ג’ון מולר מתאר את תהליך ההתמודדות של גוגל עם העברת דומיין

במסגרת שיחת הנגאוט תיאר ג'ון מולר מגוגל כיצד מנוע החיפוש מגיב על העברת אתר מדומיין אחד לאחר. בפרט הוא התייחס ל"אפקט ארגז החול".
מיטל אור
תהליך ההתמודדות של גוגל עם העברת דומיין

אפקט ארגז החול מתייחס לרעיון ישן לפיו גוגל מעכבת את דירוג האתר ומכניסה אותו אל “ארגז החול” עד שהיא בטוחה שניתן לסמוך עליו. גוגל מעולם לא אישרה את הרעיון אך בשיחה שהתקיימה העלה אחד השואלים את הסוגייה בהתייחס למה שקורה בעת העברת האתר לדומיין חדש.

למעשה, השאלה שהופנתה למולר נגעה בדרך הטובה ביותר להעביר את האתר, האם כדאי לעשות זאת בחלקים או בבת אחת. כל זאת כשהמטרה היא להימנע מאפקט ארגז החול ואיבוד הדירוג הנוכחי של האתר. כמובן, ההנחה היא כי בתהליך יבוצעו כל ההפניות הנדרשות.

מולר – אין “ארגז חול” בתהליך מעבר האתר

על פי מולר, אין כל מעורבות של “ארגז חול” בתהליך העברת האתר. לפי דבריו, בהעברה בין דומיין אחד לאחר וניתוב של כל כתובות האתר הישן אל החדש, לא צריכה להיות בעיית “השהיית” האתר או אי-סריקה שלו. לשאלה האם לבצע את העברה בשלבים או בבת אחת, ענה מולר כי אם יש צורך לבצע העברה של האתר, יש לבצע את כל העבודה ולנתב מחדש את כל הדפים.

לעתים זו גם הדרך הקלה, להפנות אל כל הדפים יחדיו והמערכות של גוגל מכוונות לזהות את ההעברה. גוגל יכולה לעבד את האתר החדש במהירות. כשגוגל מזהה כי האתר מתחיל להפנות את כל הדפים לאתר אחר, היא תנסה לעבד את הדפים מהר יותר ולא להפך, כפי שחשש האדם שהעלה את השאלה.

ההסבר של מולר נשמע הגיוני ורציונלי. האינטרס של גוגל הוא להציע לגולשים אתרים ידידותיים ואיכותיים ולכן, לדבריו כשגוגל מזהה את השינוי וההפניה לאתר החדש, היא מגבירה את קצב עיבוד האתר וזאת כדי להמשיך להפנות את המשתמשים לדפים החדשים.

לקריאת הידיעה המקורית

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
מיטל אור
9
מדיה חברתית
מיטל אור
38
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
50
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
59
מדיה חברתית
מיטל אור
101
מדיה חברתית
שי משען
90763
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
90023
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
89221
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
67595
קידום אתרים
ירון אחר
66024
שיווק דיגיטלי
קבלו למייל סיכום שבועי של 10 דק׳ קריאה על כל מה שחם בדיגיטל

הצטרפו לקהילה של 15,000+ אנשי שיווק, דיגיטל ובעלי עסקים והישארו מעודכנים בכל הטרנדים והטכניקות שיעזרו לכם להביא תוצאות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x