טוויטר מעדכנת את צלילי ההתראות על ציוצים חדשים (ולמה זה חשוב?)

עומר לייבנזון
החדים שבינינו ודאי שמו לב כי לאחרונה טוויטר הפכה את צלילי הציוצים (Tweet) שלה לעדינים יותר, ויש לכך סיבה. לא מדובר ב"עוד חידוש" אלא בתוצר שנולד מתוך מסקנה שעלתה במסגרת דיונים לשיפור השירות. מספר התראות גבוה מדי, במיוחד אם צלילי ההתראות אינם נעימים לאוזן - עלול לחבל במאמצי השיווק של חברות מסוימות, ואפילו לפגוע באנשים עם רגישות תחושתית. בואו נבין מה טוויטר שינתה, ומדוע מדובר בשינוי ששווה לכם לשמוע עליו.
צלילי התראות בטוויטר
מקור: Twitter Blog

הרשת החברתית טוויטר מבוססת על טקסטים קצרים, אותם המשתמש יכול “לצייץ”. הטקסטים הקצרים הם מה שמאלץ את המשתמשים שרוצים להתבלט בפלטפורמה במיוחד, להעלות לאוויר מספר גבוה של “ציוצים” ביום.

זהו חלק מהסוד שהופך אותה לרשת כה עניינית ומעודכנת, וגם מה שהופך אותה לאפקטיבית במיוחד עבור עסקים שרוצים להצליח ולהישאר בתודעת הקהל שלהם. עם היתרונות באים גם החסרונות – ואחד מהחסרונות הבולטים של מספר רב כל כך של ציוצים, הוא מספר התראות גבוה.

קצת על חשיבות ההתראות בעידן הדיגיטלי

אפליקציות רבות משמיעות התראות לאורך כל היום, והמשתמשים כבר לא רוצים לשמוע אותן. אנחנו מצד אחד רוצים להישאר הכי מעודכנים שיש, ומצד שני – בוודאי שאיננו רוצים לקבל התראה על כל ציוץ מכל אדם שאנחנו עוקבים אחריו. גם לאחר שבוחרים דרך ההגדרות לסנן את ההתראות החשובות, עדיין יש משתמשים שבוחרים לא לקבל התראות בכלל. במסגרת דיונים שערכו בחברה, עלה הרעיון כי הצליל החזק והדומיננטי יחסית של הציוץ, הוא מה שמרתיע אנשים וגורם להם לרצות לקבל פחות התראות. כך, הם מקווים שכאשר הצלילים ישתנו, אנשים יוכלו לקבל את ההתראות שלהם בצורה הרבה יותר נעימה.

להתראות ככלי שיווקי יש תפקיד חשוב בשיווק: הן עוזרות לבעל העסק להישאר הרבה יותר עמוק בתודעת הלקוח, משום שמדובר ב”פעולה פאסיבית” – המשתמש לא נדרש לעשות דבר והוא מקבל את ההתראה ישירות למכשיר הנייד.

אם להתראות יש צליל מרתיע, שגורם ללקוח לכבות אותן או לכל הפחות לא להסתכל עליהן – הרי שכאן אנו מפסידים את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי שלנו.

ניסוי שנערך בשיתוף Listen על אנשים רגישים תחושתית

אנשים רגישים (ה-“Neuro-Divergent”) הם אנשים אשר הזדהו כבעלי רגישות חושית גבוהה יותר (רגישות לצלילים ולקלטים מהסביבה). כדי לבחון את השפעת הצלילים החדשים על העוררות הרגשית של המשתמשים, גויס צוות ייעודי הגיע לטובת ביצוע המשימה, על מנת להבין אילו צלילים טובים יותר לסוג זה של אנשים, ואיזה סוג של צלילים אינו מעורר רגישויות תחושתיות. על פי ההנחיות, הם התחילו לעבוד עם מומחי האודיו של חברת Listen, המספקת שירותי יצירת סאונד מקורי לעסקים וחברות. הם יצרו אוסף שהולך וגדל של צלילי טוויטר אשר שואף להשיג את הקריטריונים הבאים, עד כמה שניתן:

  • קידום נגישות לבעלי רגישות חושית
  • הבדל בין צלילים של תוכן אורגני ותוכן דיגיטלי
  • שמירה על צלילים קצרים וחלקים
  • משיכת תשומת לב תוך אי הסחת הדעת

איפה ניתן לשמוע את הצלילים החדשים?

הצלילים החדשים זמינים בקבלת ההתראות של כולם, גם במערכת ההפעלה אנדרואיד וגם ב-IOS. צוות טוויטר עובד גם על עדכוני אודיו נוספים כמו צלילים חדשים לשליחת ציוצים או קבלת התראות, אז הישארו מעודכנים.

בטוויטר מדגישים גם, כי לא משנה כמה הם יתאמצו על מנת להתאים את ההתראות לכולם, עדיין יש כאלו שיעדיפו “חיים ללא התראות”.

מי שמעוניין בכך יכול להשיג חווית טוויטר שקטה דרך התפריט הבא:

ב-iOS: הגדרות ופרטיות > נגישות, תצוגה ושפות > תצוגה וקול. כבה את אפקטי הקול

באנדרואיד: הגדרות ופרטיות > נגישות, תצוגה ושפות > תצוגה. כבה את אפקטי הקול

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג של טוויטר

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
14
ניהול קהילה
עומר לייבנזון
82
קידום אתרים
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
145
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105584
תוכן וקופירייטינג
שי משען
101046
פרסום באינטרנט
דוד כהן
100281
מדיה חברתית
דנה רוזן
82527
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.