מדריך לעדכון תוכן ישן: הטריק שיביא לכם יותר טראפיק

עמית אדלר
מדריך עדכון תוכן באתר

אחת מחוכמות ה-SEO המוכרות ביותר דורשת תכנים באתר המקודם. אין ספק שבלי תוכן כמעט לא ניתן לעשות קידום אורגני יעיל; אבל האם באמת עלינו ליצור תכנים רק בשביל לשמור על הקצב? או שאולי רענון האתר יכול להתרחש גם בצורה אחרת?

בריאן דין הוא אחד ממומחי ה-SEO הבולטים ביותר בעולם. השיטה שלו היא לא להוסיף יותר מדי תוכן חדש לאתר, אלא דווקא להתמקד בתכנים הישנים יותר – וזה עובד לו מצוין. באתר Backlinko של בריאן יש לא יותר מ-50 עמודים, אבל הם מביאים לו 200,000 כניסות בחודש; רובן הודות לשיטה אחת בה הוא משתמש בדרך קבע.

אני מכיר את האתר של בריאן די טוב. אחד הדברים שקופצים לעין כבר אחרי כמה שבועות של חפירה באתר, הוא שאין בו מאות ואלפי עמודים – ובכל זאת הוא נהנה מאינספור כניסות מדי חודש.

איך זה קורה? בריאן פשוט מעדכן תוכן ישן וממשיך לבנות אליו קישורים. על הדרך הוא גם מייצר תכנים חדשים מדי פעם, וכמובן שיש לו ניוזלטר עם אלפי רשומים שמביאים עוד טראפיק; אבל הדבר שהכי בולט לעין הוא מאמרים ישנים בנושאי ליבה (Evergreen Content), שפשוט מתעדכנים מחדש שוב ושוב וצפים מעלה בהיררכיית האתר.

מה עדיף – יצירת תוכן חדש או עדכון התוכן הקיים?

חברת Ahrefs בדקה בשנת 2017 כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל. לאחר שנבדקו 2 מיליון ביטויים ו-2 מיליון דפים בעמוד הראשון בגוגל, מצטיירת התמונה הבאה:

עמודים שהגיעו ל-10 התוצאות האורגניות הראשונות, הם בממוצע בני שנתיים לפחות. אם נפרק את זה למיקומים, אז עמודים שהגיעו למקום הראשון הם בני 3 בממוצע, ועמודים שמקום העשירי הם בני כמעט שנתיים בממוצע.

מה זה אומר?

זה אומר שעמוד חדש שהרגע הוקם באתר, ידרוש זמן עבודה נוסף עד שיצליח להתברג בעשירייה הראשונה (בהנחה שמדובר בביטוי תחרותי. ביטויים פחות תחרותיים יכולים להופיע בדף הראשון גם אחרי שבוע).

זה לא אומר שלא צריך להשקיע ביצירת תוכן חדש; אבל זה כן אומר ששווה יותר להשקיע בתוכן הקיים שכבר צבר ותק. בשלב כלשהו, אחרי שצברתם 150 או 200 עמודים באתר, הוספה של יותר תוכן חדש לא תזיז את הטראפיק בצורה משמעותית. לעומת זאת – עדכון של תוכן ותיק וישן יכול לחולל פלאים.

מומחה השיווק ניל פאטל טוען שבמקום לבזבז את הזמן אך ורק על יצירת תוכן חדש, הוא התחיל לעדכן ולשדרג תכנים ישנים. התוצאה הייתה שיפור משמעותי – במקום שיהיו 10 עמודים עיקריים שמביאים שליש מהטראפיק, הוא הצליח להגדיל את כמות העמודים שמייצרים כניסות אורגניות, ויצר עלייה של 107% בכניסות אלו.

זה קצת דומה להבדל בין לקוח חדש ולקוח ותיק. קל יותר להגדיל את התועלת מלקוח קיים, שכבר מכיר אתכם, מאשר להשקיע את הזמן בהשגת לקוח חדש. כמו תמיד, לפי חוק פארטו: איכות עדיפה על כמות.

איך מעדכנים תוכן קיים בצורה שתביא תועלת

לפני שאתם קופצים בהסתערות רבתי על האתר, כדי להוסיף עוד שורה או פסקה לכל עמוד – תעצרו.

שלב 1 – עמודים שאיבדו טראפיק ו/או מיקומים

ראשית בואו נעיף מבט על העמודים שמביאים לכם הכי הרבה טראפיק אורגני. ניכנס לדוח הביצועים בקונסולת החיפוש של גוגל, נבחר טווח זמן רצוי ונקבל את הדוח הבא:

הערה – אם האתר שלכם לא מחובר לקונסולת החיפוש, אפשר לאמת אותו בקלות דרך אנליטיקס או תג מנג’ר. לחילופין, במקום קונסולת החיפוש אפשר להשתמש בדוח האורגני של אנליטיקס, אבל אז לא תקבלו את נתח ההופעות אלא רק כניסות. לצורך יישום מהיר ויעיל, עדיף לאמת את קונסולת החיפוש.

כעת נבצע השוואה של הדפים הללו בין שני טווחי זמן, ונחפש אחר דפים שפעם הביאו הרבה טראפיק וכיום מביאים פחות. לדוגמה, השוואה של חצי שנה אחרונה מול חצי שנה שקדמה לה:

אפשר לבחור בכל טווח זמן שלדעתכם יהיה רלוונטי (למשל החודש האחרון לעומת אותו חודש בשנה שעברה. קונסולת החיפוש מאפשרת עד 16 חודשים אחורה, ואנליטיקס אינו מוגבל בזמן כל עוד הקוד היה מותקן באתר).

יש לבחור את העמודים עם הפרשי הטראפיק הגדולים ביותר, ורצוי שיהיו אלו עמודים כמה שיותר ותיקים באתר. אלו הם העמודים שבדרך כלל ידרשו פחות עבודה, אבל יתנו את התמורה הגבוהה ביותר. לעיתים יספיקו גם שינויים קטנים כגון שינויי טייטל, תיאור, כמה כותרות ועוד כמה פסקאות כדי לחולל שינוי.

שלב 2 – עמודים שמעולם לא היו ממוקמים טוב

ניגש שוב לקונסולת החיפוש והפעם נחפש את קבוצת הדפים שיש להם הרבה הופעות, אבל מעט קליקים (כלומר CTR נמוך מאוד). אלו הם עמודים שגוגל כבר אינדקס, אבל מעולם לא הצליחו להתרומם מבחינת מיקומים ו/או טראפיק ויהיה קשה יותר לטפל בהם.

יש למיין את הטבלה לפי ה- CTR הנמוך ביותר, וזו התוצאה שתתקבל:

כעת יש לנו 2 סוגים של עמודים שדורשים עדכון של התוכן הקיים – מצד אחד עמודים שאיבדו מיקומים וטראפיק, ומצד שני עמודים שיש להם פוטנציאל חשיפה גבוה (הרבה הופעות), אבל בקושי מביאים קליקים. כדאי לארגן את העמודים ברשימה נפרדת כלשהי לשם הנוחות.

שלב 3 – הביטויים הרלוונטיים לכל עמוד

ראשית נתחיל עם העמודים שמיקומיהם ירדו. לאחר שנסיים איתם, נבצע זאת גם עבור קבוצת העמודים השנייה.

ניגש שוב לקונסולת החיפוש, נקליק על אחד מהעמודים שאיבד טראפיק ולאחר מכן נקליק על טאב “שאילתות”; זאת כדי לראות אילו ביטויים הביאו הופעות ו/או קליקים לעמוד הזה.

שלב 4 – עדכון העמוד/ים בהתאם לממצאים

בדקו אילו ביטויים נמצאים במיקומים גבוהים יותר ממקום 5 או כאלו עם נתח הופעות גבוה – ולאחר מכן בדקו את העמוד עצמו. האם הוא תואם לביטויים הללו? אם לא, בצעו את השינויים הדרושים בעמוד (טייטל, תיאור, כותרות H, תוכן, אלט וכן הלאה).

עבור ביטויים בהם אתם כבר ממוקמים בחמישייה הראשונה, חפשו עוד ביטויי זנב ארוך שתוכלו לשלב בעמודי התוכן הקיימים. ניתן לעשות זאת בקלות באמצעות ההשלמות האוטומטיות של גוגל, ההצעות לביטויים נוספים בתחתית עמודי התוצאות בגוגל, וכן בכלים נוספים למחקר מילים כגון Ubersuggest ואחרים.

הוסיפו את ביטויי הזנב הארוך לעמוד הרלוונטי, ואל תשכחו לעדכן באופן כללי את העמוד:

  • ודאו שהמידע עדכני ורלוונטי ככל שניתן – הוסיפו נתונים עובדתיים, מספרים ופסקאות חדשות שמעדכנות את המידע בעמוד.
  • הוסיפו תוכן ויזואלי חדש כגון תמונות עדכניות, סרטונים מוטמעים וכן הלאה (לא לשכוח אלט טקסט בכל תמונה).
  • ודאו שהמאמר יהיה מקיף ומעמיק יותר מאשר היה עד כה – בדקו מה קורה אצל המתחרים באותם ביטויים, והרחיבו את יריעת המאמר שלכם בהתאם.
  • שנו את תגיות הטייטל והתיאור בהתאם למילות המפתח החדשות שמצאתם, ואל תשכחו להפוך אותן לכמה שיותר אטרקטיביות ומניעות להקלקה (נתונים מספריים, עובדות, סיפור שישפיע על הרגש וכן הלאה).
  • פרסמו והפיצו מחדש את עמודי התוכן שעדכנתם – שלחו אותם לסריקה בקונסולת החיפוש, הפיצו אותם שוב ברשתות החברתיות שלכם ובניוזלטרים (אם יש), בנו אליהם קישורים נכנסים חדשים ממקורות נוספים וכן הלאה.

רגע לפני סיום

אין ספק שזו לא עבודה קלה, ויהיה עליכם להתמיד בה אף יותר מאשר ביצירת תוכן חדש. כפי שציינתי קודם לכן, אם כבר חציתם את קו 150-200 העמודים באתר – השקיעו את רוב זמנכם בעדכון התכנים הישנים, ואת שאר הזמן ביצירת תכנים חדשים.

בהצלחה!

 

תגיות רלוונטיות: תוכן
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.