חוקי הרגולציה באירופה מצליחים לעיתים לחדור את הבועה הקשיחה של גוגל. אחד החוקים הללו, מעבר לחוק GDPR ונגזרותיו, הוא חוק זכויות היוצרים (Copyright Directive). חוק זה דורש מגוגל ומפייסבוק לשלם כסף לחברות גדולות, שהתוכן שלהן מוצג בתוצאות החיפוש, בניוז פיד וכן הלאה.

מכיוון שגוגל מסרבת כמובן לכל תשלום מסוג שכזה, החברה מצאה דרך לעקוף את לשון החוק בצורה אלגנטית. ב-24 לספטמבר הודיעה גוגל על שינוי בתצוגת הסניפטים בתוצאות החיפוש.

העדכון החדש ישנה את תצוגת העמודים בתוצאות גוגל, כך שלא יפרו את לשון החוק האירופי (ובעיקר בכל מה שקשור לצרפת, שהיא הראשונה ליישם בפועל את החוק הזה). בכך גוגל מצליחה ללכת בין הטיפות ולחסוך הוצאות מיותרות, עד החוק הבא בתור.

תגיות Meta Robots חדשות בגוגל

אומנם גוגל הצליחה להתחמק מתשלום על תוכן, אבל במחיר שאולי חלקנו לא נאהב.
ראשית נבין איזה שינוי בוצע על ידי גוגל, ואז נוכל לפרט יותר גם על מעורבותו של תוסף יוסט.

עד לאחרונה, התגית העיקרית שעסקה בתקצירי התוצאות הייתה no snippet – כלומר, לא להציג שום תקציר של האתר בתוצאות. תגית זו נשארת חיה וקיימת גם כיום (לא להתבלבל עם תגית no archive, שנותנת הוראה לא ליצור עותק בארכיון / קאש).

כדי לאפשר יותר שליטה בתצוגת התקצירים, וכדי לקבוע מה אורך התקציר ומה כמות התוכן שתופיע בו – גוגל יצרה 3 תגיות מטא חדשות:

max-snippet:number
מאפשר לקבוע מה יהיה אורך הטקסט המרבי. במקום number יש לכתוב את מספר התווים הדרוש.

max-video-preview:number
מאפשר לקבוע זמן הצגה מרבי בתצוגה מקדימה של סרטון. במקום number יש לכתוב את מספר השניות.

max-image-preview:setting
מאפשר לקבוע גודל מרבי של תמונה ו/או תמונות בדף. במקום setting יש לכתוב אחת מהאופציות הבאות: none, standard, large

 

לצורך הנוחות והחיסכון במקום, במקום לכתוב כל שורה בנפרד – ניתן לשלב את כל האלמנטים גם בשורת קוד אחת. לדוגמה:

<meta name=”robots” content=”max-snippet:50, max-image-preview:large”>

חשוב לזכור – מכיוון שמדובר בתגיות מטא, הן מוצבות ב-HEAD של העמוד.

תגית data-nosnippet
בנוסף גוגל יצרה גם תגית HTML חדשה (לא תגית מטא), שמונעת מתוכן ספציפי להיות מוצג בתקצירי התוצאות. התגית נקראת data-nosnippet, והיא משולבת בגוף העמוד יחד עם האלמנטים span, div או section (ולא בחלק של ה-head כמו שלושת התגיות האחרות).

לדוגמה, כך זה אמור להיראות בגוף התוכן:

<p><span data-nosnippet>Harry Houdini</span> is undoubtedly the most famous magician ever to live.</p>

ניתן להשתמש בתגית הזו בשילוב 3 הנוספות, כדי לקבוע במדויק מה אנחנו רוצים ולא רוצים להציג בתוצאות.


בהקשר זה חשוב לציין שהוספת התגיות החדשות בעמודי האתר, לא תשפיע על תצוגת התשובות הישירות ו/או התקצירים העשירים
(כוכביות וכו’). התוכן שמופיע בהם מוגדר על ידי התגיות העשירות / סכמות, ולתגיות החדשות אין עליהם השפעה. מידע נוסף ניתן לקרוא בפוסט המקורי של גוגל.

איך Yoast קשור לכל זה?

יוסט הוא תוסף ה- SEO הפופולרי ביותר בוורדפרס (שמפעילה כשליש מהאתרים בעולם), וההגדרות שלו קובעות כיצד נראים תקצירי העמודים בתוצאות מנועי החיפוש. בהתאם להודעה הרשמית של גוגל, גם חברת יוסט הודיעה על שינוי גורף בתצוגת הסניפטים של התוסף.

מי שעדכן את התוסף לגרסה 12.2 החל מה-1 לאוקטובר (ולא הגדיר noindex או nosnippet באחד הדפים), ישודרג אוטומטית לשינויים החדשים. כך זה נראה בקוד, תחת תגית robots (לא להתבלבל עם קובץ רובוטס – אין קשר):

max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1

השינוי מיועד לעמוד בקנה אחד עם התגיות החדשות של גוגל והחוק האירופי, וכן כדי ש”אף אחד לא ייתקל בהפתעות מיותרות” – כך נכתב בפוסט המקורי של יוסט. ניכר כי למרות השינוי, החברה וידאה שהוא לא יחבל במצב הקיים.

מה זה אומר לגבי תצוגת עמודים בגוגל?

  1. אם עדיין לא עדכנתם את יוסט לגרסה 12.2, ואתם מעדיפים להימנע מהשינוי – אל תעדכנו אותו בכלל. כמובן שזו בעיה, כי אז התוסף הופך להיות פחות טוב עם הזמן, עד שלא תהיה לכם ברירה אלא לעדכן.
  2. אם התוסף כבר עודכן מה-1 לאוקטובר והלאה, תוכלו לראות את השינוי החדש ב- View Source של כל עמוד (או אם תסרקו את האתר בצפרדע, ואז תקבלו תצוגה מלאה של כל העמודים בבת אחת). כמו כן אפשר כמובן לעשות בדיקת site על האתר בגוגל, ולראות כיצד מוצגים תקצירי כל העמודים.
  3. בהמשך לסעיף 2 – אם אתם בכל זאת לא רוצים שיוסט יקבע לכם את החוקים, יהיה עליכם לשנות את הגדרות המסנן תחת wpseo_robots שנמצא בקוד המקור של התוסף.

החברים ביוסט מעודדים אותנו להביע את דעתנו בתגובות לפוסט המקורי. אם אתם חושבים שהשינוי ממש בעייתי, שווה להגיב להם ואולי הם ישקלו את צעדיהם בעדכון הבא.

רגע לפני סיום

מבדיקה מהירה שעשיתי בכמה אתרי וורדפרס בהם בוצע העדכון, נראה כי תקצירי העמודים בגוגל לא נפגעו. האורך המקובל של 160 תווים במטא תיאור, כנראה ממשיך להתקיים באין מפריע.

על פניו נראה שיוסט עשו מאמץ שהכול יישאר כפי שהיה, למרות העדכון; אבל בכל זאת מומלץ לבצע בדיקה ראשונית רק כדי לוודא שזה אכן כך (שלא יהיו הפתעות).

אם מצאתם חריגות ודברים בעייתיים, נשמח אם תעדכנו אותנו בתגובות.

 

0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.