קייס סטאדי: איך הגדלתי את הטראפיק האורגני ב-135% תוך שנה

את הקייס סטאדי הבא כתבה יאלי הוד מחברת לילך קוסמטיקה טבעית, לאחר שהשתתפה בקורס קידום אתרים של AskPavel. בקייס סטאדי יאלי משתפת מה הפעולות שעשתה ואיזה תוצאות זה הביא.
פבל ישראלסקי

הקייס סטאדי הבא הוא סיפור הצלחה של אחת המשתתפות שלמדו קורס קידום אתרים במכללת AskPavel.

הגעתי לקורס קידום אתרים בקמפוס של AskPavel, כדי ללמוד איך לקדם את העסק שלי לילך קוסמטיקה טבעית ולהיות מעורבת בקידום האתר בגוגל על בסיס יומיומי כדי לחסוך כסף על ספקים ופרילנסרים. הגעתי עם ציפיות לקבל ידע מעשי שאוכל ליישם באתר, אך פחדתי מידע שיהיה יותר מדי טכני, פחדתי שלא אסתדר איתו אבל גיליתי שכל החלק של הקידום עצמו שהיה לי מאד חשוב אוכל לעשות אותו בקלות בלי להסתבך מדי, הייתי צריכה את הכללים המנחים.

למרות שיש מגבלה לעשות שינויים באתר כי האתר יושב על Nope Commerce, התמקדתי בפעולות בסיסיות שכן אפשר לעשות במסגרת המגבלות. המטרה שלי הייתה הגדלת התנועה לאתר ממונחים גנריים ונראות.

שיפור התוכן באתר

בגלל שאני מנהלת את האתרים שלי ומעורבת בכל מה שקשור לכתיבת התכנים היה לי הכי קל להתמקד בעולם התוכן וממנו להתחיל כי האתר כבר כלל הרבה תוכן שלא היה מסודר נכון לפי הכללים של גוגל.

התחלתי את המחקר מחיבור ל-SEMrush כדי להבין איפה אני נמצאת ואיפה המתחרות שלי נמצאות מבחינת הביטויים שמחפשים והדירוגים. רציתי להבין את מגמות החיפוש בנישה שלי, איפה נמצאים המתחרים, באיזה ביטויים אני מובילה, באיזה ביטויים אני לא נמצאת בכלל וכו׳.

תוך כדי תהליך המחקר התחלתי למפות ביטויים והיה לי יעד להביא את עצמי למקומות הראשונים על כל הביטויים המרכזיים בנישה שלי (שמות מוצרים קוסמטיקה טבעית).

כבר במהלך הקורס התחלתי לכתוב מאמרים שהם ארוכים יותר מבחינת כמות מילים (במקום 300-400 מילים למאמר זה עלה ל-600 מילים). הבנתי שככל שהמאמר מקיף יותר ועונה על יותר שאלות שיש לגולש, כך גם מבחינת גוגל הוא יקבל עדיפות. פירקתי כל נושא שבו מתמקד המאמר לתתי נושאים ושאלות אפשריות והוספתי תוכן שייתן מענה על שאלות אלו. בדרך זו, המאמרים הצליחו לתפוס גם ביטויים של זנב ארוך ולא רק הביטויים המרכזיים.

חוץ מהגדלת האורך של המאמרים, התחלתי להתמקד גם בהוספת קישורים פנימיים במאמרים כדי לחזק עמודים פנימיים. המטרה הייתה כל פעם להשתמש באנקור טקסט אחר ולא תמיד באותו הביטוי. אם הייתה אפשרות לקשר למחקר באתר חיצוני תמיד דאגתי לשלב כדי לתת ערך מוסף לקוראים, מה שמעצים את הרלוונטיות של העמוד בעיני גוגל.

מאז הקורס תוך שנה נכתבו 37 מאמרים חדשים במתכונת החדשה וזה תרם המון לקידום.

פעילות חברתית

פתחתי קבוצה בפייסבוק במטרה ליצור במה מקצועית לאנשים בתחום, מקום שיהיה שלי שבו אוכל לשתף תכנים מתוך האתר כדי להזרים תנועה חדשה לאתר. אחד הדברים שלמדנו בקורס זה שגיוון במקורות הטראפיק עוזרים לגוגל להבין שמדובר באתר פופולארי, מה שעוזר לחזק את הדירוגים.

פעלתי ב-2 מישורים:

  • הגדלת המעורבות של הקבוצה במטרה להגדיל את כמות החברים שלה על ידי יצירת תכנים שמעודדים אנשים להגיב, תחרויות, סקרים וכו׳.
  • שיתוף המאמרים והמוצרים מתוך האתר בקבוצה כדי לקבל טראפיק לאתר – ככל שבזכות הנקודה הקודמת כמות החברים גדלה, כך גם כמות החשיפה והטראפיק למאמרים שאני משתפת מהאתר. הנקודות הללו תלויות אחת בשניה ומתקיימות במקביל.

קידום מקומי

פתחתי כרטיס עסק ב-Google My Business ויש לי כיום כבר עשרות ביקורות, אני דואגת לבקש מדי פעם מלקוחות להשאיר ביקורת. בנוסף, אני דואגת להעלות לפרופיל העסקי שלי בגוגל הרבה תמונות חדשות ולפרסם פוסטים (כן, יש אפשרות כזאת!).

איך זה עוזר? כשאנשים מחפשים את שם העסק שלי או הביטוי המרכזי שקשור לעסק שלי, אנשים רואים את הפרופיל העסקי בצד השמאלי של תוצאות החיפוש וזה מגדיל את המותג והחשיפה.

אופטימיזציה טכנית ותגיות

דף תוצאות החיפוש היא זירה שאם פועלים בה נכון יכולה להביא לאתר הרבה טראפיק. הרצתי סריקה של Screaming Frog כדי לבחון את המטא תיאור והטייטל ולראות איך אפשר לשפר אותם במטרה להגדיל את ה-CTR. ווידאתי שהאורך שלהם תקין לפי הכללים של גוגל והכי חשוב – שכותרות ימשכו את העין ויניעו את הגולש לפעולה.

כחלק מהסריקה בדקתי גם את האופטימיזציה של תמונות המוצרים בחנות. מיפיתי את כל התמונות שלא היה להן תגית ALT והוספתי את שם המוצר המתאים כדי שגוגל ידע מה מופיע בתמונה.

עשיתי אופטימיזציה מקיפה לכל עמודי המוצר באתר כדי לוודא שאין כותרות כפולות, שיש טקסט ייחודי. פתחתי פרוייקט חדש במערכת SEMrush וזה יצר לי פריסה של כל הבעיות באתר ממויינות לפי סדר חשיבות והתחלתי לטפל בהן אחת אחת לפי הצ׳קליסט שהביאו לנו בקורס.

תוצאות

  • לפני הקורס הייתי מדורגת על 315 מילים שמביאות טראפיק וכיום אחרי שנה זה עומד על 530.
  • עלייה של 135% בטראפיק האורגני מגוגל (בדקתי פרק זמן של שנה מתחילת קורס ה-SEO לעומת שנה לפני תחילת הקורס). מדובר בתוספת של 48,833 גולשים חדשים!
תוצאות קייס סטאדי

 

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.