קונה או מוכר לידים? המדריך שכל מפרסם חייב להכיר | AskPavel
קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » קונה או מוכר לידים? המדריך שכל מפרסם חייב להכיר

קונה או מוכר לידים? המדריך שכל מפרסם חייב להכיר

מודל ה-CPL תפס תאוצה בשנים האחרונות. המודל שבו חברות ועסקים משלמים רק עבור לידים של לקוחות פוטנציאלים התפתח והפך להיות מקור מרכזי ללקוחות חדשים אצל ארגונים רבים בארץ ובעולם. לאחר שנים של ניסיון במודל הנ"ל מכל זוית אפשרית – יצוג חברות מול חברות פרפורמנס, עבודה כשכיר בחברות פרפורמנס, רוכש לידים כבעל עסק, רוכש לידים כמנהל שיווק ואפילו כאפילייט, אני מבין היום שהתחום הרבה יותר סבוך ממה שנוטים לחשוב.

עקב חוסר ההכרות האמיתית עם התחום, חברות ועסקים לעיתים זונחים את המודל לאחר תקופת ניסיון קצרה שלא צלחה ובכך מאבדים הזדמנות גדולה לגייס לקוחות רבים בעלות נמוכה.

החלטתי להרים את הכפפה ולכתוב מדריך מפורט מאד (באורך של כ-15,000 מילה), שיספק לכם את כל הכלים שאתם צריכים כדי להחליט אם תחום ה-CPL הוא בשבילכם – ואם החלטתם שאתם מוציאים לפועל קמפיין CPL, תמצאו כאן כלים וטיפים שיסייעו לכם להפוך את הקמפיין לאפקטיבי ביותר.

המדריך יתמקד בעבודה מול חברות פרפורמנס, לרוב רשתות שותפים, המציעות לכם תשלום על בסיס לידים – כלומר שתשלמו להם רק עבור מתעניינים פוטנציאלים. לכן, המדריך מתאים בעיקר למפרסמים (מנהלי שיווק בחברות ובעלי עסקים) השוקלים לעבוד מול חברת פרפורמנס, או שכבר עובדים מול אחת כזאת.

כמו כן, המדריך מתאים לסוכנויות ומשרדים שרוצים לשפר את התוצאות ללקוחות שלהם, על ידי כניסה לתחום ה-CPL, או/ו הבנה אמיתית של התחום, יתרונותיו וחסרונותיו אל מול ניהול קמפיינים באופן עצמאי.


התחל לקרוא את המדריך המלא
גרסת PDF »

מה תמצא במדריך?

הקדמה: התגלגלות התחום ובדיקה – האם מודל ה-CPL מתאים לי?

רגע לפני שצוללים למדריך המלא, חשוב להבין מאיפה צמח תחום הפרפורמנס וכיצד הגענו היום למצב שכל כך הרבה מפרסמים מעוניינים לשלם עבור לידים, ולא עבור חשיפות או "זמן פרסום".

זהו הבסיס שיעזור לכם להבין בהמשך את הכיוונים אליהם התחום יתפתח.

פרק ההקדמה כולל מבחן התאמה, בו תוכלו לבדוק האם מודל הלידים מתאים עבורכם. ישנן חברות רבות שהמודל אינו מתאים להן מסיבות שיצויינו בפרק. כלי זה יכול לשמש גם סוכנויות המעוניינות לבחון את האפשרות עבור לקוחות שלהם.

החברות שימצאו שהמודל אכן מתאים להן – יוכלו להפיק את המירב מהמדריך ולייצר קמפיין לידים איכותי מול חברת פרפורמנס או באופן עצמאי.

פרק 1: מחירי לידים – למה לצפות וכיצד ניתן להוזיל את מחיר הליד

מחיר הליד שיקבעו לכם הרשתות נקבע על ידי עשרות פרמטרים שונים המשפיעים על התמחור.

מהם הפרמטרים הללו? כיצד ניתן להוזיל את מחיר הליד על ידי שינויים פשוטים בקריאייטיב? ואיך יכול להיות ששתי חברות עם שירות דומה משלמות מחירי לידים שונים?

פרק 2: סוגי לידים ומקורות תנועה לייצור לידים

הפרק יתמקד בהבדלים בין לידים בלעדיים ולידים מחולקים, כולל יתרונות וחסרונות של כל סוג ובמקורות התנועה של הלידים – צד המדיה.

מהם מקורות התנועה העיקריים שמייצרים לידים? מהו הערך המוסף של כל מקור תנועה והאם כדאי להגביל את הרשתות במקורות תנועה?

פרק 3: חברות לידים: רשתות שותפים, יתרונות וחסרונות מול סוכנויות ותהליך יצור הליד

הפרק יתמקד בהבדלים ובמשמעויות של עבודה מול רשתות שותפים, לעומת ניהול קמפיין דרך סוכנות או באופן עצמאי. בנוסף ניגע באפשרות של עבודה ישירה מול שותפים (בעלי מדיות) ונצלול לתוך התהליך של יצור הליד מרגע חתימת ההסכם ועד התשלום לרשת.

מי הן חברות הפרפורמנס המובילות בארץ, המציעות פרסום על בסיס לידים, ולמה חשוב לבחור מוכרת ויציבה? מהו תהליך הטיוב וכיצד ניתן למנף אותו בקמפיין שלנו?

פרק 4: קריאייטיב ועמודי נחיתה בפרסום מבוסס לידים

הפרק יתמקד בדגשים חשובים בכל הקשור לקריאייטיב (עמודי נחיתה, באנרים) כאשר עובדים מול חברת פרפורמנס.

ניתן מענה לשאלות חשובות כגון מי אחראי לקריאייטיב? האם כדאי לתת לרשת את המפתחות לקריאייטיב שלכם? מהם הדגשים בעמוד מובייל? ועוד.

פרק 5: מערכת CRM לניהול לידים ודגשים בהסכם לפרסום CPL

אחת הסיבות לכך שמפרסמים מפסיקים קמפיין לידים, היא חוסר סדר וארגון בניהול הלידים. ניהול לא נכון של לידים לא מאפשר למפרסם להבין את האפקטיביות האמיתית של הקמפיין.

הפרק יתמקד במערכות CRM המתאימות לניהול של פעילות לידים. בנוסף, יוצגו דגשים חשובים לחתימה על הסכם לידים, שלא כדאי להתעלם מהם.

פרק 6: לאן התחום הולך? עתיד הפרסום מבוסס הפניות

פרק חשוב ביותר שמנסה לעשות ניחוש מושכל לגבי עתיד התחום של מודל הלידים. הפרק מביא דעות של שלושה בכירים בעלי ניסיון רב בתחום הלידים.

בנוסף, יוצגו מספר רעיונות וכיוונים לאלו מכם שרוצים להתמחות בנישה מסויימת בתחום הלידים ומוכנים לחשוב מחוץ לקופסא כדי לעשות את זה.

פרק 7: סיכום ודגשים חשובים בפרסום על בסיס לידים

הפרק החותם של המדריך מציג את הדגשים החשובים ביותר שכדאי לקחת מהמדריך.

בנוסף, תמצאו ריכוז של מקורות לקריאה נוספת וקישורים לכלים שיכולים לסייע לכם בפרסום מבוסס תוצאות.


התחל לקרוא את המדריך המלא
גרסת PDF »

תודות

בכתיבת המדריך נעזרתי לא מעט באנשי מקצוע שסייעו לי להביא לכם את התמונה המלאה בכל הנוגע לתחום ה-CPL.

אורן מסקינדו, עמית ממייפל וזיו מקליקון – תודה על הזמן שהקדשתם בכתיבה למרות לוח הזמנים הצפוף שלכם.

תודה לכל החברים בקבוצות הפייסבוק מקצועני פרסום בגוגל וקבוצת Amit Lavi – Social Media Observer – The Group, על הסיוע בשאלות שהעליתי כדי להבין מה עובד גם אצל אחרים.

תודה לשותף שלי, דוד פלג חיים על הפידבקים שסייעו לכתיבה, וכמובן תודה מיוחדת לפבל שנתן לי את הבמה והשתתף איתי בחשיבה לגבי התכנים והמבנה הנכון של מדריך מסוג זה.

יצא לכם לקנות או למכור לידים?

זה השלב גם לבקש מכם הקוראים, להגיב ככל העולה על רוחכם, לשאול שאלות, לספר את הזוית שלכם בעבודה במודל של CPL, להמליץ על חברות שהייתם מרוצים מהן וכו'.

לא ניתן להגיב בפרקים השונים של המדריך, לכן כאן זה המקום לכל תגובה שיש לכם בעניין…

מקווה שתפיקו את המיטב מהמדריך, קריאה מהנה!

אודות קובי נעים

קובי נעים
מקים ומנהל של אתר חסות – מאגר המידע הגדול בישראל לשטחי פרסום ואתר פילרים המרכז הטבות לשטחי פרסום. מלווה ומייעץ לחברות ועסקים בתחום הפרסום, בדגש על פרסום מבוסס תוצאות. מנהל תקציבי דיגיטל עבור חברות המעניקות חשיבות למדידה של יעילות הפרסום במדיות השונות.

עשוי לעניין אותך גם...

כותב תוכן

כותב תוכן? הנה 4 דרכים למדוד ולבדוק את הכתיבה שלך

כתיבת תוכן הפכה להיות חלק בלתי נפרד משגרת עבודתו של המשווק הדיגיטלי. ובכן, על חשיבות ...

61 תגובות

  1. קובי מדריך מדהים! כל הכבוד!

  2. ה "קישור להורדת האקסל" לא עובד

  3. בעצם כל הלינקים לא עובדים

  4. אין עליך קובי זה אכן המדריך המטרוף ביותר לקניות לידים שיצא לי לראות.

  5. מהניסיון שלי החברה הרצינית והטובה ביותר היא דיגיטל אימפקט ,כל ליד שקיבלתי מהם היה איכותי ורלוונטי הצלחתי למכור דרך הלידים מספר דירות וקיבלתי שירות מצויין מעדן ,ממליץ בחום

  6. קובי, המדריך המקיף שחיברת מיועד לרוכשי לידים והרבה פחות ליצרני לידים בפוטנציה, שהם מרבית קוראי ומשתתפי הפורום הזה.

    אני זוכר שלפני כחמש שנים שיחת טלפון בין יצרן לידים (או איש המכירות שלו) לבין רוכש לידים ישראלי בפוטנציה התנהלה פחות או יותר במתכונת הזו:
    יצרן הלידים: "שלום אדוני. חשוב שתדע שיש לנו אתר במקום הראשון בגוגל לסדרת ביטויי חיפוש שמייצגים ביקוש ספציפי לשרות שאתה משווק. אני רוצה להציע לך לרכוש את כל הלידים שהאתר שלנו מייצר."
    רוכש הלידים בפוטנציה: "טוב. שלח לי הצעת מחיר."
    יצרן הלידים: "לא. לא. אתה לא מבין. אתה הוא זה שצריך לשלוח לנו הצעת מחיר."
    רוכש הלידים בפוטנציה: "אני לא מבין על מה אתה מדבר. אני עסוק. שלום." ומנתק.

    אני מתרשם מקריאה חפוזה של המדריך שלך ("שני הצדדים צריכים להרוויח") שגם בימינו יצרן הלידים בישראל צריך עדיין להתאמץ כדי למכור את התוצרת, במקום להקדיש את זמנו ליצירת עוד יותר לידים בשווקים שבהם הוא פועל, בשיפור איכות הלידים ובהרחבה לשווקים חדשים (ועדיף כאלה שבהם הוא הלקוח של עצמו, ומוכר במישרין ללקוחות הקצה של האתר – שולחי הלידים – מוצר או שרות שהיצרן שלהם שולח או מספק במישרין ללקוחות הקצה). במילים אחרות, מי שבאמת מוכשר ליצירת לידים סיטונית, באמצעות ניצחון על יצרני הלידים בפוטנציה שמתחרים מולו על המקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות, או בערוצי השיווק המקוון האחרים, ובאמצעות יכולת הסתגלות מהירה (ונדירה) לשינויים התכופים והרדיקליים שהנהלת חברת גוגל כופה על העוסקים בתחום, יעדיף תמיד לפעול בשווקים העולמיים באנגלית או בשפות רבות-אוכלוסין אחרות.

    אלא שמשרדי הקידום הישראליים בורחים מסיכון כמו מאש ומעדיפים תמיד לשווק את עבודת השכירים שלהם רק למי שמוכן לשלם עבורה גם במקרה של כישלון. התוצאה היא ריבוי כשלונות מאסיבי, שהביא בשנתיים האחרונות לנטישת המקצוע על ידי יותר מהמחצית של העוסקים בו, והמגמה הזו נמשכת. נראה לי שאם אתה רוצה לשכנע פה את הקוראים לעבור לייצור לידים, אתה צריך להציג נימוקים הרבה יותר טובים.

    • הי עמנואל,

      אם הבנת מהמדריך שאני מנסה לשכנע אנשים למכור לידים.. אולי כדאי שתקרא אותו לעומקו כי זו לא מטרת המדריך.

      המדריך מתמקד בעיקר בעבודה מול רשתות וחברות פרפורמנס, כמפרסם שרוצה לרכוש לידים.

      מה שכן, הבאתי זוית לאלו שחושבים למכור לידים ורוצים לחשוב מחוץ לקופסא ומחפשים הזדמנויות עסקיות.

      • לא קובי, בהחלט הבנתי מיד שאתה לא רוצה לשכנע את מקדמי האתרים שפעילים פה לייצר ולמכור לידים, אבל זה בדיוק מה שחסר לדעתי במדריך שלך. רוכשי לידים אין פה כל כך, אם כי אחד מהם הגיב למדריך.

        זו הסיבה שמצאתי לנכון לכתוב תגובה שמשלימה באופן חלקי ביותר את מה שחסר במדריך. ואגב, מקדמי האתרים לא ידועים כמי שמצטיינים בחשיבה מחוץ לקופסא ובחיפוש אחר הזדמנויות עסקיות שכל מתחריהם פיספסו.

        • אני מאמין שהאתר של פבל כבר מזמן עבר את השלב שבו הוא אתר שמיועד למקדמי אתרים.

          היום האתר פונה גם לאוכלוסיית המפרסמים וסוכנויות פרסום מכל הסוגים שמחפשים תוכן איכותי, ולכן ראיתי לנכון לפרסם את המדריך כאן.

          • קובי,

            אני אחד המשיבים הכי פעילים במדור ה"שאלות ותשובות" פה, ואחד המגיבים היותר פעילים לפוסטים שמתפרסמים מדי 2-3 שבועות. לקוחות עבודת הקידום ועבודת הפרסום בערוצי השיווק המקוון האחרים הם מיעוט זעום.

            אין לי כל בעיה עם מה שכתבת, דווקא שמחתי שהנושא הזה עלה ועוד במדריך כל כך מקיף, אני רק רוצה להסיט חלק מהדיון בתגובות כדי לאתגר את מקדמי האתרים ומומחי השיווק המקוון, אבל אופתע מאד אם זה יקרה.

  7. מאמר יפה ומושקע! בהחלט מסביר את הבסיס של עולם הלידים אולם בהחלט היה מקום להרחיב קצת בנושא אופטימיזציה, משמעות הקופי ודרכים לשיפור ולהעלאת ההמרות.

    האם תוכל קצת לתת עוד מידע על מערכות CRM מומלצות?

    • הי אופיר,

      תודה רבה.

      כיוון שהמדריך מתייחס בעיקר לעבודה מול רשתות, עניין האופטימיזציה וקופי פחות משמעותי כאן.
      אם הייתי כותב מדריך בנוגע ליצירת לידים באופן עצמאי אז בהחלט הייתי מרחיב בנושא, שאפשר לכתוב עליו מדריך שעומד בפני עצמו.

      לגבי מערכות CRM, כפי שיינתי במאמר – בכל הקשור למערכות חינמיות אין לזוהו מתחרה לדעתי.

      לגבי מערכות בתשלום אני עובד עם פרונטסק ומאוד מרוצה.

      שמעתי דברים טובים גם לגבי זברה ו-Salesforce, ככה שהייתי לוקח אותן גם בחשבון.

  8. פשוט מדהים, כל הכבוד !

  9. אנידור חקק

    קובי שאפו!
    לגזור ולשמור
    שיחקת אותה

  10. מאמר מצויין שגם שמחתי לשתפו , אשמח למאמר נוסף שמדבר על התחום יותר לכיוון של אלו המשתתפים בתוכניות השותפים השונות בישראל, אותי אישית מעניין יותר הכיוון הזה ולזה יש פוטנציאל רוראים רב יותר, תודה

    • תודה דני.
      אתה מדבר על צד המדיה – אולי יום אחד נכתוב גם על זה..

    • דני שלום,

      עקב האכילס של יצירת הכנסה מהשתתפות בתוכניות שותפים הוא העלות הודאית של רכישת תעבורה משוק היעד של המוצר או השרות שאתה מתכוון למכור. הבעיה היא פתירה רק עבור מי שיש כבר בבעלותו אתר שבו יש כבר תעבורה בהיקף גדול של מי שמהווים את אותו שוק יעד או מי שמייצגים שוק יעד שחופף חלקית את שוק היעד של תכנית השותפים. לדוגמא: האתר עוסק בתיירות ליעדים בעולם, ודף באתר מציג תכנית שותפים שמוכרת מזוודות או ספרי תיירות בעברית וכו'.

      תכניות השותפים ספגו מכה קשה לפני כשלוש שנים. עד אז, בעל תכנית השותפים היה מספק לכל משתתף דף נחיתה אחיד, עם קוד זיהוי לכל משתתף, שהיה מעביר את הגולש לאתר בעל התוכנית כדי לבצע שם את הרכישה. אבל ברור שאם יש 1,000 משתתפים ולאיש מהם אין כבר אתר בעל היקף תעבורה מספיק משוק היעד, והם משקיעים בעבודת קידום, עצמית או בתשלום, כדי להשיג את התעבורה שזורמת לחמשת תוצאות החיפוש העליונות לביטויי החיפוש הרלוונטיים, 995 מהם ייכשלו בהשגת תעבורה. אבל לפני כשלוש שנים גוגל הפסיקו להציג בתוצאות החיפוש דפים זהים, או כמעט זהים, מאתרים שונים, וגם אותם ארבעה מתוך חמישה משתתפים שהרוויחו משהו איבדו את הפרנסה.

      שאל שאלות ספציפיות ואשמח לענות.

  11. כל הכבוד על המדריך הזה (וגם על הקודמים)
    אתם עושים עבודה מעולה ובגלל זה אתם האתר העברי היחידי שאני קורא בתחום.

    רק רציתי לציין שבמאמר זה הוצע חישוב לתשלום עבור ליד שלא כלל את הרווח העתידי מאותו לקוח פוטנציאלי.
    לדוגמא עבור קוסמטיקאית שאולי מרוויחה באמת רק 80 שקלים על לקוח אבל בדרך כלל לקוחות שלה בממוצע נשארים ל-X חודשים…
    זה לא משהו שצריך לקחת בחשבון לגבי שווי הליד?

    מה דעתכם?

    חג שמח ושנה טובה,
    עזרא.

    • תודה עזרא.
      אני מפנה את תשומת לבך לשורה המתארת את חישוב הרווח מהמכירה: "הרווח צריך לכלול גם רווחים עתידים הצפוים מלקוחות שסגרו עסקה."
      זה בהחלט משהו שצריך להיכלל בחישוב.

  12. מאמר מקיף, יסודי ומעניין.
    אני יודע כמה קשה להשאר רענן בעת כתיבת מאמר,
    וברור לי כשמש שהמאמר נכתב עם תשומת לב רבה, על ידי אדם מקצועי ומנוסה.
    תענוג לקרוא מאמר על נושא כל כך משעמם שנכתב בצורה כל כך מעניינת ומקצועית.
    ישר כח קובי וחג שמח!

  13. היי חברים מה העלות של ליד בתחום הביטוח רכב?

    • הי אלכסנדר,

      לידים בתחום הביטוח בכלליות (בריאות, דירה, רכב..) נע בתחום של 30-60 ש"ח לליד.
      כמובן שצריך להתחשב שבפרמטרים שהוצגו בפרק התמחור.

    • סשה,

      בגוגל העולמי באנגלית יש קליקים ב-Adwords שעולים 60 דולר ויותר. ליד באותו תחום שווה לכן הרבה מאות דולרים ויותר. אבל זה לא חישוב נכון – גם מכירת ליד ב-1$ כדאית מאד אם אתה מוכר 1,000 לידים כאלה ביום. אחת הבעיות עם השוק הישראלי הזעיר היא שהאינטרנט לא מייצר מספיק לידים וגם אין מספיק רוכשים ללידים הללו.

  14. קובי,

    בהחלט מדריך מקיף ורציני. מאד נהנתי לקרוא.

    תודה!

  15. מדריך מדהים. מאוד ניהניתי לקרוא וללמוד. דרך ההצגה של הדברים, ההסתכלות הרחבה לצד הירידה לפרטים. באמת תודה לך.
    כסוכנות דיגיטל שמדברת על המרות ועל הסתכלות על איכות הלידים, אך לא מוכרת לידים באופן ישיר היום לקחתי הרבה מהמדריך, ברמת מושגים שאפשר וצריך להסביר ללקוח. עוד מהפרקים הראשונים בהם הבחנת בין סוגי חברות והאם מודל ה cpl בכלל מתאים להן.
    אני מוצא שאחד האתגרים הגדולים ביותר מול לקוחות (מפרסמים) זה שאין להם מושג כמה שווה להם ליד ואין להם יכולת לבצע את חישוב המחיר ליד 0, עליו גם כתבתי לא מעט, ויתרה מכך הקושי של הלקוחות לעקוב אחר הלידים בצורה טובה ולדווח לעצמן ולמנהל הקמפיין על מה קרה עם הלידים האלה בפועל, ואני מזהה שזו נישה שצריכה פתרון התנהגותי – מערכת crm לכשעצמה לא מספיקה, צריך להטמיע שימוש נכון בה ברמת הארגון ומי שימצא פתרון המשלב את השניים יעלה על דרך המלך

    • מסכים אתך אופיר.
      חברות שפועלות בסקיילים גדולים, מומלץ שיעסיקו עובד או פרילאנס שזוהי מטרתו – פעילות מול הרשתות לצורך מעקב אחר איכות הלידים וניהול אופטימיזציה בצורה קבועה כדי להעלות את כמול ואיכות הלידים.

  16. אופיר, יש מי שיודעים כמה שווה להם ליד ויש שלא יודעים. הרי גם אתר בבעלותך מייצר לך לידים, בתנאי שהצלחת לנצח את המתחרים.

    מי שמייצר מוצר או נותן שרות בעלות ידועה ורוצה למכור אותו במחיר ידוע, יכול לדעת כמה שווה לו ליד, במיוחד לאחר שהתנסה ב-PPC. לעומת זאת, מי שמוכר יאכטה יוקרתית, או וילה בטוסקנה, או נכונות לשאת בכל הוצאות ניהול המשפט וההוצאות הנלוות של תביעת רשלנות רפואית, נאלץ לבחור האם לרכוש לידים בלי לדעת מראש מה תהיה בסופו של דבר עלות הליד.

    מכירת לידים על ידי מקדמי אתרים מוכרת לי מזה 15 שנים בשוק מנועי החיפוש הבינלאומי באנגלית. מה שמאפיין את השוק הישראלי איננו קושי להבין את המציאות אלא סירוב להכיר במציאות. בתגובה קודמת תיארתי את זה כך:

    יצרן הלידים: "שלום אדוני. חשוב שתדע שיש לנו אתר במקום הראשון בגוגל לסדרת ביטויי חיפוש שמייצגים ביקוש ספציפי לשרות שאתה משווק. אני רוצה להציע לך לרכוש את כל הלידים שהאתר שלנו מייצר."
    רוכש הלידים בפוטנציה: "טוב. שלח לי הצעת מחיר."
    יצרן הלידים: "לא. לא. אתה לא מבין. אתה הוא זה שצריך לשלוח לנו הצעת מחיר."
    רוכש הלידים בפוטנציה: "אני לא מבין על מה אתה מדבר. אני עסוק. שלום." ומנתק.

  17. שלום קובי,

    מאמר מעולה !
    האם אתה יכול להפנות לרשימה של רשתות שותפים ? האם מכיר מאמר איכותי המדבר על אופן העבודה מולן ?

    תודה,
    מוטי.

  18. יש לי עסק בארצות הברית , אתם מכירים חברה העוסקת ב CPL , חברה איכותית שאפשר לדבר איתה על הנושא
    תודה רבה לעוזרים

    מאמר מעולה ומעניין !

  19. כתבה מצוינת, רק הייתי מוסיף בחלק של מערכות ניהול לידים את מערכת ליד מנג'ר (www.leadmanager.co.il). זו המערכת היחידה לפי מיטב ידיעתי בארץ וככל הנראה גם בעולם שפותחה במיוחד לפעילות CPL – ייצור ומכירת לידים. שווה להוסיף מידע עליה לכתבה, היום מיטב סוכנויות ה CPL בארץ עובדים עם המערכת הזו.

  20. קובי נעים

    תודה דור,

    אני מפנה את תשומת לבך לכלים שציינתי בסיכום המדריך: https://www.askpavel.co.il/guides/lead-generation/summary

  21. מדריך מצויין, כל הכבוד, נותן תחושה של מישהו שרוצה לתרום לקהילה ולא להוציא עוד מדריך למכירת עצמו.

  22. הי קובי,

    כחלק מהחסרונות שרשמת לאופציית הדיוור היה גם סיכון לתביעות.
    יחד עם זאת, רשמת שהדבר ניתן לפתרון.
    אפשר לדעת מה כוונה?

    • קובי נעים

      הי דוד,

      הפתרון המומלץ ביותר הוא לבקש מהרשת נספח מיוחד למצב בו יש תביעת ספאם, שאומר שהאחריות הינה על הרשת ולא על המפרסם.

      ברשתות הגדולות המסמך הזה קיים (אבל הן כמובן לא מציעות אותו מרצון), רק צריך לבקש אותו ולהתעקש עליו.

  23. גיל ברידזה

    קובי, מדריך נורא מפורט ומאוד מושקע למדתי ממנו המון. תודה רבה 🙂

  24. יערית טרבלסי

    מעולה! נחשפתי לאתר ולמדריך במקרה וקיבלתי כאן את כל המידע שחלמתי לדעת.
    כל הכבוד ותודה

  25. רציתי לדעת מה לגבי איסוף לידים ע"י שליחת הודעות לפלאפון עם דפי נחיתה
    זה משהו שכדאי לנסות? יש נתונים קודמים שניתן להתייחס אליהם על-מנת לבדוק ריוחיות?

  26. אלי, בשיווק באינטרנט חייבים לנסות כל דבר, אלא אם יש לך שיטה לבדוק מראש האם ערוץ הפרסום הספציפי יצליח גם עבור שוק היעד שלך. האם יש דרך לפלח את מי שיקבלו את המודעות שלך לפלאפון על פי קריטריונים נכונים, שיגרמו לכך שלא תשלם עבור פרסום למי שאין סיכוי שיקנו בדף הנחיתה שלך? ואם תקבל נתונים ממוצעים על אחוז הקניות משימוש בערוץ הפרסום הזה, האם שוק היעד הספציפי שלך מתנהג כמו הממוצע, או חורג ממנו לחלוטין?

  27. היי, רציתי להמליץ על חברת "הצעה בקליק" מספקת לידים איכותיים כמעט בכל תחום אפשרי, והכי חשוב, השירות האדיב והמהיר שהם נותנים.

    • ערן, אנא הסבר ונמק לחברים פה מדוע לידים שמיוצרים באמצעות שתילת המלצות בפורומים הם "לידים איכותיים". ולאיזה שירות "אדיב ומהיר" אנחנו זקוקים, מעבר לאספקת הלידים עצמה?

      • שלום עמנואל.
        לפני שאתה מנסה לעקוץ בצורה כזאת או אחרת, אני רוצה להביא לך ציטוט מהפרק ה3 במדריך שלך בסוף הדף שמתחיל בכותרת: מה דעתכם: זה השלב גם לבקש מכם הקוראים, להגיב ככל העולה על רוחכם, לשאול שאלות, לספר את הזוית שלכם בעבודה במודל של CPL, להמליץ על חברות שהייתם מרוצים מהן וכו…. סוף ציטוט…
        בתחילת הדף הבאתם רשימה של חברות שונות, בציטוט שלך למטה רשמת שניתן להמליץ דרך הקישור שמפנה לתגובות בשביל שזה יוסף לרשימה, וזה בדיוק מה שנעשה. ואם לזה לא התכוון המשורר אז אנא תתקנו את זה.

        • קובי נעים

          הי ערן,

          רק לציין שהמדריך לא נכתב על ידו 🙂
          ולי אין בעיה עם מה שכתבת.

        • ערן,

          כאמור, מי שכתב את המדריך לפני יותר משנה הוא קובי נעים, ואני רק נוהג להגיב למה שצורם במיוחד בפוסטים ובתגובות מידיות ומאוחרות. ועכשיו אנא הסבר ונמק לחברים פה מדוע לידים שמיוצרים באמצעות שתילת המלצות בפורומים הם "לידים איכותיים". ולאיזה שירות "אדיב ומהיר" אנחנו זקוקים, מעבר לאספקת הלידים עצמה?

  28. קובי, בניית וקידום אתרים שמייצרים לידים היא אחת משתי הדרכים שנותרו למקדמי האתרים שישרדו את ההתפתחויות הדרמטיות שהצגתי לאחרונה ב- https://www.askpavel.co.il/qa/18804 וב-
    https://www.askpavel.co.il/qa/18834 .

  29. ממליצה על רשת השותפים 3AD,
    אחוזי אישור גבוהים והשירות הכי אנושי שנתקלתי בו,
    ועבדנו עם הרבה רשתות שותפים

  30. מדריך למופת!! תודה על ההשקעה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים