למי מתאים לפרסם בלינקדאין? המדריך למתחילים

עמית אדלר
Linkedin

בניגוד לגוגל ולפייסבוק, שמערכות הפרסום שלהן יכולות לטרגט את כולם (פחות או יותר), לינקדאין מאפשר להגיע לחברות, עסקים, מנהלים ובעלי תפקידים נוספים. לכאורה פחות יעיל לעומת השתיים האחרות, אך למעשה קהל מדויק יותר מייצר גם תוצאות טובות יותר.

כאשר עסק מציע שירות או מוצר המיועד לעסקים אחרים, הוא מתנהל בשוק צר יותר שנקרא B2B (עסק לעסק, בניגוד ל-B2C בו עסקים פונים ללקוחות קצה פרטיים, כמוני וכמוך). מכיוון ש- Linkedin היא הרשת החברתית הגדולה בעולם בנושא מקצוע וקריירה, פרסום B2B יעיל בה שבעתיים. כל הקהל הרלוונטי כבר שם.

בנוסף, יש גם אפשרות לקידום אורגני של פרופילים אישיים. כך בעצם הפלטפורמה משרתת שני סוגי קהלים בו זמנית: הן חברות והן אנשי מקצוע.

המאמר הוא חלק מקורס PPC ורשתות חברתיות מבית Askpavel

חברת לינקדאין הוקמה ב-2002, האתר הושק ב-2003 ובדצמבר 2016 החברה נרכשה על ידי מיקרוסופט ב-26 מיליארד דולר. כיום Linkedin היא הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם, עם יותר מ-660 מיליון משתמשים ב-200 ארצות.

הרשת החלה את דרכה כפלטפורמה להצגת כישורים מקצועיים, מעין קורות חיים מורחבים; אבל בסופו של דבר הפכה למקום מפגש של ממש עבור אנשי מקצוע מכל התחומים. כיום לינקדאין כוללת גם קבוצות דיון במאות ואלפי נושאים, והיא מאפשרת לכל אחד לפתוח פרופיל בחינם, להציג יכולות מקצועיות וכמובן לפרסם בתשלום.

כמו בפייסבוק, גם בלינקדאין יש 2 סוגים עיקריים של חשבונות:

  • חשבון פרטי – עבור אנשים.
  • חשבון עסקי – עבור חברות, ארגונים, עסקים ועוד.

בעלי חשבון פרטי שרוצים לקבל יותר מאשר הגרסה החינמית, יכולים לשלם סכום חודשי ולקבל את מלוא האפשרויות ברשת העסקית. מנהלי חשבונות עסקיים יכולים גם לפרסם בתשלום, ולהגיע לקהלי יעד מפולחים היטב.

למי כדאי לפרסם בלינקדאין?

בגדול, לכולם.

גם עסקים וחברות שרוצים להגיע לעסקים אחרים, וגם בעלי פרופיל פרטי הרוצים יותר חשיפה, מיתוג וחיפוש עבודה. בניגוד לחשבונות העסקיים שעושים זאת בתשלום, פרופילים פרטיים יכולים להגדיל חשיפה ולקבל פניות למשרות פתוחות בצורה אורגנית (הרחבה בהמשך).

רשת Linked In

פרסום בתשלום בלינקדאין לעסקים, חברות וארגונים

נניח שאנחנו חברת סטארט-אפ, המציעה SAAS ייחודי להגדלת שביעות רצון העובדים בחברות גדולות. במצב כזה עלינו לפנות לחברות מסדר גודל מסוים, ובעיקר למנהלים ושאר בעלי תפקידים בכירים. הפרסום הממומן בלינקדאין מאפשר לעשות בדיוק את זה.

סוגי הפילוחים והטרגוטים בלינקדאין מאפשרים להגיע לקהלי יעד מגוונים, בטווח רחב של פרמטרים:

  • דמוגרפיה (גיל, מגדר, מיקום גיאוגרפי)
  • תחומי עיסוק, תפקידים ושנות ניסיון
  • חברות וגודל חברה
  • השכלה לסוגיה
  • תחומי עניין
  • רשימות דאטה
  • רימרקטינג
  • ועוד

כדי לקבל את מלוא היכולות הפרסומיות של המערכת, מומלץ להטמיע לינקדאין פיקסל בנכס/ים הרלוונטי/ים (אתר / דף נחיתה). בצורה כזו ניתן ליצור קהלים נוספים מתוך אלו שהגיעו לנכס. כדי להעמיק יותר בתחום ולדעת בדיוק כיצד עושים זאת, מומלץ ללמוד את נושא הפרסום בלינקדאין בצורה מסודרת.

כמו כן יהיה עלינו להגדיר את מטרות הקמפיין: כניסות לאתר, המרות באתר, הגדלת מודעות למותג, שיפור האינטראקציה עם אוהדי הדף העסקי בלינקדאין והגדלת מספר האוהדים, צפיות בסרטון, לידים וכן אפשרויות עתידיות כגון קמפיין ממוקד גיוס עובדים.

קידום אורגני בלינקדאין לבעלי פרופיל אישי

רבים חושבים שמספיק להקים פרופיל אישי בלינקדאין, למלא אותו בכל הפרטים – והופ ההצעות למשרות חדשות יתחילו לזרום מאליהן. זה ממש לא כך.

בדיוק כמו בפייסבוק, הנראות של הפרופיל האישי בלינקדאין תלויה גם באינטראקציה שלכם עם המערכת. ככל שתהיו יותר פעילים, תגיבו, תעשו לייק ותשתפו תכנים בפיד שלכם – כך תגדילו את החשיפה שלכם. לפיכך רצוי להיות פעיל בלינקדאין גם כשלא מחפשים עבודה; זאת לשם שיפור הדירוג שלכם שמגדיל את החשיפה ככל שהוא גבוה יותר.

עצה נוספת היא להיות פעילים בקבוצות דיון רלוונטיות לתחום העיסוק ו/או העניין שלכם. הצטרפו לקבוצות הרלוונטיות לכם, למדו כיצד הדברים נעשים והתחילו להגיב לדיונים קיימים. בהמשך, ככל שתצברו ותק, אפשר גם לפתוח דיונים חדשים. זה בהחלט יסייע להגדלת החשיפה שלכם.

מנהלי/ות משאבי אנוש וכוח אדם, נמצאים כיום גם בלינקדאין ומחפשים כל העת מועמדים למגוון משרות. כמו כן גם מנהלי חברות ועסקים המעוניינים לאייש משרות פתוחות, מפרסמים הצעות בלינקדאין. ככל שתגדילו את החשיפה האורגנית שלכם, כך ייראו אתכם יותר אנשים ותקבלו יותר פניות למשרות פתוחות. הנה 10 טיפים לחיפוש עבודה נכון באמצעות לינקדאין.

רגע לפני סיום

מי שיודע לעבוד נכון עם מערכת הפרסום של לינקדין, יכול לחלץ ממנה תועלת רבה בעלויות סבירות ואף נמוכות במיוחד. לפני תחילת העבודה והקמת הקמפיין, חשוב מאוד להגדיר מראש ולאפיין את קהל היעד. זה יסייע לכם לבצע פילוח מדויק יותר, ולהגיע אל הקהל הרלוונטי ביותר למה שיש לכם להציע.

העסק שלכם מציע שירות / מוצר לעסקים? בואו ללמוד איך מגיעים אליהם במהירות וביעילות, עם קורס הקידום הממומן של Askpavel. לפרטים והרשמה >>>

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.