בין היתר כי 25% מדפי האינטרנט שנותחו הכילו תוכן JS קריטי שלא אונדקס על ידי גוגל. באתרים אחרים, יותר ממחצית מהעמודים המאונדקסים כוללים תוכן JS לא מאונדקס. לדוגמה, באתר H&M נמצא כי 65% מהתוכן מבוסס JS לא מאונדקס בגוגל.

יש כיום מספר דרכים למנוע את הבעיה, כגון שימוש בשירותי Pre-render לסוגיהם. מדובר ביצירת דפי HTML סטטיים המקבילים לדפי ה-JS, ומאפשרים לגוגל להגיע לכל חלקי העמוד. כדי לבדוק האם יש באתר שלכם חלקים שאינם נסרקים בשל JS, עשו בדיקת Inspect URL בקונסולת החיפוש.

59% מחפשים עסקים בדסקטופ – לא במובייל

הנייד כבר מזמן שולט בפעילויות הדיגיטל שלנו, כולל חיפושים בנושאים שונים; אבל למרבה הפלא, סקר חדש מגלה ש-59% מהצרכנים בארה"ב מעדיפים מחשבים שולחניים כאשר הם מחפשים עסקים. 61% מעדיפים להתקשר לעסק על פני כל צורה אחרת של תקשורת, ו-22% מעדיפים מייל.

נתון מפליא במיוחד הוא ש-81% מהמשיבים לא כותבים ביקורות אונליין. זאת בהתחשב בעובדה שביקורות וחוות דעת משפיעות על החלטות הרכישה שלהם עצמם – ביקורת שלילית אחת מספיקה כדי לא לפנות לעסק. גם פה כנראה פועל חוק פארטו – רק 20% כותבים חוות דעת, אבל הן משפיעות על יותר מ-80% מהצרכנים.

אינדקס White Pages (המקבילה של ארה"ב ל-144) הוא האמין ביותר כאשר מחפשים עסקים, וגוגל משמש 70% מהצרכנים בחיפושים השונים. כמו כן 74% לא טורחים כלל לבדוק את עמוד הפייסבוק העסקי, לפני שהם פונים לעסק או מגיעים אליו.

55% מהמשיבים שוקלים בין עסקים שונים במשך כשעה, לפני שנוקטים בפעולה כלשהי (טלפון, למשל). מעבר לביקורות אונליין, המשיבים מסתמכים בעיקר גם על גוגל לעסק שלי (GMB), לפי הסדר הבא – תיאור העסק, תמונות וסרטונים.

יש רק "בעיה" אחת עם הסקר – 90% מהמשיבים הם בני 55 ומעלה, ומחצית מהקבוצה הזו הם בני 65 ומעלה. פחות מ-2% מהמשיבים בני 35 ומטה. יש להניח שהמבוגרים מטים את הסקר לטובת התנהגות דיגיטלית מסוימת, שלא בהכרח מאפיינת את המשתמש הממוצע.

דפדפן אדג' יחסום כלי-מעקב של גוגל ופייסבוק

בגרסה החדשה של הדפדפן – שתצא רשמית החל מ-15 בינואר 2020 – ייחסמו כלי מעקב של גוגל, פייסבוק ושאר ירקות. בבדיקה של ZDnet נמצא כי הפיצ'ר החדש חסם 550 טראקרים של גוגל (רבע מכלל הטראקרים), וכן 4% מהטראקרים הנוספים שהיו שייכים לפייסבוק.

זה אולי נשמע כמו עוד מכה לענקיות הפרסום ולמפרסמים המשתמשים בשירותיהן; אבל מכיוון שדפדפן אדג' אוחז בנתח שוק קטן של 2% בלבד נכון להיום (לפי Stat Counter) – קשה לחשוב שהחסימה הזו תשנה משהו בצורה משמעותית.

לידיעה המלאה בגיקטיים >>>

גידול באינטארקציה עם עסקים בתוצאות חיפוש

פעולות המבוצעות על ידי צרכנים ברישומי עסקים בתוצאות החיפוש, גדלו ב-17% בשנה האחרונה: בקשה להוראות הגעה למיקום הפיזי, Click To Call וכן הלאה.

הפעולה שצמחה בצורה ניכרת לעומת השאר הייתה כתיבת ביקורת אונליין – גידול של 27% פר מיקום ספציפי של עסק בשנה האחרונה. כמו כן, בעלי עסקים משתפרים במתן תגובות לביקורות – גידול של 47% מדי שנה בכמות התגובות לחוות דעת של לקוחות.

הבדיקה נערכה על ידי Yext כחלק ממחקר טרנדים לשנת 2020. המידע מבוסס על יותר מ-400,000 רישומי עסקים בארה"ב. להלן גרף המציין אילו חיפושים צפויים להתרחש ב-2020, בהתאם לחודש בשנה ולנישה ספציפית.

למחקר המלא באתר יקסט >>>

טרנדים בחיפוש לפי חודש בשנת 2020
מקור: Yext

ידיעות בקטנה

  • 63% לא יודעים בוודאות כיצד ממוינות ומסווגות תוצאות חיפוש.
  • 31% אומרים שמנועי חיפוש לא עושים עבודה טובה בציון מי מהתוצאות הן מודעות פרסום.
  • 56% מהמחפשים מותג מסוים, מתחילים את החיפוש באמזון. 30% מתחילים לחפש בגוגל.
  • כאשר לא מחפשים מותג מסוים – 52% מתחילים חיפוש בגוגל ו-37% מתחילים לחפש באמזון.
  • 65% עושים מחקר אונליין משמעותי ורחב לפני ביצוע רכישה.

כל הנתונים כאן >>>

 

אודות עמית אדלר

עמית אדלר
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים